Rozporządzenie wykonawcze 2015/588 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej
Dz.U.UE.L.2015.98.6
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2015/588
z dnia 14 kwietnia 2015 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 4 i art. 14 ust. 1,
(1) W dniu 13 maja 2014 r. Komisja przyjęła rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 2 ("rozporządzenie nakładające ostateczne cła antydumpingowe") oraz rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 471/2014 3 ("rozporządzenie nakładające ostateczne cła wyrównawcze").
(2) Zgodnie z rozporządzeniem nakładającym ostateczne cła antydumpingowe margines dumpingu dla przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą ustalono na 84,7 % 4 . Poziom usuwający szkodę mający zastosowanie do tych przedsiębiorstw ustalono na 36,5 % 5 .
(3) Trzy z tych przedsiębiorstw nie współpracowały w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym i z tego powodu obowiązującą je stawkę ostatecznego cła antysubsydyjnego ustalono na 17,1 % 6 . Przedsiębiorstwami tymi są:
- Henan Ancai Hi-Tech Co., Ltd.,
- Henan Succeed Photovoltaic Materials Corporation, oraz
- Zibo Jinxing Glass Co. Ltd.
(4) Zgodnie z motywem 167 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe w równoległych dochodzeniach, w których marginesy subsydiowania są niższe od poziomu usuwającego szkodę, ostateczne cło antysubsydyjne należy nałożyć na poziomie ustalonych marginesów subsydiowania, a ostateczne cło antydumpingowe - do odpowiedniego poziomu usuwającego szkodę.
(5) Na tej podstawie w przypadku trzech przedsiębiorstw, które współpracowały w dochodzeniu antydumpingowym, lecz nie współpracowały w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym, stawki cła antydumpingowego i cła antysubsydyjnego należy ustalić na następującym poziomie:
Przedsiębiorstwo | Margines subsydiowania | Margines dumpingu | Poziom usuwający szkodę | Wyrównawcze cło (antysubsydyjne) | Cło antydumpingowe |
Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące w dochodzeniu antydumpingowym, lecz niewspółpracujące w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym | 17,1 % | 84,7 % | 36,5 % | 17,1 % | 19,4 % |
(6) Tym samym motyw 167 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe powinien również zawierać informacje o trzech przedsiębiorstwach, o których mowa w poprzednim motywie.
(7) Należy zatem odpowiednio zmienić art. 1 ust. 2 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe.
(8) Jeśli kwota jakichkolwiek ceł zapłaconych lub zaksięgowanych zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe przekracza kwoty należne na podstawie niniejszego rozporządzenia, należy ją zwrócić lub umorzyć. Podobne zasady mają zastosowanie do ceł tymczasowych ostatecznie pobranych na mocy art. 2 tego rozporządzenia.
(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego w art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 14 kwietnia 2015 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |