Dyrektywa 2009/26/WE zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2009.113.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 6 maja 2009 r.

DYREKTYWA KOMISJI 2009/26/WE
z dnia 6 kwietnia 2009 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/98/WE z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie wyposażenia statków(1), w szczególności jej art. 17,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na potrzeby dyrektywy 96/98/WE zastosowanie powinny mieć aktualnie obowiązujące wersje konwencji międzynarodowych i norm dotyczących badań.

(2) Ponieważ od dnia 30 czerwca 2008 r., w którym dyrektywa 96/98/WE została ostatnio zmieniona, weszły w życie zmiany konwencji międzynarodowych i stosownych norm dotyczących badań, należy je uwzględnić w treści tej dyrektywy dla jej większej przejrzystości.

(3) Międzynarodowa Organizacja Morska i europejskie organizacje normalizacyjne przyjęły normy, w tym szczegółowe normy dotyczące badań, dla szeregu elementów wyposażenia wymienionych w załączniku A.2 do dyrektywy 96/98/WE lub - choć niewymienione - uważanych za istotne z punktu widzenia wspomnianej dyrektywy. Wyposażenie takie należy zatem - stosownie do potrzeb - uwzględnić w załączniku A.1 lub przenieść z załącznika A.2 do załącznika A.1.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 96/98/WE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz i Zapobiegania Zanieczyszczeniom Morza przez Statki (COSS),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Załącznik A do dyrektywy 96/98/WE zastępuje się tekstem zawartym w załączniku do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2

Wyposażenie oznaczone w kolumnie 1 załącznika A.1 do dyrektywy 96/98/WE jako "nowa pozycja" lub jako przeniesione z załącznika A.2 do załącznika A.1 do tej dyrektywy, które zostało wyprodukowane przed terminem określonym w art. 3 ust. 1 niniejszej dyrektywy i zgodnie z procedurami przewidzianymi dla uznania typu obowiązującymi na terytorium państwa członkowskiego przed tym terminem, może być wprowadzane na rynek albo używane jako wyposażenie statku wspólnotowego w okresie dwóch lat po tym terminie.

Artykuł  3

Transpozycja

1.
Państwa członkowskie przyjmują i publikują, najpóźniej do dnia 6 kwietnia 2010 r., przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy. Niezwłocznie przekazują Komisji tekst tych przepisów.

Państwa członkowskie stosują te przepisy od dnia 6 kwietnia 2010 r.

Przepisy przyjęte przez państwa członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez państwa członkowskie.

2.
Państwa członkowskie przekazują Komisji teksty podstawowych przepisów prawa krajowego, przyjętych w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł  5

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 kwietnia 2009 r.
W imieniu Komisji
Antonio TAJANI
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 46 z 17.2.1997, s. 25.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK 

"ZAŁĄCZNIK A

Wykaz użytych skrótów

A.1, zmiana 1 dotycząca dokumentów zawierających normy inne niż wydane przez IMO.

A.2, zmiana 2 dotycząca dokumentów zawierających normy inne niż wydane przez IMO.

AC, sprostowanie zmieniające dotyczące dokumentów zawierających normy inne niż wydane przez IMO.

CAT, kategoria radarów określona w sekcji 1.3 IEC 62388 (2007)

Circ., okólnik.

COLREG, Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu.

COMSAR, Podkomitet IMO ds. radiokomunikacji oraz poszukiwań i ratownictwa.

EN, norma europejska.

ETSI, Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych.

FSS, Międzynarodowy kodeks systemów bezpieczeństwa pożarowego.

FTP, Międzynarodowy kodeks stosowania procedur prób ogniowych.

HSC, Międzynarodowy kodeks bezpieczeństwa jednostek szybkich.

IBC, Międzynarodowy kodeks budowy i wyposażenia statków przewożących niebezpieczne chemikalia luzem.

ICAO, Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.

IEC, Międzynarodowa Komisja Elektrotechniczna.

IMO, Międzynarodowa Organizacja Morska.

ISO, Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna.

ITU, Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny.

LSA, Środki ratunkowe.

MARPOL, Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki.

MEPC, Komitet Ochrony Środowiska Morskiego.

MSC, Komitet Bezpieczeństwa Morskiego.

NOx, tlenki azotu.

SOLAS, Międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu.

SOx, tlenki siarki.

Reg., prawidło.

Res., rezolucja.

ZAŁĄCZNIK A.1

WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO W AKTACH MIĘDZYNARODOWYCH ISTNIEJĄ JUŻ SZCZEGÓŁOWE NORMY DOTYCZĄCE BADAŃ

grafika

ZAŁĄCZNIK A.2

WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO W AKTACH MIĘDZYNARODOWYCH NIE ISTNIEJĄ SZCZEGÓŁOWE NORMY DOTYCZĄCE BADAŃ

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.