Rozporządzenie 991/2001 zmieniające Załącznik do dyrektywy Rady 92/14/EWG w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, wydanie 2

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2001.138.12

Akt jednorazowy
Wersja od: 22 maja 2001 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 991/2001
z dnia 21 maja 2001 r.
zmieniające Załącznik do dyrektywy Rady 92/14/EWG w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, wydanie 2 (1988)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 22 maja 2001 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 92/14/EWG z dnia 2 marca 1992 r. w sprawie limitów operacyjnych statków powietrznych objętych częścią II rozdział 2 tom 1 załącznika 16 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, wydanie 2 (1988)(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 1999/28/WE(2), w szczególności jej art. 9a,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 3 dyrektywy 92/14/EWG wyłącza samoloty wymienione w Załączniku do tej dyrektywy, pod warunkiem, w szczególności, że są one używane przez osoby fizyczne lub prawne z siedzibą w kraju, w którym te statki powietrzne zostały zarejestrowane w ściśle określonym okresie referencyjnym.

(2) Artykuł 9a dyrektywy 92/14/EWG, zmieniony dyrektywą Rady 98/20/WE(3), wprowadza procedurę uproszczoną dla zmian Załącznika w celu zapewnienia pełnej zgodności z kryteriami.

(3) Od wejścia w życie dyrektywy 1999/28/WE, która jako pierwsza zmieniła Załącznik do dyrektywy 92/14/EWG w sprawie podstawy procedury uproszczonej, niektóre statki powietrzne uwzględnione w Załączniku zostały zniszczone, a inne zostały wykreślone z rejestrów odpowiednich krajów; odpowiednie wpisy tych statków powietrznych powinny zostać skreślone z Załącznika.

(4) Niektóre z omawianych kwalifikujących się statków powietrznych w ciągu 2001 r. osiągną wiek 25 lat; dlatego należy wprowadzić do Załącznika odpowiednie zapisy.

(5) Jest ponadto pożądane zaktualizowanie Załącznika wobec wszelkich mogących się zdarzyć zmian w kodzie rejestracyjnym po stronie operatora lub uwzględnionego taboru lotniczego.

(6) Ograniczony charakter oraz zakres zmian w Załączniku, jak również pilność uzasadniają zmianę w zastosowanym rodzaju dokumentu prawnego.

(7) Jest konieczne dla niniejszego rozporządzenia, aby weszło ono w życie w trybie pilnym, w celu niezwłocznego umożliwienia zainteresowanym stronom skorzystania z wyłączenia, jakie ono przewiduje.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego(4), ustanowionym rozporządzeniem Rady (EWG) nr 3922/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie harmonizacji wymagań technicznych i procedur administracyjnych w dziedzinie lotnictwa cywilnego(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2871/2000(6),

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Załącznik do dyrektywy 92/14/EWG zostaje niniejszym zmieniony zgodnie z Załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 2001 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 76 z 23.3.1992, str. 21.

(2) Dz.U. L 118 z 6.5.1999, str. 53.

(3) Dz.U. L 107 z 7.4.1998, str. 4.

(4) Komitet ds. Przepisów Bezpieczeństwa Lotniczego, pisemna konsultacja z dnia 15 marca 2001 r.

(5) Dz.U. L 373 z 31.12.1991, str. 4.

(6) Dz.U. L 333 z 29.12.2000, str. 47.

ZAŁĄCZNIK  I

W Załączniku do dyrektywy 92/14/EWG wprowadza się następujące zmiany:

1. Skreśla się zapisy:

ALGIERIA

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
20955B727-2D67T-VEHAir Algerie

EGIPT

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
21195B737-266SU-AYLEgypt Air
21227B737-266SU-AYOEgypt Air

TUNEZJA

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
20545B727-2H3TS-JHNTunis Air
20948B727-2H3TS-JHQTunis Air

2. Dodaje się zapisy w brzmieniu:

ALGIERIA

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
21212B737-2D67T-VEOAir Algerie
21286B737-2D67T-VERAir Algerie

ARABIA SAUDYJSKA

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
21275B737-268HZ-AGHSaudia
21276B737-268HZ-AGISaudia
21277B737-268HZ-AGJSaudia
21280B737-268HZ-AGKSaudia
212281B737-268HZ-AGLSaudia
212283B737-268HZ-AGNSaudia
21360B737-268HZ-AGOSaudia

SYRIA

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
21203B727-294YK-AGASyrianair
21204B727-294YK-AGBSyrianair
21205B727-294YK-AGCSyrianair

JEMEN

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
21296B737-2N870-ACUYemen Airways

3. Zapis zatytułowany "Uganda" otrzymuje brzmienie:

UGANDA

Numer seryjnyTypRejestracjaOperator
19821B707-379C5X-GLAAir Alexander

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.