Zmiana przez Francję zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie krajowych regularnych połączeń lotniczych we Francji.
Dz.U.UE.C.2005.70.4
Akt nienormatywny(2005/C 70/03)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 22 marca 2005 r.)
1. Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Francja podjęła decyzję o zmianie zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi Brest (Guipavas) a Ouessant, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 120 z dnia 23 maja 2002 r.
2. Zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi Brest (Guipavas) a Ouessant są następujące:
– Minimalna częstotliwość lotów
Usługi należy wykonywać przez cały rok, z wyjątkiem dni 1 stycznia i 25 grudnia.
Wykonywanie usług obejmuje co najmniej dwa loty w obie strony dziennie, rano i późnym popołudniem, od poniedziałku do niedzieli włącznie.
Trzeci lot w obie strony powinien być wykonywany co najmniej 90 dni w roku.
– Flota i zdolność przewozowa:
Usługi należy wykonywać przy wykorzystaniu samolotów z silnikiem turbośmigłowym, o minimalnej zdolności przewozowej wynoszącej 9 miejsc.
– Rozkład lotów
Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej 7 godzin zarówno w Brest jak i Ouessant.
– Taryfy i polityka handlowa
Cena biletu za przelot w obie strony nie powinna przekraczać:
– 59 EUR (plus opłaty lotniskowe), wartość 2005 r., dla taryfy referencyjnej,
– 34 EUR (plus opłaty lotniskowe), wartość 2005 r., dla rezydentów,
– 16 EUR (plus opłaty lotniskowe), wartość 2005 r., dla rezydentów uczących się na lądzie stałym.
Dzieciom w wieku od 2 do 12 lat nieobjętym taryfą określoną w tiret trzecim przysługuje zniżka w wysokości 50 % cen określonych w tiret pierwszym i drugim.
Dzieci poniżej 2 lat korzystają z lotów bezpłatnych.
W ofercie dostępne powinny być również bilety okresowe.
Wymienione taryfy powinny być weryfikowane każdego roku na podstawie rozwoju wskaźnika cen detalicznych w ciągu 12 miesięcy.
– Ciągłość wykonywanych usług
Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać rocznie 3 % liczby zaplanowanych lotów. Ponadto przewoźnik może wstrzymać wykonywanie usług wyłącznie po uprzednim powiadomieniu z co najmniej sześciomiesięcznym wyprzedzeniem
Wspólnotowych przewoźników informuje się, że prowadzenie działalności bez uwzględnienia zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami prawnymi.
3. Od dnia 1 października 2005 r. zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych między portem lotniczym w Brest (Guipavas) a portem lotniczym w Ouessant opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 120 z dnia 22 maja 2002 r. zostaną zastąpione niniejszymi zobowiązaniami z tytułu wykonywania usług publicznych.