Rozporządzenie wykonawcze 254/2013 zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2013.79.7

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 marca 2013 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 254/2013
z dnia 20 marca 2013 r.
zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE(1), w szczególności jego art. 74 ust. 1 i art. 132,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Przegląd rozporządzenia Komisji (WE) nr 340/2008 z dnia 16 kwietnia 2008 r. w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)(2), przeprowadzony zgodnie z art. 22 ust. 2 tego rozporządzenia, wykazał konieczność wprowadzenia wielorakich zmian do tego rozporządzenia.

(2) Ze względu na pewność prawa należy określić skutki opóźnień w płatnościach na rzecz Agencji. Agencja nie powinna zwracać opłat lub należności, które zostały zapłacone przed odrzuceniem odpowiednich przedłożonych informacji. Opłaty lub należności zapłacone po odrzuceniu składanych informacji powinny być jednak zwracane jako nienależne płatności.

(3) W odniesieniu do aktualizacji dokumentów rejestracyjnych związanych z wnioskami o zachowanie poufności opłaty powinny być stosowane w sposób jednolity, niezależnie od tego, kiedy składany jest wniosek. W odniesieniu do aktualizacji dokumentów rejestracyjnych innych niż aktualizacja zakresu wielkości obrotu należy przewidzieć możliwość złożenia przez rejestrującego wniosku o przedłużenie drugiego terminu płatności odpowiedniej opłaty, aby zapewnić rejestrującemu dodatkowy czas na dokonanie płatności.

(4) Ze względu na pewność prawa należy także doprecyzować istniejące przepisy dotyczące opłat ulgowych z tytułu wniosków o zachowanie poufności w ramach wspólnego przedłożenia informacji lub składanych przez wiodących rejestrujących.

(5) W odniesieniu do opłat z tytułu wniosków na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 oraz należności z tytułu przeglądów zezwoleń na mocy art. 61 tego rozporządzenia nie należy już automatycznie uznawać każdego scenariusza narażenia za jedno zastosowanie, ponieważ liczba dodatkowych zastosowań objęta wnioskiem o udzielenie zezwolenia lub sprawozdaniem z przeglądu zezwolenia nie musi być identyczna z liczbą scenariuszy narażenia uwzględnioną w tych przedłożonych informacjach.

(6) Należy również sprecyzować, że Agencja powinna wystawiać jedną fakturę obejmującą opłatę lub należność podstawową oraz wszelkie dodatkowe opłaty lub należności, w tym w przypadku wspólnych wniosków o udzielenie zezwolenia i wspólnych sprawozdań z przeglądu.

(7) Agencja może zażądać dowodów potwierdzających spełnienie wymogów w celu zastosowania ulgowych opłat lub należności, lub w celu zwolnienia z opłat. Aby móc zweryfikować spełnienie tych warunków, niezbędne jest nałożenie wymogu przedstawiania tych dowodów w jednym z języków urzędowych Unii albo - jeżeli są one dostępne tylko w innym języku - wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na jeden z języków urzędowych Unii.

(8) W związku z dokonanym zgodnie z art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 340/2008 przeglądem opłat i należności oraz w świetle opublikowanego przez Eurostat odpowiedniego średniego rocznego wskaźnika inflacji dla kwietnia 2012 r. wynoszącego 3,1 % należy ponadto dostosować standardowe opłaty i należności do tego wskaźnika.

(9) Istniejące ulgowe opłaty i należności stosowane w przypadku mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) należy jeszcze bardziej obniżyć, tak aby zminimalizować obciążenie regulacyjne i liczbę napotykanych przez MŚP problemów natury praktycznej dotyczących spełniania obowiązków wynikających z REACH, w szczególności obowiązku rejestracji, jak wskazano w sprawozdaniu Komisji dla Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów zgodnie z art. 117 ust. 4 REACH, art. 46 ust. 2 CLP oraz przeglądem niektórych elementów REACH zgodnie z art. 75 ust. 2, art. 138 ust. 2, art. 138 ust. 3 oraz art. 138 ust. 6 REACH(3).

(10) Aby zrównoważyć ciężar opłat i należności w ramach różnych kategorii wielkości przedsiębiorstw, standardowe opłaty i należności należy podwyższyć o 4 % w przypadku rejestracji i o 3,5 % w przypadku zezwoleń, uwzględniając przy tym, z jednej strony, koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich oraz, z drugiej strony, dalszą obniżkę opłat i należności wymaganych od MŚP oraz liczbę MŚP, których to dotyczy.

(11) Łączna korekta wysokości opłat i należności jest ustalona na takim poziomie, że uzyskany dzięki niej przychód, w połączeniu z innymi źródłami przychodów Agencji zgodnie z art. 96 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, jest wystarczający do pokrycia kosztów świadczonych usług.

(12) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 340/2008.

(13) Ze względu na pewność prawa niniejsze rozporządzenie nie powinno mieć zastosowania do prawidłowo przedłożonych informacji czekających na rozpatrzenie w dniu jego wejścia w życie.

(14) Z uwagi na fakt, że substancje wprowadzone, o których mowa w art. 23 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, muszą zostać zarejestrowane do dnia 31 maja 2013 r., niniejsze rozporządzenie powinno wejść w życie w trybie pilnym.

(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (WE) nr 340/2008 wprowadza się następujące zmiany:

1)
art. 3 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.";

2)
art. 4 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie rejestracja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą rejestracją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.";

3)
w art. 5 wprowadza się następujące zmiany:
a)
w ust. 2 po akapicie drugim dodaje się akapity w brzmieniu:

"W przypadku zmiany udzielonego dostępu do informacji zawartych w dokumentach rejestracyjnych Agencja pobiera opłatę z tytułu każdej pozycji, w odniesieniu do której dokonano aktualizacji, jak określono w tabelach 3 i 4 załącznika III.

W przypadku aktualizacji dotyczącej podsumowań przebiegu badań lub szczegółowych podsumowań przebiegu badań Agencja pobiera opłatę z tytułu każdego podsumowania przebiegu badań lub szczegółowego podsumowania przebiegu badań, w odniesieniu do którego dokonano aktualizacji.";

b)
ust. 6 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

"W przypadku innych aktualizacji, jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem drugiego terminu, Agencja odrzuca aktualizację. Na prośbę wnioskodawcy Agencja przedłuża drugi termin, pod warunkiem że wniosek o przedłużenie został złożony przed upływem drugiego terminu. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana przed upływem przedłużonego terminu, Agencja odrzuca aktualizację.";

c)
ust. 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez rejestrującego brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty w określonym terminie aktualizacja została odrzucona, opłaty uiszczone w związku z tą aktualizacją przed jej odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane rejestrującemu.";

4)
art. 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W przypadku wniosku odnoszącego się do wspólnego przedkładania informacji Agencja pobiera opłatę ulgową, jak określono w załączniku IV. W przypadku wniosku składanego przez wiodącego rejestrującego Agencja pobiera opłatę ulgową tylko od wiodącego rejestrującego, jak określono w załączniku IV.";

5)
art. 7 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Jeżeli ze względu na niezłożenie przez producenta, importera lub wytwórcy wyrobu brakujących informacji lub nieuiszczenie opłaty lub należności w określonym terminie, zgłoszenie lub wniosek o przedłużenie zostają odrzucone, opłaty lub należności uiszczone w związku z tym zgłoszeniem lub wnioskiem o przedłużenie przed ich odrzuceniem nie są zwracane ani w inny sposób przekazywane osobie składającej zgłoszenie lub wniosek.";

6)
art. 8 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

"Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą opłatę podstawową i ewentualne opłaty dodatkowe, które mają zastosowanie, w tym w przypadku wspólnego wniosku o udzielenie zezwolenia.";

7)
art. 9 ust. 2 akapit trzeci otrzymuje brzmienie:

"Agencja wystawia jedną fakturę obejmującą należność podstawową i ewentualne należności dodatkowe, które mają zastosowanie, w tym w przypadku wspólnego sprawozdania z przeglądu.";

8)
w art. 13 ust. 3 po akapicie pierwszym dodaje się akapit w brzmieniu:

"Jeżeli dowody, które mają zostać przedstawione Agencji, nie są w jednym z urzędowych języków Unii, załącza się do nich uwierzytelnione tłumaczenie na jeden z tych języków urzędowych.";

9)
art. 22 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Komisja poddaje też niniejsze rozporządzenie ciągłemu przeglądowi pod kątem dostępnych istotnych informacji dotyczących założeń, na podstawie których ustalane są przewidywane dochody i wydatki Agencji. Najpóźniej do dnia 31 stycznia 2015 r. Komisja podda niniejsze rozporządzenie przeglądowi, aby w razie potrzeby wpro-

wadzić do niego zmiany, uwzględniając w szczególności koszty Agencji i powiązane koszty usług świadczonych przez właściwe organy państw członkowskich.";

10)
załączniki I-VIII do rozporządzenia (WE) nr 340/2008 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do prawidłowo przedłożonych informacji czekających na rozpatrzenie w dniu 22 marca 2013 r.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 marca 2013 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący
______

(1) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1.

(2) Dz.U. L 107 z 17.4.2008, s. 6.

(3) COM(2013) 49 final, SWD(2013) 25 final

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK I

Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Indywidualne przedłożenie informacjiWspólne przedłożenie informacji
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton1.714 EUR1.285 EUR
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton4.605 EUR3.454 EUR
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton12.317 EUR9.237 EUR
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton33.201 EUR24.901 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton1.114 EUR835 EUR600 EUR450 EUR86 EUR64 EUR
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton2.993 EUR2.245 EUR1.612 EUR1.209 EUR230 EUR173 EUR
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton8.006 EUR6.004 EUR4.311 EUR3.233 EUR616 EUR462 EUR
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton21.581 EUR16.185 EUR11.620 EUR8.715 EUR1.660 EUR1.245 EUR

ZAŁĄCZNIK II

Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na mocy art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 i 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Indywidualne przedłożenie informacjiWspólne przedłożenie informacji
Opłata1.714 EUR1.285 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Opłata1.114 EUR835 EUR600 EUR450 EUR86 EUR64 EUR

ZAŁĄCZNIK III

Opłaty z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na mocy art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Standardowe opłaty z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu

Indywidualne przedłożenie informacjiWspólne przedłożenie informacji
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 10-100 ton2.892 EUR2.169 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 100-1 000 ton10.603 EUR7.952 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton31.487 EUR23.616 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu 100-1 000 ton7.711 EUR5.783 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton28.596 EUR21.447 EUR
Od zakresu 100-1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton20.885 EUR15.663 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu

Średnie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Od zakresu 1-10 ton do zakresu 10-100 ton1.880 EUR1.410 EUR1.012 EUR759 EUR145 EUR108 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 100-1 000 ton6.892 EUR5.169 EUR3.711 EUR2.783 EUR530 EUR398 EUR
Od zakresu 1-10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton20.467 EUR15.350 EUR11.021 EUR8.265 EUR1.574 EUR1.181 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu 100-1 000 ton5.012 EUR3.759 EUR2.699 EUR2.024 EUR386 EUR289 EUR
Od zakresu 10-100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton18.587 EUR13.940 EUR10.008 EUR7.506 EUR1.430 EUR1.072 EUR
Od zakresu 100-1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton13.575 EUR10.181 EUR7.310 EUR5.482 EUR1.044 EUR783 EUR

Tabela 3

Opłaty z tytułu innych aktualizacji

Rodzaj aktualizacji
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej1.607 EUR
Rodzaj aktualizacjiIndywidualne przedłożenie informacjiWspólne przedłożenie informacji
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji:Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki4.820 EUR3.615 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu1.607 EUR1.205 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań4.820 EUR3.615 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki3.213 EUR2.410 EUR
Nazwa handlowa substancji1.607 EUR1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/20061.607 EUR1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji1.607 EUR1.205 EUR

Tabela 4

Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu innych aktualizacji

Rodzaj aktualizacjiŚrednie przedsiębiorstwoMałe przedsiębiorstwoMikroprzedsiębiorstwo
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej1.044 EUR562 EUR80 EUR
Rodzaj aktualizacjiŚrednie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji:Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki3.133 EUR2.350 EUR1.687 EUR1.265 EUR241 EUR181 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu1.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań3.133 EUR2.350 EUR1.687 EUR1.265 EUR241 EUR181 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki2.088 EUR1.566 EUR1.125 EUR843 EUR161 EUR120 EUR
Nazwa handlowa substancji1.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/20061.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji1.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR

ZAŁĄCZNIK IV

Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Pozycje, dla których wnioskowana jest poufnośćIndywidualne przedłożenie informacjiWspólne przedłożenie informacji
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki4.820 EUR3.615 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu1.607 EUR1.205 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań4.820 EUR3.615 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki3.213 EUR2.410 EUR
Nazwa handlowa substancji1.607 EUR1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/20061.607 EUR1.205 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji1.607 EUR1.205 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Pozycje, dla których wnioskowana jest poufnośćŚrednie przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Średnie przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Małe przedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Indywidualne przedłożenie informacji)

Mikroprzedsiębiorstwo

(Wspólne przedłożenie informacji)

Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki3.133 EUR2.350 EUR1.687 EUR1.265 EUR241 EUR181 EUR
Odpowiedni zakres wielkości obrotu1.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań3.133 EUR2.350 EUR1.687 EUR1.265 EUR241 EUR181 EUR
Informacje zawarte w karcie charakterystyki2.088 EUR1.566 EUR1.125 EUR843 EUR161 EUR120 EUR
Nazwa handlowa substancji1.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/20061.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwoju lub w działalności badawczo-rozwojowej ukierunkowanej na produkt i proces produkcji1.044 EUR783 EUR562 EUR422 EUR80 EUR60 EUR

ZAŁĄCZNIK V

Opłaty i należności z tytułu zgłoszeń PPORD przedłożonych na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty z tytułu zgłoszeń PPORD

Opłata standardowa536 EUR
Opłata ulgowa dla średnich przedsiębiorstw348 EUR
Opłata ulgowa dla małych przedsiębiorstw187 EUR
Opłata ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw27 EUR

Tabela 2

Należności z tytułu przedłużenia okresu zwolnienia PPORD

Należność standardowa1.071 EUR
Należność ulgowa dla średnich przedsiębiorstw696 EUR
Należność ulgowa dla małych przedsiębiorstw375 EUR
Należność ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw54 EUR

ZAŁĄCZNIK VI

Opłaty z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na mocy art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Opłata podstawowa53.300 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję10.660 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie10.660 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą nie jest MŚP: 39.975 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw

Opłata podstawowa39.975 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję7.995 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie7.995 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 3

Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw

Opłata podstawowa23.985 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję4.797 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie4.797 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 4

Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw

Opłata podstawowa5.330 EUR
Dodatkowa opłata za jedną substancję1.066 EUR
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie1.066 EUR
Dodatkowa opłata za jednego wnioskodawcęDodatkowy wnioskodawca: 3.998 EUR

ZAŁĄCZNIK VII

Należności z tytułu przeglądu zezwolenia na mocy art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Należności standardowe

Należność podstawowa53.300 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie10.660 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję10.660 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą nie jest MŚP: 39.975 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 2

Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw

Należność podstawowa39.975 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie7.995 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję7.995 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą jest średnie przedsiębiorstwo: 29.981 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 3

Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw

Należność podstawowa23.985 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie4.797 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję4.797 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą jest małe przedsiębiorstwo: 17.989 EUR
Dodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

Tabela 4

Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw

Należność podstawowa5.330 EUR
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie1.066 EUR
Dodatkowa należność za jedną substancję1.066 EUR
Dodatkowa należność za jednego wnioskodawcęDodatkowym wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorstwo: 3.998 EUR

ZAŁĄCZNIK VIII

Opłaty z tytułu odwołań wniesionych na mocy art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006

Tabela 1

Opłaty standardowe

Odwołanie od decyzji podjętej na mocy:Opłata
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/20062.356 EUR
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/20064.712 EUR
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/20067.069 EUR

Tabela 2

Opłaty ulgowe dla MŚP

Odwołanie od decyzji podjętej na mocy:Opłata
Artykuł 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/20061.767 EUR
Artykuł 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/20063.534 EUR
Artykuł 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/20065.301 EUR"

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.