Rozporządzenie wykonawcze 2016/1006 zmieniające rozporządzenie (UE) nr 255/2010 w zakresie przepisów ICAO, o których mowa w art. 3 ust. 1
Dz.U.UE.L.2016.165.8
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2016/1006
z dnia 22 czerwca 2016 r.
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 255/2010 w zakresie przepisów ICAO, o których mowa w art. 3 ust. 1
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 551/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie organizacji i użytkowania przestrzeni powietrznej w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (rozporządzenie w sprawie przestrzeni powietrznej) 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 7,
(1) W art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 255/2010 2 wymaga się, aby planowanie, koordynacja i realizacja środków zarządzania przepływem ruchu lotniczego (ATFM) przez strony lub agentów działających w ich imieniu, uczestniczących w procesach ATFM, o których mowa w art. 1 ust. 3, były zgodne z przepisami ICAO wymienionymi w załączniku. Załącznik ten odnosi się do definicji i różnych przepisów określonych w załączniku 11 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym (konwencji chicagowskiej), a konkretnie do jej wydania trzynastego z lipca 2001 r., w którym uwzględniono poprawkę nr 47. Od czasu przyjęcia rozporządzenia (UE) nr 255/2010 ICAO wprowadziła zmiany do szeregu definicji i przepisów załącznika 11 do konwencji chicagowskiej, przy czym ostatnią z nich była poprawka nr 49.
(2) Załącznik do rozporządzenia (UE) nr 255/2010 zawiera również odesłanie do przepisów ustanowionych w regionalnych procedurach uzupełniających ICAO (dokument nr 7030), a konkretnie ich wydaniu piątym z 2007 r. Jednakże wydanie piąte dokumentu nr 7030 pochodzi w rzeczywistości z 2008 r., więc odniesienie do daty wydania w 2007 r. należy poprawić.
(3) Odniesienia w rozporządzeniu (UE) nr 255/2010 do załącznika 11 do konwencji chicagowskiej i do dokumentu nr 7030 ICAO należy zatem poprawić i zaktualizować, aby umożliwić państwom członkowskim wypełnienie międzynarodowych zobowiązań prawnych oraz zapewnić spójność z międzynarodowymi ramami prawnymi ICAO.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 255/2010.
(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej ustanowionego na mocy art. 5 rozporządzenia (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady 3 ,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 22 czerwca 2016 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |