Rozporządzenie 1947/93 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1365/75 w sprawie utworzenia Europejskiej Fundacji na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1993.181.13

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 lipca 1993 r.

ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) NR 1947/93
z dnia 30 czerwca 1993 r.
zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1365/75 w sprawie utworzenia Europejskiej Fundacji na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 235,

uwzględniając wniosek Komisji (1),

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (2),

uwzględniając opinię Trybunału Obrachunkowego (3),

a także mając na uwadze, co następuje:

Traktat z dnia 22 lipca 1975 r. zmieniający niektóre przepisy finansowe Traktatów ustanawiających Wspólnoty Europejskie oraz Traktatu ustanawiającego Jedną Radę i Jedną Komisję Wspólnot Europejskich zmodyfikował procedurę rozliczania z obowiązków Komisji odnośnie realizacji budżetu; z tego względu właściwa jest aktualizacja procedury rozliczania z obowiązków Rady Administracyjnej Europejskiej Fundacji na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy utworzonej rozporządzeniem (EWG) nr 1365/75 (4) odnośnie tak zmodyfikowanej procedury w sposób określony w art. 206b Traktatu EWG;

Traktat z dnia 22 lipca 1975 r. zastąpił Komisję Obrachunkową Trybunałem Obrachunkowym we wszystkich tekstach odnoszących się do Komisji Obrachunkowej;

Akty Przystąpienia Grecji, Hiszpanii i Portugalii zmieniły skład Rady Administracyjnej Fundacji;

pożądane jest zapewnienie przekazywania rocznego sprawozdania ogólnego na temat Fundacji wszystkim zainteresowanym organom Wspólnoty;

rozporządzenie (EWG) nr 1365/75 należy z tego względu uzupełnić;

Traktat EWG nie ustanawia podstaw do działania innych niż te zawarte w art. 235 dla przyjęcia niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (EWG) nr 1365/75 wprowadza się następujące zmiany:

1) Artykuł 6 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:

"1. Rada Administracyjna składa się z 39 członków, z których:

a) 12 członków reprezentuje rządy Państw Członkowskich;

b) 12 członków reprezentuje organizacje pracodawców;

c) 12 członków reprezentuje organizacje pracowników;

d) trzech członków reprezentuje Komisję.";

2) Artykuł 13 otrzymuje następujące brzmienie:

"Artykuł 13

Nie później niż do dnia 31 marca dyrektor przygotowuje, a Rada Administracyjna przyjmuje, ogólne sprawozdanie roczne z działalności, sytuacji finansowej oraz przyszłych wytycznych Fundacji i przesyła go do Parlamentu Europejskiego, Rady, Komisji, Komitetu Ekonomiczno-Społecznego oraz Trybunału Obrachunkowego.";

3) Artykuł 15 ust. 1 i 2 otrzymuje następujące brzmienie:

"1. Rada Administracyjna najpóźniej do dnia 31 marca każdego roku przesyła Komisji kalkulację wpływów i wydatków. Powyższa kalkulacja, obejmująca plan kosztów ogólnych, jest przesyłana przez Komisję do Parlamentu Europejskiego i Rady wraz ze wstępnym projektem budżetu Wspólnot Europejskich.

2. Władze budżetowe ustalają dostępne środki przyznawane na subsydia dla Fundacji.

Obowiązująca procedura przekazywania przydzielonych środków z jednego rozdziału do drugiego stosuje się do tych przydzielonych środków.

Władze budżetowe opracowują plan kosztów ogólnych Fundacji.";

4) Artykuł 16 otrzymuje następujące brzmienie:

"Artykuł 16

1. Przepisy finansowe mające zastosowanie do Fundacji przyjmuje się zgodnie z art. 209 Traktatu.

Kontroler finansowy Komisji jest odpowiedzialny za sprawdzenie zobowiązań i płatności wszelkich wydatków oraz zapisywanie i ściąganie wszelkich dochodów Fundacji.

2. Rada Administracyjna nie później niż do 31 marca przesyła zestawienia rachunkowe dochodów i wydatków, analizę zarządzania finansami oraz bilans Fundacji za poprzedni rok budżetowy do Parlamentu Europejskiego, Rady, Komisji oraz Trybunału Obrachunkowego.

Trybunał Obrachunkowy dokonuje ich oceny zgodnie z postanowieniami art. 206 Traktatu.

3. Najpóźniej do 30 listopada Trybunał Obrachunkowy przekazuje władzom odpowiedzialnym za rozliczenie z obowiązków oraz Komisji swoje sprawozdanie roczne wraz z towarzyszącymi odpowiedziami Fundacji do jego komentarzy oraz zapewnia jego opublikowanie w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Parlament Europejski, działając na mocy zalecenia Rady, stanowiącą kwalifikowaną większością głosów, dokonuje rozliczenia obowiązków Rady Administracyjnej Fundacji do 30 kwietnia następnego roku zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 206b Traktatu.";

5) Artykuł 17 otrzymuje następujące brzmienie:

"Artykuł 17

Postanowienia regulujące pracę personelu Fundacji są przyjmowane przez Radę, działającą na wniosek Komisji i po konsultacji z Parlamentem Europejskim.".

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 30 czerwca 1993 r.

W imieniu Rady
S. BERGSTEIN
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 23 z 31.1.1991, str. 26.

(2) Dz.U. C 13 z 20.1.1992, str. 524.

(3) Dz.U. C 152 z 10.6.1991, str. 1.

(4) Dz.U. L 139 z 30.5.1975, str. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.