Dyrektywa 2001/26/WE zmieniająca dyrektywę Rady 95/50/WE w sprawie ujednoliconych procedur kontroli drogowego transportu towarów niebezpiecznych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2001.168.23

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 czerwca 2001 r.

DYREKTYWA 2001/26/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 7 maja 2001 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 95/50/WE w sprawie ujednoliconych procedur kontroli drogowego transportu towarów niebezpiecznych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 23 czerwca 2001 r.)

PARLAMENT EUROPEJSKI I RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71,

uwzględniając wniosek Komisji(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),

po konsultacji z Komitetem Regionów,

stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa Rady 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie drogowego transportu towarów niebezpiecznych(4) ustanowiła jednolite zasady transportu towarów niebezpiecznych we Wspólnocie.

(2) Załączniki do dyrektywy Rady 95/50/WE z dnia 6 października 1995 r. w sprawie ujednoliconych procedur kontroli drogowego transportu towarów niebezpiecznych(5) są związane z załącznikami do dyrektywy 94/55/WE. Dostosowanie załączników do dyrektywy 94/55/WE do postępu naukowo-technicznego może mieć wpływ na załączniki do dyrektywy 95/50/WE.

(3) Dostosowanie załączników do dyrektywy 94/55/WE do postępu naukowo-technicznego odbywa się przy zastosowaniu procedur komitetu.

(4) Dostosowanie załączników do dyrektywy 95/50/WE do postępu naukowo-technicznego musi odbywać się szybko. W tym celu powinien zostać powołany komitet także dla dyrektywy 95/50/WE.

(5) Środki niezbędne do wprowadzenia w życie dyrektywy 95/50/WE powinny być przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r., ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(6).

(6) Załącznik I do dyrektywy 95/50/WE powinien zostać zmieniony w celu uwzględnienia dyrektywy Komisji 1999/47/WE z dnia 21 maja 1999 r. dostosowującej po raz drugi do postępu technicznego dyrektywę Rady 94/55/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie drogowego transportu towarów niebezpiecznych(7).

(7) W związku z powyższym dyrektywa 95/50/WE powinna zostać odpowiednio zmieniona,

PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W dyrektywie 95/50/WE wprowadza się następujące zmiany:

1. Dodaje się artykuły w brzmieniu:

"Artykuł 9a

Zmiany, niezbędne do dostosowania załączników do postępu naukowo-technicznego w zakresach objętych niniejszą dyrektywą, a zwłaszcza uwzględnienia zmian w dyrektywie 94/55/WE, są przyjmowane zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 9b.

Artykuł 9b

1. Komisję wspomaga Komitet ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych, ustanowiony na podstawie art. 9 dyrektywy 94/55/WE, zwany dalej »Komitetem«.

2. W przypadku odniesień do niniejszego ustępu stosuje się art. 5 i 7 decyzji 1999/468/WE(*), z uwzględnieniem przepisów jej art. 8.

Okres, o którym mowa w art. 5 ust. 6 decyzji 1999/468/WE ustala się na trzy miesiące.

3. Komitet przyjmuje własny regulamin.

______

(*) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23."

2. W załączniku I wprowadza się następujące zmiany:

a) w pozycji 13 wyrażenie "Przybliżona masa towarów niebezpiecznych w jednostce transportowej" zastępuje się wyrażeniem "Całkowita ilość towarów niebezpiecznych na jednostkę transportową";

b) w pozycji 15 wyrażenie "baterie pojemnika" zastępuje się wyrażeniem "pojazd o zasilaniu akumulatorowym";

c) w pozycji 32 wyrażenie "Zestaw narzędzi do napraw okresowych" zastępuje się wyrażeniem "Jedna lampa przenośna na każdego członka załogi pojazdu";

d) w pozycji 34 wyrażenie "Dwa pomarańczowe światła" zastępuje się wyrażeniem "Dwa wolnostojące znaki ostrzegawcze";

e) w pozycji 36 wyrażenie "System bezpieczeństwa kierowcy" zastępuje się wyrażeniem "Odpowiednia kamizelka ostrzegawcza lub ubranie ostrzegawcze dla każdego członka załogi pojazdu.".

Artykuł  2
1.
Państwa Członkowskie wprowadzają w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne, niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy, nie później niż 23 grudnia 2001 r. Państwa Członkowskie niezwłocznie informują o tym Komisję.

Środki przyjęte przez Państwa Członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia są ustanawiane przez Państwa Członkowskie.

2.
Państwa Członkowskie przekazują Komisji teksty podstawowych przepisów prawa krajowego, które przyjmują w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie w dniu jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 7 maja 2001 r.

W imieniu Parlamentu EuropejskiegoW imieniu Rady
N. FONTAINEB. RINGHOLM
PrzewodniczącyPrzewodniczący

______

(1) Dz.U. C 177 E z 27.6.2000, str. 96.

(2) Dz.U. C 268 z 19.9.2000, str. 4.

(3) (Dz.U. C 40 z 7.2.2001, str. 119) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 12 kwietnia 2000 r oraz decyzja Rady z dnia 4 kwietnia 2001 r.

(4) Dz.U. L 319 z 12.12.1994, str. 7. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 2001/7/WE (Dz.U. L 30 z 1.2.2001, str. 43).

(5) Dz.U. L 249 z 17.10.1995, str. 35.

(6) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.

(7) Dz.U. L 169 z 5.7.1999, str. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.