Rozporządzenie delegowane 2018/1127 zmieniające rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2195 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego w odniesieniu do definicji standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych stosowanych w celu refundacji przez Komisję wydatków poniesionych przez państwa członkowskie

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.206.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 14 sierpnia 2018 r.

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2018/1127
z dnia 28 maja 2018 r.
zmieniające rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2195 uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego w odniesieniu do definicji standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych stosowanych w celu refundacji przez Komisję wydatków poniesionych przez państwa członkowskie

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 1 , w szczególności jego art. 14 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu uproszczenia korzystania z Europejskiego Funduszu Społecznego ("EFS") oraz zmniejszenia obciążenia administracyjnego beneficjentów należy zwiększyć zakres standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych na potrzeby refundacji wydatków poniesionych przez państwa członkowskie. Standardowe stawki jednostkowe i kwoty ryczałtowe określone do celów refundacji wydatków poniesionych przez państwa członkowskie należy ustanowić na podstawie danych przedłożonych przez państwa członkowskie lub opublikowanych przez Eurostat i na podstawie wspólnie stosowanych metod, w tym metod określonych w art. 67 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 2  i w art. 14 ust. 2 i 3 rozporządzenia (UE) nr 1304/2013.

(2) Ze względu na znaczne różnice między państwami członkowskimi w poziomie kosztów w odniesieniu do poszczególnych rodzajów operacji definicja i wysokość standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych mogą różnić się w zależności od rodzaju operacji i państwa członkowskiego, aby odzwierciedlać charakterystyczne dla nich cechy.

(3) Chorwacja, Irlandia, Hiszpania i Zjednoczone Królestwo zgłosiły metody ustalania standardowych stawek jednostkowych w przypadku refundacji wydatków przez Komisję.

(4) Francja, Republika Czeska, Malta, Słowacja i Cypr zgłosiły metody zmiany istniejących standardowych stawek jednostkowych lub ustalenia dodatkowych standardowych stawek jednostkowych na potrzeby refundacji przez Komisję w odniesieniu do rodzajów operacji nieobjętych jeszcze rozporządzeniem delegowanym Komisji (UE) 2015/2195 3 .

(5) W przypadku standardowych stawek jednostkowych dotyczących operacji w dziedzinie edukacji i obowiązujących wobec wszystkich państw członkowskich z wyjątkiem Grecji i Danii, należy doprecyzować kategorie kosztów objętych standardowymi stawkami jednostkowymi, oraz kwoty do wypłacenia, jeżeli kurs nie trwał przez cały rok akademicki lub uczestnictwo w nim było niepełne.

(6) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie delegowane (UE) 2015/2195,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu delegowanym (UE) 2015/2195 wprowadza się następujące zmiany:

1)
Tekst załącznika II do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 zastępuje się tekstem załącznika I do niniejszego rozporządzenia.
2)
Tekst załącznika III do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 zastępuje się tekstem załącznika II do niniejszego rozporządzenia.
3)
Tekst załącznika V do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 zastępuje się tekstem załącznika III do niniejszego rozporządzenia.
4)
Tekst załącznika VII do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 zastępuje się tekstem załącznika IV do niniejszego rozporządzenia.
5)
Tekst załącznika XIV do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 zastępuje się tekstem załącznika V do niniejszego rozporządzenia.
6)
Tekst załącznika XV do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195 zastępuje się tekstem załącznika VI do niniejszego rozporządzenia.
7)
Tekst znajdujący się w załączniku VII do niniejszego rozporządzenia dodaje się jako załącznik XVI do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195.
8)
Tekst znajdujący się w załączniku VIII do niniejszego rozporządzenia dodaje się jako załącznik XVII do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195.
9)
Tekst znajdujący się w załączniku IX do niniejszego rozporządzenia dodaje się jako załącznik XVIII do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195.
10)
Tekst znajdujący się w załączniku X do niniejszego rozporządzenia dodaje się jako załącznik XIX do rozporządzenia delegowanego (UE) 2015/2195.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 28 maja 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

"ZAŁĄCZNIK II

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Francję na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danego wskaźnikaWysokość stawki (w EUR)
1. »Garantie Jeunes« wspierana w ramach osi priorytetowej 1 »Accompagner les jeunes NEET vers et dans l'emploi« programu operacyjnego »PROGRAMME OPÉRATIONNEL NATIONAL POUR LA MISE EN ŒUVRE DE L'INITIATIVE POUR L'EMPLOI DES JEUNES EN METROPOLE ET OUTRE-MER« (CCI-2014FR05M9OP001)Młodzież NEET (1), w przypadku której operacja »Garantie Jeunes« przyniosła pozytywne skutki najpóźniej 12 miesięcy po rozpoczęciu coachingu- kwoty wypłacane uczestnikom;

- koszty aktywizacji ponoszone przez »Missions Locales«

Liczba młodzieży NEET, w przypadku której operacja »Garantie Jeunes« przyniosła jeden z poniższych rezultatów najpóźniej 12 miesięcy po rozpoczęciu coachingu:

- udział w szkoleniu zawodowym prowadzącym do certyfikacji kompetencji, takim jak:

- szkolenie w ramach uczenia się przez całe życie, lub

- szkolenie podstawowe,

lub

- założenie działalności gospodarczej, lub

- znalezienie pracy, lub

- przepracowanie (odpłatnie lub nieodpłatnie) co najmniej 80 dni roboczych w środowisku zawodowym

6 400
2. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez akredytowane organizacje szkoleniowe i wspierane w ramach programu operacyjnego Ile-de-France (CCI 2014FR05M0°P001)Uczestnicy, którzy osiągnęli pozytywne rezultaty po ukończeniu szkolenia.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba uczestników, którzy osiągnęli przynajmniej jeden z poniższych rezultatów po ukończeniu szkolenia:

- otrzymali dyplom lub potwierdzenie nabytych umiejętności po zakończeniu szkolenia,

- znaleźli pracę trwającą co najmniej miesiąc,

- zapisali się na dalsze szkolenie zawodowe,

- zapisali się ponownie do szkoły, aby kontynuować program nauczania po przerwie, lub

- uzyskali dostęp do formalnego procesu potwierdzenia nabytych przez nich umiejętności.

Jeżeli uczestnik uzyskuje więcej niż jeden pozytywny rezultat po ukończeniu szkolenia, prowadzi to wyłącznie do jednorazowego zwrotu kwoty związanej z tym szkoleniem.

KategoriaSektorWysokość stawki
1Opieka zdrowotna3 931
Bezpieczeństwo towarów i osób
2Zajęcia kulturalne, sportowe i rekreacyjne4 556
Usługi dla ludności
Obróbka materiałów miękkich
Sektor rolno-spożywczy, gastronomia
Handel i sprzedaż
Zakwaterowanie, hotelarstwo, catering
Bezpieczeństwo i higiena pracy
3Szkolenia dotyczące obsługi sekretariatu i automatyzacji prac biurowych5 695
Praca społeczna
Elektronika
Usługi fryzjerskie, kosmetyczne i pielęgnacyjne
Konserwacja pojazdów i sprzętu
Transport, obsługa, składowanie
4Rolnictwo7 054
Środowisko
Prace budowlane i roboty publiczne
Techniki drukarskie i wydawnicze
3. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez akredytowane organizacje szkoleniowe i wspierane w ramach Programów Operacyjnych:

Rodan-Alpy (CCI 2014FR16M2OP010)

oraz

Owernia (CCI 2014FR16M0°P002)

Uczestnicy, którzy osiągnęli pozytywne rezultaty po ukończeniu szkolenia.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba uczestników, którzy osiągnęli przynajmniej jeden z poniższych rezultatów po ukończeniu szkolenia:

- otrzymali dyplom, który jest oficjalnie zatwierdzony przez zawodową organizację przedstawicielską lub organ rządowy,

- otrzymali potwierdzenie nabytych umiejętności po zakończeniu szkolenia,

- znaleźli pracę,

- zapisali się na dalsze szkolenie zawodowe,

- zapisali się ponownie do szkoły, aby kontynuować program nauczania po przerwie, lub

- uzyskali dostęp do formalnego procesu potwierdzenia nabytych przez nich umiejętności.

W przypadku kategorii 5, ponadto liczba uczestników, którzy osiągnęli pozytywny rezultat opisany powyżej i którzy są uprawnieni do otrzymywania świadczenia od regionu Owernia-Rodan-Alpy (2).

Jeżeli uczestnik uzyskuje więcej niż jeden pozytywny rezultat po ukończeniu szkolenia, prowadzi to wyłącznie do jednorazowego zwrotu kwoty związanej z tym szkoleniem.

KategoriaSektorWysokość stawki
1Transport, logistyka i turystyka4 403
Bankowość, ubezpieczenia
Zarządzanie, administracja, tworzenie przedsiębiorstw
Usługi na rzecz osób i społeczności
2Ochrona zdrowia i pomoc społeczna, działalność związana z rekreacją, kulturą i sportem5 214
Przemysł restauracyjny, hotelowy, spożywczy
Handel
Obróbka materiałów miękkich i drewna; przemysł graficzny
3Prace budowlane i roboty publiczne7 853
Przemysł przetwórczy
Mechanika, obróbka metali
Rolnictwo, rybołówstwo
Komunikacja, informacja, sztuka i rozrywka
4Konserwacja9 605
Elektryczność, elektronika
IT i telekomunikacja
5Świadczenia1 901
(1) Młodzież niekształcąca się, niepracująca ani nieszkoląca się, która uczestniczy w operacji wspieranej w ramach »PROGRAMME OPÉRATIONNEL NATIONAL POUR LA MISE EN ŒUVRE DE L'INITIATIVE POUR L'EMPLOI DES JEUNES EN METROPOLE ET OUTRE-MER«.

(2) Uprawnienie do otrzymywania świadczenia jest uregulowane w dekrecie nr 88-368 z dnia 15 kwietnia 1988 r. zmienionym dekretem nr 2002-1551 z dnia 23 grudnia 2002 r.

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Wysokość stawki jednostkowej 1 opiera się częściowo na standardowej stawce jednostkowej finansowanej w całości przez Francję. Z podanej kwoty 6 400 EUR kwota 1 600 EUR odpowiada standardowej stawce jednostkowej określonej przez »instruction ministérielle du 11 octobre 2013 relative à l'expérimentation Garantie Jeunes prise pour l'application du décret 2013-80 du 1er octobre 2013 ainsi que par l'instruction ministérielle du 20 mars 2014« w celu pokrycia kosztów poniesionych przez »Missions Locales« - publiczne służby zatrudnienia młodzieży - przy prowadzeniu coachingu każdej osoby z grupy młodzieży NEET rozpoczynającej udział w operacji »Garantie Jeunes«.

Stawka jednostkowa 1. jest aktualizowana przez państwo członkowskie zgodnie z dostosowaniami na podstawie przepisów krajowych w odniesieniu do standardowej stawki jednostkowej w wysokości 1 600 EUR, o której mowa w pkt 1 powyżej, pokrywającej koszty ponoszone przez publiczne służby zatrudnienia młodzieży.

Wysokość stawek jednostkowych 2 i 3 opiera się na cenach godzin szkoleniowych, na które udzielono zamówienia publicznego, w poszczególnych dziedzinach i obszarach geograficznych. Kwoty te będą dostosowywane podczas ponownej procedury udzielania zamówień na podstawowe kursy szkoleniowe według następującego wzoru:

Nowa cena (z wyłączeniem VAT) = stara cena (z wyłączeniem VAT) χ (0,5 + 05 x Sr/So)

Sr oznacza wskaźnik osób zatrudnionych INSEE (nr ewidencyjny 1 567 446) w ostatniej comiesięcznej publikacji na dzień dostosowania.

So oznacza wskaźnik osób zatrudnionych INSEE (nr ewidencyjny 1567 446) w comiesięcznej publikacji w dniu złożenia oferty w odniesieniu do pierwszego dostosowania, a następnie w odniesieniu do kolejnych dostosowań, w comiesięcznej publikacji po roku od daty złożenia oferty."

ZAŁĄCZNIK  II

"ZAŁĄCZNIK III

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Republikę Czeską na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztów (1)Jednostka pomiaru danego wskaźnikaWysokość stawki (w walucie krajowej CZK, o ile nie zaznaczono inaczej)
1. Utworzenie nowej placówki opieki nad dziećmi w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001) i osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Nowo powstałe miejsce w nowej placówce opieki nad dziećmi- zakup wyposażenia dla placówki opieki nad dziećmi,

- zarządzanie fazą projektu mającą na celu utworzenie placówki

Liczba nowo powstałych miejsc w nowej placówce opieki nad dziećmi (2)20 053 z VAT lub 16 992 bez VAT
2. Przekształcenie istniejącej placówki na potrzeby świetlicy dla dzieci w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie"

(2014CZ05M9OP001) i osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)

Przekształcone miejsce w świetlicy dla dzieci (3)- zakup wyposażenia dla przekształconej placówki,

- zakup pomocy naukowych,

- zarządzanie fazą projektu mającą na celu przekształcenie placówki

Liczba przekształconych miejsc w świetlicy dla dzieci(4)9 518 z VAT lub 8 279 bez VAT
3. Prowadzenie placówki opieki nad dziećmi w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie"

(2014CZ05M9OP001) i osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)

Obłożenie (na jedno miejsce) w placówce opieki nad dziećmi- wynagrodzenie pracowników dydaktycznych i innych pracowników,

- działalność placówki opieki nad dziećmi,

- zarządzanie placówką opieki nad dziećmi

Wskaźnik obłożenia (5)628 (6)
4. Podnoszenie kwalifikacji opiekunów w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie"

(2014CZ05M9OP001) i osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)

Zdobycie kwalifikacji jako opiekun w placówce opieki nad dziećmi- szkolenie i egzaminy potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowychLiczba osób, które otrzymały świadectwo kwalifikacji zawodowych jako opiekun w placówce opieki nad dziećmi14 178
5. Najem pomieszczeń na placówkę opieki nad dziećmi w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001) i osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Obłożenie (na jedno miejsce) w placówce opieki nad dziećmi- Koszty wynajmu pomieszczeń na placówkę opieki nad dziećmiWskaźnik obłożenia (7)56 (8)
6. Dalsze zewnętrzne szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina (60 minut) udziału pracownika w zewnętrznym szkoleniu z zakresu ogólnych technologii informacyjnych (IT)Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty zapewniania szkoleń,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin na jednego pracownika.324
7. Dalsze zewnętrzne szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina (60 minut) udziału pracownika w zewnętrznym szkoleniu z zakresu umiejętności miękkich i umiejętności kierowniczychWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty zapewniania szkoleń,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin na jednego pracownika.593
8. Dalsze zewnętrzne szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina lekcyjna (4 5 minut) uczestnictwa pracownika w zewnętrznych kursach językowychWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty zapewniania szkoleń,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin lekcyjnych na jednego pracownika.173
9. Dalsze zewnętrzne szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina (60 minut) udziału pracownika w zewnętrznym szkoleniu z zakresu specjalistycznych technologii informacyjnych (IT)Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty zapewniania szkoleń,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin na jednego pracownika609
10. Dalsze zewnętrzne szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina (60 minut) udziału pracownika w zewnętrznym szkoleniu z zakresu księgowości, ekonomii i prawaWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty zapewniania szkoleń,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin na jednego pracownika436
11. Dalsze zewnętrzne szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina (60 minut) udziału pracownika w zewnętrznym szkoleniu technicznym lub innym szkoleniu zawodowymWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty zapewniania szkoleń,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin na jednego pracownika252
12. Dalsze wewnętrzne (9) szkolenie zawodowe pracowników w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego "Zatrudnienie" (2014CZ05M9OP001)Godzina (60 minut) uczestnictwa pracownika w szkoleniu prowadzonym przez instruktora wewnętrznego, dotyczącym następujących zagadnień:

- ogólne technologie informacyjne (IT)

- umiejętności miękkie i umiejętności kierownicze

- języki

- specjalistyczne technologie informacyjne (IT)

- księgowość, ekonomia i prawo

- szkolenia techniczne i zawodowe.

Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym:

- bezpośrednie koszty personelu,

- koszty pośrednie,

- wynagrodzenia dla uczestników.

Liczba ukończonych godzin na jednego pracownika144
13. Wsparcie udzielane przez niestały personel szkole/placówce edukacyjnej w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)0,1 ekwiwalentu pełnego czasu pracy (EPC) przepracowane miesięcznie na stanowisku psychologa szkolnego lub wyspecjalizowanego pedagoga szkolnegoWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personeluLiczba przepracowanych 0,1 EPC na miesiąc5 607
14. Wsparcie udzielane przez niestały personel szkole/placówce edukacyjnej w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)0,1 EPC przepracowane miesięcznie przez asystenta szkolnego lub pedagoga społecznego.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personeluLiczba przepracowanych 0,1 EPC na miesiącAsystent szkolny: 3 502 Pedagog społeczny: 4 695
15. Wsparcie udzielane przez niestały personel szkole/placówce edukacyjnej w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)0,1 EPC przepracowane miesięcznie przez opiekuna (opiekunkę)Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba przepracowanych 0,1 EPC na miesiąc3 227
16. Prowadzenie zajęć pozaszkolnych dla dzieci/uczniów zagrożonych niepowodzeniami szkolnymi w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001) oraz osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Przeprowadzenie bloku 16 zajęć pozalekcyjnych trwających po 90 minut na lekcję, przeprowadzonych z grupą co najmniej sześciorga dzieci/uczniów, z których dwoje jest zagrożonych niepowodzeniami szkolnymi.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba ukończonych bloków 16 zajęć pozalekcyjnych trwających po 90 minut na lekcję, przeprowadzonych z grupą co najmniej sześciorga dzieci/uczniów, z których dwoje jest zagrożonych niepowodzeniami szkolnymi.17 277
17. Wspieranie uczniów zagrożonych niepowodzeniami szkolnymi poprzez opiekę dydaktyczną w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001) oraz osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Przeprowadzenie bloku 16 godzin nauczania indywidualnego dla grupy co najmniej trzech zarejestrowanych uczniów zagrożonych niepowodzeniami szkolnymi.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba ukończonych bloków 16 godzin nauczania dla grupy co najmniej trzech zarejestrowanych uczniów zagrożonych niepowodzeniami szkolnymi.8 523
18. Rozwój zawodowy pedagogów poprzez ustrukturyzowane szkolenia w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001) oraz osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Liczba godzin szkoleń zawodowych dla pedagogów.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty przeprowadzenia szkolenia.Liczba ukończonych godzin szkolenia na jednego pedagoga1) 422 na szkolenie w ciągu normalnych godzin lekcyjnych

2) 170 na szkolenie poza normalnymi godzinami lekcyjnymi

19. Przekazywanie informacji rodzicom poprzez zebrania w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001) oraz osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Spotkanie tematyczne z co najmniej ośmiorgiem rodziców, przez co najmniej dwie godziny (120 minut).Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba spotkań tematycznych z co najmniej ośmiorgiem rodziców, przez co najmniej dwie godziny (120 minut).3 676
20. Rozwój zawodowy pedagogów w szkołach i placówkach edukacyjnych w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Blok 30 godzin zewnętrznego mentoringu/coachingu dla grupy od trojga do ośmiorga pedagogówWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba ukończonych bloków 30 godzin mentoringu/coachingu dla grupy od trojga do ośmiorga pedagogów29 698
21. Rozwój zawodowy pedagogów w szkołach i placówkach edukacyjnych w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Cykl szkoleniowy trwający 15 godzin w formie ustrukturyzowanego stażu towarzyszącego pedagogaWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba ukończonych cykli szkoleniowych trwających 15 godzin na jednego pedagoga odbywającego ustrukturyzowaną wizytę u innego pedagoga w innej szkole.4 246
22. Rozwój zawodowy pedagogów w szkołach i placówkach edukacyjnych w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Cykl 10 godzin szkolenia w formie wzajemnej współpracy obejmującej grupę co najmniej trojga pedagogówWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba ukończonych cykli szkoleniowych trwających 10 godzin, w których uczestniczy co najmniej troje pedagogów.8 068
23. Rozwój zawodowy pracowników dydaktycznych w szkole/placówce edukacyjnej w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Lekcja w parze (10) trwająca 2,75 godzinyWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu:Liczba ukończonych lekcji w parze778
24. Rozwój zawodowy pedagogów w szkole/placówce edukacyjnej w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Cykl 19 godzin wzajemnej współpracy i uczenia się z udziałem eksperta i dwojga pedagogów.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba ukończonych cykli 19 godzin z udziałem eksperta i dwojga pedagogów.5 377
25. Usługi doradztwa zawodowego w szkołach i współpraca między szkołami a pracodawcami w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)0,1 EPC przepracowane miesięcznie przez doradcę zawodowego lub koordynatora współpracy między szkołami a pracodawcami.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personeluLiczba przepracowanych 0,1 EPC na miesiąc4 942
26. Rozwój zawodowy pedagogów w szkole/placówce edukacyjnej w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Cykl szkoleniowy trwający 8,5 godzin w formie ustrukturyzowanego stażu towarzyszącego pedagoga i mentoraWszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personeluLiczba ukończonych cykli szkoleniowych trwających 8,5 godzin na jedną ustrukturyzowaną wizytę w instytucji/przedsiębiorstwie/placówce.2 395
27. Rozwijanie umiejętności zawodowych pedagogów w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001) oraz osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001)Cykl szkoleniowy trwający 3,75 godziny lub 4 cykle po 3,75 godziny z udziałem pedagoga i eksperta/technika ICT.Wszystkie koszty kwalifikowalne, w tym bezpośrednie koszty personeluLiczba ukończonych cykli szkoleniowych trwających 3,75 godziny z udziałem pedagoga i eksperta/technika ICT.Jeden cykl - 1 050 Cztery cykle - 4 200
28. Mobilność naukowców w ramach osi priorytetowej 2 programu operacyjnego "Badania, rozwój i kształcenie" (2014CZ05M2OP001)Miesiące mobilności na jednego naukowca.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba miesięcy mobilności na jednego naukowca.
Elementy składoweWysokość stawki (11)

(w EUR)

Dodatek z tytułu kosztów utrzymania (mobilność przyjazdowa do CZ)Młodszy2 674
Starszy3 990
Kwoty dodatku z tytułu kosztów utrzymania w przypadku mobilności przyjazdowej do CZ oblicza się poprzez pomnożenie kwot przeznaczonych na mobilność przyjazdową przez odpowiedni współczynnik korygujący, wymieniony w pkt 3 poniżej, w zależności od kraju przeznaczenia.
Dodatek na koszty przeniesienia600
Dodatek rodzinny500
Koszty badań

naukowych,

szkoleń

i tworzenia sieci

kontaktów

800
Koszty administracyjne i pośrednie650
29. Wsparcie uczniów z innym językiem ojczystym, nauczycieli lub rodziców za pośrednictwem pracownika międzykulturowego lub asystenta dwujęzycznego w ramach osi priorytetowej 4 programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001).1) 0,1 EPC przepracowane miesięcznie przez pracownika międzykulturowego (12) lub asystenta dwujęzycznego.

2) jedna godzina (60 minut) przepracowana przez pracownika międzykulturowego (13).

Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.1) Liczba 0,1 EPC przepracowanych miesięcznie przez pracownika międzykulturowego lub asystenta dwujęzycznego.

2) Liczba godzin przepracowanych przez pracownika międzykulturowego.

1) Pracownik międzykulturowy: 5 373 Asystent dwujęzyczny: 4 464

2) Pracownik międzykulturowy: 308

30. Projekty mobilności międzynarodowej w celu szkolenia kadry nauczycielskiej w ramach osi priorytetowej 4 "Kształcenie i uczenie się oraz wspieranie zatrudnienia" programu operacyjnego "Praski biegun wzrostu" (2014CZ16M2OP001).Czterodniowy staż dla kadry nauczycielskiej w szkole w innym państwie europejskim obejmujący co najmniej 24 godziny zajęć edukacyjnych.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji, które stanowią:

1) wynagrodzenia dla uczestników;

2) koszty związane z organizacją stażu w goszczących i wysyłających szkołach.

3) koszty podróży i utrzymania;

Liczba 4-dniowych staży odbytych przez kadrę nauczycielską w szkole w innym państwie europejskim.1) 5 087

2) 350 EUR

3) Do tych stawek dla każdego 4-dniowego stażu można dodać kwotę na pokrycie kosztów podróży i kosztów utrzymania w następujący sposób:

Koszty podróży w zależności od długości trasy w następujący sposób (14):

Wysokość stawki
10-99 km:20 EUR
100-499 km:180 EUR
500-1 999 km:275 EUR
2 000-2 999 km:360 EUR
3 000-3 999 km:530 EUR
4 000-7 999 km:820 EUR
8 000 km i powyżej:1 300 EUR
Koszty utrzymania w zależności od państwa w następujący sposób:
Wysokość stawki
Dania, Irlandia,

Norwegia, Szwecja

Zjednoczone Królestwo

448 EUR
Belgia, Bułgaria,

Grecja, Francja,

Włochy, Cypr,

Luksemburg, Węgry,

Austria Polska,

Rumunia, Finlandia

392 EUR
Niemcy, Hiszpania

Łotwa, Malta,

Portugalia, Słowacja,

336 EUR
Estonia, Chorwacja,

Litwa, Słowenia

280 EUR
(1) W przypadku stawek jednostkowych 1-5 wymienione kategorie kosztów obejmują wszystkie koszty związane z tą operacją, z wyjątkiem rodzajów operacji 1 i 2, które mogą również obejmować inne kategorie kosztów.

(2) Oznacza to nowe miejsce, które ujęte jest w liczbie miejsc nowej placówki opieki nad dziećmi zgodnie z krajowymi przepisami i dla którego istnieje dowód na wyposażenie (dla każdego nowego miejsca).

(3) Świetlica dla dzieci oznacza, że miejsce zostało zarejestrowane jako świetlica dla dzieci zgodnie z przepisami krajowymi dotyczącymi świadczenia usług opieki nad dziećmi w świetlicy dla dzieci.

(4) Miejsca w istniejącej placówce, która została nowo zarejestrowana jako świetlica dla dzieci zgodnie z krajowymi przepisami, ujęte w oficjalnej liczbie miejsc tej świetlicy, posiadającej dowód na wyposażenie w odniesieniu do każdego miejsca.

(5) Wskaźnik obłożenia definiowany jest jako liczba dzieci uczęszczających do placówki opieki nad dziećmi przez pół dnia dziennie przez sześć miesięcy podzielona przez maksymalną liczbę miejsc w placówce przez pół dnia dziennie przez sześć miesięcy, pomnożona przez 100.

(6) Kwota ta będzie wypłacana za każdy punkt procentowy obłożenia na jedno miejsce do maks. 75 p.p. przez sześć miesięcy. Jeśli wskaźnik obłożenia wyniesie mniej niż 20 %, zwrot nie zostanie dokonany.

(7) Wskaźnik obłożenia definiowany jest jako liczba dzieci uczęszczających do placówki opieki nad dziećmi przez pół dnia dziennie przez sześć miesięcy podzielona przez maksymalną liczbę miejsc w placówce przez pół dnia dziennie przez sześć miesięcy, pomnożona przez 100.

(8) Kwota ta będzie wypłacana za każdy punkt procentowy obłożenia na jedno miejsce do maks. 75 p.p. przez sześć miesięcy. Jeśli wskaźnik obłożenia wyniesie mniej niż 20 %, zwrot nie zostanie dokonany.

(9) Szkolenia wewnętrzne to szkolenia prowadzone przez instruktora wewnętrznego.

(10) Lekcję w parze należy rozumieć jako lekcję, podczas której dwoje pedagogów współpracuje ze sobą, wspierając wzajemnie swój rozwój zawodowy poprzez wspólne planowanie, wdrażanie i omawianie metod nauczania w klasie.

(11) Całkowita kwota na jednego uczestnika będzie zależała od specyfiki każdej częstotliwości mobilności i możliwości stosowania każdego z określonych elementów składowych.

(12) Wskaźnik ten zostanie wykorzystany wobec pracowników międzykulturowych lub asystentów dwujęzycznych zatrudnionych bezpośrednio w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy w szkole.

(13) Wskaźnik ten zostanie wykorzystany wobec pracowników międzykulturowych zatrudnianych przez szkołę do świadczenia usług według stawki godzinowej.

(14) Na podstawie odległości, jaką musi pokonać uczestnik. Odległości należy obliczać korzystając z kalkulatora odległości dostępnego na stronach Komisji Europejskiej (http://ec.europa.eu/programmes/ erasmus-plus/tools/distance_en.htm).

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Stawka w przypadku kosztów jednostkowych 6-11 może zostać dostosowana przez zastąpienie początkowej stawki płacy minimalnej w metodzie obliczeń, która obejmuje płace minimalną, koszty organizacji szkoleń oraz koszty pośrednie.

Stawka w przypadku kosztu jednostkowego 12 może zostać dostosowana przez zastąpienie początkowych bezpośrednich kosztów personelu, w tym składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub wynagrodzeń dla uczestników, w tym składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w metodzie obliczeń, która obejmuje bezpośrednie koszty personelu, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub wynagrodzenia dla uczestników, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.

Stawka w przypadku kosztów jednostkowych 13-17, 19-27 i 29 może zostać dostosowana przez zastąpienie początkowych bezpośrednich kosztów personelu, w tym składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w metodzie obliczeń, która obejmuje bezpośrednie koszty personelu, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, plus koszty pośrednie.

Stawka w przypadku kosztu jednostkowego 18 może zostać dostosowana przez zastąpienie wynagrodzeń dla uczestników, w tym składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w metodzie obliczeń, która obejmuje koszty przeprowadzenia szkolenia i wynagrodzenia dla uczestników, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, plus koszty pośrednie.

Stawka w przypadku kosztu jednostkowego 28 może zostać dostosowana poprzez zastąpienie kwot dodatku z tytułu kosztów utrzymania, dodatku na koszty przeniesienia, dodatku rodzinnego, kosztów badań naukowych, szkoleń i tworzenia sieci kontaktów oraz kosztów zarządzania i kosztów pośrednich.

Stawka w przypadku kosztu jednostkowego 30 może zostać dostosowana poprzez zastąpienie początkowych bezpośrednich kosztów personelu, w tym składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, kosztów związanych z organizacją staży w szkole przyjmującej i wysyłającej, oraz kosztów podróży i utrzymania w metodzie obliczeń, która obejmuje bezpośrednie koszty personelu, w tym składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, koszty związane z organizacją staży w szkole przyjmującej i wysyłającej oraz koszty podróży i utrzymania.

Dostosowania opierać się będą na następujących zaktualizowanych danych:

- w odniesieniu do płacy minimalnej, zmianach w płacy minimalnej zgodnie z przepisami dekretu rządowego nr 567/2006 Coli,

- w odniesieniu do składek na ubezpieczenie społeczne, zmianach w składkach na ubezpieczenie społeczne płaconych przez pracodawcę, określonych w ustawie nr 589/1992 Coli. w sprawie ubezpieczeń społecznych, oraz

- wodniesieniu do składek na ubezpieczenie zdrowotne, zmianach wskładkach na ubezpieczenie zdrowotne płaconych przez pracodawcę, określonych wustawie nr 592/1992 Coli. w sprawie ubezpieczeń zdrowotnych,

- w odniesieniu do średnich płac służących do określenia kosztów wynagrodzeń/personelu, zmianach w ostatnich opublikowanych danych dotyczących odpowiednich kategorii z systemu informacyjnego zawierającego dane o średnich dochodach (www.ISPV.cz),

- w odniesieniu do dodatku z tytułu kosztów utrzymania, dodatku na koszty przeniesienia, dodatku rodzinnego, kosztów badań naukowych, szkoleń i tworzenia sieci kontaktów oraz kosztów zarządzania i kosztów pośrednich, zmianach stawek w odniesieniu do programu HORYZONT 2020 - działań "Maria Skłodowska-Curie", opublikowanych na stronie https://ec.europa.eu/research/mariecurieactions/,

- w odniesieniu do kosztów podróży, utrzymania i kosztów organizacyjnych w ramach kosztu jednostkowego 30, zmianach kwot kosztów podróży i kosztów organizacyjnych, jak również wsparcia indywidualnego określonych przez Komisję Europejską w odniesieniu do akcji 1 (projekty w zakresie mobilności) w ramach programu Erasmus + (http://ec.europa. eu/programmes/erasmus-plus/).

3. Tabela współczynników związanych z wyjazdową mobilnością naukowców

PaństwoWspółczynnik korygującyPaństwoWspółczynnik korygujący
Albania0,908Dania1,615
Argentyna0,698Estonia0,934
Australia1,253Wyspy Owcze1,600
Belgia1,193Finlandia1,391
Bośnia i Hercegowina0,878Francja1,325
Brazylia1,098Chorwacja1,163
Bułgaria0,853Indie0,630
Czarnogóra0,798Indonezja0,899
Republika Czeska1,000Irlandia1,354
Chiny1,014Włochy1,273
PaństwoWspółczynnik korygującyPaństwoWspółczynnik korygujący
Izrael1,297Niderlandy1,245
Szwecja1,333Norwegia1,574
Japonia1,383Polska0,912
Republika Południowej Afryki0,666Portugalia1,063
Korea Południowa1,255Austria1,251
Ukraina1,101Serbia0,801
Kanada1,031Rumunia0,815
Stany Zjednoczone Ameryki1,186Rosja1,378
Cypr1,095Grecja1,106
Zjednoczone Królestwo1,436Słowacja0,986
Litwa0,872Słowenia1,027
Łotwa0,906Hiszpania1,165
Luksemburg1,193Szwecja1,333
Węgry0,909Szwajcaria1,350
była jugosłowiańska republika Macedonii0,816Turcja1,033
Malta1,069Ukraina1,101
Meksyk0,840Stany Zjednoczone Ameryki1,186
Republika Mołdawii0,729Zjednoczone Królestwo1,436
Niemcy1,179Wietnam0,610"

ZAŁĄCZNIK  III

"ZAŁĄCZNIK V

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Maltę na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki (w EUR)
1. Pomoc na zatrudnienie (Program A2E) w ramach osi priorytetowej 1 programu operacyjnego EFS II »Inwestowanie w kapitał ludzki, aby stworzyć więcej możliwości i umacniać dobre samopoczucie społeczeństwa« (2014MT05SFOP001)Pomoc na zatrudnienie płatna tygodniowo pracownikom znajdującym się w niekorzystnej sytuacji, w szczególnie niekorzystnej sytuacji lub niepełnosprawnym (1).Wszystkie koszty związane z dofinansowaniem zatrudnienia.Liczba tygodni pracy w przeliczeniu na pracownika.1. Pracownik znajdujący się w niekorzystnej sytuacji - 85 tygodniowo przez maksymalnie 52 tygodnie.

2. Pracownik znajdujący się w szczególnie niekorzystnej sytuacji - 85 tygodniowo przez maksymalnie 104 tygodnie.

3. Pracownik niepełnosprawny - 125 tygodniowo przez maksymalnie 156 tygodni.

2. Pomoc na szkolenie (program »Inwestowanie w umiejętności«) dla przedsiębiorstw z sektora prywatnego) w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego EFS II »Inwestowanie w kapitał ludzki, aby stworzyć więcej możliwości i umacniać dobre samopoczucie społeczeństwa« (2014MT05SFOP001)Godzina udziału w akredytowanym lub nieakredytowanym szkoleniu zewnętrznymBezpośrednie koszty zapewniania szkoleń zewnętrznychLiczba ukończonych godzin na jednego uczestnika25
3. Pomoc na szkolenie (program »Inwestowanie w umiejętności«) dla przedsiębiorstw z sektora prywatnego) w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego EFS II »Inwestowanie w kapitał ludzki, aby stworzyć więcej możliwości i umacniać dobre samopoczucie społeczeństwa« (2014MT05SFOP001)Zapewnienie jednej godziny akredytowanego lub nieakredytowanego szkolenia wewnętrznegoKoszty wynagrodzenia szkoleniowców wewnętrznychLiczba pełnych godzin szkolenia zapewnionych przez jednego szkoleniowca4,90
4. Pomoc na szkolenie (program »Inwestowanie w umiejętności«) dla przedsiębiorstw z sektora prywatnego) w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego EFS II »Inwestowanie w kapitał ludzki, aby stworzyć więcej możliwości i umacniać dobre samopoczucie społeczeństwa« (2014MT05SFOP001)Godzina udziału w akredytowanym lub nieakredytowanym szkoleniu wewnętrznym lub zewnętrznymKoszty wynagrodzenia dla uczestnika.Liczba ukończonych godzin na jednego uczestnika.4,90
5. Szkolenia i doświadczenie zawodowe w ramach gwarancji dla młodzieży (YG), oś priorytetowa 1, priorytet inwestycyjny 8 ii PO 2014MT05SFOP0011) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które otrzymały sprawozdanie z profilowania

2) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które ukończyły szkolenie

3) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które zdobyły doświadczenie zawodowe

Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.1) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które otrzymały sprawozdanie z profilowania

2) Liczba młodych osób poniżej 2 5 roku życia, które uzyskały świadectwo ukończenia szkolenia.

3) Liczba młodych osób poniżej 2 5 roku życia, które uzyskały świadectwo zdobycia doświadczenia zawodowego.

1) sprawozdanie z profilowania: 2 000,60

2) świadectwo ukończenia szkolenia: 1 714,80

3) świadectwo zdobycia doświadczenia zawodowego: 2 000,60

6. Szkolenia informatyczne w ramach gwarancji dla młodzieży (YG), oś priorytetowa 1, priorytet inwestycyjny 8ii PO 2014MT05SFOP001.1) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły kurs informatyczny Maltańskich Ram Kwalifikacji (MQF) na poziomie 2 (2) oferowany za pośrednictwem Programu Alternatywnego Nauczania (ALP).

2) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które ukończyły kurs ALP.

Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.1) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły poziom 2 kursu informatycznego oferowanego za pośrednictwem ALP.

2) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które otrzymały świadectwo ukończenia poziomu 2 kursu informatycznego oferowanego za pośrednictwem ALP.

1) Rozpoczęcie kursu informatycznego: 226,50

2) Świadectwo ukończenia kursu informatycznego: 528,50

7. Szkolenie informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL) w ramach gwarancji dla młodzieży (YG), oś priorytetowa 1, priorytet inwestycyjny 8ii PO 2014MT05SFOP001.1) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły kurs informatyczny MQF na poziomie 3 (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - ECDL) (3) oferowany za pośrednictwem Programu Alternatywnego Nauczania (ALP).

2) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które ukończyły kurs informatyczny MQF na poziomie 3 (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - ECDL) oferowany za pośrednictwem ALP.

Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.1) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły standardowy kurs Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - ECDL poziom 3 oferowany za pośrednictwem ALP.

2) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które otrzymały świadectwo ukończenia standardowego kursu Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych - ECDL poziom 3 oferowanego za pośrednictwem ALP.

1) Rozpoczęcie kursu ECDL: 114,60

2) Świadectwo ukończenia kursu ECDL: 267,40

8. Zajęcia przygotowawcze do Maltańskiego Collegium Sztuki, Nauki i Technologii (MCAST) w ramach gwarancji dla młodzieży (YG), oś priorytetowa 1, priorytet inwestycyjny 8ii PO 2014MT05SFOP001.1) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły zajęcia przygotowawcze MCAST.

2) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które przystąpiły do egzaminu MCAST po uczęszczaniu na zajęcia przygotowawcze.

3) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które kontynuują zwykłe zajęcia MCAST w następnym roku akademickim lub potwierdzenie, że uczestnik zdał egzamin końcowy MCAST i osiągnął pełne kwalifikacje.

Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.1) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły zajęcia przygotowawcze MCAST.

2) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które przystąpiły do egzaminu MCAST po uczęszczaniu na zajęcia przygotowawcze.

3) Liczba młodych osób, które kontynuują zwykłe zajęcia MCAST w następnym roku akademickim lub potwierdzenie, że uczestnik zdał egzamin końcowy MCAST i osiągnął pełne kwalifikacje.

1) Rozpoczęcie zajęć przygotowawczych MCAST: 90,90

(2) Przystąpienie do egzaminu MCAST: 181,80

3) Zdanie egzaminu MCAST i kontynuacja zwykłego programu nauczania lub osiągnięcie pełnych kwalifikacji: 30,30

9. Zajęcia przygotowawcze do dyplomu wykształcenia średniego (SEC) Ministerstwa Edukacji i Zatrudnienia (MEDE) w ramach gwarancji dla młodzieży (YG), oś priorytetowa 1, priorytet inwestycyjny 8ii PO 2014MT05SFOP001.1) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły zajęcia przygotowawcze MEDE/SEC.

2) Młode osoby poniżej 25 roku życia, które przystąpiły do egzaminu MEDE/SEC po uczęszczaniu na zajęcia przygotowawcze.

3) Młode osoby, które zdały egzamin MEDE/SEC z ocenami lepszymi niż poprzednio.

Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.1) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które rozpoczęły zajęcia przygotowawcze MEDE/SEC.

2) Liczba młodych osób poniżej 25 roku życia, które przystąpiły do egzaminu MEDE/SEC po uczęszczaniu na zajęcia przygotowawcze.

3) Liczba młodych osób, które zdały egzamin MEDE/SEC z ocenami lepszymi niż poprzednio.

1) Rozpoczęcie zajęć przygotowawczych MEDE/SEC: 88,50

2) Udział w egzaminie z MEDE/SEC: 162,25

3) Zdanie egzaminu MEDE/SEC z ocenami lepszymi niż poprzednio. 44,25

(1) Zgodnie z definicją w rozporządzeniu (UE) nr 651/2014.

(2) https://ncfhe.gov.mt/en/Pages/MQF.aspx

(3) http://ecdl.org

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Stawka jednostkowa 1 może zostać dostosowana przez zastąpienie początkowej płacy minimalnej, premii ustawowej, tygodniowego wynagrodzenia lub składek na ubezpieczenie społeczne w metodzie obliczeń obejmującej najniższe tygodniowe stawki krajowej płacy minimalnej w danym roku, premii ustawowej, tygodniowego wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne oraz podzielenie wyniku przez 2.

Stawka jednostkowa 2 może zostać dostosowana przez zastosowanie rocznej stopy inflacji do odnośnych stawek. Od 2017 r. można tego dokonać, w odniesieniu do danego roku N, przez zastosowanie stopy inflacji za rok N-l opublikowanej przez maltański krajowy urząd statystyczny na stronie: https://nso.gov.mt/en/nso/Selected_Indicators/Retail_Price_Index/ Pages/Index-of-Inflation.aspx

Stawki jednostkowe 3-4 mogą zostać dostosowane przez zastąpienie początkowej krajowej płacy minimalnej dla osób w wieku co najmniej 18 lat, premii ustawowych, tygodniowego wynagrodzenia lub składek na ubezpieczenie społeczne w metodzie obliczeń obejmującej godzinowe stawki krajowej płacy minimalnej dla osób w wieku co najmniej 18 lat za dany rok, premii ustawowej, tygodniowego wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne.

Dostosowania opierać się będą na następujących zaktualizowanych danych:

- krajowa płaca minimalna jest określona w krajowych przepisach pomocniczych 452.71 (obowiązujące zarządzenie w sprawie krajowej płacy minimalnej),

- premie ustawowe, tygodniowe wynagrodzenie i składki na ubezpieczenie społeczne określono w rozdziale 452 maltańskich przepisów ustawy o zatrudnieniu i stosunkach pracy.

Koszty jednostkowe 5-9 mogą zostać dostosowane zgodnie z kosztami inflacji na poziomie krajowym na dany rok, w którym podejmowane jest odnośne działanie. Roczna stopa inflacji jest publikowana przez krajowy urząd statystyczny i znajduje się na stronie: https://nso.gov.mt/en/nso/Selected_Indicators/Retail_Price_Index/Pages/Index-of-Inflation.aspx"

ZAŁĄCZNIK  IV

"ZAŁĄCZNIK VII

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Słowację na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki

(w EUR)

1. Rozwój zawodowy pracowników pod względem umiejętności w zakresie języków obcych w ramach osi priorytetowych 2, 3 i 4 programu operacyjnego "Zasoby Ludzkie" (2014SK05M0°P001)45-minutowa lekcja języka obcego na jednego pracownikaWszystkie koszty kwalifikowalne operacji, w tym bezpośrednie koszty przeprowadzenia szkolenia.Liczba ukończonych 45-minutowych lekcji języka obcego na jednego pracownika.8,53
2. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (certyfikacja ECDL w ramach osi priorytetowych 1, 2 i 3 programu operacyjnego "Zasoby Ludzkie" (2014SK05M0°P001)Certyfikacja ECDLWszystkie koszty kwalifikowalne operacji, w tym bezpośrednie koszty przeprowadzenia egzaminu i wydania certyfikatuLiczba przyznanych certyfikatów ECDL w podziale na profil i moduł (1)
Nazwa certyfikatuCena
Profil ECDL - 1 egzamin podstawowy/standardowy31,50
Profil ECDL - 2 egzaminy podstawowe/standardowe59,00
Profil ECDL - 3 egzaminy podstawowe/standardowe76,50
Profil ECDL - 4 egzaminy podstawowe/standardowe92,00
Profil ECDL - 5 egzaminów podstawowych/standardowych111,50
Profil ECDL - 6 egzaminów podstawowych/standardowych127,00
Profil ECDL - 7 egzaminów podstawowych/standardowych142,50
Profil ECDL - 8 egzaminów podstawowych/standardowych163,00
Profil ECDL - 1 egzamin zaawansowany39,10
Profil ECDL - 2 egzaminy zaawansowane74,30
Profil ECDL - 3 egzaminy zaawansowane99,40
Profil ECDL - 4 egzaminy zaawansowane122,50
3. Integracja w szkołach podstawowych w ramach osi priorytetowej Edukacja programu operacyjnego "Zasoby Ludzkie" (2014SK05M0°P001)Zajmowanie nowo utworzonych stanowisk w zespołach integracyjnychBezpośrednie koszty płac

Koszty pośrednie

Liczba miesięcy, podczas których zajmowane jest nowo utworzone stanowisko w zespole integracyjnymPsycholog szkolny - 1 235 miesięcznie

Pedagog specjalny/pedagog społeczny - 1 440 miesięcznie

4. Integracja w przedszkolach i szkołach podstawowych w ramach osi priorytetowej Edukacja programu operacyjnego "Zasoby Ludzkie" (2014SK05M0°P001)Zajmowanie nowo utworzonych stanowisk dla asystentów pedagogicznychBezpośrednie koszty płac

Koszty pośrednie

Liczba miesięcy, podczas których zajmowane jest nowo utworzone stanowisko asystenta pedagogicznego1 005 miesięcznie
5. Integracja uczniów w przedszkolach i szkołach w ramach osi priorytetowej Edukacja programu operacyjnego "Zasoby Ludzkie" (2014SK05M0°P001)Zajmowanie nowo utworzonego stanowiska asystenta nauczycielaBezpośrednie koszty płac

Koszty pośrednie

Liczba miesięcy, podczas których zajmowane jest nowo utworzone stanowisko asystenta nauczyciela966 miesięcznie
6. Szkolenie pracowników dydaktycznych i specjalistów w ramach osi priorytetowej Edukacja programu operacyjnego "Zasoby Ludzkie" (2014SK05M0°P001)Jedna godzina uczestnictwa w szkoleniach dla pracowników dydaktycznych i specjalistówBezpośrednie koszty wynagrodzenia szkoleniowca i wynagrodzenia uczestnika.Liczba godzin uczestnictwa w szkoleniach dla pracowników dydaktycznych i specjalistówGrupa 20 uczestników: 10,10 za pełną godzinę na uczestnika Grupa 12 uczestników: 10,65 za pełną godzinę na uczestnika.
(1) Istnieją dwa moduly - 1) podstawowy/standardowy i 2) zaawansowany.

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy."

ZAŁĄCZNIK  V

"ZAŁĄCZNIK XIV

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez wszystkie określone państwa członkowskie na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacji P)Nazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki

(w EUR)

Operacje kształcenia formalnego (od wczesnej edukacji do kształcenia na poziomie wyższym, w tym formalnego kształcenia zawodowego) we wszystkich programach operacyjnych EFS.Uczestnicy kształcenia formalnego przez jeden rok szkolnyWszystkie koszty kwalifikowalne bezpośrednio związane z zapewnieniem podstawowych dóbr i usług kształcenia (2).Liczba uczestników, których uczestnictwo (3) w ciągu jednego roku szkolnego/akademickiego w kształceniu formalnym, zróżnicowane według klasyfikacji ISCED (4), zostało zweryfikowane.Zob. pkt 3 (5)

Kwoty te dotyczą uczestnictwa w pełnym wymiarze godzin w roku akademickim.

W przypadku uczestnictwa w niepełnym wymiarze godzin, kwotę ustala się proporcjonalnie do udziału danego studenta.

Jeżeli kurs trwa krócej niż jeden pełny rok akademicki, kwotę ustala się proporcjonalnie do czasu trwania kursu.

W przypadku gdy tylko część kursu odbywa się w placówce kształcenia formalnego, kwotę ustala się proporcjonalnie do czasu spędzonego w placówce.

(1) Poniższe stawki jednostkowe nie mogą być stosowane w odniesieniu do rodzajów operacji, w przypadku których inne uproszczone opcje kosztów zostały ustanowione w innym załączniku do niniejszego rozporządzenia delegowanego.

(2) Inne potencjalne koszty kwalifikowalne tego rodzaju operacji, takie jak świadczenia, transport, zakwaterowanie lub inny rodzaj wsparcia dla studentów uczestniczących w tych rodzajach operacji, nie są pokrywane w ramach kosztu jednostkowego.

(3) Zweryfikowane uczestnictwo oznacza, że potwierdzenie uczestnictwa studenta w kształceniu formalnym lub szkoleniu jest weryfikowane przez władze krajowe dwa lub trzy razy w ciągu roku akademickiego, zgodnie z normalnymi praktykami i procedurami każdego państwa członkowskiego w zakresie weryfikacji uczestnictwa w formalnym kształceniu lub szkoleniu.

(4) Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/International_Standard_Classification_of_Education_(ISCED).

(5) W tabeli w pkt 3 określono stawki dla wszystkich państw członkowskich, z wyjątkiem Grecji i Danii, w przypadku których dane nie są obecnie dostępne. W odniesieniu do kursów trwających co najmniej jeden pełny rok akademicki, kwoty te mogą zostać zwrócone państwu członkowskiemu na następującej podstawie: 50 % za pierwszy dowód uczęszczania w roku szkolnym/akademickim (zwykle na początku roku szkolnego/akademickiego, zgodnie z przepisami i praktykami krajowymi), 30 % za drugi i 20 % za trzeci i końcowy dowód uczęszczania na zajęcia. W przypadku tych państw członkowskich, których systemy krajowe przewidują zbieranie tych informacji tylko dwa razy do roku, lub w przypadku kursów trwających krócej niż jeden pełny rok akademicki, zwrot wyniesie 50 % za pierwszy dowód uczęszczania i 50 % za drugi i końcowy dowód uczęszczania na zajęcia.

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy

3. Wysokość stawek za uczestnictwo w kształceniu formalnym (w EUR) 4

Poziom kształceniaATBEBGCYCZDEЕЕFIHUIEITESHR
Wczesna edukacja EDO6 252nie dotyczy1 4152 7002 0406 6622 9419 8972 439nie dotyczy3 6763 2612 198
Wczesna edukacja - rozwój edukacyjny ED016 937nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy9 214nie dotyczy15 714nie dotyczynie dotyczynie dotyczy3 039nie dotyczy
Edukacja przedszkolna ED026 1275 8931 4152 7002 0405 793nie dotyczy8 493nie dotyczy4 9863 6763 3302 716
Kształcenie podstawowe EDI8 1137 7448986 5942 0796 2013 4267 9521 2876 4715 1763 8164 592
Kształcenie podstawowe i gimnazjalne (poziomy 1 i 2) ED1_29 6698 3279866 9902 6507 0603 5179 4851 3186 9255 39641812 181
Kształcenie średnie I stopnia ED211 2339 5631 0897 7563 4567 6073 71112 5111 3518 2005 7474 881nie dotyczy
Kształcenie średnie I stopnia - ogólne ED2411 233nie dotyczy1 1307 7563 4637 6073 69112 5111 3298 2005 7484 881nie dotyczy
Kształcenie średnie I stopnia - zawodowe ED25nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy2 089nie dotyczy5 930nie dotyczy4 421nie dotyczy5 566nie dotyczynie dotyczy
Kształcenie średnie II stopnia ED310 785nie dotyczy1 0367 9803 1347 7083 4887 8383 1728 4965 6505 0711 995
Kształcenie średnie II stopnia i kształcenie policealne (poziomy 3 i 4) ED3_410 12710 1091 0397 8863 0616 8463 6037 8383 2719 2525 9955 0711 995
Kształcenie średnie II stopnia - ogólne ED349 395nie dotyczy9217 2812 6298 0453 1947 1993 288nie dotyczynie dotyczy4 495nie dotyczy
Kształcenie średnie II stopnia i kształcenie policealne - ogólne (poziomy 34 i 44)9 39510 2719217 2812 4507 9883 1947 1993 288nie dotyczynie dotyczy4 495nie dotyczy
Kształcenie średnie II stopnia - zawodowe ED 3511 690nie dotyczy1 14511 8813 3117 36840178 0812 820nie dotyczynie dotyczy6 1882 826
Kształcenie średnie II stopnia i kształcenie policealne - zawodowe (poziomy 35 i 45)10 55210 0001 15111 0203 2966 0514 0238 0813 237nie dotyczynie dotyczy6 1882 826
Kształcenie policealne ED41 341nie dotyczy2135nie dotyczy7103 8544 022nie dotyczy3 95210 628nie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Kształcenie policealne ED44nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy6606 918nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Kształcenie policealne - zawodowe ED451 341nie dotyczy2135nie dotyczy9313 5394 022nie dotyczy3 95210 628nie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych ED 512 0989 089nie dotyczy1 2416 9285 963nie dotyczynie dotyczy1 994nie dotyczy4 0004 883nie dotyczy
Szkolnictwo wyższe (poziomy 5-8) ED 5-89 1057 5928853 6371 8496 4502 71210 1991 8376 5622 1973 6373 258
Szkolnictwo wyższe z wyłączeniem krótkiego cyklu kształcenia na poziomie studiów wyższych (poziomy 6-8) ED 6-88 5257 5348853 8841 8366 4502 71210 1991 8296 5622 1913 309nie dotyczy
Poziom kształceniaFRLTLULVMTNLPLPTROSESISKUK
Wczesna edukacja EDO5 2591 85315 8982 5344 7316 0651 7592 36791613 2674 4332 0373 978
Wczesna edukacja - rozwój edukacyjny ED01nie dotyczy2 178nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy1 60614 8795 344nie dotyczy4 008
Edukacja przedszkolna ED025 2591 78915 8982 5344 7316 0651 7592 36789312 6924 0672 0373 973
Kształcenie podstawowe EDI4 9502 19716 2533 1475 1736 6812 6273 71867410 3904 9852 3488 777
Kształcenie podstawowe i gimnazjalne (poziomy 1 i 2) ED1_25 8282 14116 5753 1436 0487 7572 6384 22791910 5684 7942 4108 898
Kształcenie średnie I stopnia ED26 9312 10817 1033 1367 7209 3522 6635 1161 21710 9744 3932 4679 142
Kształcenie średnie I stopnia - ogólne ED246 9312 08317 1033 1387 7388 2282 663nie dotyczy1 217nie dotyczy4 3932 4499 464
Kształcenie średnie I stopnia - zawodowe ED25nie dotyczy3 332nie dotyczy2 9445 82112 367nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy3 1506 370
Kształcenie średnie II stopnia ED39 2252 36216 7223 0875 1626 9952 33644111 23610 8583 4822 6078 701
Kształcenie średnie II stopnia i kształcenie policealne (poziomy 3 i 4) ED3_49 1452 48516 1993 1215 0656 9952 23044111 13710 5353 4822 6298 701
Kształcenie średnie II stopnia - ogólne ED349 1062 04314 3683 1525 2307 5892 101nie dotyczy2 8207 9084 2411 9328 895
Kształcenie średnie II stopnia i kształcenie policealne - ogólne (poziomy 34 i 44)9 0872 04314 3683 1525 2387 5892 101nie dotyczy2 8207 8564 2411 9328 895
Kształcenie średnie II stopnia - zawodowe ED 359 4253 22418 2652 9954 6706 7102 520nie dotyczy4714 7733 7172 9788 295
Kształcenie średnie II stopnia i kształcenie policealne - zawodowe (poziomy 35 i 45)9 2383 13617 3333 0824 5186 7092 317nie dotyczy12013 8823 7172 9848 295
Kształcenie policealne ED46 0883 0301 1893 6674 4635 0561 057nie dotyczy4234 146nie dotyczy3 052nie dotyczy
Kształcenie policealne ED446 808nie dotyczynie dotyczynie dotyczy6 598nie dotyczynie dotyczynie dotyczynie dotyczy5 639nie dotyczynie dotyczynie dotyczy
Kształcenie policealne - zawodowe ED455 9083 0301 1893 6674 3915 0561 057nie dotyczy4233 613nie dotyczy3 052nie dotyczy
Krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych ED 58 752nie dotyczy22 1453 0506 3226 2057 791nie dotyczynie dotyczy6 3391 7253 3521 731
Szkolnictwo wyższe (poziomy 5-8) ED 5-86 2892 73633 6592 4498 8196 0812 3841 2931 77210 4773 8691 9372 257"

ZAŁĄCZNIK  VI

"ZAŁĄCZNIK XV

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Cypr na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki

(w EUR)

1. »Działania dotyczące szkół i włączenia społecznego« w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego »Zatrudnienie, zasoby ludzkie i spójność społeczna« (CCI 2014CY05M9OP001)1) Stawka za jedną godzinę lekcyjną trwającą 45 minut dla nauczycieli zatrudnianych na podstawie umowy

2) Dzienna stawka dla nauczycieli zatrudnionych na czas nieokreślony i nauczycieli zatrudnionych na czas określony

Wszystkie koszty, w tym bezpośrednie koszty personelu.1) Liczba przepracowanych godzin

2) Liczba przepracowanych dni

1) 21 za godzinę lekcyjną trwającą 45 minut

2) 300 dziennie

2. »Utworzenie i funkcjonowanie centralnej administracji służb ds. świadczeń społecznych« w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego »Zatrudnienie, zasoby ludzkie i spójność społeczna« (CCI 2014CY05M9OP001)Stawka miesięczna dla pracowników sektora instytucji rządowych i samorządowych zatrudnionych na czas nieokreślony i na czas określony.Wszystkie koszty, w tym bezpośrednie koszty personelu.Liczba przepracowanych miesięcy zróżnicowanych w zależności od skali wynagrodzeń.
Skale wynagrodzeń
A11 794
A21 857
A32 007
A42 154
A52 606
A63 037
A73 404
A83 733
A94 365
A104912
A115 823
A126 475
A137 120
3. Ocena niepełnosprawności i funkcjonowania w ramach osi priorytetowej 3 programu operacyjnego »Zatrudnienie, zasoby ludzkie i spójność społeczna« (CCI 2014CY05M9OP001)1) Zapewnienie oceny niepełnosprawności.

2) Zapewnienie oceny niepełnosprawności i funkcjonowania.

Wszystkie kategorie kosztów.Liczba przeprowadzonych ocen.1) Oceny niepełnosprawności: 190

2) Oceny niepełnosprawności i funkcjonowania: 303

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy."

ZAŁĄCZNIK  VII

"ZAŁĄCZNIK XVI

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Chorwację na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki

(w HRK)

1. Zwiększenie dostępu do edukacji dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji na poziomie edukacji średniej poprzez dostarczanie ukierunkowanego wsparcia dla uczniów za pośrednictwem asystentów nauczycieli w ramach osi priorytetowej 3 »Kształcenie i uczenie się przez całe życie« programu operacyjnego »Skuteczne Zasoby Ludzkie« (2014HR05M9OP001)Miesiące przepracowane jako asystent nauczycielaWszystkie koszty kwalifikowalne operacjiLiczba przepracowanych miesięcy4 530,18

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy."

ZAŁĄCZNIK  VIII

"ZAŁĄCZNIK XVII

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Irlandię na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnika (1)Kategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki

(w EUR)

1. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez Rady ds. Kształcenia i Szkolenia (ETB) w ramach osi priorytetowej 1 Programu operacyjnego na rzecz zatrudnienia, włączenia społecznego i kształcenia (2014IE05M90P001).Pomyślny wynik odnotowany w odniesieniu do uczestnika programu »Zmniejszania różnic«.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba pomyślnych wyników na jednego uczestnika.1 316
2. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez Rady ds. Kształcenia i Szkolenia (ETB) w ramach osi priorytetowej 1 Programu operacyjnego na rzecz zatrudnienia, włączenia społecznego i kształcenia (2014ΓΕ05Μ90Ρ001).Pomyślny wynik odnotowany w odniesieniu do uczestnika programu »Szkolenie w zakresie szczególnych umiejętności«.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba pomyślnych wyników.1 631
3. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez Rady ds. Kształcenia i Szkolenia (ETB) w ramach osi priorytetowych 1 i 4 Programu operacyjnego na rzecz zatrudnienia, włączenia społecznego i kształcenia (2014IE05M90P001).Pomyślny wynik odnotowany w odniesieniu do uczestnika programu »Staż«.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba pomyślnych wyników.1 513
4. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez Rady ds. Kształcenia i Szkolenia (ETB) w ramach osi priorytetowych 1 i 4 Programu operacyjnego na rzecz zatrudnienia, włączenia społecznego i kształcenia (2014IE05M90P001).Pomyślny wynik odnotowany w odniesieniu do uczestnika programu »Lokalne centrum szkoleniowe«.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba pomyślnych wyników.4 718
5. Szkolenia dla bezrobotnych prowadzone przez Rady ds. Kształcenia i Szkolenia (ETB) w ramach osi priorytetowych 1 i 4 Programu operacyjnego na rzecz zatrudnienia, włączenia społecznego i kształcenia (2014IE05M90P001).Pomyślny wynik odnotowany w odniesieniu do uczestnika programu »Lokalne inicjatywy szkoleniowe«.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba pomyślnych wyników.1 658
(1) W przypadku każdego wskaźnika poniżej pomyślny wynik odnosi się do uczestnika, który spełnia wymagane kryteria oceny ustanowione przez Rady ds. Kształcenia i Szkolenia w związku z wynikiem zatwierdzonym przez zespół zatwierdzania wyników i odnotowanym w formularzu »F12-Podsumowanie kursu, karta oceny i formularz zatwierdzenia wyniku« (ang. »F12-Course-Summary-Assessment-Sheet-and-Results-Approval-Form«), jak również zarejestrowanym elektronicznie w systemie rejestrowania wyników i wniosków o zaświadczenia (RCCRS).

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy."

ZAŁĄCZNIK  IX

"ZAŁĄCZNIK XVIII

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Hiszpanię na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki (w EUR)
1. Szkolenie zawodowe zawarte w katalogu szkoleń specjalnych Państwowej Służby Zatrudnienia Publicznego (!) -

Wszystkie programy operacyjne wspierane przez EFS.

Liczba godzin uczestnictwa w szkoleniu.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba godzin na jednego uczestnika, pod warunkiem że uczestnik:

1) uzyskał certyfikację zawodową, akredytację lub dyplom po otrzymaniu pozytywnej oceny, otrzymał zaświadczenie o ukończeniu kursu, lub równoważne potwierdzenie w zależności od przepisów krajowych

lub

2) przerwał szkolenie z powodu zatrudnienia.

W przypadku 1) liczba godzin uczestnictwa przez uczestnika oznacza całkowitą liczbę godzin kursu (określoną w katalogu szkoleń specjalnych)

W przypadku 2) można wziąć pod uwagę jedynie liczbę godzin rzeczywistego uczestnictwa w szkoleniu.

Zarówno w przypadku szkoleń prowadzonych przez instruktora jak i szkoleń internetowych koszty będą zwracane dla maksymalnie 20 uczestników na grupę.

8,58 na godzinę w przypadku szkoleń prowadzonych przez instruktora (2)

4,5 na godzinę w przypadku szkoleń internetowych

(1) Katalog dostępny pod adresem: https://www.sepe£s/contenidos/personas/formacion/especialidades_formativas/buscador_especialidades_formativas.html

(2) Szkolenie prowadzone przez instruktora oznacza szkolenie, którego uczestnicy i instruktor są fizycznie obecni w tym samym miejscu i w Hiszpanii jest określane jako »formación presencial«.

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy."

ZAŁĄCZNIK  X

"ZAŁĄCZNIK XIX

Warunki refundacji wydatków poniesionych przez Zjednoczone Królestwo na podstawie standardowych stawek jednostkowych

1. Definicja standardowych stawek jednostkowych

Rodzaj operacjiNazwa wskaźnikaKategoria kosztówJednostka pomiaru danych wskaźnikówWysokość stawki
Przygotowanie zawodowe w ramach osi priorytetowej 3 Programu operacyjnego EFS w Irlandii Północnej (2014UK05SFOP004)Zatrudnieni uczestnicy w wieku przynajmniej 16 lat, dążący do pełnego formalnego przygotowania zawodowego.Wszystkie koszty kwalifikowalne operacji.Liczba uczestników dążących do pełnego formalnego przygotowania zawodowego.Kwoty zostaną obliczone w oparciu o:

- wiek (1) i status osoby niepełnosprawnej uczestnika,

- osiągnięty cel pośredni i poziom kwalifikacji,

- kategorię finansowania i poziom przygotowania zawodowego,

- jak określono w pkt 3 poniżej.

(1) Młoda osoba oznacza osobę w wieku od 16 do 24 lat, podczas gdy osoba dorosła oznacza osobę w wieku 25 lat i powyżej.

2. Dostosowywanie wysokości stawek jednostkowych

Nie dotyczy.

3. Kwoty (w GBP)

PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE NA POZIOMIE 2 - Młoda osoba.
Punkt aktywacjiKategorie finansowania (Uwaga 1)Dodatek z tytułu niepełnosprawności
123456
1Zatwierdzenie indywidualnego planu szkolenia330330330330330330610
2Cele pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego (1)380440490710770820220
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
3Osiągnięcie niezbędnych umiejętności (Uwaga 3)3303303303303303300
4Osiągnięcie poziomu 2 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)330380440550600660220
5Osiągnięcie pełnego poziomu 2 ramowego przygotowania zawodowego3303804408208809300
6Program zachęt dla pracodawców5005005007507507500
(1) Elementy ramowego przygotowania zawodowego to określone/wymagane części (np. moduly), które tworzą kwalifikacje. Kwalifikacje dla przygotowania zawodowego na poziomie 2 można znaleźć na stronie internetowej https://www.nidirect.gov.uk/articles/level-2-frameworks-apprenticeships, a dla przygotowania zawodowego na poziomie 3 na stronie internetowej https://www.nidirect.gov.uk/articles/level-3-frameworks-apprenticeships
PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE NA POZIOMIE 2 - Dorośli
Punkt aktywacjiKategorie finansowania (Uwaga 1)Dodatek z tytułu niepełnosprawności
123456
1Zatwierdzenie indywidualnego planu szkolenia165165165165165165305
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
3Osiągnięcie niezbędnych umiejętności (Uwaga 3)1651651651651651650
4Osiągnięcie poziomu 2 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)165190220275300330110
5Osiągnięcie pełnego poziomu 2 ramowego przygotowania zawodowego1651902204104404650
6Program zachęt dla pracodawców2502502503753753750
PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE NA POZIOMIE 3 (Droga awansu edukacyjnego) - Młoda osoba
Punkt aktywacjiKategorie finansowania (Uwaga 1)Dodatek z tytułu niepełnosprawności
123456
1Zatwierdzenie indywidualnego planu szkolenia220220220220220220610
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
3Osiągnięcie niezbędnych umiejętności (Uwaga 3)3303303303303303300
4Osiągnięcie poziomu 3 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)7708208809901 0401 100220
5Osiągnięcie pełnego poziomu 3 ramowego przygotowania zawodowego9901 1501 3201 8702 0302 2000
6Program zachęt dla pracodawców5005005007507507500
PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE NA POZIOMIE 3 (Droga awansu edukacyjnego) - Osoby dorosłe
Punkt aktywacjiKategorie finansowania (Uwaga 1)Dodatek z tytułu niepełnosprawności
123456
1Zatwierdzenie indywidualnego planu szkolenia110110110110110110305
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
3Osiągnięcie niezbędnych umiejętności (Uwaga 3)1651651651651651650
4Osiągnięcie poziomu 3 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)385410440495520550110
5Osiągnięcie pełnego poziomu 3 ramowego przygotowania zawodowego4955756609351 0151 1000
6Program zachęt dla pracodawców2502502503753753750
PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE NA POZIOMIE 3 (POZIOM 2 W TRAKCIE) (Uwaga 4) - Młoda osoba
Punkt aktywacjiKategorie finansowania (Uwaga 1)Dodatek z tytułu niepełnosprawności
123456
1Zatwierdzenie indywidualnego planu szkolenia330330330330330330610
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
4Osiągnięcie poziomu 2 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)6607107709901 0401 100220
Zatrzymanie/rozpoczęcie płatności (Uwaga 5)220220220220220220610
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego380440490710770820220
3Osiągnięcie niezbędnych umiejętności (Uwaga 2)3303303303303303300
4Osiągnięcie poziomu 3 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)7708208809901 0401 100220
5Osiągnięcie pełnego poziomu 3 ramowego przygotowania zawodowego9901 1503208702 0302000
6Program zachęt dla pracodawców1 0001 0001 0001 5001 5001 5000
PRZYGOTOWANIE ZAWODOWE NA POZIOMIE 3 (POZIOM 2 W TRAKCIE) (Uwaga 4) - Osoby dorosłe (DOROŚLI)
Punkt aktywacjiKategorie finansowania (Uwaga 1)Dodatek z tytułu niepełnosprawności
123456
1Zatwierdzenie indywidualnego planu szkolenia165165165165165165305
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
4Osiągnięcie poziomu 2 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)330355385495520550110
Zatrzymanie/rozpoczęcie płatności (Uwaga 5)110110110110110110305
2Płatności pośrednie (Uwaga 2)
Osiągnięcie 20 % - 25 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 40 % - 45 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 60 % - 65 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
Osiągnięcie 80 % - 85 % elementów ramowego przygotowania zawodowego190220245355385410110
3Osiągnięcie niezbędnych umiejętności (Uwaga 3)1651651651651651650
4Osiągnięcie poziomu 3 krajowych kwalifikacji zawodowych (National Vocational Qualification)385410440495520550110
5Osiągnięcie pełnego poziomu 3 ramowego przygotowania zawodowego4955756609351 0151 1000
6Program zachęt dla pracodawców5005005007507507500

Uwagi:

1. Pełna lista ram przygotowań zawodowych i kategorii finansowania, do których one należą, jest przedstawiona w załącznikach 1 i 2 do »Wymagań operacyjnych przygotowania zawodowego w Irlandii Północnej w 2017 r.«, dostępnych na stronie internetowej https://www.economy-ni.gov.uk/publications/apprenticeship-guidelines

2. Płatności pośrednie zostaną wypłacone po ukończeniu celów pośrednich/elementów określonych w uzgodnionych ogólnych ramach. W celu obliczenia wartości procentowej osiągnięć należy uwzględnić ukończenie pełnych elementów lub części elementów określonych w ramach, zgodnie z »Wymaganiami operacyjnymi przygotowania zawodowego w Irlandii Północnej w 2017 r.«, dostępnymi na stronie internetowej https://www.economy-ni.gov.uk/publications/apprenticeship-guidelines

3. Na niezbędne umiejętności składają się komunikacja, operowanie liczbami oraz technologie informacyjno-komunikacyjne. Kwota dotycząca podstawowych umiejętności jest ograniczona do jednej płatności na jednego uczestnika w wysokości 55 GBP w przypadku osoby dorosłej/110 GBP w przypadku osoby młodej w odniesieniu do każdej z podstawowych umiejętności: komunikacji, operowania liczbami i technologii informacyjno-komunikacyjnych.

4. W przypadku przygotowania zawodowego na poziomie 3 (poziom 2 w trakcie), uczeń zawodu z wcześniejszymi doświadczeniami w nauce na poziomie 2 może podjąć naukę na poziomie 3, biorąc pod uwagę jego wcześniejsze kształcenie i osiągnięcia. Może to umożliwić uczniowi zawodu przystąpienie do poziomu 3 bez ukończenia pełnego poziomu 2.

5. Ma to zastosowanie, jeżeli uczestnik zakończył i zrealizował wszystkie elementy kwalifikacji na poziomie 2 w drodze do przygotowania zawodowego na poziomie 3."

1 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 470.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 320).
3 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2015/2195 z dnia 9 lipca 2015 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego w odniesieniu do definicji standardowych stawek jednostkowych i kwot ryczałtowych stosowanych w celu refundacji przez Komisję wydatków poniesionych przez państwa członkowskie (Dz.U. L 313 z 28.11.2015, s. 22).
4 Określenie »Nie dotyczy« oznacza, że nie są dostępne żadne dane dotyczące danego państwa członkowskiego ani wskazanego poziomu kształcenia.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.