Dyrektywa 2013/47/UE zmieniająca dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw jazdy
Dz.U.UE.L.2013.261.29
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 2013/47/UE
z dnia 2 października 2013 r.
zmieniająca dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw jazdy
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie praw jazdy 1 , w szczególności jej art. 8,
(1) Dyrektywa Komisji 2012/36/UE z dnia 19 listopada 2012 r. zmieniająca dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw jazdy 2 przewiduje dostosowanie techniczne jej załącznika II w odniesieniu do specyfikacji dla pojazdów egzaminacyjnych, biorąc pod uwagę ewolucję techniczną różnych kategorii pojazdów.
(2) Punkt I.B.5.2 załącznika II do dyrektywy 2006/126/WE, zmienionej dyrektywą 2012/36/UE, stanowi, że pojazdy kategorii A stosowane podczas sprawdzianów umiejętności i zachowań muszą spełniać pewne minimalne kryteria. W szczególności, motocykle stosowane podczas sprawdzianów mają mieć masę własną powyżej 180 kg i moc co najmniej 50 kW. Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 600 cm3. Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem elektrycznym, stosunek mocy pojazdu do jego masy wynosi co najmniej 0,25 kW/kg.
(3) W celu umożliwienia sektorowi szkolenia przystosowania swojego sprzętu, w tym motocykli, do rozwoju technologicznego pojazdów dostępnych na rynku, należy wprowadzić okres przejściowy w celu umożliwienia państwom członkowskim zezwolenia na stosowanie motocykli kategorii A zgodnych ze specyfikacjami obowiązującymi przed wprowadzeniem zmian dyrektywą 2012/36/UE, do dnia 31 grudnia 2018 r.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 2006/126/WE.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Praw Jazdy,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ: