Dyrektywa 1999/19/WE zmieniająca dyrektywę Rady 97/70/WE ustanawiającą zharmonizowany system bezpieczeństwa dla statków rybackich o długości 24 metrów i większej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1999.83.48

Akt jednorazowy
Wersja od: 27 marca 1999 r.

DYREKTYWA KOMISJI 1999/19/WE
z dnia 18 marca 1999 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 97/70/WE ustanawiającą zharmonizowany system bezpieczeństwa dla statków rybackich o długości 24 metrów i większej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 27 marca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 97/70/WE z dnia 11 grudnia 1997 r. ustanawiającą zharmonizowany system bezpieczeństwa dla statków rybackich o długości 24 m i większej(1), w szczególności jej art. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Komisja zbadała przepisy rozdziału IX załącznika II do tej dyrektywy w odniesieniu do ich zastosowania do nowych statków rybackich o długości od 24 do 45 metrów, tym samym zwracając należytą uwagę na ograniczoną wielkość statków i ilość osób załogi na pokładzie.

(2) Badania te wykazały, że w odniesieniu do łączności radiowej dla takich statków operujących wyłącznie w rejonie morskim A1 może być zagwarantowany równoważny poziom bezpieczeństwa poprzez postawienie wymogu posiadania na pokładzie dodatkowego radia VHF wykorzystującego system selektywnego wywołania cyfrowego (DSC) w miejsce radiolatarni awaryjnej sygnalizacji położenia (EPIRB).

(3) W świetle tych badań załącznik II do dyrektywy powinien zostać zmieniony.

(4) Zmiana ta jest zgodna z wytycznymi dotyczącymi uczestnictwa statków spoza SOLAS (Międzynarodowa Konwencja o Bezpieczeństwie Życia na Morzu) w Globalnym Systemie Zagrożeń i Bezpieczeństwa Morskiego (GMDSS), ustalonymi przez Komisję Bezpieczeństwa Morskiego Międzynarodowej Organizacji Morskiej w jej okólniku nr 803 z dnia 9 czerwca 1997 r

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowioną art. 12 dyrektywy Rady 93/75/EWG(2), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/74/WE(3),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Do załącznika II do dyrektywy 97/70/WE, w pozycji "ROZDZIAŁ IX: ŁĄCZNOŚĆ RADIOWA", dodaje się następujący tekst,:

"Reguła 7: Sprzęt radiowy - obszar morski A1

Dodaje się nowy ust. 4 w brzmieniu:

»Bez względu na przepisy rozporządzenia ust. 4 lit. a), administracja może zwolnić nowe statki rybackie o długości 24 m i większej, ale mniejszej niż 45 m i wykonujące rejsy wyłącznie w obrębie obszaru morskiego A1, z wymagań rozporządzeń ust. 6 pkt 1 lit. f) i ust. 7 pkt 3 pod warunkiem, że są one wyposażone w instalację radiową VHF opisaną w rozporządzeniu ust. 6 pkt 1 lit. a) oraz, dodatkowo, instalację radiową VHF wykorzystującą DSC (selektywne wywołanie cyfrowe) do przekazywania alarmów o niebezpieczeństwie ze statku na brzeg, opisaną w rozporządzeniu ust. 7 pkt 1 lit. a).«".

Artykuł  2
1.
Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy najpóźniej do dnia 31 maja 2000 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Przyjęte przepisy zawierająodniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie to towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia ustalane są przez Państwa Członkowskie.

2.
Państwa Członkowskie przekażą Komisji teksty przepisów prawa krajowego przyjętych na podstawie niniejszej dyrektywy.
Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 18 marca 1999 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 34 z 9.2.1998, str. 1.

(2) Dz.U. L 247 z 5.10.1993, str. 19.

(3) Dz.U. L 276 z 13.10.1998, str. 7.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.