Rozporządzenie 305/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 94/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2826/2000 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2002.47.12

Akt jednorazowy
Wersja od: 19 lutego 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 305/2002
z dnia 18 lutego 2002 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 94/2002 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2826/2000 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2826/2000 z dnia 19 grudnia 2000 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym(1), w szczególności jego art. 12 i 16,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Załącznik I lit. b) do rozporządzenia Komisji (WE) nr 94/2002(2) umieszcza żywe rośliny i produkty kwiaciarskie wśród produktów, które mogą korzystać ze środków promocyjnych. Jednakże załącznik III do tego rozporządzenia nie zawiera wytycznych dla tego sektora.

(2) Z tego względu dla produktów sektora żywych roślin i produktów kwiaciarskich należy ustanowić wytyczne określające ogólną politykę przeprowadzania kampanii.

(3) Wytyczne podają ogólne wskazówki co do adresatów i celów, jakie mają być osiągnięte, głównego przesłania i używanych instrumentów, czasu stosowania środków i założeń budżetowych.

(4) Wytyczne uwzględniają zarówno sytuację rynkową, jak i wyniki oceny kampanii promocyjnych przeprowadzonych w latach 1997-2000.

(5) Na wniosek kilku Państw Członkowskich należy uaktualnić informacje znajdujące się w załączniku II do powyższego rozporządzenia.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią wspólnego posiedzenia Komitetów Zarządzających odpowiadających za promocję produktów rolnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Tekst załącznika I do niniejszego rozporządzenia dodaje się do załącznika III do rozporządzenia (WE) nr 94/2002.

Artykuł  2

Załącznik II do rozporządzenia (WE) nr 94/2002 zastępuje się załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lutego 2002 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 328 z 21.12.2000, str. 2.

(2) Dz.U. L 17 z 19.1.2002, str. 20.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ROŚLINY ŻYWE I PRODUKTY KWIACIARSKIE

1. PRZEGLĄD SYTUACJI

Sytuację po stronie podaży w sektorze charakteryzuje rosnąca konkurencja między produktami pochodzącymi ze Wspólnoty i produktami z państw trzecich.

Badania oceniające kampanie promocyjne przeprowadzone w latach 1997-2000 sugerują, że w celu ułatwienia zbytu produkcji wspólnotowej w Unii Europejskiej cały łańcuch od producenta do dystrybutora wymaga lepszej organizacji i racjonalizacji, a konsumenci winni być lepiej poinformowani o charakterystycznych cechach produktów.

2. CELE

– Zwiększenie popytu na kwiaty i rośliny pochodzące ze Wspólnoty.

– Racjonalizacja branży każdego Państwa Członkowskiego i lepsze informowanie uczestników na wszystkich etapach, w szczególności zachęcające do działań korzystnych dla środowiska.

– Wzmocnienie partnerstwa między profesjonalistami z różnych Państw Członkowskich umożliwiające między innymi dzielenie się najbardziej zaawansowaną wiedzą w sektorze i prowadzące do rozwoju określonych produktów.

3. GŁÓWNI ADRESACI

– producenci

– szkółki

– dystrybutorzy

– studenci

– propagatorzy opinii: dziennikarze, nauczyciele

– konsumenci.

4. GŁÓWNE PRZESŁANIA

– jakość produktów europejskich

– metody produkcji przyjazne dla środowiska

– techniki nastawione na produkty o większej trwałości

– optymalna różnorodność odmian roślin i kwiatów.

5. GŁÓWNE KANAŁY

– targi i wystawy: stoiska prezentujące produkty kilku Państw Członkowskich

– szkolenia dla profesjonalistów, konsumentów oraz studentów

– dzielenie się wiedzą celem zwiększenia trwałości produktu

– działania informacyjne dla konsumentów poprzez prasę, a także inicjatywy takie, jak wydawanie katalogów, kalendarzy działkowca i o ile możliwe kampanie "roślina miesiąca": działania związane z promocją roślin doniczkowych

– zwiększone wykorzystanie mediów elektronicznych (internet, CD-ROM itp.).

6. CZAS TRWANIA PROGRAMU

12 do 36 miesięcy, z priorytetem dla programów prezentujących strategię i należycie uzasadnione cele dla każdego etapu.

7. ZAŁOŻENIA BUDŻETOWE

4 mln EUR.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  II

LISTA WŁAŚCIWYCH ORGANÓW W PAŃSTWACH CZŁONKOWSKICH

(do wykonywania rozporządzeń (WE) nr 2702/1999 i (WE) nr 2826/2000)

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.