Dyrektywa 2002/75/WE zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2002.254.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 września 2002 r.

DYREKTYWA KOMISJI 2002/75/WE
z dnia 2 września 2002 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 96/98/WE w sprawie wyposażenia statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 80 ust. 2,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/98/WE z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie wyposażenia statków(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2001/53/WE(2), w szczególności jej art. 17 tiret pierwsze i drugie,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Do celów dyrektywy 96/98/WE międzynarodowe konwencje, włącznie z Konwencją SOLAS z 1974 r., oraz normy badań, wraz ze zmianami do nich, weszły w życie z dniem 1 stycznia 2001 r.

(2) Zmiany do Konwencji SOLAS i do innych międzynarodowych konwencji oraz nowe normy badań weszły w życie po dniu 1 stycznia 2001 r. albo wkrótce wejdą w życie.

(3) W powyższych dokumentach zostały ustanowione nowe zasady dotyczące wyposażenia, które musi być umieszczane na statkach.

(4) Dyrektywa 96/98/WE powinna być odpowiednio zmieniona.

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią komitetu powołanego na podstawie art. 12 dyrektywy Rady 93/75/EWG(3),

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W dyrektywie 96/98/WE wprowadza się następujące zmiany:

1. W art. 2 wprowadza się następujące zmiany:

W lit. c), d) i n) datę "1 stycznia 2001 r." zastępuje się datą "1 lipca 2002 r.".

2. Załącznik A zastępuje się tekstem znajdującym się w Załączniku do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2

Wyposażenie wymienione jako "nowa pozycja" w kolumnie "nazwa pozycji" załącznika A.1, które zostało wyprodukowane przed datą określoną w art. 3 ust. 1, zgodnie z procedurami przewidzianymi dla homologacji typu obowiązującymi przed datą przyjęcia niniejszej dyrektywy na terytorium poniższego Państwa Członkowskiego, a także wyposażenie wymienione w sekcjach 4 i 5 załącznika A.1, noszące znak i wyprodukowane przed datą określoną w art. 3 ust. 1, może być wprowadzone na rynek i na statek wspólnotowy, dla którego świadectwa zostały wystawione przez Państwo Członkowskie lub w jego imieniu zgodnie z konwencjami międzynarodowymi w ciągu dwóch lat następujących po dacie określonej w art. 3 ust. 1.

Artykuł  3
1.
Państwa Członkowskie wprowadzą w życie, najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od wejścia w życie niniejszej dyrektywy, przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Jeżeli Państwa Członkowskie przyjmują te przepisy, powinny one zawierać odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie to powinno towarzyszyć ich urzędowej publikacji. Państwa Członkowskie ustalają sposób dokonania takiego odniesienia.

2.
Państwa Członkowskie przekażą Komisji przepisy prawa krajowego, przyjęte w zakresie objętym niniejszą dyrektywą.
Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie z dniem jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  5

Niniejsza dyrektywa jest skierowana do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 2 września 2002 r.
W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 46 z 17.2.1997, str. 25.

(2) Dz.U. L 204 z 28.7.2001, str. 1.

(3) Dz.U. L 247 z 5.10.1993, str. 19.

ZAŁĄCZNIK

"ZAŁĄCZNIK A

ZAŁĄCZNIK A.1: WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO ISTNIEJĄ JUŻ SZCZEGÓŁOWE NORMY BADAŃ W DOKUMENTACH MIĘDZYNARODOWYCH

grafika

ZAŁĄCZNIK A.2: WYPOSAŻENIE, DLA KTÓREGO NIE ISTNIEJĄ SZCZEGÓŁOWE NORMY BADAŃ W DOKUMENTACH MIĘDZYNARODOWYCH

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.