Rozporządzenie 1448/2006 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 622/2003 ustanawiające środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych standardów dotyczących bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego
Dz.U.UE.L.2006.271.31
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1448/2006
z dnia 29 września 2006 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 622/2003 ustanawiające środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych standardów dotyczących bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2320/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiające wspólne zasady w dziedzinie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego(1), w szczególności jego art. 4 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 2320/2002 zadaniem Komisji jest przyjęcie środków w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych standardów dotyczących bezpieczeństwa lotnictwa we Wspólnocie. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 622/2003 z dnia 4 kwietnia 2003 r. ustanawiające środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych standardów dotyczących bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego(2) było pierwszym aktem wprowadzającym takie środki.
(2) Wspólne podstawowe standardy powinny być bardziej precyzyjne. W szczególności w odniesieniu do systemów wykrywania ładunków wybuchowych (EDS) powinny zostać ustalone wymogi dotyczące ich skuteczności, niezależnie od konieczności przeprowadzania ich przeglądu w regularnych odstępach czasu, nie rzadziej niż raz na 2 lata, w celu zapewnienia ich ciągłego dostosowania do postępu technicznego z uwzględnieniem przepustowości, kosztów i dostępności sprzętu EDS na rynku.
(3) Wymogi w zakresie skuteczności sprzętu EDS oraz jakości obrazu w standardzie 1 i standardzie 2 dla sprzętu EDS należy uznać za pierwszy etap pełnego ujednolicenia wymogów technicznych dotyczących systemów wykrywania ładunków wybuchowych. Powinno się je jak najszybciej uzupełnić o wymogi dotyczące jakości obrazu w standardzie 3 dla sprzętu EDS, jak również o ujednolicone procedury klasyfikacji, w tym także warunki badań, sprzętu EDS.
(4) Normalny okres amortyzacji sprzętu EDS wynosi od siedmiu do dziesięciu lat. Należy to wziąć pod uwagę, ustalając terminy przydatności do użytku tego typu sprzętu.
(5) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 2320/2002 oraz w celu zapobieżenia aktom bezprawnej ingerencji środki ustanowione w Załączniku do rozporządzenia (WE) nr 622/2003 powinny pozostać tajne i nie powinny być publikowane. Ta sama zasada bezwzględnie stosuje się do wszelkich aktów zmieniających.
(6) Należy odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 622/2003.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 września 2006 r.
W imieniu Komisji | |
Jacques BARROT | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 355 z 30.12.2002, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 849/2004 (Dz.U. L 229 z 29.6.2004, str. 3).
(2) Dz.U. L 89 z 5.4.2003, str. 9. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 240/2006 (Dz.U. L 40 z 11.2.2006, str. 3).