Rozporządzenie 910/2006 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2006.168.16

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 czerwca 2006 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 910/2006
z dnia 20 czerwca 2006 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 474/2006 ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylające art. 9 dyrektywy 2004/36/WE(1) (w dalszej części zwane "rozporządzeniem podstawowym"), w szczególności jego art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Komisja przyjęła rozporządzenie (WE) nr 474/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiające wspólnotowy wykaz przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005(2) Parlamentu Europejskiego i Rady.

(2) Zgodnie z art. 4 ust. 2 rozporządzenia podstawowego i art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 473/2006 z dnia 22 marca 2006 r. ustanawiającego przepisy wykonawcze dotyczące wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty określonemu w rozdziale II rozporządzenia (WE) nr 2111/2005(3) Parlamentu Europejskiego i Rady, niektóre państwa członkowskie przekazały Komisji informacje o tożsamości dodatkowych przewoźników lotniczych, podlegających zakazowi wykonywania przewozów na ich terytorium, wraz z uzasadnieniem wprowadzenia takich zakazów oraz wszelkimi innymi odpowiednimi informacjami.

(3) Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia podstawowego, państwa członkowskie przekazały Komisji Europejskiej informacje istotne w kontekście uaktualniania wspólnotowego wykazu. Na tej podstawie Komisja powinna zadecydować o uaktualnieniu wspólnotowego wykazu z własnej inicjatywy lub na wniosek państw członkowskich.

(4) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia podstawowego oraz art. 4 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, Komisja poinformowała wszystkich zainteresowanych przewoźników lotniczych bezpośrednio lub, gdy było to niemożliwe, poprzez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny, określając istotne fakty i względy, które stanowiłyby podstawę decyzji o nałożeniu zakazu wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

(5) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia podstawowego i art. 4 rozporządzenia (WE) nr 473/2006, Komisja zapewniła zainteresowanym przewoźnikom lotniczym możliwość zapoznania się z dokumentami dostarczonymi przez państwa członkowskie, przedstawienia pisemnych komentarzy oraz dokonania ustnej prezentacji przed Komisją w terminie 10 dni roboczych oraz przed Komitetem ds. Bezpieczeństwa Lotniczego(4).

(6) Zgodnie z art. 3 rozporządzenia (WE) nr 473/2006 Komisja przeprowadziła konsultacje z organami odpowiedzialnymi za nadzór regulacyjny nad zainteresowanymi przewoźnikami lotniczymi oraz, w szczególnych przypadkach, konsultacje przeprowadziły niektóre państwa członkowskie.

Buraq Air

(7) Buraq Air dostarczyły dowody zaprzestania przewozów towarowych, które doprowadziły do ujęcia ich w załączniku B do rozporządzenia (WE) nr 474/2006.

(8) Organy Libii odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Buraq Air zapewniły o spełnieniu przez Buraq Air stosownych norm bezpieczeństwa w zakresie przewozów.

(9) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria oraz bez uszczerbku dla weryfikacji skutecznej zgodności w drodze odpowiednich kontroli na ziemi, ocenia się, że liniom Buraq Air należy zezwolić na wykonywanie przewozów we Wspólnocie i w konsekwencji powinny one zostać usunięte z załącznika B.

Przewoźnicy lotniczy z Demokratycznej Republiki Konga, Gwinei Równikowej, Liberii, Sierra Leone i Suazi

(10) Najnowsza wersja rejestru kodeksu ICAO (Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego) odwołuje się do przewoźników lotniczych certyfikowanych przez organy Demokratycznej Republiki Konga, Gwinei Równikowej, Liberii, Sierra Leone i Suazi odpowiedzialne za nadzór regulacyjny, którzy nie pojawiają się indywidualnie w wykazie wspólnotowym.

(11) Organy Demokratycznej Republiki Konga, Liberii, Sierra Leone i Suazi odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad tymi przewoźnikami nie przedstawiły dowodów wskazujących, że przewoźnicy ci zaprzestali swojej działalności w momencie, kiedy zwróciła się o to Komisja.

(12) Organy Gwinei Równikowej poinformowały Komisję o dokonaniu znacznego postępu w cofnięciu certyfikatów przewoźnika lotniczego przewoźnikom niespełniającym stosownych norm bezpieczeństwa. Jednak w celu umożliwienia Komisji usunięcia tych przewoźników lotniczych z załącznika A niezbędne będzie dostarczenie przez organy Gwinei Równikowej dodatkowych materiałów technicznych.

(13) Organy Gwinei Równikowej poinformowały również Komisję, że opracowano plan działań naprawczych w celu wdrożenia i egzekwowania stosownych norm bezpieczeństwa zgodnie z zobowiązaniami na mocy konwencji chicagowskiej oraz w celu przeprowadzenia stosownego nadzoru bezpieczeństwa nad przewoźnikami certyfikowanymi w Gwinei Równikowej. Organy Gwinei Równikowej stwierdziły jednak, że pełne wdrożenie planu działań naprawczych wymaga dodatkowego czasu.

(14) W związku z powyższym, w celu poprawy przejrzystości i spójności, wszyscy przewoźnicy certyfikowani w Demokratycznej Republice Konga, Gwinei Równikowej, Liberii, Sierra Leone i Suazi, których istnienie odnotowane jest w najnowszej wersji rejestru kodeksu ICAO, powinni zostać ujęci w załączniku A.

Air West Co. Ltd

(15) Istnieją potwierdzone dowody istnienia poważnych braków w zakresie bezpieczeństwa po stronie Air West Co. Ltd certyfikowanych w Sudanie w odniesieniu do określonych operacji. Braki te zostały zidentyfikowane przez Niemcy podczas kontroli na ziemi przeprowadzonych w ramach programu SAFA(5).

(16) Air West Co. Ltd odpowiedziały na zapytanie ze strony niemieckiego urzędu lotnictwa cywilnego, wskazując, że opracowano plan działań mający na celu wyeliminowanie braków wykrytych w trakcie kontroli na ziemi. Jednakże nadal nie ma żadnych dowodów na wdrożenie stosownego planu działań w odniesieniu do określonych przewozów, w stosunku do których wykryto braki bezpieczeństwa.

(17) Organy Sudanu odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Air West Co. Ltd nie dostarczyły wystarczających informacji na temat bezpieczeństwa określonych przewozów dokonywanych przez Air West Co. Ltd w momencie zgłoszenia obaw przez Niemcy i Komisję.

(18) Niedawna kontrola samolotu IL-76 nr rejestracyjny ST-EWX przeprowadzona przez Niemcy nie wykazała znaczących naruszeń(6).

(19) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że Air West Co. Ltd nie spełniają odpowiednich norm bezpieczeństwa, z wyjątkiem przewozów dokonywanych samolotem IL-76 nr rejestracyjny STEWX, i powinny być ujęte w załączniku B w odniesieniu do wszystkich pozostałych przewozów.

Blue Wing Airlines

(20) Istnieją potwierdzone dowody niespełnienia określonych norm bezpieczeństwa ustanowionych przez konwencję chicagowską. Braki te wskazała Francja w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonej w ramach programu SAFA(7).

(21) Blue Wing Airlines nie udzieliły adekwatnej odpowiedzi na zapytanie ze strony francuskiego urzędu lotnictwa cywilnego i Komisji dotyczące bezpieczeństwa wykonywanych przez nie przewozów.

(22) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria,

ocenia się, że Blue Wing Airlines nie spełniają odpowiednich

norm bezpieczeństwa.

Sky Gate International Aviation

(23) Certyfikat przewoźnika lotniczego Sky Gate International Aviation został wydany przez Republikę Kirgiską, natomiast istnieją dowody wskazujące na fakt, że głównym miejscem prowadzenia działalności tych linii lotniczych nie jest Kirgistan, jak wskazał urząd lotnictwa cywilnego Kirgistanu, co przeczy wymaganiom załącznika nr 6 do konwencji chicagowskiej.

(24) Sky Gate International Aviation nie udzieliły adekwatnej odpowiedzi na zapytania ze strony brytyjskiego urzędu lotnictwa cywilnego i Komisji dotyczące ich głównego miejsca prowadzenia działalności.

(25) Organy Republiki Kirgiskiej odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Sky Gate International Aviation nie dostarczyły dowodów na zdolność nadzoru nad bezpieczeństwem przewozów wykonywanych przez tego przewoźnika.

(26) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria, ocenia się, że Sky Gate International Aviation nie spełniają odpowiednich norm bezpieczeństwa.

Star Jet

(27) Certyfikat przewoźnika lotniczego Star Jet został wydany przez Republikę Kirgiską, natomiast istnieją dowody wskazujące na fakt, że głównym miejscem prowadzenia działalności tych linii lotniczych nie jest Kirgistan, co przeczy wymaganiom załącznika nr 6 do konwencji chicagowskiej.

(28) Star Jet wykonują przewozy za pomocą trzech samolotów Lockheed L-1011 Tristar, których numery seryjne odpowiadają numerom seryjnym trzech samolotów wykorzystywanych w przewozach przez linie Star Air certyfikowane przez organy Sierra Leone odpowiedzialne za nadzór regulacyjny i podlegające zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

(29) Star Jet nie udzieliły adekwatnej odpowiedzi na zapytania ze strony brytyjskiego urzędu lotnictwa cywilnego i Komisji Europejskiej dotyczące ich głównego miejsca prowadzenia działalności.

(30) Organy Republiki Kirgiskiej odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Star Jet nie dostarczyły dowodów swojej zdolności do sprawowania nadzoru nad bezpieczeństwem przewozów wykonywanych przez tego przewoźnika.

(31) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że Star Jet nie spełniają odpowiednich norm bezpieczeństwa.

GST Aero Air Company

(32) Organy Kazachstanu odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad GST Aero Air Company przedstawiły organom Włoch listę trzech samolotów posiadających ważne świadectwa zdatności do lotu i wyposażonych w odpowiedni sprzęt bezpieczeństwa. Dodatkowo poinformowały Włochy o opracowaniu planu działań naprawczych w celu wyeliminowania braków w zakresie bezpieczeństwa zidentyfikowanych w trakcie kontroli na ziemi przeprowadzonych przez Włochy w stosunku do GST Aero Company(8).

(33) Jednak w dalszym ciągu nie istnieją dowody na wdrożenie stosownego planu działań w stosunku do braków dotyczących procedur operacyjnych GST Aero Air Company.

(34) W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że GST Aero Air Company nie spełniają stosownych norm bezpieczeństwa i w konsekwencji powinny w dalszym ciągu być ujęte w załączniku A.

Przewoźnicy lotniczy z Mauretanii

(35) Jak przewiduje motyw 99 rozporządzenia (WE) nr 474/2006, ocena organów mauretańskich odpowiedzialnych za nadzór regulacyjny nad Air Mauretanie oraz przedsiębiorstwami, za które są one odpowiedzialne powinna zostać przeprowadzona do dnia 23 maja 2006 r. Zespół ekspertów europejskich poleciał do Mauretanii w dniu 22 maja 2006 r. w celu dokonania oceny. Sprawozdanie zespołu ekspertów wskazuje, że nie spełniono wspólnych kryteriów określonych w Załączniku do rozporządzenia podstawowego. W związku z tym Air Mauretanie nie powinny zostać ujęte w wykazie przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty.

(36) Sektor lotnictwa cywilnego Mauretanii przechodzi znaczne zmiany, przede wszystkim w związku z przyjęciem pełnego prawodawstwa dotyczącego lotnictwa cywilnego. W pierwszej połowie 2007 r. powinna zostać dokonana dalsza ocena postępu we wdrażaniu nowych przepisów, wymogów i procedur.

Ogólne uwagi dotyczące pozostałych przewoźników ujętych w wykazie

(37) Komisja nie otrzymała żadnych dowodów pełnego wdrożenia odpowiednich działań naprawczych przez pozostałych przewoźników ujętych w wykazie opracowanym w dniu 24 marca 2006 r., ani też przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad tymi przewoźnikami lotniczymi, pomimo konkretnych żądań wystosowanych przez Komisję. W związku z powyższym, w oparciu o wspólne kryteria ocenia się, że ci przewoźnicy lotniczy powinni w dalszym ciągu podlegać zakazowi wykonywania przewozów.

(38) Środki ustanowione w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 474/2006 wprowadza się następujące zmiany:

1) załącznik A zastępuje się załącznikiem A do niniejszego rozporządzenia;

2) załącznik B zastępuje się załącznikiem B do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 20 czerwca 2006 r.

W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 344 z 27.12.2005, str. 15.

(2) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 14.

(3) Dz.U. L 84 z 23.3.2006, str. 8.

(4) Ustanowiony na mocy art. 12 rozporządzenia Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego (Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4).

(5) LBA/D-2006-94, LBA/D-2006-97.

(6) LBA/D-2006-294.

(7) 0367-06-DAC AG.

(8) ENAC-IT-2005-166, ENAC-IT-2005-370.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

WYKAZ PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH PEŁNEMU ZAKAZOWI WYKONYWANIA PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w jego certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC) lub numer licencji na prowadzenie działalnościNumer oznaczenia linii lotniczych ICAOPaństwo przewoźnika
Air KoryoNieznanyKORKoreańska Republika Ludowo-Demokratyczna (KRLD)
Air Service ComoresNieznanyNieznanyKomory
Ariana Afghan Airlines(1)009AFGAfganistan
BGB AirAK-0194-04POIKazachstan
Blue Wing AirlinesSRSH-01/2002BWISurinam
GST Aero Air CompanyAK-020304BMKKazachstan
Phoenix Aviation02PHGKirgistan
Phuket Airlines07/2544VAPTajlandia
Reem Air07REKKirgistan
Silverback Cargo FreightersNieznanyVRBRwanda
Sky Gate International Aviation14SGDKirgistan
Star Jet30SJBKirgistan
Universal AviaNieznanyHBUUkraina
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Demokratyczną Republiką Konga, w tym:-Demokratyczna Republika Konga (DRK)
Africa One409/CAB/MIN/TC/017/2005CFRDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN BUSINESS AND TRANSPORTATIONSNieznanyABBDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AFRICAN COMPANY AIRLINES409/CAB/MIN/TC/017/2005FPYDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIGLE AVIATIONPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR BOYOMAPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR CHARTER SERVICES (ACS)NieznanyCHRDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR KASAI409/CAB/MIN/TC/010/2005Nieznany Demokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR NAVETTE409/CAB/MIN/TC/015/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR PLAN INTERNATIONALNieznanyAPVDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TRANSPORT SERVICENieznanyATSDemokratyczna Republika Konga (DRK)
AIR TROPIQUES SPRL409/CAB/MIN/TC/007/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
ATO - Air Transport OfficeNieznanyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BLUE AIRLINES409/CAB/MIN/TC/038/2005BULDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BUSINESS AVIATION SPRL409/CAB/MIN/TC/012/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
BUTEMBO AIRLINESPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CAA - Compagnie Africaine d'Aviation409/CAB/MIN/TC/016/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CARGO BULL AVIATION409/CAB/MIN/TC/032/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CENTRAL AIR EXPRESS409/CAB/MIN/TC/011/2005CAXDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CETRACA AVIATION SERVICE409/CAB/MIN/TC/037/2005CERDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CHC STELAVIAPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
COMAIRPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
COMPAGNIE AFRICAINE D'AVIATION409/CAB/MIN/TC/016/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
CONGO AIRNieznanyCAKDemokratyczna Republika Konga (DRK)
C0-ZA AIRWAYSPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
DAHLA AIRLINESNieznanyDHADemokratyczna Republika Konga (DRK)
DAS AIRLINESNieznanyRKCDemokratyczna Republika Konga (DRK)
DOREN AIRCARGO409/CAB/MIN/TC/0168/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
ENTERPRISE WORLD AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/031/2005EWS Demokratyczna Republika Konga (DRK)
ESPACE AVIATION SERVICESNieznanyEPCDemokratyczna Republika Konga (DRK)
FILAIR409/CAB/MIN/TC/014/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
FREE AIRLINES409/CAB/MIN/TC/MNL/CM/014/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
FUNTSHI AVIATION SERVICENieznanyFUNDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GALAXY CORPORATION409/CAB/MIN/TC/0002/MNL/CM/014/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GR AVIATION409/CAB/MIN/TC/0403/TW/TK/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GLOBAL AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/029/2005BSPDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GOMA EXPRESSPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
GREAT LAKE BUSINESS COMPANYPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
ITAB - International Trans Air Business409/CAB/MIN/TC/0022/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
Jetair - Jet Aero Services, SPRLNieznanyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
KINSHASA AIRWAYS, SPRLNieznanyKNSDemokratyczna Republika Konga (DRK)
KIVU AIRPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
LAC - Lignes Aériennes CongolaisesNieznanyLCGDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MALU AVIATION409/CAB/MIN/TC/013/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
Malila Airlift409/CAB/MIN/TC/008/2005MLCDemokratyczna Republika Konga (DRK)
MANGO MATPodpis ministerialnyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
OKAPI AIRWAYSNieznanyOKPDemokratyczna Republika Konga (DRK)
RWABIKA "BUSHI EXPRESS"NieznanyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SAFARI LOGISTICS409/CAB/MIN/TC/0760/V/KK/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SCIBE AIRLIFTNieznanySBZDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SERVICES AIR409/CAB/MIN/TC/034/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
SHABAIRNieznanySHBDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TEMBO AIR SERVICES409/CAB/VC-MIN/TC/0405/2006NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
THOM'S AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/0033/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TMK AIR COMMUTER409/CAB/MIN/TC/020/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRACEPNieznanyNieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS AIR CARGO SERVICES409/CAB/MIN/TC/035/2005NieznanyDemokratyczna Republika Kongax (DRK)
TRANSPORTS AERIENNES CONGOLAIS (TRACO)409/CAB/MIN/TC/034/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
TRANS SERVICE AIRLIFTNieznanyTSRDemokratyczna Republika Konga (DRK)
UHURU AIRLINES409/CAB/MIN/TC/039/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
VIRUNGA AIR CHARTER409/CAB/MIN/TC/018/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
WALTAIR AVIATION409/CAB/MIN/TC/036/2005NieznanyDemokratyczna Republika Konga (DRK)
WIMBI DIRI AIRWAYS409/CAB/MIN/TC/005/2005WDADemokratyczna Republika Konga (DRK)
ZAIRE AERO SERVICENieznanyZAIDemokratyczna Republika Konga (DRK)
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Gwineą Równikową, w tym:Gwinea Równikowa
AIR BASNieznanyRBSGwinea Równikowa
Air Consul SANieznanyRCSGwinea Równikowa
AIR MAKENNieznanyAKEGwinea Równikowa
AIR SERVICES GUINEA ECUATORIALNieznanySVGGwinea Równikowa
AVIAGENieznanyVGGGwinea Równikowa
Avirex Guinee EquatorialeNieznanyAXGGwinea Równikowa
CARGO PLUS AVIATIONNieznanyCGPGwinea Równikowa
CESSNieznanyCSSGwinea Równikowa
CET AVIATIONNieznanyCVNGwinea Równikowa
COAGE - Compagnie Aeree de Guinee EquatorialNieznanyCOGGwinea Równikowa
COMPANIA AEREA LINEAS ECUATOGUINEANAS DE AVIACION SA (LEASA)NieznanyLASGwinea Równikowa
DUCOR WORLD AIRLINESNieznanyDWAGwinea Równikowa
Ecuato Guineana de AviacionNieznanyECVGwinea Równikowa
ECUATORIAL EXPRESS AIRLINESNieznanyEEBGwinea Równikowa
Ecuatorial CargoNieznanyEQCGwinea Równikowa
EQUATAIRNieznanyEQRGwinea Równikowa
EQUATORIAL AIRLINES, SANieznanyEQTGwinea Równikowa
EUROGUINEANA DE AVIACIONNieznanyEUGGwinea Równikowa
FEDERAL AIR GE AIRLINESNieznanyFGEGwinea Równikowa
GEASA - Guinea Ecuatorial Airlines SANieznanyGEAGwinea Równikowa
GETRA - Guinea Ecuatorial de Transportes AereosNieznanyGETGwinea Równikowa
GUINEA CARGONieznanyGNCGwinea Równikowa
Jetline Inc.NieznanyJLEGwinea Równikowa
KNG Transavia CargoNieznanyVCGGwinea Równikowa
LITORAL AIRLINES, COMPANIA, (COLAIR)NieznanyCLOGwinea Równikowa
LOTUS INTERNATIONAL AIRNieznanyLUSGwinea Równikowa
NAGESA, COMPANIA AEREANieznanyNGSGwinea Równikowa
PRESIDENCIA DE LA REPUBLICA DE GUINEA ECUATORIALNieznanyONMGwinea Równikowa
PROMPT AIR GE SANieznanyPOMGwinea Równikowa
SKIMASTER GUINEA ECUATORIALNieznanyKIMGwinea Równikowa
SkymastersNieznanySYMGwinea Równikowa
SOUTHERN GATEWAYNieznanySGEGwinea Równikowa
SPACE CARGO INC.NieznanySGOGwinea Równikowa
TRANS AFRICA AIRWAYS GESANieznanyTFRGwinea Równikowa
UNIFLYNieznanyUFLGwinea Równikowa
UTAGE - UNION DE TRANSPORT AEREO DE GUINEA ECUATORIALNieznanyUTGGwinea Równikowa
VICTORIA AIRNieznanyVITGwinea Równikowa
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Liberią, łącznie z:-Liberia
AIR CARGO PLUSNieznanyACHLiberia
AIR CESS (LIBERIA), INC.NieznanyACSLiberia
AIR LIBERIANieznanyALILiberia
ATLANTIC AVIATION SERVICESNieznanyAANLiberia
BRIDGE AIRLINESNieznanyBGELiberia
EXCEL AIR SERVICES, INC.NieznanyEXILiberia
INTERNATIONAL AIR SERVICESNieznanyIAXLiberia
JET CARGO-LIBERIANieznanyJCLLiberia
LIBERIA AIRWAYS, INC.NieznanyLBALiberia
LIBERIAN WORLD AIRLINES INC.NieznanyLWALiberia
LONESTAR AIRWAYSNieznanyLOALiberia
MIDAIR LIMITED INC.NieznanyMLRLiberia
OCCIDENTAL AIRLINESNieznanyOCCLiberia
OCCIDENTAL AIRLINES (LIBERIA) INC.NieznanyOCTLiberia
SANTA CRUISE IMPERIAL AIRLINESNieznanySNZLiberia
SATGUR AIR TRANSPORT, CORP.NieznanyTGRLiberia
SIMON AIRNieznanySIQLiberia
SOSOLISO AIRLINESNieznanySSALiberia
TRANS-AFRICAN AIRWAYS INC.NieznanyTSFLiberia
TRANSWAY AIR SERVICES, INC.NieznanyTAWLiberia
UNITED AFRICA AIRLINE (LIBERIA), INC.NieznanyUFRLiberia
WEASUA AIR TRANSPORT, CO. LTDNieznanyWTCLiberia
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Sierra Leone, w tym:--Sierra Leone
AEROLIFT, CO. LTDNieznanyLFTSierra Leone
AFRIK AIR LINKSNieznanyAFKSierra Leone
AIR LEONE, LTDNieznanyRLLSierra Leone
AIR RUM, LTDNieznanyRUMSierra Leone
AIR SALONE, LTDNieznanyRNESierra Leone
AIR SULTAN LIMITEDNieznanySSLSierra Leone
AIR UNIVERSAL, LTD00007UVSSierra Leone
BELLVIEW AIRLINES (S/L) LTDNieznanyBVUSierra Leone
CENTRAL AIRWAYS LIMITEDNieznanyCNYSierra Leone
DESTINY AIR SERVICES, LTDNieznanyDTYSierra Leone
FIRST LINE AIR (SL), LTDNieznanyFIRSierra Leone
HEAVYLIFT CARGONieznanyNieznanySierra Leone
INTER TROPIC AIRLINES (SL) LTDNieznanyNTTSierra Leone
MOUNTAIN AIR COMPANY LTDNieznanyMTCSierra Leone
ORANGE AIR SERVICES LIMITEDNieznanyORDSierra Leone
ORANGE AIR SIERRA LEONE LTDNieznanyORJSierra Leone
PAN AFRICAN AIR SERVICES LIMITEDNieznanyPFNSierra Leone
PARAMOUNT AIRLINES, LTDNieznanyPRRSierra Leone
SEVEN FOUR EIGHT AIR SERVICES LTDNieznanySVTSierra Leone
SIERRA NATIONAL AIRLINESNieznanySLASierra Leone
SKY AVIATION LTDNieznanySSYSierra Leone
STAR AIR, LTDNieznanySIMSierra Leone
TEEBAH AIRWAYSNieznanyNieznanySierra Leone
TRANSPORT AFRICA LIMITEDNieznanyTLFSierra Leone
TRANS ATLANTIC AIRLINES LTDNieznanyTLLSierra Leone
WEST COAST AIRWAYS LTDNieznanyWCASierra Leone
Wszyscy przewoźnicy lotniczy certyfikowani przez organy odpowiedzialne za nadzór regulacyjny nad Suazi, w tym:--Suazi
AERO AFRICA (PTY) LTDNieznanyRFCSuazi
AFRICAN INTERNATIONAL AIRWAYS, (PTY) LTDNieznanyNieznanySuazi
AIRLINK SWAZILAND, LTDNieznanySZLSuazi
AIR SWAZI CARGO (PTY) LTDNieznanyCWSSuazi
EAST WESTERN AIRWAYS (PTY) LTDNieznanyNieznanySuazi
GALAXY AVION (PTY) LTDNieznanyNieznanySuazi
INTERFLIGHT (PTY) LTDNieznanyJMVSuazi
JET AFRICA SWAZILANDNieznanyOSWSuazi
NORTHEAST AIRLINES, (PTY) LTDNieznanyNEYSuazi
OCEAN AIR (PTY) LTDNieznanyJFZSuazi
ROYAL SWAZI NATIONAL AIRWAYS CORPORATIONNieznanyRSNSuazi
SCAN AIR CHARTER, LTDNieznanyNieznanySuazi
SKYGATE INTERNATIONAL (PTY) LTDNieznanySGJSuazi
SWAZI AIR CHARTER (PTY) LTDNieznanyHWKSuazi
SWAZI EXPRESS AIRWAYSNieznanySWXSuazi
VOLGA ATLANTIC AIRLINES Nieznany VAA Suazi
(1) Zakaz wykonywania przewozów przez Ariana Afghan Airlines stosuje się do

wszystkich samolotów obsługiwanych przez tego przewoźnika lotniczego, z

wyjątkiem następującego: A310 numer rejestracyjny F-GYYY.

______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku A można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę załogową samolotów przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań stosownych norm bezpieczeństwa.

ZAŁĄCZNIK  B

LISTA PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM W WYKONYWANIU PRZEWOZÓW W RAMACH WSPÓLNOTY(1)

Nazwa osoby prawnej przewoźnika lotniczego wskazana w certyfikacie przewoźnika lotniczego (AOC) (oraz nazwa handlowa, w przypadku różnic)Numer certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC)Numer linii lotniczych ICAOPaństwo przewoźnikaRodzaj samolotuNumer(-y) rejestracyjny(-e) oraz numer(-y) seryjny(-e) fabryczny(-e), o ile jest (są) dostępny(-e)Państwo rejestracji
Air Bangladesh17BGDBangladeszB747-269BS2-ADTBangladesz
Air West Co. Ltd004/AAWZSudanCała flota z wyjątkiem: IL-76Cała flota z wyjątkiem: ST-EWX (nr fabryczny 1013409282)Sudan
Hewa Bora Airways (HBA)(1)416/dac/tc/sec/087/2005ALXDemokratyczna Republika Konga (DRK)Cała flota z wyjątkiem: L-101Cała flota z wyjątkiem: 9Q-CHC (nr fabryczny 193H-1209)Demokratyczna Republika Konga (DRK)
(1) Hewa Bora Airways mogą w swoich działaniach na terytorium Wspólnoty Europejskiej eksploatować wyłącznie

określone samoloty.

______

(1) Przewoźnikom lotniczym wymienionym w załączniku B można zezwolić na wykonywanie prawa przewozowego poprzez dzierżawę załogową samolotów przewoźnika lotniczego niepodlegającego zakazowi wykonywania przewozów, pod warunkiem spełnienia wymagań stosownych norm bezpieczeństwa.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.