Dyrektywa 81/333/EWG zmieniająca dyrektywę 79/490/EWG dostosowującą do postępu technicznego dyrektywę Rady 70/221/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do zbiorników ciekłego paliwa oraz tylnych zabezpieczeń pojazdów silnikowych i ich przyczep

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1981.131.4

Akt jednorazowy
Wersja od: 28 kwietnia 1981 r.

DYREKTYWA KOMISJI
z dnia 13 kwietnia 1981 r.
zmieniająca dyrektywę 79/490/EWG dostosowującą do postępu technicznego dyrektywę Rady 70/221/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do zbiorników ciekłego paliwa oraz tylnych zabezpieczeń pojazdów silnikowych i ich przyczep

(81/333/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 18 maja 1981 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną przez dyrektywę 80/1267/EWG(2), w szczególności jej art. 13,

uwzględniając dyrektywę Rady 70/221/EWG z dnia 20 marca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do zbiorników ciekłego paliwa oraz tylnych zabezpieczeń pojazdów silnikowych i ich przyczep(3), ostatnio zmienioną przez dyrektywę 79/490/EWG(4), w szczególności jej art. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

doświadczenie wykazało, że obecne brzmienie pozycji II.5.2 Załącznika do dyrektywy 79/490/EWG odnoszącej się do tylnych zabezpieczeń pojazdów kategorii M1, M2, M3, N1, O1 i O2 jest zbyt ogólnikowe w odniesieniu do szerokości warunkującej spełnienie wymagania; może to prowadzić do różnic w zakresie wymagań stawianych przez różne służby normalizacyjne, co grozi sprzecznością z dyrektywą Rady 74/483/EWG(5) odnoszącą się do wystających elementów pojazdów kategorii M1, a także technicznymi barierami w handlu,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W dyrektywie 79/490/EWG wprowadza się następujące zmiany:

Tekst pozycji II.5.2 Załącznika zastępuje się tekstem:

"II.5.2. Każdy pojazd z kategorii M1, M2, M3, N1, O1 lub O2 (kategorie według klasyfikacji międzynarodowej określonej w załączniku 1 do dyrektywy Rady 70/156/EWG uwaga b)) uznaje się za spełniający warunek określony w pozycji II.5.1, jeżeli:

- spełnia warunki określone w pozycji II.5.3, lub

- prześwit tylnej części pojazdu bez ładunku nie przekracza 55 cm, na szerokości, która nie jest krótsza o więcej niż 10 cm, z każdej strony tylnej osi (wyłączając wybrzuszenia opon przy podłożu).

W przypadku więcej niż jednej tylnej osi bierze się pod uwagę szerokość najszerszej z nich.

Niniejsze wymaganie musi być spełnione przynajmniej w linii przeprowadzonej w odległości nie większej niż 45 cm od tylnej krawędzi pojazdu.".

Artykuł  2

Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy przed dniem 1 października 1981 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 kwietnia 1981 r.

W imieniu Komisji
Karl-Heinz NARJES
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.

(2) Dz.U. L 375 z 31.12.1980, str. 34.

(3) Dz.U. L 76 z 6.4.1970, str. 23, oraz Dz.U. L 65 z 15.3.1979, str. 42.

(4) Dz.U. L 128 z 26.5.1979, str. 22.

(5) Dz.U. L 266 z 2.10.1974, str. 4.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.