Dyrektywa 2008/67/WE zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2008.171.16

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 lipca 2008 r.

DYREKTYWA KOMISJI 2008/67/WE
z dnia 30 czerwca 2008 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/98/WE z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie wyposażenia statków(1), w szczególności jej art. 17,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na potrzeby dyrektywy 96/98/WE zastosowanie mają aktualnie obowiązujące wersje konwencji międzynarodowych i norm dotyczących badań.

(2) Ponieważ od dnia 1 lipca 2002 r., w którym dyrektywa 96/98/WE została ostatnio zmieniona, weszły w życie zmiany konwencji międzynarodowych i stosownych norm dotyczących badań, należy je uwzględnić w treści powołanej dyrektywy dla jej większej przejrzystości.

(3) Międzynarodowa Organizacja Morska i europejskie organizacje normalizacyjne przyjęły normy, w tym szczegółowe normy dotyczące badań, dla szeregu elementów wyposażenia wymienionych w załączniku A.2 do dyrektywy 96/98/WE lub - choć niewymienione - uważanych za istotne z punktu widzenia powołanej dyrektywy. Wyposażenie takie należy zatem - stosownie do potrzeb - uwzględnić w załączniku A.1 lub przenieść z załącznika A.2 do załącznika A.1.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 96/98/WE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz (COSS), powołanego na mocy dyrektywy 2002/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Załącznik A do dyrektywy 96/98/WE zastępuje się tekstem zawartym w załączniku do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2

Wyposażenie oznaczone w kolumnie "Nazwa pozycji" załącznika A.1 jako "nowa pozycja" lub jako przeniesione z załącznika A.2 do załącznika A.1, które zostało wyprodukowane przed terminem określonym w art. 3 ust. 1 i zgodnie z procedurami przewidzianymi dla uznania typu, które obowiązywały na terytorium państwa członkowskiego przed tym terminem, może być wprowadzane na rynek albo używane jako wyposażenie statku wspólnotowego w okresie dwóch lat po tym terminie.

Artykuł  3

Transpozycja

1.
Państwa członkowskie przyjmą i opublikują najpóźniej do dnia 21 lipca 2009 r. przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do spełnienia wymagań niniejszej dyrektywy. Państwa członkowskie niezwłocznie przekażą Komisji tekst tych przepisów oraz tabelę korelacji między tymi przepisami a niniejszą dyrektywą.

Państwa członkowskie stosują powyższe przepisy od dnia 21 lipca 2009 r.

Przepisy przyjęte przez państwa członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez państwa członkowskie.

2.
Państwa członkowskie przedstawiają Komisji teksty najważniejszych przepisów prawa krajowego, które przyjmują w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł  5

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 30 czerwca 2008 r.
W imieniu Komisji
Jacques BARROT
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 46 z 17.2.1997, str. 25. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2002/84/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 324 z 29.11.2002, str. 53).

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK A

Wykaz użytych skrótów

Circ. Okólnik

COLREG Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu

COMSAR Podkomitet IMO ds. radiokomunikacji oraz poszukiwań i ratownictwa

EN norma europejska

ETSI Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych

FSS Międzynarodowy kodeks dotyczący systemów przeciwpożarowych

FTP Międzynarodowy kodeks dotyczący stosowania procedur prób ogniowych

HSC Międzynarodowy kodeks bezpieczeństwa szybkich statków

IBC Międzynarodowy kodeks budowy i wyposażenia statków przewożących niebezpieczne chemikalia luzem

ICAO Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego

IEC Międzynarodowa Komisja Elektrotechniczna

IMO Międzynarodowa Organizacja Morska

ISO Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna

ITU Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny

LSA Środki ratunkowe

MARPOL Międzynarodowa konwencja o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki

MEPC Komitet Ochrony Środowiska Morskiego

MSC Komitet Bezpieczeństwa Morskiego

SOLAS Międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu

Reg. prawidło

Res. rezolucja

ZAŁĄCZNIK A.1

WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO W AKTACH MIĘDZYNARODOWYCH ISTNIEJĄ JUŻ SZCZEGÓŁOWE NORMY DOTYCZĄCE BADAŃ

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

ZAŁĄCZNIK A.2

WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO W AKTACH MIĘDZYNARODOWYCH NIE ISTNIEJĄ SZCZEGÓŁOWE NORMY DOTYCZĄCE BADAŃ

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.