Rozporządzenie 1384/79 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1108/70 wprowadzające system księgowy dla wydatków na infrastrukturę w transporcie kolejowym, drogowym i w żegludze śródlądowej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1979.167.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 5 lipca 1979 r.

ROZPORZĄDZENIE RADY (EWG) NR 1384/79
z dnia 25 czerwca 1979 r.
zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1108/70 wprowadzające system księgowy dla wydatków na infrastrukturę w transporcie kolejowym, drogowym i w żegludze śródlądowej

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 75,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

w celu ujęcia w ramach wspólnej polityki transportowej systemu opłat za użytkowanie infrastruktury, niezbędne jest poznanie wydatków ponoszonych w zakresie infrastruktury;

stały system księgowy zapewnia najbardziej odpowiednie środki poznania wydatków ponoszonych w zakresie infrastruktury;

w tym celu Rada wprowadziła rozporządzeniem (EWG) nr 1108/70 (3), stały system księgowy takich wydatków;

księgowanie powinno uwzględniać zdobyte doświadczenie i rozwój wspólnej polityki transportowej; formy księgowania, wykaz typów infrastruktury i wykaz danych dotyczących użytkowania infrastruktury przewidzianych w rozporządzeniu (EWG) nr 1108/70 powinny być odpowiednio dostosowane,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W rozporządzeniu (EWG) nr 1108/70 wprowadza się następujące zmiany:

1. Artykuł 3 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 3

System księgowania wydatków infrastrukturalnych jest prowadzony dla każdej sieci dróg kolejowych wymienionych w załączniku II (A.1) i dla wszystkich innych sieci wymienionych w załączniku II (A.1), jak również dla dróg kołowych oraz śródlądowych dróg wodnych dostępnych dla ruchu publicznego, z następującymi wyjątkami:

a) drogi zamknięte dla ruchu pojazdów, to znaczy dla pojazdów o pojemności silnika równej lub przekraczającej 50 cm3;

b) drogi wykorzystywane wyłącznie przez pojazdy rolne lub leśne lub które służą wyłącznie dojazdowi do gospodarstw rolnych lub leśnych;

c) drogi śródlądowe, na których ruch jest ograniczony do statków poniżej 250 ton metrycznych nośności;

d) drogi wodne o charakterze morskim, wymienione w rozporządzeniu (EWG) nr 281/71(1).

______

(1) Dz.U. L 33 z 10.2.1971, str. 1."

2. W art. 5 ust. 2 lit. a) otrzymuje brzmienie:

"2. Oddzielne zapisy zostaną przedstawione:

a) odnośnie do dróg kolejowych:

i) dla każdej z sieci określonych w załączniku II (A.1);

ii) dla wszystkich innych sieci łącznie, określonych w załączniku II (A.2). Jednakże dane dotyczące tych sieci będą przekazywane tylko raz na pięć lat, począwszy od danych za rok 1980."

3. W art. 6 akapit pierwszy tiret drugie otrzymuje brzmienie:

"- zwroty kapitałowe i oddzielnie odsetki od pożyczek zaciągniętych wcześniej."

4. Artykuł 7 otrzymuje brzmienie:

"Artykuł 7

Państwa Członkowskie przedstawiają Komisji, równocześnie z zapisami określonymi w art. 5 i dotyczące tego samego okresu, dane dotyczące użytkowania infrastruktur zgodnie z tabelą A, B (1.1) i C załącznika III.

Dane określone w tabelach B (1.2) i B (2) tego załącznika są przedstawiane jedynie raz na pięć lat. W przypadku tabeli B (1.2) dane są przedstawiane pierwszy raz za rok 1980. W przypadku tabeli B (2) dane zostają zawieszone, aż do czasu kiedy w systemie pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury uzna się je za niezbędne."

5. Załączniki I-III zostają zmienione zgodnie z Załącznikiem.

Artykuł  2

Państwa Członkowskie we właściwym czasie i po konsultacji z Komisją, przyjmą takie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne, jakie będą niezbędne do wprowadzenia w życie niniejszego rozporządzenia.

W przypadku gdy Państwo Członkowskie wnosi lub, gdy Komisja uzna to za właściwe, Komisja skonsultuje z zainteresowanymi Państwami Członkowskimi propozycje środków określonych w ustępie poprzednim.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 25 czerwca 1979 r.

W imieniu Rady
J. LE THEULE
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 296 z 11.12.1978, str. 57.

(2) Dz.U. C 128 z 21.5.1979, str. 35.

(3) Dz.U. L 130 z 15.6.1970, str. 4.

ZAŁĄCZNIK

1. W załączniku I pkt B ppkt 2 do rozporządzenia (EWG) nr 1108/70 skreśla się podpozycje 20 i 21.

2. W załączniku II do rozporządzenia nr 1108/70 wprowadza się następujące zmiany:

"ZAŁĄCZNIK II

WYKAZ SIECI KOLEJOWYCH, KATEGORII DRÓG I WODNYCH DRÓG ŚRÓDLĄDOWYCH OKREŚLONYCH W ART. 3 I ART. 5 UST. 2

A. 1. DROGI KOLEJOWE - główne sieci

Królestwo Belgii

- Société nationale des chemins de fer belges (SNCB)/Nationale Maatachappij der Belgische Spoorwegen (NMBS)

Królestwo Danii

- Danske Statsbaner (DSB)

Republika Federalna Niemiec

- Deutsche Bundesbahn (DB)

Republika Francuska

- Société nationale des chemins de fer français (SNCF)

Irlandia

- Coras Iompair Eireann (CIE)

Republika Włoska

- Azienda autonoma delle ferrovie dello Stato (FS)

Wielkie Księstwo Luksemburga

- Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL)

Królestwo Niderlandów

- N. V. Nederlandse Spoorwegen (NS)

Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii

- British Railways Board (BRB)

- Northern Ireland Railways Company Ltd (NIR)

A. 2. DROGI KOLEJOWE - sieci dostępne dla ruchu publicznego i połączone z siecią główną (poza sieciami miejskimi)

Republika Federalna Niemiec

Albtal-Verkehrs-Gesellschaft mbH

Alsternordbahn GmbH

Eisenbahn-Gesellschaft Altona-Kaltenkirchen-Neumünster

Augsburger Lokalbahn GmbH

Bayerische Landeshafenverwaltung

Bentheimer Eisenbahn AG

Birkenfelder Eisenbahn GmbH

Delmenhorst-Harpstedter Eisenbahn GmbH

DB, Bundesbahndirektion Frankfurt, NE-Geschäftsführung

Deutsche Eisenbahn-GmbH

Dortmunder Eisenbahn

Elmshorn-Barmstedt-Oldesloer Eisenbahn AG

Verkehrsbetriebe Extertal - Extertalbahn GmbH

Filderbahn der Stuttgarter Straßenbahnen AG

Hafen- und Verkehrsbetriebe der Stadt Kiel

Häfen der Stadt Köln

Hafen- und Bahnbetriebe der Stadt Krefeld

Hersfelder Kreisbahn

Hohenzollerische Landesbahn AG

Verkehrsbetriebe Grafschaft Hoya GmbH

Hümmlinger Kreisbahn

Ilmebahn-Gesellschaft AG

Köln-Bonner Eisenbahnen AG

Kölner-Verkehrs-Betriebe AG (Köln-Frechen-Benzelrather Eisenbahn)

Eisenbahn Köln-Mülheim-Leverkusen der Farbenfabriken Bayer AG

Krefelder Eisenbahn-Gesellschaft AG

Kreiswerke Gelnhausen GmbH - Verkehrsbetriebe

Meppen-Haselünner Eisenbahn

Merzig-Büschfelder Eisenbahn GmbH

Mindener Kreisbahnen

Bahnen der Stadt Monheim GmbH

Neukölln-Mittenwalder Eisenbahn-Gesellschaft

Neusser Eisenbahn

Niederrheinische Verkehrsbetriebe Aktiengesellschaft NIAG

Nordfriesische Verkehrsbetriebe AG

Kreisbahn Osterode am Harz - Kreiensen

Osthannoversche Eisenbahnen AG

Osthavelländische Eisenbahn

Verkehrsbetriebe Peine-Salzgitter GmbH

Regentalbahn AG

Rhein-Sieg-Verkehrsgesellschaft

Verkehrsbetriebe des Kreises Schleswig-Flensburg

Siegener Kreisbahn GmbH

Südwestdeutsche Eisenbahnen AG

Tegernsee-Bahn AG

Trossinger Eisenbahn

Uetersener Eisenbahn-AG

Verden-Walsroder Eisenbahn GmbH

Vorwohle-Emmerthaler Verkehrsbetriebe GmbH

Bahngesellschaft Waldhof - Nebenbahn Waldhof/Sandhofen

Wanne-Bochum-Herner Eisenbahn

Werne-Bockum-Höveler Eisenbahn

Westfälische Verkehrsgesellschaft mbH

Westerwaldbahn

Wuppertaler Stadtwerke AG

Württembergische Eisenbahn-GmbH

Württembergische Nebenbahnen GmbH

Industriebahn der Stadt Zülpich

Hafenbahn Aschaffenburg

Brohltal-Eisenbahn GmbH

Kleinbahnverwaltung Gemeinde Edewecht

Hohenlimburger Kleinbahn

Oberrheinische Eisenbahn Gesellschaft AG

Wittlager Kreisbahn GmbH

Republika Włoska

Torino - Ceres

Ferrovie Nord Milano

Trento - Malč

Societŕ Veneta Autoferrovie

Societŕ Veneta per imprese e cistruzioni pubbliche

Ferrovia Suzzara - Ferrara

Gestione Governativa Ferrovie Padane

Azienda Trasporti Consorziali di Modena

Azienda Trasporti Consorziali - Bologna

Acotral

Ferrovie Adriatico Appennino

Gestione Governativa Ferrovia Cancello - Bonevento

Ferrotravaria (SpA)

Ferrovie del Sud-Est

Ferrovie del Gargano

Gestione Governativa Ferrovia Circumetnea

Azienda Consorziale Transporti - Reggio Emilia

La Ferroviaria italiana

Societŕ Mediterranea strade ferrate umbro-aretine

Societŕ nazionale di ferrovie e tranvie."

3. W załączniku III do rozporządzenia (EWG) nr 1108/70 wprowadza się następujące zmiany:

3.1. Tabela B (1) w zalączniku III zastępuje się tabelą B (1.1) i B (1.2) poniżej:

"TABELA B - DROGI LĄDOWE

1.1. Pojazdy/kilometry rocznie przebyte po drogach lądowych poza aglomeracjami.

Państwo Członkowskie:

Kategoria dróg:

(miliony jednostek)
Kategorie pojazdówPojazdy/kilometry
1. Samochody osobowe posiadające mniej niż 10 miejsc

siedzących

2. Furgonetki o ciężarze całkowitym przy obciążeniu

dozwolonym mniejszym niż 3 tony

3. Ciężarówki
4. Ciężarówki z przyczepami
5. Ciągniki z naczepami
6. Autobusy i autokary
7. Pozostałe.

1.2. Pojazdy/kilometry rocznie przebyte po drogach lądowych poza aglomeracjami.

Państwo Członkowskie:

Kategoria dróg:

(miliony jednostek)
Kategorie pojazdówPojazdy/kilometry
3.1. Ciężarówki dwuosiowe
3.2. Ciężarówki trzyosiowe
3.3. Ciężarówki czteroosiowe
4.1. Ciężarówki dwuosiowe z przyczepą dwuosiową
4.2. Ciężarówki dwuosiowe z przyczepą trójosiową
4.3. Ciężarówki trzyosiowe z przyczepą dwuosiową
4.4. Ciężarówki trzyosiowe z przyczepą trzyosiową
4.5. Pozostałe kategorie ciężarówek z przyczepą(1)
5.1. Ciągniki dwuosiowe z naczepą jednoosiową
5.2. Ciągniki dwuosiowe z naczepą dwuosiową
5.3. Ciągniki trzyosiowe z naczepą dwuosiową
5.4. Ciągniki trzyosiowe z naczepą dwuosiową
5.5. Pozostałe kategorie ciągników z naczepą jednoosiową(1)
6.1. Dwuosiowe autobusy i autokary
6.2. Trzyosiowe autobusy i autokary
(1) Do dalszego ewentualnego podziału na kategorie typowe w zależności od

liczby i rozkładu osi."

3.2. W załączniku III tabela C lit. e) i f) otrzymują brzmienie:

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

grafika

grafika

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.