Rozporządzenie 2537/1999 zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2861/93, (WE) nr 2199/94, (WE) nr 663/96 i (WE) nr 1821/98 dotyczące nałożenia ostatecznych ceł antydumpingowych na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu, Chińskiej Republiki Ludowej, Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji, a także rozporządzenie (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1999.307.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 17 grudnia 1998 r.

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 2537/1999
z dnia 29 listopada 1999 r.
zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2861/93, (WE) nr 2199/94, (WE) nr 663/96 i (WE) nr 1821/98 dotyczące nałożenia ostatecznych ceł antydumpingowych na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu, Chińskiej Republiki Ludowej, Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji, a także rozporządzenie (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), w szczególności jego art. 11 ust. 3,

uwzględniając wniosek Komisji, przedstawiony po konsultacji z Komitetem Doradczym,

a także mając na uwadze, co następuje:

WNIOSEK O PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA PRZEGLĄDOWEGO

(1) Został złożony wniosek o tymczasowe postępowanie przeglądowe dotyczące rozporządzenia (EWG) nr 2861/93(2) na mocy, którego Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5- calowe) pochodzące, między innymi z Japonii, przez Sony Corporation i Fuji Photo Film Co. Ltd, oba znajdujące się w Japonii i zwane dalej, odpowiednio "Sony" i Fuji Film.

(2) Na podstawie art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 384/96, we wniosku stwierdzono, iż nastąpiła zmiana okoliczności dotyczących definicji rozpatrywanego produktu, przez dane postępowanie w celu uzasadnienie rozpoczęcia postępowania przeglądowego. Zgodnie z wnioskiem, konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe o pojemności 1,44 megabajtów oraz dyskietki 3,5-calowe nowej generacji o pojemności 200 megabajtów nie mogą być rozważane jako jeden produkt i dlatego powinny być wyłączone z zakresu istniejących środków antydumpingowych.

(3) Ponieważ wniosek zawierał wystarczające dowody prima facie, Komisja postanowiła rozpocząć tymczasowe postępowanie przeglądowe(3) rozporządzenia (EWG) nr 2861/93. Równocześnie Komisja uznała, iż badanie powinno objąć wszystkie istniejące środki nałożone na ten sam produkt i w związku z tym postanowiła rozszerzyć postępowanie przeglądowe także na środki stosowane wobec przywozu produktów pochodzących z Hongkongu, Republiki Korei, Malezji, Meksyku, Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Indonezji.

(4) Tymczasowe postępowanie przeglądowe zostało ograniczone do wyjaśnienia jakie produkty wchodzą w zakres rozporządzenia nakładającego środki.

ISTNIEJĄCE ŚRODKI

(5) Obecnie obowiązujące środki to ostateczne cło antydumpingowe w postaci stawek ad valorem nakładanych na niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5-calowe) na mocy następujących rozporządzeń:

- rozporządzenie (EWG) nr 2861/93, nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Japonii, Tajwanu i Chińskiej Republiki Ludowej,

- rozporządzenie (WE) nr 2199/94(4) nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Hongkongu i z Republiki Korei,

- rozporządzenie (WE) nr 663/96(5) nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietki 3,5-calowe) pochodzących z Malezji, Meksyku i Stanów Zjednoczonych Ameryki,

- rozporządzenia (WE) nr 1821/98(6) nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5-calowe) pochodzące z Indonezji,

- rozporządzenia (WE) nr 1335/1999 nakładające ponownie ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych dysków magnetycznych (dyskietek 3,5-calowych) pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych na wywóz do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama(7) (co wyniknęło z postępowania przeglądowego odnoszącego się do tego przedsiębiorstwa).

C) PROCEDURA

(6) Komisja dała wszystkim bezpośrednio zainteresowanym stronom możliwość przedstawienia na piśmie swoich stanowisk oraz wystąpienia z wnioskiem o wysłuchanie.

(7) Przemysł wspólnotowy reprezentowany przez Komitet Europejskich Producentów Dyskietek (Diskma), w imieniu producentów, których łączna produkcja dyskietek 3,5-calowych stanowiła większą część produkcji tych dyskietek we Wspólnocie, przedstawił swe poglądy na piśmie.

(8) Strony wnioskujące o postępowanie przeglądowe (Sony i Fuji Film) prosiły o przesłuchanie, które zostało im przyznane. Inny producent eksportujący dyskietki o dużej pojemności z Japonii, Hitachi Maxell Ltd (zwany dalej "Hitachi Maxell"), również wystąpił o wyłączenie wytwarzanego przez siebie produktu z zakresu tych środków.

(9) Jeden amerykański producent eksportujący, Imation Europe BV (zwany dalej "Imation"), który występował przeciwko wyłączeniu produktów z zakresu środków antydumpingowych, wnioskował o przesłuchanie, które mu zostało przyznane.

(10) Otrzymano również argumentację przysłaną przez Biuro Ekonomiczno - Handlowe w Hongkongu (organ kraju wywozu) i Memtek Europe Ltd, które jest częścią spółki Hanny Group, z siedzibą w Hongkongu prowadzącej produkcję w Chińskiej Republice Ludowej (zwanej dalej "Hanny").

D. PRODUKT ROZPATRYWANY I PRODUKT PODOBNY

(11) Produktem rozpatrywanym przez wszystkie rozporządzenia są niektóre dyski magnetyczne (dyskietki 3,5-calowe) używane do zapisywania i przechowywania kodowanych informacji cyfrowych, objęte kodem CN ex 8523 20 90.

W trakcie badania, które doprowadziło do przyjęcia środków przeciwko Japonii, Taiwanowi i Chińskiej Republice Ludowej zbadano również czy środki antydumpingowe powinny być również stosowane do dyskietek 3,5-calowych o większej pojemności. Jak stwierdzono w ust. 9 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 920/93(8) nakładającego środki tymczasowe, jeden producent japoński wystąpił o to, aby dyskietki 3,5-calowe o pojemności czterech i więcej megabajtów zostały wyłączone z zakresu postępowania, jednak wniosek ten został odrzucony ze względu na to, że w momencie przyjęcia rozporządzenia (EWG) nr 920/93:

- pomimo pewnych domniemanych różnic technologicznych w produkcji zarówno dyskietek 3,5-calowych o pojemności czterech megabajtów jak i dyskietek o większej pojemności ich zasadnicze cechy fizyczne oraz ostateczne przeznaczenie są takie same, oraz

- wszystkie dyskietki 3,5-calowe były w dużym stopniu, zamienne.

W rezultacie wszystkie dyskietki 3,5-calowe bez względu na swoją pojemność zostały uznane za jeden produkt, który ma zostać objęty obowiązującymi cłami.

Powyższe ustalenia zostały potwierdzone przez Radę w rozporządzeniu (EWG) nr 2861/93.

E) ARGUMENTY ZA WYŁĄCZENIEM PRODUKTÓW Z ZAKRESU OBOWIĄZUJĄCYCH ŚRODKÓW

1. Argumentacja Sony, Fuji Film i Hitachi Maxell

(12) Sony i Fuji Film przedstawiły dowody na to, że dyskietki 3,5-calowe o pojemności 200 megabajtów znane jako "HiFD" zostały opracowane w ramach współpracy. Oba te przedsiębiorstwa twierdzą, iż HiFD powinny zostać wyłączone z zakresu środków ze względu na to, że ich właściwości fizyczne i końcowe zastosowania znacznie różnią się od dyskietek 3,5-calowych objętych badaniem i nie można uważać ich za jeden produkt co inne dyskietki 3,5- calowe.

(13) Podobnie, Hitachi Maxell przedstawił dowody na to, że dyskietki 3,5-calowe o pojemności 120 megabajtów, znane jako "Superdisk LS-120", również zostały unowocześnione. Zgodnie z opinią tej spółki, Superdisk LS-120 powinny zostać wyłączone z zakresu środków na tej samej podstawie, co HiFD.

Właściwości fizyczne

(14) Według tych spółek, HiFD i Superdisk LS-120, mając taką samą formę, co konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe, posiadają następujące właściwości.

i) Gęstości zapisu na ścieżce i schematy kodowania: Mają odpowiednio pojemność 200 MB i 120 MB, co stanowi 130 lub 83 razy więcej niż pojemność konwencjonalnej dyskietki 3,5-calowej. Większą pojemność uzyskuje się poprawiając gęstość zapisu na ścieżce i liniową gęstość zapisu oraz dzięki bardziej efektywnym schematom kodowania danych.

ii) Technologia tworzenia ścieżek: Mają one odpowiednio 3.450 lub 2.490 ścieżek na cal (TPI) w porównaniu do 135 ścieżek (TPI) na cal dla konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Ta wyższa gęstość osiągana jest przez wykorzystywanie technologii "prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych" (w przypadku HiFD) lub "optycznie ciągłego prowadzenia głowicy" (w przypadku Superdisk LS-120s) do odczytów i zapisów na dyskietkach, które naprowadzają głowicę, odpowiednio lub na zasadzie magnetycznej albo optycznej na docelową ścieżkę. W przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych, pozycja głowicy ustalana jest mechanicznie. W rezultacie w napędach HiFD i Superdisk LS-120 użyte zostały całkowicie nowe typy głowic w porównaniu z głowicami stosowanymi w konwencjonalnych dyskietkach 3,5-calowych.

iii) Nośniki cząstek: Mają większą koercję magnetyczną oraz cieńszą warstwę magnetyczną niż konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe.

iv) Zgodność: Nie mogą być odczytywane przez konwencjonalne stacje dysków 3,5-calowych. Mają otwory służące do identyfikacji i rozpoznania, które nie istnieją w konwencjonalnych dyskietkach i mogą być używane tylko wtedy, gdy umieszczone zostaną, odpowiednio w stacji dysków HiFD lub Superdisk LS-120. Jednakże stacje dysków tak dla HiFD jak i Superdisk LS-120 są zgodne z konwencjonalnymi dyskietkami 3,5-calowymi, gdyż mogą dokonywać odczytów i zapisów na tych dyskietkach. Konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe nie osiągają, jednakże pojemności HiFD lub Superdisk LS-120, gdy dokonuje się na nich zapisywania w stacji dysków, odpowiednio, HiFD lub Superdisk LS-120.

v) Transfer danych: Mogą obracać się w swoich stacjach dysków z prędkością, odpowiednio, 3.600 rpm lub 720 rpm obrotów na minutę, podczas gdy konwencjonalna dyskietka 3,5-calowa obraca się z prędkością 300 rpm. Pozwala to na transfer, odpowiednio 3.600 lub 680 kilobajtów na sekundę w porównaniu z wydajnością 60 kilobajtów na sekundę dla konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych.

Końcowe zastosowania

(15) Zainteresowane spółki twierdzą, iż końcowe zastosowania HiFD i Superdisk LS-120 są zasadniczo różne od zastosowań konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Zazwyczaj używane są do przechowywania większych plików, tworzonych przez programy audio, wideo, graficzne i multimedialne, które wymagają większych pojemności i większej szybkości przesyłania danych, zapewnianych przez oba rodzaje dyskietek 3,5-calowych o większej pojemności. Zastosowania te wykraczają znacznie poza pojemność konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych, które używane są zazwyczaj do zapisywania mniejszych plików roboczych i dlatego nie można ich stosować zamiennie z HiFD lub Superdisk LS-120.

Ceny

(16) Zgodnie z informacjami wnioskodawców, różnice we właściwościach fizycznych HiFD i Superdisk LS-120 z jednej strony i konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych z drugiej, odzwierciedlone są w kosztach ich produkcji oraz sprzedaży detalicznej. Różnice między dyskietkami 3,5-calowymi a HiFD lub Superdisk LS-120 podkreślone są istniejącym między nimi zróżnicowaniem cen. Zróżnicowanie to jest tak duże, że w praktyce nie istnieje żadna konkurencja między dyskietkami 3,5-calowymi a HiFD lub Superdisk LS-120.

2. Inne wnioski

(17) Zostały złożone wnioski przez Biuro Ekonomiczno - Handlowe w Hongkongu oraz przez Hanny, które produkują dyskietki 3,5-calowe, nie produkując jednakże 3,5-calowych dyskietek o zwiększonej pojemności. W obu wnioskach argumentowano, że dyskietki 3,5-calowe o zwiększonej pojemności nie są produktem podobnym do konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych i dlatego też powinny zostać wyłączone.

F) ARGUMENTY ZA NIEWYŁĄCZANIEM PRODUKTÓW Z ZAKRESU ISTNIEJĄCYCH ŚRODKÓW - PRZEDŁOŻONE PRZEZ IMATION

(18) Został również złożony wniosek przez Imation, będący filią amerykańskiego przedsiębiorstwa produkującego Superdisk LS-120 w Stanach Zjednoczonych Ameryki na sprzedaż na rynku wspólnotowym. Imation współpracował podczas poprzedniego badania, które doprowadziło do nałożenia cła antydumpingowego na przywóz ze Stanów Zjednoczonych Ameryki i uzyskał szczególną zerową stawkę cła antydumpingowego.

1. Właściwości fizyczne

(19) Według Imation różnice w pojemności pamięci, konstrukcji oraz w technologii procesu zapisu/odczytu nie sprawiają, by produkty nie należały do tej samej kategorii rozpatrywanych produktów pod warunkiem że podstawowe właściwości i technologia nie wykazują znaczących różnic. Stwierdza się, że zarówno HiFD jak Superdisk LS-120 mają te same podstawowe właściwości fizyczne, techniczne i/lub chemiczne co konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe.

(20) Wniosek ten cytowały obszernie rozporządzenia dotyczące pamięci DRAM (rozporządzenie Komisji (EWG) nr 165/90 z dnia 23 stycznia 1990 r., nakładające tymczasowe cło antydumpingowe na przywóz pamięci DRAM pochodzących z Japonii(9) i rozporządzenie Rady (EWG) nr 2112/90 z dnia 23 lipca 1990 r., nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz pamięci DRAM pochodzących z Japonii(10). W tym przypadku Wspólnota przyjęła pogląd zgodnie, z którym podobieństwa pamięci DRAM o różnych gęstościach i przetwarzaniu przeważyły nad ich różnicami dotyczącymi pojemności pamięci, konstrukcji i procesu technologicznego.

(21) Imation twierdził, że trzy podstawowe technologie zwiększania pamięci (nośniki cząstek, gęstość zapisu na ścieżce i schematy kodowania) są od 25 lat takie same dla dyskietek 3,5-calowych.

W związku z nośnikami cząstek Imation twierdził, iż wszystkie liczne i stałe ulepszenia pamięci i szybkości, których dokonuje się w produkcji dyskietek są oparte na stałym udoskonalaniu dwóch kluczowych elementów tj. rozmiaru i kształtu cząsteczek magnetycznych w warstwie magnetycznej oraz grubości warstwy magnetycznej.

Gęstość zapisu na ścieżce została ulepszona przez wykorzystanie różnych technologii prowadzenia głowicy.

Metody kodowania danych udoskonala się używając lepszych schematów kodowania.

Rozwój dyskietek o dużej pojemności uznany został przez Imation za zjawisko istniejące od dawna, wraz z wcześniejszymi próbami wyprodukowania takich dyskietek 3,5 calowych. Podstawowa używana technologia, mianowicie przechowywanie danych na nośnikach magnetycznych, pozostaje taka sama zarówno dla konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych i dyskietek o dużej pojemności. Wielkość, wymiary, konstrukcja, budowa i funkcja konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych oraz dyskietek o dużej pojemności są identyczne. Stwierdzono również, że technologia prowadzenia głowicy wykorzystywana w dyskietkach HiFD jest dostępna w branży już od kilku lat.

Imation utrzymywał także, że różnice w konstrukcji i wyglądzie nie są istotne i że różne otwory służące do rozpoznania w dyskietkach 3,5 calowych o większej pojemności to tylko czysto funkcjonalny aspekt ich konstrukcji. Fakt, że napędy HiFD i Superdisk LS-120 są wstecznie zgodne i mogą być używane do odczytywania i zapisywania konwencjonalnych dyskietek 3,5 calowych uznany został za zasadniczy wskaźnik, że produkty pomimo ulepszeń technologicznych nie różnią się istotnie co do podstawowych technologii i zastosowań.

2. Końcowe zastosowania

(22) W kwestii końcowego zastosowania, Imation stwierdził, iż podstawowym zastosowaniem dyskietek 3,5-calowych o dużej pojemności jest przechowywanie danych na nośniku przenośnym tak samo jak w przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Imation nie zgadza się z poglądem, iż zastosowania końcowe są różne. Twierdzenie Sony i Fuji Filmu, iż różnice we właściwościach fizycznych HiFD i konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych wyrażają się w poszczególnych kosztach wytwarzania i cenach detalicznych, zostało również odrzucone. Imation jest zdania, że ceny detaliczne za jeden megabajt na HiFD i dyskietce 3,5 calowej mają się prawie jak jeden do jednego.

G) STANOWISKO PRZEMYSŁU WSPÓLNOTOWEGO

(23) Diskma, reprezentująca przemysł wspólnotowy nie produkuje ani HiFD ani Superdisk LS-120 i zaznaczyła, że nie wyraża sprzeciwu wobec wykluczenia tych produktów z zakresu ostatecznego rozporządzenia antydumpingowego, wymienionego w ust. 5 pod warunkiem że wspólnotowe organy celne będą mogły odróżnić oba te produkty od konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych oraz ich wykluczenie nie pozwoli na uchylanie obowiązujących ceł.

H. WYNIKI BADANIA

1. Zróżnicowanie towarów

Właściwości fizyczne

(24) Jak wyjaśniono powyżej pojemność i gęstość zapisu na ścieżkach HiFD i Superdisk LS-120 są wielokrotnie większe niż w przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5- calowych. Warstwy magnetyczne są cieńsze niż w konwencjonalnych dyskietkach 3,5-calowych. Nowe schematy kodowania oraz udoskonalenia techniczne jednostek napędowych w HiFD i Superdisk LS-120 pozwalają na między 11 a 60 razy większą szybkość przesyłania danych niż w przypadku konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych.

(25) Ponadto jednostki napędowe służące do odczytywania i zapisywania na dyskietkach 3,5 calowych o większej pojemności różnią się znacznie od napędów konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Jednostki napędowe konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych nie są zgodne z nowymi dyskietkami o większej pojemności. Prawdą jest, że napędy o większej pojemności zostały skonstruowane tak, aby były wstecznie zgodne z konwencjonalnymi dyskietkami 3,5-calowymi. Jednakże zgodność wsteczna opiera się całkowicie na technologii napędu a nie na właściwościach fizycznych samych dyskietek. Zgodność wsteczna uzyskiwana jest dzięki podwójnym głowicom, z których jedna przeznaczona jest do czytania i zapisywania na dyskietkach o większej pojemności odpowiedniego rodzaju, a druga do czytania i zapisywania na konwencjonalnych dyskietkach 3,5-calowych. Dlatego też odrzuca się twierdzenie Imationu, że zgodność wsteczna napędów dyskietek o większej pojemności stanowi dalszy dowód na to, że omawiane dwa rodzaje dyskietek stanowią jeden produkt; element dyskietki o większej pojemności głowicy napędu nie jest zgodny wstecznie.

(26) Badanie wykazało ponadto, że obecnie nie ma dostępnych dyskietek 3,5-calowych, które zajmowałyby miejsce między konwencjonalnymi dyskietkami 3,5 calowymi a HiFD i Superdisk LS-120.

Końcowe zastosowania

(27) Potwierdza się, że na najbardziej podstawowym poziomie wszystkie rodzaje dyskietek 3,5 calowych używane są do zapisywania danych cyfrowych, chociaż dyskietki HiFD i Superdisk LS-120 mogą być używane do przechowywania plików elektronicznych znacznie przekraczających pojemność konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych. Dlatego też uznaje się, że kwestia końcowych zastosowań konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych oraz HiFD i Superdisk LS-120 nie wystarczy, aby stwierdzić, że konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe oraz HiFD i Superdisk LS-120 są tym jednym produktem.

2. Wniosek

(28) Badanie wykazało, że istnieje wyraźna linia podziału, co do właściwości fizycznych i technicznych między konwencjonalnymi dyskietkami 3,5-calowymi a dyskietkami o dużej pojemności. Produkt będący przedmiotem wniosku o postępowanie przeglądowe stanowi przejaw znacznego postępu technologicznego w porównaniu z dyskietkami będącymi przedmiotem poprzednich badań. Właściwości fizyczne dyskietek o większej pojemności, a także technologia niezbędna do ich używania są takie, aby rozróżnić je jako produkt inny niż konwencjonalne dyskietki 3,5-calowe. Fakt, że nowe dyskietki o większej pojemności wyglądają podobnie do konwencjonalnych dyskietek 3,5-calowych nie został uznany za wystarczający powód by pozostawić dyskietki o większej pojemności w zakresie stosowania rozporządzenia poddanego postępowaniu przeglądowemu.

(29) W świetle powyższego, Rada uważa, że wyłączenie HiFD i Superdisk LS-120 z zakresu środków nałożonych rozporządzeniem objętym postępowaniem przeglądowym jest uzasadnione.

(30) Dlatego też Rada uznaje, że wszystkie dyskietki 3,5-calowe o pojemności 120 MB lub większej które wykorzystują albo technologię prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych, charakterystyczną dla HiFD lub technologię optycznie ciągłego prowadzenia głowicy, charakterystyczną dla Superdisk LS-120, powinny zostać wyłączone z zakresu środków antydumpingowych nałożonych wyżej wymienionym rozporządzeniem z mocą od daty publikacji Zawiadomienia o wszczęciu niniejszego postępowania przeglądowego, tj. dnia 17 grudnia 1998 r. Zainteresowane strony, włączając przemysł wspólnotowy zostały powiadomione o tych ustaleniach. Po powiadomieniu o powyższym stanie faktycznym i wnioskach przedstawiciele Imation przedłożyli dalsze oświadczenia na piśmie dotyczące wyłączenia HiFD oraz Superdisk LS-120 z zakresu środków nałożonych przez rozporządzenie objęte postępowaniem przeglądowym. Jednakże niedostarczone zostały żadne informacje ani argumenty, które mogłyby po zbadaniu sprawić by Rada zmieniła powyższe wnioski.

(31) Importerzy dyskietek 3,5-calowych, którzy zostali wyłączeni z zakresu danych środków antydumpingowych mogą przedkładać wnioski u odpowiednich organów celnych o zwrot ceł antydumpingowych zapłaconych od dnia 17 grudnia 1998 r. do daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2861/93 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5- calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (kod Taric 8523 20 90*40) i pochodzących z Japonii, Tajwanu i Chińskiej Republiki Ludowej z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych opartych na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  2

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2199/94 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Hongkongu, Republiki Korei z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych opartych na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  3

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 663/96 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Malezji, Meksyku i Stanów Zjednoczonych Ameryki z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych opartych na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  4

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1821/98 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętychkodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Indonezji z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych bazujących na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  5

Artykuł 1 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1335/1999 otrzymuje brzmienie:

"1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz dyskietek 3,5-calowych używanych do zapisywania i przechowywania kodowanych komputerowych informacji cyfrowych, objętych kodem CN ex 8523 20 90 (Taric kod 8523 20 90*40) i pochodzących z Indonezji oraz produkowanych i sprzedawanych do celów wywozu do Wspólnoty przez PT Betadiskindo Binatama z wyjątkiem dyskietek 3,5-calowych bazujących na technologii optycznie ciągłego prowadzenia głowicy lub technologii prowadzenia głowicy według sektorów magnetycznych o pojemności 120 MB lub większej."

Artykuł  6

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsza decyzja stosuje się od dnia 17 grudnia 1998 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 29 listopada 1999 r.

W imieniu Rady
S. NIINISTÖ
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 905/98 (Dz.U. L 128 z 30.4.1998, str. 18).

(2) Dz.U. L 262 z 21.10.1993, str. 4.

(3) Dz.U. C 394 z 17.12.1998, str. 21.

(4) Dz.U. L 236 z 10.9.1994, str. 2.

(5) Dz.U. L 92 z 13.4.1996, str. 1.

(6) Dz.U. L 236 z 22.8.1998, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2152/98 (Dz.U. L 271 z 8.10.1998, str. 9).

(7) Dz.U. L 159 z 25.6.1999, str. 14.

(8) Dz.U. L 95 z 21.4.1993, str. 5.

(9) Dz.U. L 20 z 25.1.1990, str. 5.

(10) Dz.U. L 193 z 25.7.1990, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 2967/92 (Dz.U. L 299 z 15.10.1992, str. 4).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.