Rozporządzenie delegowane 2019/1143 zmieniające rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2446 w odniesieniu do zgłaszania niektórych przesyłek o niskiej wartości

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.181.2

Akt jednorazowy
Wersja od: 5 lipca 2019 r.

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2019/1143
z dnia 14 marca 2019 r.
zmieniające rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2446 w odniesieniu do zgłaszania niektórych przesyłek o niskiej wartości

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z dnia 9 października 2013 r. ustanawiające unijny kodeks celny 1 , w szczególności jego art. 7 lit. a) i art. 160,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 952/2013 ("kodeks") zgłoszenia celne mogą, w szczególnych przypadkach, być składane przy użyciu środków innych niż techniki elektronicznego przetwarzania danych.

(2) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/2446 2  stanowi, że towary o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej 22 EUR mogą tymczasowo być zgłaszane do dopuszczenia do obrotu poprzez zwykłe przedstawienie organom celnym, a nie za pomocą zgłoszenia celnego. Jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest fakt, że większość towarów o wartości nieprzekraczającej 22 EUR może korzystać ze zwolnienia z podatku VAT przyznanego przez państwa członkowskie zgodnie z art. 23 dyrektywy Rady 2009/132/WE 3 . Towary te mogą również korzystać ze zwolnienia z cła zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1186/2009 4 .

(3) Obecnie możliwość zgłoszenia towarów o wartości nieprzekraczającej 22 EUR poprzez przedstawienie ich organom celnym ograniczona jest do okresu poprzedzającego modernizację przez państwa członkowskie krajowych systemów przywozu, o których mowa w załączniku do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/578 5 . Ponadto dyrektywa Rady (UE) 2017/2455 6  znosi zwolnienie z VAT dla towarów o wartości nieprzekraczającej 22 EUR ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2021 r. W związku z tym w państwach członkowskich, które zmodernizują swoje krajowe systemy przywozu przed dniem 1 stycznia 2021 r., możliwość zgłaszania tych towarów poprzez przedstawienie ich organom celnym zostanie zniesiona, a zgłoszenie celne będzie wymagane nawet w przypadku braku obowiązku poboru VAT od tych towarów lub zwolnienia z należności celnych. Należy zatem zmienić rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2446, aby zapewnić możliwość zgłaszania towarów o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej 22 EUR poprzez przedstawienie ich organom celnym do momentu zniesienia progu 22 EUR obowiązującego do celów VAT.

(4) W załączniku B do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446 określono wymogi dotyczące danych w odniesieniu do zgłoszeń celnych. Wzrost liczby elektronicznych transakcji handlowych wykazał, że wymogi te nie są odpowiednie do celów zgłaszania towarów przywożonych w przesyłkach o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej 150 EUR lub przesyłek o charakterze niehandlowym, wysyłanych przez osoby prywatne na rzecz osób prywatnych (przesyłki o niskiej wartości). Po pierwsze, część danych wymaganych w załączniku B nie jest konieczna w tym kontekście, ponieważ zgodnie z art. 23 i 25 rozporządzenia (WE) nr 1186/2009 większość towarów przywożonych w przesyłkach o niskiej wartości jest zwolniona z należności celnych. Po drugie, zgłoszenie celne tych towarów będzie niezbędne przede wszystkim do celów przestrzegania przepisów dotyczących podatku VAT od towarów przywożonych w przesyłkach o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej 150 EUR wprowadzonych dyrektywą (UE) 2017/2455, a mianowicie przepisów dotyczących podatku VAT w ramach procedury szczególnej dla sprzedaży na odległość towarów przywożonych z państw trzecich lub terytoriów trzecich określonych w tytule XII rozdział 6 sekcja 4 dyrektywy Rady 2006/112/WE 7  lub, w odniesieniu do pobierania podatku VAT, na mocy uregulowań szczególnych dotyczących deklarowania i płatności VAT z tytułu przywozu w tytule XII rozdział 7 tej samej dyrektywy. Po trzecie, duża ilość przesyłek o niskiej wartości wymaga dostosowania w jak największym możliwym stopniu zestawu danych wymaganych na potrzeby celne do informacji elektronicznych przesyłanych przez operatora w miejscu wysyłki towarów (tj. w państwie trzecim).

(5) Należy zatem zmienić rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2446, aby wprowadzić możliwość zgłaszania przesyłek o niskiej wartości na potrzeby celne przy użyciu innego zestawu danych, tj. zawierającego mniej elementów niż zestaw wymagany do standardowego zgłoszenia celnego. Możliwość ta powinna być dostępna od daty rozpoczęcia stosowania środków dotyczących poboru podatku VAT od towarów przywożonych w przesyłkach o wartości rzeczywistej nieprzekraczającej 150 EUR określonych w dyrektywie (UE) 2017/2455.

(6) Możliwość zgłaszania przesyłek o niskiej wartości przy użyciu ograniczonego zestawu danych nie powinna być jednak dostępna dla towarów będących przedmiotem zakazów i ograniczeń. Towary te powinny nadal być zgłaszane za pomocą standardowego zgłoszenia celnego wraz ze wszystkimi istotnymi informacjami. Nie należy także stosować ograniczonego zbioru danych do zgłaszania towarów, które są zwolnione z VAT przy przywozie zgodnie z art. 143 ust. 1 lit. d) dyrektywy 2006/112/WE (kody procedur celnych 42 i 63). Ograniczony zbiór danych opracowano z myślą o przypadkach, w których VAT został już zadeklarowany w ramach procedury szczególnej dla sprzedaży na odległość towarów przywożonych z państw trzecich lub terytoriów trzecich zgodnie z tytułem XII rozdział 6 sekcja 4 dyrektywy 2006/112/WE, i w związku z tym nie ma potrzeby poboru VAT przy przywozie; ograniczony zbiór danych opracowano również z myślą o przypadkach, w których państwo członkowskie przywozu jest również państwem członkowskim konsumpcji do celów VAT, a zatem państwem pobierającym VAT. Towary przywożone w ramach procedur celnych o kodach 42 i 63 są natomiast przywożone do państwa członkowskiego innego niż państwo członkowskie, które pobierze VAT, a ograniczony zestaw danych nie zawiera wystarczających informacji, aby spełnić

wszystkie wymogi związane z VAT mające zastosowanie w takich przypadkach.

Artykuł  1

W rozporządzeniu delegowanym (UE) 2015/2446 wprowadza się następujące zmiany:

1)
art. 141 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Do dnia poprzedzającego datę określoną w art. 4 ust. 1 akapit czwarty dyrektywy Rady (UE) 2017/2455 * towary, których wartość rzeczywista nie przekracza 22 EUR, uznaje się za zgłoszone do dopuszczenia do obrotu poprzez ich przedstawienie organom celnym zgodnie z art. 139 kodeksu, pod warunkiem że wymagane dane zostają zaakceptowane przez organy celne.

2)
dodaje się art. 143a w brzmieniu:

"Artykuł 143a

Zgłoszenie celne dotyczące przesyłek o niskiej wartości

(art. 6 ust. 2 kodeksu)

1. Od daty określonej w art. 4 ust. 1 akapit czwarty dyrektywy (UE) 2017/2455 osoby mogą składać zgłoszenia celne do dopuszczenia do obrotu zawierające specjalny zestaw danych, o którym mowa w załączniku B, w odniesieniu do przesyłek, które są objęte zwolnieniem z należności celnych przywozowych zgodnie z art. 23 ust. 1 lub art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1186/2009, pod warunkiem że towary te nie są przedmiotem zakazów i ograniczeń.

2. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 specjalnego zestawu danych dla przesyłek o niskiej wartości nie stosuje się w następujących przypadkach:

a) dopuszczenie do obrotu towarów, których przywóz jest zwolniony z VAT zgodnie z art. 143 ust. 1 lit. d) dyrektywy 2006/112/WE oraz, w stosownych przypadkach, które są przemieszczane w ramach zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 17 dyrektywy 2008/118/WE;

b) powrotny przywóz z dopuszczeniem do obrotu towarów, których przywóz jest zwolniony z VAT zgodnie z art. 143 ust. 1 lit. d) dyrektywy 2006/112/WE oraz, w stosownych przypadkach, które są przemieszczane w ramach zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 17 dyrektywy 2008/118/WE.";

3.
w załączniku B wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 14 marca 2019 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

W załączniku B do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2446 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w tytule I wprowadza się następujące zmiany:
a)
w rozdziale 2 sekcja 1, po wierszu dotyczącym kolumny H6 dodaje się wiersz w brzmieniu:
"H7Zgłoszenie celne do dopuszczenia do obrotu w odniesieniu do przesyłki, która jest objęta zwolnieniem z należności celnych przywozowych zgodnie z art. 23 ust. 1 lub art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1186/2009Art. 5 ust. 12, art. 162 i 201 kodeksu"
b)
w rozdziale 3 sekcja 1 wprowadza się następujące zmiany:
1)
w grupie 1 między kolumnami H6 i I1 dodaje się kolumnę w brzmieniu:
"H
Nr D.Nazwa D.7
1/1Rodzaj zgłoszenia/deklaracji
1/2Rodzaj dodatkowego zgłoszenia/deklaracji
1/3Rodzaj zgłoszenia tranzytowego/potwierdzenia statusu celnego
1/4Formularze
1/5Wykazy załadunkowe
1/6Numer pozycji towarowejA X
1/7Kod szczególnych okoliczności
1/8Podpis/uwierzytelnienie
1/9Całkowita liczba pozycji
1/10Procedura
1/11Procedura dodatkowaA X"
2)
w grupie 2 między kolumnami H6 i I1 dodaje się kolumnę w brzmieniu:
"H
Nr D.Nazwa D.7
2/1Zgłoszenie uproszczone/poprzednie dokumentyA [7] XY
2/2Dodatkowe informacjeC XY
2/3Przedstawione dokumenty, świadectwa i pozwolenia, dodatkowe odniesieniaA [7] X
2/4Numer referencyjny/UCRC XY
2/5LRN
2/6Odroczenie płatnościB

[53]

Y

2/7Identyfikacja składu"
3)
w grupie 3 między kolumnami H6 i I1 dodaje się kolumnę w brzmieniu:
"H
Nr D.Nazwa D.7
3/1EksporterA XY
3/2Nr identyfikacyjny eksportera
3/3Nadawca - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
3/4Nr identyfikacyjny nadawcy - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
3/5Nadawca - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
3/6Nr identyfikacyjny nadawcy - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
3/7Nadawca
3/8Nr identyfikacyjny nadawcy
3/9Odbiorca
3/10Nr identyfikacyjny odbiorcy
3/11Odbiorca - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
3/12Nr identyfikacyjny odbiorcy - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
3/13Odbiorca - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
3/14Nr identyfikacyjny odbiorcy - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
3/15ImporterA

[12]

Y

3/16Nr identyfikacyjny importeraA

[14]

Y

3/17ZgłaszającyA

[12]

Y

3/18Nr identyfikacyjny zgłaszającegoA Y
3/19PrzedstawicielA

[12]

Y

3/20Nr identyfikacyjny przedstawicielaA Y
3/21Kod statusu przedstawicielaA Y
3/22Osoba uprawniona do korzystania z procedury tranzytu
3/23Nr identyfikacyjny osoby uprawnionej do korzystania z procedury tranzytu
3/24Sprzedający
3/25Nr identyfikacyjny sprzedającego
3/26Kupujący
3/27Nr identyfikacyjny kupującego
3/28Nr identyfikacyjny osoby powiadamiającej o przybyciu
3/29Nr identyfikacyjny osoby powiadamiającej o zmianie trasy
3/30Nr identyfikacyjny osoby przedstawiającej towary organom celnym
3/31Przewoźnik
3/32Nr identyfikacyjny przewoźnika
3/33Osoba kontaktowa - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
3/34Nr identyfikacyjny osoby kontaktowej - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
3/35Osoba kontaktowa - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
3/36Nr identyfikacyjny osoby kontaktowej - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
3/37Nr identyfikacyjny dodatkowych uczestników łańcucha dostaw
3/38Nr identyfikacyjny osoby przekazującej dodatkowe dane w PDS
3/39Nr identyfikacyjny posiadacza pozwolenia
3/40Nr identyfikacyjny dodatkowych odniesień podatkowychA [54] XY
3/41Nr identyfikacyjny osoby przedstawiającej towary organom celnym w przypadku wpisu do rejestru zgłaszającego lub uprzednio złożonych zgłoszeń celnych
3/42Nr identyfikacyjny osoby składającej manifest celny towarów
3/43Nr identyfikacyjny osoby występującej o potwierdzenie unijnego statusu celnego towarów
3/44Nr identyfikacyjny osoby powiadamiającej o przybyciu towarów po ich przemieszczeniu w procedurze czasowego składowania
3/45Nr identyfikacyjny osoby składającej zabezpieczenie
3/46Nr identyfikacyjny osoby opłacającej cło"
4)
w grupie 3 w wierszu dotyczącym elementu danych 3/1 w kolumnach H1, H3, H4, H5, H6 i I1 literę "B" zastępuje się literą "A[12]";
5)
w grupie 3 w wierszu dotyczącym elementu danych 3/2 w kolumnach H1, H3, H4, H5, H6 i I1 literę "B" zastępuje się literą "A[14]";
6)
w grupie 4 między kolumnami H6 i I1 dodaje się kolumnę w brzmieniu:
"H
Nr D.Nazwa D.7
4/1Warunki dostawy
4/2Metoda płatności opłat transportowych
4/3Naliczanie opłat - Rodzaj opłaty
4/4Naliczanie opłat - Podstawa opłaty
4/5Naliczanie opłat - Stawka opłaty
4/6Naliczanie opłat - Kwota należnej opłaty
4/7Naliczanie opłat - Ogółem
4/8Naliczanie opłat - Metoda płatnościB

[53]

X

4/9Doliczenia i odliczenia
4/10Waluta faktury
4/11Całkowita zafakturowana kwota
4/12Wewnętrzna jednostka walutowa
4/13Wskaźniki wyceny
4/14Wartość/kwota pozycji
4/15Kurs wymiany
4/16Metoda wyceny
4/17Preferencje
4/18WartośćA X
4/19Koszty transportu do miejsca ostatecznego przeznaczeniaA XY"
7)
w grupie 4 w wierszu dotyczącym elementu danych 4/18 w kolumnie "Nazwa D." słowa "Wartość pocztowa" zastępuje się słowem "Wartość";
8)
w grupie 4 w wierszu dotyczącym elementu danych 4/19 w kolumnie "Nazwa D." słowa "Opłaty pocztowe" zastępuje się słowami "Koszty transportu do miejsca przeznaczenia";
9)
w grupie 6 między kolumnami H6 i I1 dodaje się kolumnę w brzmieniu:
"H
Nr D.Nazwa D.7
6/1Masa netto (kg)
6/2Jednostki uzupełniająceA

[55]

X

6/3Masa brutto (kg) - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
6/4Masa brutto (kg) - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
6/5Masa brutto (kg)A XY
6/6Opis towarów - Kapitańska skonsolidowana umowa przewozu
6/7Opis towarów - Spedytorska indywidualna umowa przewozu
6/8Opis towarówA X
6/9Rodzaj opakowań
6/10Liczba opakowańA

[52]

X

6/11Oznaczenia przesyłek
6/12Kod ONZ dla towarów niebezpiecznych
6/13Kod CUS
6/14Kod towaru - kod Nomenklatury scalonejA X
6/15Kod towaru - kod TARIC
6/16Kod towaru - dodatkowy(-e) kod(-y) TARIC
6/17Kod towaru - krajowy(-e) kod(-y) dodatkowy(-e)
6/18Całkowita liczba opakowań
6/19Rodzaj towarów"
c)
w rozdziale 3 sekcja 2 dodaje się uwagi w brzmieniu:
Numer uwagiOpis uwagi
"[52]Informacje te nie są wymagane w przypadku przesyłek pocztowych.
[53]Informacje te nie są wymagane:

a) kiedy towary są zgłaszane do dopuszczenia do obrotu w ramach procedury szczególnej dla sprzedaży na odległość towarów przywożonych z państw trzecich lub terytoriów trzecich określonych w tytule XII rozdział 6 sekcja 4 dyrektywy Rady 2006/112/WE; lub

b) jeżeli towary mają charakter niehandlowy, są wysyłane z państwa trzeciego przez osoby prywatne do innych osób prywatnych w państwie członkowskim i są zwolnione z VAT zgodnie z art. 1 dyrektywy Rady 2006/79/WE (*).

[54]Informacje te są wymagane tylko wówczas, gdy towary są zgłaszane do dopuszczenia do obrotu w ramach procedury szczególnej dla sprzedaży na odległość towarów przywożonych z państw trzecich lub terytoriów trzecich określonych w tytule XII rozdział 6 sekcja 4 dyrektywy Rady 2006/112/WE.
[55]Informacje te są wymagane jedynie w przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy towarów, o których mowa w art. 27 rozporządzenia (WE) nr 1186/2009.
(*) Dyrektywa Rady 2006/79/WE dnia 5 października 2006 r. w sprawie zwolnienia od podatku przy przywozie z państw trzecich małych partii towarów o charakterze niehandlowym (Dz.U. L 286 z 17.10.2006, s. 15-18).";
2)
w tytule II wprowadza się następujące zmiany:
a)
W uwagach dotyczących elementu danych 1/6 ("Numer pozycji towarowej") tekst "Kolumny A1-A3, B1-B4, C1, D1, D2, E1, E2, F1a-F1d, F2a-F2c, F3a, F4a, F4b, F4d, F5, G4, G5, H1-H6 oraz I1 tabeli wymogów dotyczących danych:" zastępuje się tekstem "Kolumny A1-A3, B1-B4, C1, D1, D2, E1, E2, F1a-F1d, F2a- F2c, F3a, F4a, F4b, F4d, F5, G4, G5, H1-H7 oraz I1 tabeli wymogów dotyczących danych:";
b)
w uwagach do elementu danych 2/1 ("Zgłoszenie uproszczone/poprzednie dokumenty") dodaje się tekst w brzmieniu:

"Kolumna H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Jeżeli przywozowa deklaracja skrócona i zgłoszenie celne są składane oddzielnie, przy użyciu odpowiedniego kodu Unii, należy podać numer ewidencyjny (MRN) przywozowej deklaracji skróconej lub jakiegokolwiek innego poprzedniego dokumentu.";

c)
w uwagach do elementu danych 2/2 ("Dodatkowe informacje") dodaje się tekst w brzmieniu:

"Kolumna H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Wszelkie informacje dostarczone przez zgłaszającego, które mogą okazać się przydatne dla dopuszczenia danej pozycji towarowej do obrotu.";

d)
w uwagach do elementu danych 2/4 ("Numer referencyjny/UCR") dodaje się tekst w brzmieniu:

"Kolumna H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Wpis ten może zostać wykorzystany do oznaczenia identyfikatora transakcji, jeżeli towary są zgłaszane do dopuszczenia do obrotu w ramach procedury szczególnej dla sprzedaży na odległość towarów przywożonych z państw trzecich lub terytoriów trzecich określonych w tytule XII rozdział 6 sekcja 4 dyrektywy Rady 2006/112/WE.";

e)
w uwagach do elementu danych 3/1 ("Eksporter") wprowadza się następujące zmiany:
1)
słowa "Wszystkie odpowiednie kolumny tabeli wymogów dotyczących danych:" zastępuje się tekstem "Kolumny tabeli wymogów dotyczących danych B1-B4, C1 i E1:";
2)
dodaje się tekst w brzmieniu;

"Kolumny H6 i H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Należy podać pełną nazwę i adres osoby wysyłającej towary zgodnie z warunkami określonymi w umowie przewozu przez stronę zlecającą przewóz.";

f)
w uwagach dotyczących elementu danych 3/17 ("Zgłaszający") słowa "Kolumny H1-H6 i I1 tabeli wymogów dotyczących danych" zastępuje się słowami "Kolumny H1-H7 i I1 tabeli wymogów dotyczących danych:";
g)
w uwagach dotyczących elementu danych 3/18 ("Nr identyfikacyjny zgłaszającego") słowa "Kolumny B1-B4, C1, G4, H1-H5 i I1 tabeli wymogów dotyczących danych:" zastępuje się słowami "Kolumny B1-B4, C1, G4, H1-H7 i I1 tabeli wymogów dotyczących danych:";
h)
w uwagach do elementu danych 3/40 ("Nr identyfikacyjny dodatkowych odniesień podatkowych") dodaje się tekst w brzmieniu:

"Kiedy towary są zgłaszane do dopuszczenia do obrotu w ramach procedury szczególnej dla sprzedaży na odległość towarów przywożonych z państw trzecich lub terytoriów trzecich określonych w tytule XII rozdział 6 sekcja 4 dyrektywy Rady 2006/112/WE, należy podać specjalny numer VAT nadany do celów korzystania z tej procedury.";

i)
w uwagach do elementu danych 4/18 ("Wartość pocztowa") wprowadza się następujące zmiany:
1)
słowa "Wartość pocztowa" zastępuje się słowem "Wartość";
2)
słowa "Wszystkie odpowiednie kolumny tabeli wymogów dotyczących danych:" zastępuje się słowami "Kolumna H6 tabeli wymogów dotyczących danych:";
3)
dodaje się tekst w brzmieniu;

"Kolumna H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Wartość rzeczywista towarów za sztukę w walucie faktury.";

j)
w uwagach do elementu danych 4/19 ("Opłaty pocztowe") wprowadza się następujące zmiany:
1)
słowa "Opłaty pocztowe" zastępuje się słowami "Koszty transportu do miejsca przeznaczenia";
2)
słowa "Wszystkie odpowiednie kolumny tabeli wymogów dotyczących danych:" zastępuje się słowami "Kolumna H6 tabeli wymogów dotyczących danych:";
3)
dodaje się tekst w brzmieniu;

"Kolumna H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Koszty transportu do miejsca ostatecznego przeznaczenia w walucie faktury.";

k)
w uwagach dotyczących elementu danych 6/8 ("Opis towarów") słowa "Kolumny D3, G4, G5 i H6 tabeli wymogów dotyczących danych:" zastępuje się słowami "Kolumny D3, G4, G5, H6 i H7 tabeli wymogów dotyczących danych:";
l)
w uwagach do elementu danych 6/14 ("Kod towaru - kod Nomenklatury scalonej") dodaje się tekst w brzmieniu:

"Kolumna H7 tabeli wymogów dotyczących danych:

Należy podać sześciocyfrowy kod nomenklatury Systemu Zharmonizowanego zgłoszonych towarów.".

1 Dz.U. L 269 z 10.10.2013, s. 1.
2 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/2446 z dnia 28 lipca 2015 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 w odniesieniu do szczegółowych zasad dotyczących niektórych przepisów unijnego kodeksu celnego (Dz. U. L 343 z 29.12.2015, s. 1).
3 Dyrektywa Rady 2009/132/WE z dnia 19 października 2009 r. określająca zakres stosowania art. 143 lit. b) i c) dyrektywy 2006/112/WE w odniesieniu do zwolnienia z podatku od wartości dodanej przy ostatecznym imporcie niektórych towarów (Dz. U. L 292 z 10.11.2009, s. 5).
4 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1186/2009 z dnia 16 listopada 2009 r. ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz. U. L 324 z 10.12.2009, s. 23).
5 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2016/578 z dnia 11 kwietnia 2016 r. ustanawiająca program prac dotyczący rozwoju i wykorzystywania systemów teleinformatycznych przewidziany w unijnym kodeksie celnym (Dz.U. L 99 z 15.4.2016, s. 6).
6 Dyrektywa Rady (UE) 2017/2455 z dnia 5 grudnia 2017 r. zmieniająca dyrektywę 2006/112/WE i dyrektywę 2009/132/WE w odniesieniu do niektórych obowiązków wynikających z podatku od wartości dodanej w przypadku świadczenia usług i sprzedaży towarów na odległość (Dz.U. L 348 z 29.12.2017, s. 7).
7 Dyrektywa 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.U. L 347 z 11.12.2006, s. 1).(7) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2446, PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
* Dyrektywa Rady (UE) 2017/2455 z dnia 5 grudnia 2017 r. zmieniająca dyrektywę 2006/112/WE i dyrektywę 2009/132/WE w odniesieniu do niektórych obowiązków wynikających z podatku od wartości dodanej w przypadku świadczenia usług i sprzedaży towarów na odległość (Dz.U. L 348 z 29.12.2017, s. 7).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.