Rozporządzenie 1970/2002 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2002.302.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 6 listopada 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1970/2002
z dnia 4 listopada 2002 r.
zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3051/95 z dnia 8 grudnia 1995 r. w sprawie zarządzania zapewniającego bezpieczeństwo na promach pasażerskich (typu ro-ro)(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 179/98(2), w szczególności jego art. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 3051/95 stanowi, że przedsiębiorstwa i Państwa Członkowskie spełniają, w odniesieniu do promów typu ro-ro pływających do lub z portów Państw Członkowskich Wspólnoty, przepisy Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem, przyjętego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) rezolucją Zgromadzenia A.741(18) z dnia 4 listopada 1993 r.

(2) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem, rozporządzenie (WE) nr 3051/95 zawiera przepisy dla administracji oparte na wytycznych w sprawie stosowania przez administracje Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem, przyjętego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) poprzez rezolucję Zgromadzenia A.788(19) z dnia 23 listopada 1995 r.

(3) Powyższe rezolucje IMO zostały zmienione przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) rezolucją MSC.104(73), przyjętą dnia 5 grudnia 2000 r. i rezolucją A.913(22), przyjętą dnia 29 listopada 2001 r.

(4) Niezbędne jest uwzględnienie rozwoju sytuacji na poziomie międzynarodowym poprzez wprowadzenie szczegółowych zasad dotyczących certyfikacji i sprawdzania.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu przewidzianą w art. 12 dyrektywy Rady 93/75/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/74/WE(4),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 3051/95 wprowadza się następujące zmiany:

1. W art. 2 lit. e) otrzymuje brzmienie:

"e) »Kodeks ISM« oznacza Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statków i Zapobiegania Zanieczyszczeniom, przyjęty przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) poprzez rezolucję Zgromadzenia A.741(18) z dnia 4 listopada 1993 r., zmienioną rezolucją IMO MSC.104 (73) z dnia 5 grudnia 2000 r. i załączonej do niniejszego rozporządzenia.".

2. W art. 2 lit. h) otrzymuje brzmienie:

"h) »certyfikat zarządzania bezpieczeństwem« oznacza certyfikat wystawiony dla promów typu ro-ro zgodnie z ppkt 13.7 Kodeksu ISM.".

3. W art. 4 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Wszystkie przedsiębiorstwa spełniają wszystkie przepisy ppkt 1.2-13.1 i ppkt 13.6 Kodeksu ISM tak, jakby jego przepisy były obowiązkowe, jako wymóg dla ich statków mających świadczyć regularne usługi do i z portu Państwa Członkowskiego Wspólnoty.".

4. W art. 5 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Państwa Członkowskie dostosują się do przepisów ppkt 13.2, 13.3, 13.4, 13.5, 13.7-13.11, pkt 14 i 16 Kodeksu ISM tak, jakby jego przepisy były obowiązkowe, w odniesieniu do przedsiębiorstw i promów typu ro-ro.".

5. Załącznik zastępuje się Załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 4 listopada 2002 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 320 z 30.12.1995, str. 14.

(2) Dz.U. L 19 z 24.1.1998, str. 35.

(3) Dz.U. L 247 z 5.10.1993, str. 19.

(4) Dz.U. L 276 z 13.10.1998, str. 7.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK

SPIS TREŚCI

TYTUŁ I

Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statków i Zapobiegania Zanieczyszczeniom (Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczeństwem (ISM))

CZĘŚĆ A - STOSOWANIE

1. Ogólne

1.1. Definicje

1.2. Cele

1.3. Stosowanie

1.4. Wymogi funkcjonalne dotyczące systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS)

2. Polityka bezpieczeństwa i ochrony środowiska

3. Obowiązki i uprawnienia przedsiębiorstwa

4. Wyznaczona(-e) osoba(-y)

5. Obowiązki i uprawnienia kapitana

6. Środki i personel

7. Opracowanie planów dla operacji pokładowych

8. Gotowość awaryjna

9. Sprawozdania i analiza niezgodności, wypadków i zdarzeń niebezpiecznych

10. Konserwacja statku i wyposażenia

11. Dokumentacja

12. Sprawdzanie, przegląd i ocena przedsiębiorstwa

CZĘŚĆ B - CERTYFIKACJA, SPRAWDZANIE

13. Certyfikacja i sprawdzanie okresowe

14. Tymczasowa certyfikacja

15. Sprawdzanie

16. Formularze certyfikatów

grafika

Dodatek

TYTUŁ II

Przepisy dla administracji dotyczące stosowania Międzynarodowego Kodeksu Zarządzania Bezpieczeństwem

CZĘŚĆ A - PRZEPISY OGÓLNE

CZĘŚĆ B - CERTYFIKACJA I NORMY

1. Akceptacja i uznanie tymczasowego dokumentu zgodności i tymczasowego certyfikatu zarządzania bezpieczeństwem

2. Proces certyfikacji

3. Norma zarządzania

4. Normy kwalifikacji

5. Formularze dokumentu zgodności i certyfikatu zarządzania bezpieczeństwem

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.