Rozporządzenie wykonawcze 396/2013 zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 w odniesieniu do pewnych wymogów dotyczących monitorowania emisji CO2 z nowych samochodów osobowych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2013.120.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 maja 2013 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 396/2013
z dnia 30 kwietnia 2013 r.
zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 w odniesieniu do pewnych wymogów dotyczących monitorowania emisji CO2 z nowych samochodów osobowych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych(1), w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie doświadczeń z monitorowaniem emisji CO2 z nowych samochodów osobowych w 2010 i 2011 r., wprowadzono zmiany do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, aby uprościć gromadzenie odpowiednich danych i zapewnić producentom środki umożliwiające skuteczną weryfikację tych danych.

(2) Aby zapewnić spójne podejście do monitorowania emisji CO2, należy dostosować rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009(2) do zmian wprowadzonych w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(3) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 1014/2010.

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (UE) nr 1014/2010 wprowadza się następujące zmiany:

1)
art. 3 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli pojazd jest wyposażony w rozstawy kół osi o różnych szerokościach, państwo członkowskie zgłasza największą szerokość rozstawu osi w ramach parametrów »Rozstaw kół oś kierowana« lub »Rozstaw kół druga oś« w danych szczegółowych dotyczących monitorowania.";

2)
art. 5 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 5

Opracowanie danych przez państwa członkowskie

Uzupełniając dane szczegółowe dotyczące monitorowania, państwa członkowskie uwzględniają:

a) dla każdego pojazdu, którego indywidualny poziom emisji CO2 wynosi mniej niż 50 g CO2/km - liczbę pojazdów zarejestrowanych bez stosowania mnożników określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;

b) dla każdego pojazdu, który może być napędzany paliwem etanolowym (E85) - indywidualny poziom emisji CO2 bez stosowania 5 % zmniejszenia poziomu emisji CO2 przyznanego takim pojazdom zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;

c) dla każdego pojazdu, który jest wyposażony w technologie innowacyjne - indywidualny poziom emisji CO2 bez uwzględniania zmniejszenia poziomu emisji CO2 osiągniętego dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych, przyznanego zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Dane szczegółowe dotyczące monitorowania zgłasza się z dokładnością określoną w tabeli w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.";

3)
art. 7 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 7

Pojazdy nieobjęte homologacją typu WE

1. Jeżeli samochody osobowe podlegają krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach zgodnie z art. 23 dyrektywy 2007/46/WE lub dopuszczeniu indywidualnemu zgodnie z art. 24 tej dyrektywy, państwa członkowskie powiadamiają Komisję o odpowiednich liczbach takich samochodów zarejestrowanych na swoim terytorium, jak określono w pierwszej tabeli w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

2. Państwa członkowskie mogą uzupełnić dane szczegółowe dotyczące monitorowania odnośnie do pojazdów, o których mowa w ust. 1, i w takim przypadku zamiast nazwy producenta stosują następujące określenia:

a) »AA-IVA« w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych dopuszczeniem indywidualnym;

b) »AA-NSS« w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych krajową homologacją typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach.";

4)
załączniki I i II do rozporządzenia (UE) nr 1014/2010 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 kwietnia 2013 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15.

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK I

Źródła danych
ParametrŚwiadectwo zgodności (część I, w stosownych przypadkach wzór A1, A2 lub B w załączniku IX do dyrektywy 2007/46/WE)Dokumentacja homologacji typu (dyrektywa 2007/46/WE)
ProducentSekcja 0.5Załącznik III część I sekcja 0.5
Numer homologacji typu i jego rozszerzenieSekcja 0.10Świadectwo homologacji typu określone w załączniku VI
TypSekcja 0.2Załącznik III część I sekcja 0.2
WariantSekcja 0.2Załącznik III część II
WersjaSekcja 0.2Załącznik III część II
MarkaSekcja 0.1Załącznik III część I sekcja 0.1
Nazwa handlowaSekcja 0.2.1Załącznik III część I sekcja 0.2.1
Kategoria homologacji typu pojazduSekcja 0.4Załącznik III część I sekcja 0.4
Masa (w kg)Sekcja 13Załącznik III część I sekcja 2.6(1)
Indywidualny poziom emisji CO2 (w g/km)(2)Sekcja 49.1Załącznik VIII sekcja 3
Rozstaw osi (w mm)Sekcja 4Załącznik III część I sekcja 2.1(1)
Rozstaw kół oś kierowana - druga oś (mm)Sekcja 30Załącznik III część I sekcja 2.3.1 oraz 2.3.2(3)
Rodzaj paliwaSekcja 26 (lub 23)Załącznik III część I sekcja 3.2.2.1
Rodzaj zasilaniaSekcja 26.1 (lub 23.1)Załącznik III część I sekcja 3.2.2.4
Pojemność silnika (cm3)Sekcja 25Załącznik III część I sekcja 3.2.1.3
Zużycie energii elektrycznej (w Wh/km)Sekcja 49.2
(1) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia.
(2) Zgodnie z art. 3 ust. 4 niniejszego rozporządzenia.
(3) Zgodnie z art. 3 ust. 7 i 8 niniejszego rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK II

Tabela dokładności danych

Wymagana dokładność danych szczegółowych dotyczących monitorowania, które należy zgłosić zgodnie z art. 2:

CO2 (w g/km)Liczba całkowita
Masa (w kg)Liczba całkowita
Rozstaw osi (w mm)Liczba całkowita
Rozstaw kół oś kierowana - druga oś (mm)Liczba całkowita
Zmniejszenie poziomu emisji dzięki technologii innowacyjnej (w g/km)Zaokrąglone do najbliższego miejsca po przecinku"

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.