Rozporządzenie wykonawcze 2018/986 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/504 w odniesieniu do dostosowania przepisów administracyjnych dotyczących homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych do wartości granicznych emisji dla etapu V
Dz.U.UE.L.2018.182.16
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2018/986
z dnia 3 kwietnia 2018 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/504 w odniesieniu do dostosowania przepisów administracyjnych dotyczących homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych do wartości granicznych emisji dla etapu V
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 167/2013 z dnia 5 lutego 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych 1 , w szczególności jego art. 22 ust. 4, art. 25 ust. 2, 3 i 6, art. 27 ust. 1, art. 33 ust. 2 oraz art. 34 ust. 3,
(1) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2015/504 2 ustanowiono między innymi wzory niektórych dokumentów sporządzanych w ramach homologacji i nadzoru rynku pojazdów rolniczych i leśnych.
(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628 3 uchyla dyrektywę 97/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 4 oraz wprowadza nowe wartości graniczne emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych (etap V) w odniesieniu do silników spalinowych wewnętrznego spalania przeznaczonych do maszyn jezdnych nieporuszających się po drogach.
(3) Zgodnie z art. 19 rozporządzenia (UE) nr 167/2013 wartości graniczne emisji dla etapu V określone w załączniku II do rozporządzenia (UE) 2016/1628 będą miały zastosowanie również do pojazdów rolniczych i leśnych. Stosowanie tych wartości granicznych jest odroczone zgodnie z harmonogramem określonym w załączniku III do rozporządzenia (UE) 2016/1628.
(4) W związku z tym należy zmienić wzory określone w rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2015/504 w celu ich dostosowania i ujednolicenia ze wzorami określonymi w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2017/656 5 .
(5) W celu doprecyzowania wymogów administracyjnych należy wprowadzić dodatkowe drobne zmiany do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2015/504, aby umożliwić homologację podzespołów elektrycznych/elektronicznych jako komponentów i wymagać bardziej wyczerpujących informacji do celów homologacji typu układu przenoszenia napędu i urządzeń hamulcowych pojazdów ciągniętych.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 69 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 167/2013,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W rozporządzeniu wykonawczym (UE) 2015/504 wprowadza się następujące zmiany:
"Artykuł 12a
Przepisy przejściowe w odniesieniu do silników
W odniesieniu do silników, które uzyskały homologację typu przed dniem 1 stycznia 2018 r. lub przed dniem 1 stycznia 2019 r. w przypadku silników podkategorii NRE-v-5 i NRE-c-5 nadal stosuje się następujące przepisy niniejszego rozporządzenia w wersji obowiązującej w dniu 6 sierpnia 2018 r.:
- załącznik I część A,
- załącznik I część B pkt 4.2,
- załącznik I część B pkt 5 pozycje 2.2.2, 2.5-2.5.4.2, 5.2-5.5 oraz 6-8.22.4.2,
- załącznik I dodatki 1-9,
- załącznik I dodatek 10 pozycja 2.2.2,
- załącznik I dodatki 11-14,
- załącznik I dodatek 15 pozycja 2.2.2,
- załącznik I dodatki 16-23,
- załącznik I uwagi wyjaśniające dotyczące dokumentu informacyjnego (6), (7), (9), (12), (24), (26), (29), (39), (40), (49) i (56),
- załącznik II pkt 2.1.1,
- załącznik II uwaga wyjaśniająca do załącznika II (4),
- załącznik III dodatek 1 wzór 1 w sekcji 2 pozycje pod nagłówkiem »Ogólne właściwości mechanizmu napędowego«,
- załącznik III dodatek 1 wzór 1 w sekcji 2 pozycje pod nagłówkiem »Silnik«,
- załącznik III dodatek 1 wzór 1 w sekcji 2 tekst pod nagłówkiem »Wyniki badań emisji spalin (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości)« akapit pierwszy tiret drugie i czwarte,
- załącznik III dodatek 1 wzór 1 w sekcji 2 tekst pod nagłówkiem »Wyniki badań emisji spalin (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości)« tabela,
- załącznik III dodatek 1 uwagi wyjaśniające do dodatku 1, z wyjątkiem uwagi wyjaśniającej (32),
- załącznik IV,
- załącznik V dodatek 2 uwagi wyjaśniające do dodatku 2,
- załącznik V dodatek 4,
- załącznik V dodatek 5,
- załącznik VII dodatek 1, z wyjątkiem pkt 1 i pierwszego tiret w tekście w pkt 2,
- załącznik VIII, z wyjątkiem pkt 3.2 tabela 8-1 wiersz drugi.";
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
"10 | Wzór dokumentu informacyjnego dotyczącego homologacji typu UE kompatybilności elektromagnetycznej podzespołów elektrycznych/elektronicznych jako komponentów/oddzielnych zespołów technicznych" |
"1.4. Dla silników należy dostarczyć folder informacyjny i dokument informacyjny wymagane w załączniku I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656 * .";
"(5) Dla silników należy podać oznaczenie typu silnika lub, w przypadku typów silnika należących do rodziny silników, typu rodziny (FT) zgodnie z pkt 4 części В załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656.";
"WYKAZ I - Wymogi w zakresie efektywności środowiskowej i osiągów jednostki napędowej | |||
Dodatek | Układ lub komponent/oddzielny zespół techniczny | Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/985 (*) Numer załącznika | Dokument zmieniony lub na etapie wykonywania |
1 | Układ: instalacja silnika/rodziny silników | I | |
2 | Układ: poziomu hałasu zewnętrznego | II | |
3 | Komponent/oddzielny zespół techniczny: silnik/rodzina silników | I | |
(*) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/985 z dnia 12 lutego 2018 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 167/2013 w odniesieniu do wymogów dotyczących efektywności środowiskowej i osiągów jednostki napędowej pojazdów rolniczych i leśnych oraz ich silników, a także uchylające rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/96 (Dz.U. L 182 z 18.7.2018, s. 1)."; |
"10 | Komponent/oddzielny zespół techniczny: kompatybilność elektromagnetyczna podzespołów elektrycznych/elektronicznych | XV" |
"4.2. W odniesieniu do dziedzin, o których mowa w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 167/2013, w odniesieniu do których udzielono homologacji zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628 * , rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 ** lub regulaminami EKG ONZ, o których mowa w art. 49 rozporządzenia (UE) nr 167/2013 (homologacje EKG ONZ) lub w oparciu o pełne sprawozdania z badań sporządzone na podstawie standardowych kodeksów OECD jako alternatywy dla sprawozdań z badań sporządzanych zgodnie z tym rozporządzeniem i aktami delegowanymi przyjętymi na jego podstawie, producent dostarcza informacje wymagane w pkt 5 tylko w przypadku, gdy nie zostały one wcześniej podane w odpowiednim świadectwie homologacji lub sprawozdaniu z badań. Zawsze należy jednak dostarczać informacje zawarte w świadectwie zgodności (załączniku III do niniejszego rozporządzenia).";
"2.2. Typ (6): ...";
"6. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI SILNIKA
6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (7): ...
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (4): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (4) 6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (26):
6.2.8. Paliwo
6.2.8.1. Rodzaj paliwa (9): ....
6.2.8.3. Wykaz dodatkowych paliw, mieszanek lub emulsji paliw odpowiednich do zasilania silnika podany przez producenta zgodnie z pkt 1.4 załącznika I do rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/654 (podać odniesienie do uznanej normy lub specyfikacji): .........................
6.3.2.1. Deklarowana prędkość znamionowa: ... obr./min 6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2. Prędkość przy mocy maksymalnej: ... obr./min 6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ... cm3";
"10.4.2. Opis lub rysunek elementów układu wydechowego niestanowiących części silnika: ..................... ";
"11.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu napędowego pojazdu oraz jego układu sterowania (układ zmiany przełożenia, mechanizm sterowania sprzęgła lub każdy inny element układu napędowego): ...
11.2. Przeniesienie napędu
11.2.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu(-ów) zmiany przełożenia wraz z układem sterowania: ...
11.2.2. Schemat lub rysunek układu przenoszenia napędu: ...
11.2.3. Typ przeniesienia napędu: przekładnia (w tym zespoły obiegowych kół zębatych) / pas / hydrostatyczne / elektryczne / inne (4) (jeśli inne, określić: ...)";
"11.2.8. Typ układu zmiany przełożenia: mechaniczny (zmiana biegów) / przekładnia dwusprzęgłowa (zmiana biegów) / półautomatyczna (zmiana biegów) / automatyczna (zmiana biegów) / przekładnia bezstopniowa / hydrostatyczny / nie dotyczy / inny (4) (jeśli inne, określić: ...)";
"43.2. Specyfikacja pojazdu w odniesieniu do obwodów sterowania pneumatycznych, hydraulicznych lub elektrycznych przewodów sterujących układu(-ów) hamulcowego(-ych) oraz wykaz zabezpieczanych komunikatów i parametrów: ......................... ";
"43.5. Przeniesienie hamowania (w pojeździe ciągnącym)
43.5.1. Przeniesienie hamowania układu hamulcowego roboczego w pojeździe ciągnącym: mechaniczne/pneumatyczne/hydrauliczne/hydrostatyczne bez wspomagania/ze wspomaganiem/pełne przeniesienie mocy (4)";
"43.5.3. Blokada lewego i prawego urządzenia sterującego hamulcami: tak/nie (4)";
"43.6. Urządzenia sterowania hamowaniem pojazdu ciągniętego (w pojeździe ciągnącym)";
"43.6.2. Opis połączeń, sprzęgów i urządzeń bezpieczeństwa (w tym rysunki, szkice i identyfikacja wszystkich części elektronicznych): ........................................................................................
43.6.2.1. Typ połączenia pneumatycznego: dwuprzewodowe/brak (4)
43.6.2.1.1. Pneumatyczne ciśnienie zasilania (dwa przewody): ... kPa
43.6.2.1.2. Elektryczny przewód sterujący: tak/nie (4)
43.6.2.2. Typ połączenia hydraulicznego: jednoprzewodowe/dwuprzewodowe/brak (4)
43.6.2.2.1. Hydrauliczne ciśnienie zasilania: jeden przewód: ... kPa dwa przewody: ... kPa
43.6.2.2.2. Obecność złącza ISO 7638:2003 (15): tak/nie (4)
43.7. Urządzenia hamulcowe pojazdu ciągniętego (w pojeździe ciągniętym)
43.7.1. Technologia układu sterowania hamulców pojazdu ciągniętego: hydrauliczna/pneumatyczna/elektryczna/bezwładnościowa/brak (4)
43.7.2. Urządzenie uruchamiające hamulec pojazdu ciągniętego: bębnowe / tarczowe / inne (4)
43.7.2.1. Opis i właściwości: ...............................................................
43.7.3. Opis połączeń, sprzęgów i urządzeń bezpieczeństwa (w tym rysunki, szkice i identyfikacja wszystkich części elektronicznych): .....................................................................
43.7.3.1. Typ połączenia pneumatycznego: dwuprzewodowe/brak (4)
43.7.3.1.1. Elektryczny przewód sterujący: tak/nie (4)
43.7.3.2. Typ połączenia hydraulicznego: dwuprzewodowe/brak (4) 43.7.3.2.1. Obecność złącza ISO 7638:2003 (15): tak/nie (4)";
"2.2. Typ (6): ...";
"6. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI SILNIKA
6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (7):
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (4): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (4) 6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (26):
6.2.8. Paliwo 6.2.8.1. Rodzaj paliwa (9):
6.2.8.3. Wykaz dodatkowych paliw, mieszanek lub emulsji paliw odpowiednich do zasilania silnika podany przez producenta zgodnie z pkt 1.4 załącznika I do rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/654 (podać odniesienie do uznanej normy lub specyfikacji): ...............................
6.3.2.1. Deklarowana prędkość znamionowa: ... obr./min 6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2. Prędkość przy mocy maksymalnej: ... obr./min 6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ... cm3";
"2.2. Typ (6): ...";
"6. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI SILNIKA
6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (7):
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (4): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (4) 6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (26):
6.3.2.1. Deklarowana prędkość znamionowa: ... obr./min
6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2. Prędkość przy mocy maksymalnej: ... obr./min
6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ... cm3";
"11. UKŁAD NAPĘDOWY ORAZ JEGO UKŁAD STEROWANIA (13)
11.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu napędowego pojazdu oraz jego układu sterowania (układ zmiany przełożenia, mechanizm sterowania sprzęgła lub każdy inny element układu napędowego): ...
11.2. Przeniesienie napędu
11.2.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu(-ów) zmiany przełożenia wraz z układem sterowania: ...
11.2.2. Schemat lub rysunek układu przenoszenia napędu: ...
11.2.3. Typ przeniesienia napędu: przekładnia (w tym zespoły obiegowych kół zębatych) / pas / hydrostatyczne / elektryczne / inne (4) (jeśli inne, określić: ...)
11.2.4. Krótki opis komponentów elektrycznych/elektronicznych (jeżeli występują): ...
11.2.5. Położenie względem silnika: ...
11.2.6. Sposób sterowania: ...
11.2.7. Rozdzielcza skrzynia biegów: jest/nie ma (4)
11.2.8. Typ układu zmiany przełożenia: mechaniczny (zmiana biegów) / przekładnia dwusprzęgłowa (zmiana biegów) / półautomatyczna (zmiana biegów) / automatyczna (zmiana biegów) / przekładnia bezstopniowa / hydrostatyczny / nie dotyczy / inny (4) (jeśli inne, określić: ...)
11.3. Sprzęgło (jeżeli występuje)
11.3.1 Krótki opis i schematyczny rysunek sprzęgła oraz jego układu sterowania:
11.3.2 Maksymalny przenoszony moment obrotowy:
11.4. Przełożenia skrzyni biegów
Bieg | Przełożenia w skrzyni biegów (stosunek obrotów silnika do obrotów wałka wyjściowego skrzyni biegów) | Przełożenia w rozdzielczej skrzyni biegów (stosunek liczby obrotów silnika do liczby obrotów wału głównego rozdzielczej skrzyni biegów) | Przełożenie(-a) przekładni głównej (stosunek obrotów wałka wyjściowego skrzyni biegów do obrotów kół napędzanych) | Przełożenia całkowite | Przełożenie (prędkość obrotowa silnika/prędkość pojazdu) wyłącznie w odniesieniu do ręcznej skrzyni biegów |
Maksimum dla CVT (*) 1 2 3 ... Minimum dla CVT (*) Bieg wsteczny 1 ... | |||||
(*) Przekładnia bezstopniowa."; |
"2.2. Typ (6): ...";
"6. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI SILNIKA
6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (7):
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (4): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (4) 6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (26):
6.2.8. Paliwo
6.2.8.1. Rodzaj paliwa (9): ...
6.2.8.3. Wykaz dodatkowych paliw, mieszanek lub emulsji paliw odpowiednich do zasilania silnika podany przez producenta zgodnie z pkt 1.4 załącznika I do rozporządzenia delegowanego (UE) 2017/654 (podać odniesienie do uznanej normy lub specyfikacji): ...................
6.3.2.1. Deklarowana prędkość znamionowa: ... obr./min 6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2. Prędkość przy mocy maksymalnej: ... obr./min 6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ...... cm3";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"Dodatek 10
Wzór dokumentu informacyjnego dotyczącego homologacji typu UE kompatybilności elektromagnetycznej podzespołów elektrycznych/elektronicznych jako komponentów/oddzielnych zespołów technicznych";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"6. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI SILNIKA
6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (7): ...
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (4): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (4) 6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (26):
6.3.2.1. Deklarowana prędkość znamionowa: ... obr./min 6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2. Prędkość przy mocy maksymalnej: ... obr./min 6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ... cm3";
"11.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu napędowego pojazdu oraz jego układu sterowania (układ zmiany przełożenia, mechanizm sterowania sprzęgła lub każdy inny element układu napędowego): ...
11.2. Przeniesienie napędu
11.2.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu(-ów) zmiany przełożenia wraz z układem sterowania: ...
11.2.2. Schemat lub rysunek układu przenoszenia napędu: ...
11.2.3. Typ przeniesienia napędu: przekładnia (w tym zespoły obiegowych kół zębatych) / pas / hydrostatyczne / elektryczne / inne (4) (jeśli inne, określić: ...)";
"11.2.8. Typ układu zmiany przełożenia: mechaniczny (zmiana biegów) / przekładnia dwusprzęgłowa (zmiana biegów) / półautomatyczna (zmiana biegów) / automatyczna (zmiana biegów) / przekładnia bezstopniowa / hydrostatyczny / nie dotyczy / inny (4) (jeśli inne, określić: ...)";
"43.2. Specyfikacja pojazdu w odniesieniu do obwodów sterowania pneumatycznych, hydraulicznych lub elektrycznych przewodów sterujących układu(-ów) hamulcowego(-ych) oraz wykaz zabezpieczanych komunikatów i parametrów: ...";
"43.5. Przeniesienie hamowania (w pojeździe ciągnącym)
43.5.1. Przeniesienie hamowania układu hamulcowego roboczego w pojeździe ciągnącym: mechaniczne/pneumatyczne/hydrauliczne/hydrostatyczne bez wspomagania/ze wspomaganiem/pełne przeniesienie mocy (4)";
"43.5.3. Blokada lewego i prawego urządzenia sterującego hamulcami: tak/nie (4)
43.6. Urządzenia sterowania hamowaniem pojazdu ciągniętego (w pojeździe ciągnącym)";
"43.6.2. Opis połączeń, sprzęgów i urządzeń bezpieczeństwa (w tym rysunki, szkice i identyfikacja wszystkich części elektronicznych): ..................
43.6.2.1. Typ połączenia pneumatycznego: dwuprzewodowe/brak (4)
43.6.2.1.1. Pneumatyczne ciśnienie zasilania (dwa przewody): ... kPa
43.6.2.1.2. Elektryczny przewód sterujący: tak/nie (4)
43.6.2.2. Typ połączenia hydraulicznego: jednoprzewodowe/dwuprzewodowe/brak (4)
43.6.2.2.1. Hydrauliczne ciśnienie zasilania: jeden przewód: ... kPa dwa przewody: ... kPa
43.6.2.2.2. Obecność złącza ISO 7638:2003 (15): tak/nie (4)
43.7. Urządzenia hamulcowe pojazdu ciągniętego (w pojeździe ciągniętym)
43.7.1. Technologia układu sterowania hamulców pojazdu ciągniętego: hydrauliczna/pneumatyczna/elektryczna/bezwładnościowa/brak (4)
43.7.2. Urządzenie uruchamiające hamulec pojazdu ciągniętego: bębnowe / tarczowe / inne (4)
43.7.2.1. Opis i właściwości: .........................................................................
43.7.3. Opis połączeń, sprzęgów i urządzeń bezpieczeństwa (w tym rysunki, szkice i identyfikacja wszystkich części elektronicznych): ......................................................................................................
43.7.3.1. Typ połączenia pneumatycznego: dwuprzewodowe/brak (4) 43.7.3.1.1. Elektryczny przewód sterujący: tak/nie (4)
43.7.3.2. Typ połączenia hydraulicznego: dwuprzewodowe/brak (4)
43.7.3.2.1. Obecność złącza ISO 7638:2003 (15): tak/nie (4)";
"2.2. Typ (6): ...";
"6. PODSTAWOWE WŁAŚCIWOŚCI SILNIKA
6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (7): ...
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (4): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (4)
6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (26):
6.3.2.1. Deklarowana prędkość znamionowa: ... obr./min
6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2. Prędkość przy mocy maksymalnej: ... obr./min
6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ... cm3";
"11. UKŁAD NAPĘDOWY ORAZ JEGO UKŁAD STEROWANIA (13)
11.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu napędowego pojazdu oraz jego układu sterowania (układ zmiany przełożenia, mechanizm sterowania sprzęgła lub każdy inny element układu napędowego): ...
11.2. Przeniesienie napędu
11.2.1. Krótki opis i schematyczny rysunek układu(-ów) zmiany przełożenia wraz z układem sterowania: ...
11.2.2. Schemat lub rysunek układu przenoszenia napędu: ...
11.2.3. Typ przeniesienia napędu: przekładnia (w tym zespoły obiegowych kół zębatych) / pas / hydrostatyczne / elektryczne / inne (4) (jeśli inne, określić: ...)
11.2.4. Krótki opis komponentów elektrycznych/elektronicznych (jeżeli występują): ...
11.2.5. Położenie względem silnika: ...
11.2.6. Sposób sterowania: ...
11.2.7. Rozdzielcza skrzynia biegów: jest/nie ma (4)
11.2.8. Typ układu zmiany przełożenia: mechaniczny (zmiana biegów) / przekładnia dwusprzęgłowa (zmiana biegów) / półautomatyczna (zmiana biegów) / automatyczna (zmiana biegów) / przekładnia bezstopniowa / hydrostatyczny / nie dotyczy / inny (4) (jeśli inne, określić: ...)
11.3. Sprzęgło (jeżeli występuje)
11.3.1 Krótki opis i schematyczny rysunek sprzęgła oraz jego układu sterowania:
11.3.2 Maksymalny przenoszony moment obrotowy:
11.4. Przełożenia skrzyni biegów
Bieg | Przełożenia w skrzyni biegów (stosunek obrotów silnika do obrotów wałka wyjściowego skrzyni biegów) | Przełożenia w rozdzielczej skrzyni biegów (stosunek liczby obrotów silnika do liczby obrotów wału głównego rozdzielczej skrzyni biegów) | Przełożenie(-a) przekładni głównej (stosunek obrotów wałka wyjściowego skrzyni biegów do obrotów kół napędzanych) | Przełożenia całkowite | Przełożenie (prędkość obrotowa silnika/prędkość pojazdu) wyłącznie w odniesieniu do ręcznej skrzyni biegów |
Maksimum dla CVT (*) 1 2 3 ... Minimum dla CVT (*) Bieg wsteczny 1 ... | |||||
(*) Przekładnia bezstopniowa."; |
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"2.2. Typ (6): ...";
"(6) Dla silników należy podać oznaczenie typu silnika lub, w przypadku typów silnika należących do rodziny silników, typu rodziny (FT) zgodnie z pkt 4 części В załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656.
(7) Podać kategorię i podkategorię silnika zgodnie z art. 4 i załącznikiem I do rozporządzenia (UE) 2016/1628.";
"(9) Określić rodzaj paliwa za pomocą następujących kodów:
B5: olej napędowy (olej napędowy dla maszyn nieporuszających się po drogach)
E85: etanol
ED95: etanol do specjalnych silników o zapłonie samoczynnym
E10: benzyna
NG: gaz ziemny/biometan
LPG: gaz płynny (Liquid Petroleum Gas)
O (...): inne (określić)
Podrodzaj paliwa z zastosowaniem następujących kodów (tylko dla gazu ziemnego/biometanu):
U: paliwo uniwersalne - paliwo o wysokiej wartości opałowej (gaz H) i paliwo o niskiej wartości opałowej (gaz L)
RH: ograniczony zakres paliwa - paliwo o wysokiej wartości opałowej (gaz H)
RL: ograniczony zakres paliwa - paliwo o niskiej wartości opałowej (gaz L)
LNG: specyficzny dla danego paliwa
Zasilanie paliwem z zastosowaniem następujących kodów:
L: tylko paliwo płynne
G: tylko paliwo gazowe
D1A: silnik dwupaliwowy typu 1A
D1B: silnik dwupaliwowy typu 1B
D2A: silnik dwupaliwowy typu 2A
D2B: silnik dwupaliwowy typu 2B
D3B: silnik dwupaliwowy typu 3B";
"(26) Należy podać układ cylindrów z zastosowaniem następujących kodów: LI: liniowy
V: widlasty
O: o przeciwległym układzie cylindrów
S: pojedynczy
R: gwiazdowy
O (...): inne (podać)";
ZAŁĄCZNIK II
"(4) Dla silników należy podać oznaczenie typu silnika lub, w przypadku typów silnika należących do rodziny silników, typu rodziny (FT) zgodnie z pkt 4 części В załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656.".
ZAŁĄCZNIK III
"2.2. Typ (37): ...";
"6.1.7. Kategoria i podkategoria silnika (12): ...
6.2.1. Cykl spalania: czterosuw/dwusuw/tłok obrotowy/inny (określić) (1): ...
6.2.2. Typ zapłonu: zapłon samoczynny/zapłon iskrowy (1) 6.2.3.1. Liczba cylindrów ... i konfiguracja (24):...
6.2.8.1. Rodzaj paliwa (20): Rodzaj paliwa / podrodzaj paliwa / sposób zasilania paliwem
6.2.8.3. Wykaz dodatkowych paliw odpowiednich do zasilania silnika (21):
6.3.2.1.2. Deklarowana moc znamionowa netto: ... kW
6.3.2.2.2. Maksymalna moc netto: ... kW
6.3.6.4. Całkowita pojemność skokowa silnika: ... cm3";
"11.2.8. Typ układu zmiany przełożenia: mechaniczny (zmiana biegów) / przekładnia dwusprzęgłowa (zmiana biegów) / półautomatyczna (zmiana biegów) / automatyczna (zmiana biegów) / przekładnia bezstopniowa / hydrostatyczny / nie dotyczy / inny (1) (jeśli inne, określić: ...)";
"43.5.1. Przeniesienie hamowania: mechaniczne/pneumatyczne/hydrauliczne/hydrostatyczne bez wspomagania/ze wspomaganiem/pełne przeniesienie mocy (1)";
"- rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2018/985, ostatnio zmienionym rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) .../... (1) (28): tak/nie (1); lub
- rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628, ostatnio zmienionym rozporządzeniem (delegowanym Komisji) (1) (UE) .../... (Parlamentu Europejskiego i Rady) (1) (29): tak/nie (1); lub";
"Emisje | CO (g/kWh) | HC (g/kWh) | NOx (g/kWh) | HC+NOx (g/kWh) | PM (g/kWh) | PN (#/kWh) | Badanie Cykl (1) |
NRSC (2) / ESC / WHSC(1) | |||||||
Badanie w warunkach zmiennych NR (3) / ETC / WHTC (1) | |||||||
Wynik dotyczący CO2 (4): | |||||||
Uwagi wyjaśniające: Dla silników badanych w cyklach badania pojazdów ciężarowych należy podać końcowe wyniki badań (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości) i dotyczący CO2 wynik badania ESC/WHSC lub ETC/WHTC zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 595/2009. Dla silników badanych w cyklach badania maszyn nieporuszających się po drogach należy wskazać mające zastosowanie informacje dotyczące sprawozdania z badania dla silników maszyn nieporuszających się po drogach, określone w dodatku 1 do załącznika VI do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656, zgodnie z poniższymi uwagami wyjaśniającymi: (1) W przypadku NRSC zapisać cykl wskazany w pkt 9.1 (tabela 4); w przypadku badania w warunkach zmiennych zapisać cykl wskazany w pkt 10.1 (tabela 8). (2) Przepisać wyniki »Ostateczny wynik badania z DF« z tabeli 6. (3) Przepisać wyniki »Ostateczny wynik badania z DF« z tabeli 9 lub, w stosownym przypadku, z tabeli 10. (4) W przypadku typu silnika lub rodziny silników, które są badane zarówno w cyklu NRSC, jak i w cyklu w warunkach zmiennych dla maszyn nieporuszających się po drogach, wskazać wartości emisji CO2 w cyklu gorącego rozruchu w badaniu NRTC zapisane w pkt 10.3.4 lub wartości emisji CO2 w badaniu LSI-NRTC zapisane w pkt 10.4.4. Dla silnika badanego jedynie w cyklu NRSC należy podać wartości emisji CO2 podane dla tego cyklu w pkt 9.3.3."; |
"Uwagi:";
"43.4.6. Elektroniczny układ hamulcowy: tak/nie/opcjonalnie (1)
43.7.1. Technologia układu sterowania hamulców pojazdu ciągniętego: hydrauliczna/pneumatyczna/elektryczna/bezwładnościowa/brak (1)
43.7.4. Typ połączeń: dwuprzewodowe/brak (1)
43.7.5. Elektryczny przewód sterujący: tak/nie (1)
43.7.6. Obecność złącza ISO 7638:2003 (33p): tak/nie (1)";
"Uwagi:";
"(12) Podać kategorię i podkategorię silnika zgodnie z art. 4 i załącznikiem I do rozporządzenia (UE) 2016/1628.";
"(20) Określić rodzaj paliwa za pomocą następujących kodów:
B5: olej napędowy (olej napędowy dla maszyn nieporuszających się po drogach)
E85: etanol
ED95: etanol do specjalnych silników o zapłonie samoczynnym
E10: benzyna
NG: gaz ziemny/biometan
LPG: gaz płynny (Liquid Petroleum Gas)
O (...): inne (określić)
Podrodzaj paliwa z zastosowaniem następujących kodów (tylko dla gazu ziemnego/biometanu):
U: paliwo uniwersalne - paliwo o wysokiej wartości opałowej (gaz H) i paliwo o niskiej wartości opałowej (gaz L)
RH: ograniczony zakres paliwa - paliwo o wysokiej wartości opałowej (gaz H)
RL: ograniczony zakres paliwa - paliwo o niskiej wartości opałowej (gaz L)
LNG: specyficzny dla danego paliwa
Zasilanie paliwem z zastosowaniem następujących kodów:
L: tylko paliwo płynne
G: tylko paliwo gazowe
D1A: silnik dwupaliwowy typu 1A
D1B: silnik dwupaliwowy typu 1B
D2A: silnik dwupaliwowy typu 2A
D2B: silnik dwupaliwowy typu 2B
D3B: silnik dwupaliwowy typu 3B
(21) Podane przez producenta zgodnie z pkt 1 załącznika I do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2017/654 (podać odniesienie do uznanej normy lub specyfikacji)";
"(24) Należy podać układ cylindrów z zastosowaniem następujących kodów:
LI: liniowy
V: widlasty
O: o przeciwległym układzie cylindrów
S: pojedynczy
R: gwiazdowy
O (...): inne (podać)";
"(29) Wskazać jedynie ostatnią zmianę.";
"(37) Należy podać oznaczenie typu silnika lub, w przypadku typów silnika należących do rodziny silników, typu rodziny (FT) zgodnie z pkt 4 części В załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656.".
ZAŁĄCZNIK IV
"4.2.1.7. Dla pojazdów kategorii C, dodatkowo technicznie dopuszczalna maksymalna masa na zestaw gąsienicowych układów bieżnych oraz, w tej samej linii, średni nacisk na podłoże; informacje te należy podawać łącznie z informacjami określonymi w pkt 4.2.1.6 w kolejności od przodu do tyłu, w następującym formacie: »S-1: ..... kg P: ... kPa« »S-2: ... kg P: ... kPa« »S-...: ... kg P: ...... kPa«. Każdą pozycję należy oddzielić co najmniej jednym odstępem.";
"2.1.1.10. W przypadku pojazdów wyposażonych w silniki przejściowe zdefiniowane w art. 3 ust. 32 rozporządzenia (UE) 2016/1628, data produkcji pojazdu w następującym formacie: »MM/RRRR«. Alternatywnie datę produkcji pojazdu podaje się na dodatkowej oddzielnej tabliczce znamionowej zawierającej również VIN.";
"5.4. Szczegółowe wymogi dotyczące oznakowania silników
Niezależnie od przepisów pkt 5.2, wymagane przepisami oznakowanie silnika musi być zgodnie z przepisami określonymi w załączniku III do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656, z następującymi wyjątkami:
a) w przypadku silników, które uzyskały homologację typu zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 167/2013, podaje się numer homologacji typu UE określony w tabeli 6-1 w załączniku VI zamiast numeru homologacji typu UE określonego w załączniku V do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656;
b) dla silników zamiennych, które uzyskały homologację typu zgodnie z dyrektywą 2000/25/WE Parlamentu Europejskiego i Rady * , należy podać numer homologacji typu WE określony w dodatku 1 do rozdziału C załącznika II do dyrektywy 2003/37/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ** zamiast numeru homologacji typu WE wydanego zgodnie z dyrektywą 97/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady *** .";
ZAŁĄCZNIK V
"(10) Wymienić jedynie dziedziny, o których mowa w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 167/2013, w odniesieniu do których udzielono homologacji zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/1628 lub regulaminami EKG ONZ, o których mowa w art. 49 rozporządzenia (UE) nr 167/2013 (homologacje EKG/ONZ) lub w oparciu o pełne sprawozdanie z badań sporządzone na podstawie standardowych kodeksów OECD uznawanych za alternatywne dla sprawozdań z badań sporządzanych zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 167/2013 oraz aktami delegowanymi i wykonawczymi przyjętymi na podstawie tego rozporządzenia.";
"75 | Homologacja UE typu silnika lub rodziny silników przeznaczonych dla typu pojazdu rolniczego lub leśnego, jako komponentu / oddzielnego zespołu technicznego w odniesieniu do emitowanych zanieczyszczeń | Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/985 załącznik I | ||
76 | Homologacja UE typu pojazdu rolniczego lub leśnego wyposażonego w typ silnika lub rodziny silników w odniesieniu do emitowanych zanieczyszczeń | Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/985 załącznik I | ||
77 | Emisja hałasu zewnętrznego | Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2018/985 załącznik III"; |
"2.2. Typ (11): ...";
"(11) Należy podać oznaczenie typu silnika lub, w przypadku typów silnika należących do rodziny silników, typu rodziny (FT) zgodnie z pkt 4 części В załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656.";
"2.2. Typ (7): ...";
"(7) Należy podać oznaczenie typu silnika lub, w przypadku typów silnika należących do rodziny silników, typu rodziny (FT) zgodnie z pkt 4 części В załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/656.".
ZAŁĄCZNIK VI
"2.2.3. w przypadku homologacji typu układu, komponentu lub oddzielnego zespołu technicznego należy podać numer odpowiedniego rozporządzenia delegowanego Komisji uzupełniającego rozporządzenie (UE) nr 167/2013: należy podać »2015/208«, »2015/68«, »1322/2014«, »2015/96« lub »(UE) 2018/985«.";
"WYKAZ I - Wymogi w zakresie efektywności środowiskowej i osiągów jednostki napędowej | ||
Układ lub komponent/oddzielny zespół techniczny | Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) | Znak alfanumeryczny |
Układ: instalacja silnika/rodziny silników | 2015/96 | A |
Układ: instalacja silnika/rodziny silników na etapie V | 2018/985 | A1 |
Układ: poziomu hałasu zewnętrznego | 2015/96 lub 2018/985 | B |
Komponent/oddzielny zespół techniczny: silnik/rodzina silników | 2015/96 | C |
Komponent/oddzielny zespół techniczny: silnik/rodzina silników na etapie V | 2018/985 | C1" |
"Komponent/oddzielny zespół techniczny: kompatybilność elektromagnetyczna podzespołów elektrycznych/elektronicznych | 2015/208 | J" |
ZAŁĄCZNIK VII
"- rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2018/985, ostatnio zmienionym rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) .../... (1) (3): tak/nie (1); lub
- rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1628, ostatnio zmienionym rozporządzeniem (delegowanym Komisji) (1) (UE) .../... (Parlamentu Europejskiego i Rady) (1) (4): tak/nie (1); lub";
"2.1. NRSC (2): końcowe wyniki badań ... / ESC / WHSC (1) (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości) (6):
Wariant/wersja | ... | ... | ... |
CO | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
HC | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
NOx | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
HC + NOx | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
PM | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
PN | ... #/kWh | ... #/kWh | ... #/kWh |
2.2. Cykl badania w warunkach zmiennych dla maszyn nieporuszających się po drogach (7): końcowe wyniki badań ... / ETC / WHTC (1) (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości) (8):
Wariant/wersja | ... | ... | ... |
CO | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
HC | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
NOx | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
HC + NOx | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
PM | ... g/kWh | ... g/kWh | ... g/kWh |
PN | ... #/kWh | ... #/kWh | ... #/kWh" |
Wariant/wersja | ... | ... | ... |
CO2 | ... | ... | ..." |
"(2) W przypadku pojazdów wyposażonych w silniki badane zgodnie z cyklem badania w warunkach stałych dla maszyn nieporuszających się po drogach należy wskazać cykl badania zgodnie z pkt 9.1 (tabela 4) wzoru jednolitego formatu sprawozdania z badań określonego w dodatku 1 do załącznika VI do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656.";
"(4) Wskazać jedynie ostatnią zmianę.";
"(6) Dla każdego typu silnika zainstalowanego w każdym wariancie/wersji, wskazać:
a) w przypadku silników badanych zgodnie z cyklem badania w warunkach stałych dla maszyn nieporuszających się po drogach należy przepisać wyniki z wiersza »Ostateczny wynik badania z DF« z tabeli 6 wzoru jednolitego formatu sprawozdania z badań określonego w dodatku 1 do załącznika VI do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656;
b) w przypadku silników badanych w cyklach badania pojazdów ciężarowych należy wskazać końcowe wyniki (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości) badania ESC/WHSC zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 595/2009.";
"(7) W przypadku pojazdów wyposażonych w silniki badane zgodnie z cyklem badania w warunkach zmiennych dla maszyn nieporuszających się po drogach należy wskazać cykl badania zgodnie z pkt 10.1 (tabela 8) wzoru jednolitego formatu sprawozdania z badań określonego w dodatku 1 do załącznika VI do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656.
(8) Dla każdego typu silnika zainstalowanego w każdym wariancie/wersji, wskazać:
a) w przypadku silników badanych zgodnie z cyklem badania w warunkach zmiennych dla maszyn nieporuszających się po drogach należy przepisać wyniki z wiersza »Ostateczny wynik badania z DF« z tabeli 9 lub, w stosownych przypadkach, z tabeli 10 wzoru jednolitego formatu sprawozdania z badań określonego w dodatku 1 do załącznika VI do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656;
b) w przypadku silników badanych w cyklach badania pojazdów ciężarowych należy wskazać końcowe wyniki (z uwzględnieniem współczynnika pogorszenia jakości) badania ETC/WHTC zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 595/2009.
(9) Dla każdego typu silnika zainstalowanego w każdym wariancie/wersji, wskazać:
a) w przypadku typu silnika lub rodziny silników, które są badane zarówno w cyklu NRSC, jak i w cyklu badania w warunkach zmiennych dla maszyn nieporuszających się po drogach, należy przepisać, w stosownych przypadkach, następujące wartości ze wzoru jednolitego formatu sprawozdania z badań określonego w dodatku 1 do załącznika VI do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656: wartości emisji CO2 w cyklu gorącego rozruchu w badaniu NRTC zapisane w pkt 10.3.4; wartości emisji CO2 w badaniu LSI-NRTC zapisane w pkt 10.4.4; lub, dla silnika badanego jedynie w cyklu NRSC, należy podać wartości emisji CO2 podane dla tego cyklu w pkt 9.3.3;
b) w przypadku silników badanych w cyklach badania pojazdów ciężarowych należy wskazać dotyczący CO2 wynik badania ESC/WHSC lub ETC/WHTC zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 595/2009.".
ZAŁĄCZNIK VIII
"Sprawozdania z badań sporządzone na podstawie dyrektywy 2003/37/WE, rozporządzenia (UE) 2016/1628, rozporządzenia (UE) nr 595/2009, dyrektywy 2007/46/WE lub przepisów międzynarodowych, o których mowa w rozdziale XIII rozporządzenia (UE) nr 167/2013 oraz aktów delegowanych i wykonawczych przyjętych na podstawie tego rozporządzenia uznaje się do celów homologacji typu pojazdów na mocy rozporządzenia (UE) nr 167/2013 dla następujących komponentów i oddzielnych zespołów technicznych, na warunkach podanych w tabeli 8-1:";
"Komponent/oddzielny zespół techniczny: silnik/rodzina silników | Sprawozdanie z badań sporządzone na podstawie dyrektywy 2000/25/WE ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 2014/43/UE; |
Sprawozdanie z badań sporządzone na podstawie rozporządzenia (UE) 2016/1628; oraz | |
Sprawozdanie z badań sporządzone na podstawie rozporządzenia (WE) nr 595/2009 | |
Komponent / oddzielny zespół techniczny: kompatybilność elektromagnetyczna podzespołów elektrycznych/e- | Sprawozdanie z badań sporządzone na podstawie dyrektywy 2009/64/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (*), o ile wyposażenie badawcze zostało zaktualizowane w zakresie: |
lektronicznych | - Emisji elektromagnetycznych z pojazdów w wąskim lub szerokim zakresie |
- Emisji elektromagnetycznych z podzespołów elektronicznych w wąskim lub szerokim zakresie | |
Urządzenia pomiarowe i miejsce badań muszą spełniać wymogi publikacji nr serii 16-1 Międzynarodowego Komitetu Specjalnego ds. Zakłóceń Radioelektrycznych (CISPR): | |
- Emisje elektromagnetyczne z pojazdów w wąskim lub szerokim zakresie | |
- Kalibracji anteny można dokonać zgodnie z metodą opisaną w publikacji CISPR nr 12, edycja 6, załącznik C, oraz | |
Sprawozdanie z badań sporządzone na podstawie regulaminu nr 10 EKG ONZ zmienionego serią poprawek 04, sprostowanie 1 do rewizji 4, suplement 1 do serii poprawek 04 (Dz.U. L 254 z 20.9.2012, s. 1). | |
(*) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/64/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie tłumienia zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez ciągniki rolnicze lub leśne (kompatybilność elektromagnetyczna) (Dz.U. L 216 z 20.8.2009, s. 1)."; |
"3.5. Sprawozdania z badań silników
Sprawozdania z badań dla silników sporządza się zgodnie z jednolitym formatem sprawozdania z badań, określonym w załączniku VI do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/656.".
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.