Rozporządzenie wykonawcze 2020/208 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 29/2009 ustanawiające wymogi dla usług łącza danych w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej
Dz.U.UE.L.2020.43.72
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2020/208
z dnia 14 lutego 2020 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 29/2009 ustanawiające wymogi dla usług łącza danych w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 1 , w szczególności jego art. 44 ust. 1 lit. a),
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 29/2009 2 ustanawiające wymogi dla usług łącza danych w jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej nakłada wymóg stosowania szczególnych metod operacyjnych związanych z wymianą danych między wyposażeniem pokładowym a sprzętem naziemnym. Tego rodzaju metody operacyjne muszą zostać wdrożone w jednolity sposób w celu zapewnienia interoperacyjności i płynności operacji.
(2) W ostatnim czasie dokonano rewizji dokumentu EUROCAE ED-120 "Safety and Performance Requirements Standard for Air Traffic Data Link Services in Continental Airspace" w celu usunięcia wszelkich odniesień do komunikatu Downlink Message (DM) 89 "MONITORING [unit name] [frequency]" jako niezbędnego do wspierania operacji łącza danych. Obecne odniesienie do dokumentu ED-120 zawarte w rozporządzeniu (WE) nr 29/2009 nie jest już odpowiednie do odzwierciedlenia ewolucji norm i zasad operacyjnych oraz do wspierania działania łącza danych certyfikowanych statków powietrznych z rozszerzonymi funkcjami ATM.
(3) W związku z tym należy odpowiednio zmienić minimalne normy techniczne określone w rozporządzeniu (WE) nr 29/2009, do których mają stosować się operatorzy statków powietrznych.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 127 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1139,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Ursula VON DER LEYEN | |
Przewodnicząca |