Decyzja 2013/710/UE zmieniająca decyzję 2012/757/UE w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu "Ruch kolejowy" systemu kolei w Unii Europejskiej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2013.323.35

Akt jednorazowy
Wersja od: 4 grudnia 2013 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 2 grudnia 2013 r.
zmieniająca decyzję 2012/757/UE w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu "Ruch kolejowy" systemu kolei w Unii Europejskiej

(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 8377)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2013/710/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 4 grudnia 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie 1 , w szczególności jej art. 6 ust. 1 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 12 rozporządzenia (WE) nr 881/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego Europejską Agencję Kolejową 2 wprowadza wymóg, zgodnie z którym Europejska Agencja Kolejowa("Agencja") zapewnia dostosowanie technicznych specyfikacji interoperacyjności ("TSI") do postępu technicznego, trendów rynkowych i wymagań społecznych, a także proponuje Komisji niezbędne jej zdaniem zmiany w TSI.

(2) Decyzją C(2007) 3371 z dnia 13 lipca 2007 r. Komisja udzieliła Agencji mandatu ramowego w celu przeprowadzenia pewnych działań na mocy dyrektywy Rady 96/48/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości 3 oraz dyrektywy 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych 4 . Zgodnie z warunkami wspomnianego mandatu ramowego Agencję poproszono o przeprowadzenie przeglądu TSI dotyczącej ruchu kolejowego.

(3) Dodatek A do obecnej TSI "Ruch kolejowy" odnosi się do wersji 2 przepisów ruchowych europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS), które opracowano na podstawie wersji 2.3.0.d specyfikacji wymagań systemowych (SRS) europejskiego systemu bezpiecznej kontroli jazdy pociągu (ETCS).

(4) Obecne wersje specyfikacji ERTMS/ETCS to "wzorzec 2" i "wzorzec 3". Wersja 3 "przepisów ruchowych ERTMS" odpowiada "wzorcowi 3 ERTMS/ETCS". Fakt ten musi zostać uwzględniony w TSI "Ruch kolejowy".

(5) W dniu 5 lipca 2012 r. Agencja wydała zalecenie (ERA/ REC/05-2012/INT-ERTMS) w celu aktualizacji wersji "przepisów ruchowych ERTMS", o których mowa w decyzji Komisji 2012/757/UE z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu "Ruch kolejowy" systemu kolei w Unii Europejskiej i zmieniającej decyzję 2007/756/WE 5 .

(6) Należy zatem zmienić decyzję 2012/757/UE.

(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu powołanego zgodnie z art. 29 ust. 1 dyrektywy 2008/57/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Dodatek A do załącznika I do decyzji 2012/757/UE (TSI OPE) otrzymuje brzmienie:

"Dodatek A

Przepisy ruchowe ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R

Przepisy ruchowe dla ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R określono w dokumencie technicznym zatytułowanym "ERTMS operational principles and rules - version 3" ("Przepisy i zasady ruchowe dotyczące ERTMS - wersja 3") opublikowanym na stronie internetowej ERA (www.era.europa.eu)."

Artykuł  2

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 stycznia 2014 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 grudnia 2013 r.

W imieniu Komisji

Siim KALLAS

Wiceprzewodniczący

1 Dz.U. L 191 z 18.7.2008, s. 1.
2 Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 1.
3 Dz.U. L 235 z 17.9.1996, s. 6.
4 Dz.U. L 110 z 20.4.2001, s. 1.
5 Dz.U. L 345 z 15.12.2012, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.