Dyrektywa 2000/61/WE zmieniająca dyrektywę Rady 94/55/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych
Dz.U.UE.L.2000.279.40
Akt jednorazowyDYREKTYWA 2000/61/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 10 października 2000 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 94/55/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71 ust. 1 lit. c),
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
po konsultacji z Komitetem Regionów,
stanowiąc zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 251 Traktatu(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) nie zakończył jeszcze prac normalizacyjnych w zakresie kontroli jakości transportu towarów niebezpiecznych; dlatego Komisja nie jest obecnie w stanie sporządzić sprawozdania w tym zakresie; dlatego też konieczna jest zmiana terminu określonego w art. 1 ust. 2 akapit czwarty dyrektywy 94/55/WE(4).
(2) Europejska Komisja Gospodarcza Narodów Zjednoczonych (UNECE) nie zakończyła jeszcze prac nad przepisami dotyczącymi środków ciężkości pojazdów-cystern, ustanowionymi w załączniku B do Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR); dlatego konieczna jest zmiana terminu określonego w art. 5 ust. 3 lit. b) dyrektywy 94/55/WE.
(3) Należy dodać zapis umożliwiający niektórym Państwom Członkowskim, z powodu warunków klimatycznych, stosowanie surowszych norm odnoszących się do niektórego sprzętu używanego w transporcie.
(4) CEN nie zakończył jeszcze prac normalizacyjnych dotyczących cystern i zbiorników; dlatego konieczna jest zmiana terminu określonego w art. 6 ust. 4 dyrektywy 94/55/WE.
(5) Konieczne jest zapewnienie spójności przepisów dyrektywy 94/55/WE ze zmianami wymaganymi do dostosowania jej załączników do postępu naukowo-technicznego.
(6) Należy cofnąć terminy określone w art. 6 ust. 4 dyrektywy 94/55/WE dotyczące niektórego sprzętu; określenie danego sprzętu oraz ostatecznego terminu zastosowania dyrektywy 94/55/WE powinny podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(7) Odstępstwo przewidziane w art. 6 ust. 9 dyrektywy 94/55/WE powinno podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(8) Należy zezwolić Państwom Członkowskim na przyjęcie odstępstw w odniesieniu do obsługi transportu lokalnego a zezwolenie w tym celu powinno podlegać procedurze przewidzianej w art. 9 dyrektywy 94/55/WE.
(9) Środki niezbędne dla wykonania niniejszej dyrektywy muszą być przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5).
(10) Muszą być określone warunki, które mają być spełnione, zanim działalność transportowa będzie mogła być uznana za działalność transportową ad hoc.
(11) W związku z powyższym dyrektywa 94/55/WE powinna zostać zmieniona,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Parlamentu Europejskiego | W imieniu Rady |
N. FONTAINE | D. VOYNET |
Przewodniczący | Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 171 z 18.6.1999, str. 17.
(2) Dz.U. C 329 z 17.11.1999, str. 10.
(3) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 18 stycznia 2000 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym), wspólne stanowisko Rady z 26 czerwca 2000 r. (Dz.U. C 245 z 25.8.2000, str. 7) oraz decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 26 września 2000 r.
(4) Dz.U. L 319 z 12.12.1994, str. 7. Dyrektywa zmieniona dyrektywą Komisji 1999/47/WE (Dz.U. L 169 z 5.7.1999, str. 1).
(5) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.