Rozporządzenie 2255/96 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1107/70/EWG w sprawie przyznawania pomocy w transporcie kolejowym, drogowym i w żegludze śródlądowej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1996.304.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 27 listopada 1996 r.

ROZPORZĄDZENIE RADY(WE) NR 2255/96
z dnia 19 listopada 1996 r.
zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1107/70/EWG w sprawie przyznawania pomocy w transporcie kolejowym, drogowym i w żegludze śródlądowej

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 75,

uwzględniając wniosek Komisji (1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (2),

stanowiąc zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 189c Traktatu (3),

a także mając na uwadze, co następuje:

artykuł 3 pkt 1 rozporządzenia (EWG) nr 1107/70 (4) postanawia, że Państwa Członkowskie mogą przyznawać pomoc dla ułatwiania rozwoju bardziej ekonomicznych systemów i technologii transportowych dla Wspólnoty w ogóle oraz dla rozwoju transportu kombinowanego;

koszty załadunku i rozładunku stanowią znaczną część ogólnych kosztów żeglugi śródlądowej; rzeczą najważniejszą dla głównych inwestycji dla rozwoju żeglugi śródlądowej jest podniesienie wydajności instalacji i sprzętu służącego do wyładunku i rozładunku w terminalach żeglugi śródlądowej oraz lepsze dopasowanie ich do wymagań współczesnej logistyki; w tym celu jest rzeczą ważną, aby pomoc przyznawana przez Państwa Członkowskie z zasobów państwowych mogła zostać udostępniona dla przedsięwzięć, o których mowa;

należy ustanowić zharmonizowane warunki przyznawania tej pomocy dla rozwoju żeglugi śródlądowej a skutki tej pomocy muszą być oceniane w stałych odstępach czasu;

pomoc ta musi być przyznawana przez czas dostatecznie długi, aby owe inwestycje mogły okrzepnąć na rynku i przyczynić się do wzrostu ruchu na wodnych drogach śródlądowych, Rada powinna podjąć decyzję co do dalszych uzgodnień,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł

W art. 3 pkt 1 rozporządzenia (EWG) nr 1107/70 dodaje się, co następuje:

"f) do dnia 31 grudnia 1999 r. tam, gdzie pomoc jest przyznawana na czas określony i jest przeznaczona na ułatwienie rozwoju żeglugi śródlądowej, pomoc ta może przyjąć formę:

- inwestycji w infrastrukturę terminali żeglugi śródlądowej; lub

- inwestycji w urządzenia stałe i ruchome służące do załadunku i rozładunku.

Wysokość przyznanej pomocy nie może przekroczyć 50% całkowitej kwoty inwestycji.

Celem pomocy jest rozwój nowych lub dodatkowych jednostek towarowych na wodnych drogach śródlądowych. Beneficjenci powinni stosować się do szczegółowych ustaleń określonych przez odpowiednie Państwa Członkowskie, są odpowiedzialni za rzeczywistą realizację inwestycji.

Komisja co dwa lata przedkłada Parlamentowi Europejskiemu oraz Radzie sprawozdanie z postępu prac w realizacji przedsięwzięć, zawierające w szczególności cel pomocy, jej kwotę oraz wpływ na żeglugę śródlądową. Państwa Członkowskie dostarczają Komisji informacje konieczne do sporządzenia tego sprawozdania.

Nie później niż do dnia 31 lipca 1999 r. na wniosek Komisji i zgodnie z warunkami określonymi w Traktacie Rada podejmie decyzję co do dalszych ustaleń lub w uzasadnionych przypadkach o warunkach zakończenia obowiązywania tych ustaleń."

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 19 listopada 1996 r.

W imieniu Rady
H. COVENEY
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 318 z 29.11.1995, str. 12.

(2) Dz.U. C 39 z 12.2.1996, str. 96.

(3) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 13 lutego 1996 r. (Dz.U. C 65 z 4.3.1996, str. 33), wspólne stanowisko Rady z dnia 27 czerwca 1996 r. (Dz.U. C 264 z 11.9.1996) i decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 17 września 1996 r. (Dz.U. C 320 z 28.10.1996).

(4) Dz.U. L 130 z 15.6.1970, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3578/92 (Dz.U. L 364 z 12.12.1992, str. 11).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.