Decyzja 2012/696/UE zmieniająca decyzję 2012/88/UE w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.311.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 10 listopada 2012 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 6 listopada 2012 r.
zmieniająca decyzję 2012/88/UE w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 7325)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2012/696/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 10 listopada 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie(1), w szczególności jej art. 6 ust. 1 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 16 kwietnia 2012 r. Europejska Agencja Kolejowa wydała zalecenie ERA/REC/03-2012/ERTMS. Niniejsza decyzja oparta jest na wspomnianym zaleceniu.

(2) Przedstawiciele sektora kolejowego zwrócili się z prośbą o opracowanie dodatkowych funkcji dla europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym/europejskiego systemu kontroli jazdy pociągu ("ERTMS/ETCS") w kontekście ułatwienia szybkiego uruchomienia ETCS na obecnych liniach kolei konwencjonalnych; postulat ten przedstawiono w protokole ustaleń podpisanym w lipcu 2008 r. przez przedstawicieli Komisji Europejskiej i stowarzyszeń branżowych. Niniejsza decyzja powinna uwzględniać wspomniane dodatkowe funkcje w nowym wzorcu specyfikacji o nazwie "wzorzec 3", który wnioskodawcy mogą stosować w pełnej wersji zamiast specyfikacji ERTMS/ETCS określonych w decyzji Komisji 2012/88/UE z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei(2) (ostatnie wydanie wzorca 2, występujące również jako 2.3.0d). Zasadnicze założenie wzorca 3 przewiduje, że pociągi wyposażone w ERTMS/ETCS zgodny z wzorcem 3 powinny być w stanie jeździć po liniach wyposażonych w ERTMS/ETCS zgodny z wzorcem 2 bez dodatkowych ograniczeń technicznych lub eksploatacyjnych związanych z ERTMS/ETCS. Powinna również istnieć możliwość konfiguracji wzorca 3 na liniach w celu zapewnienia zgodności z pociągami wyposażonymi w ERTMS/ETCS zgodny z wzorcem 2 (wykorzystanie wyłącznie funkcji wersji 2.3.0d). We wzorcu 3 zamknięto również otwarte punkty dotyczące ERTMS/ ETCS, np. krzywe hamowania i ergonomiczne aspekty pulpitu DMI.

(3) Uznaje się, że specyfikacje wzorca 2 funkcjonują stabilnie od czasu przyjęcia decyzji Komisji 2008/386/WE z dnia 23 kwietnia 2008 r. zmieniającej załącznik A do decyzji 2006/679/WE dotyczącej technicznej specyfikacji dla interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu sterowania ruchem kolejowym transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych oraz załącznik A do decyzji 2006/860/WE dotyczącej specyfikacji technicznej interoperacyjności podsystemu "Sterowanie" transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości(3). Dalsze korzystanie z tych specyfikacji powinno być zatem możliwe. Niemniej jednak w przypadku pokładowego ERTMS/ ETCS stosuje się zmienione specyfikacje prób (o których mowa w poz. 37b i 37c tabeli A 2 w załączniku A). Ponadto - ze względu na fakt, że w ramach wzorca 3 zamknięto szereg punktów otwartych - wdrożenie wzorca 2 dla takich punktów powinno się opierać na odpowiednich specyfikacjach wzorca 3, o których mowa w załączniku A.

(4) Europejska Agencja Kolejowa dokonała rewizji specyfikacji ERTMS dla Globalnego Systemu Kolejowej Radiokomunikacji Ruchomej (GSM-R) (o którym mowa w poz. 32, 33, 34 i 65 tabeli A 2 w załączniku A). Rezultatem zrewidowanych specyfikacji nie jest zmiana wymogów, lecz zapewnienie jasnej i jednoznacznej klasyfikacji obecnych obowiązkowych wymogów w dokumentach zintegrowanej europejskiej sieci łączności radiowej na potrzeby kolei (EIRENE), a tym samym ułatwienie procesów certyfikacji, oceny zgodności i weryfikacji.

(5) Odnośnie do specyfikacji oznaczonych jako "zastrzeżone" w tabeli A 2 załącznika A, protokół ustaleń pomiędzy Komisją Europejską, Europejską Agencją Kolejową i stowarzyszeniami branżowymi europejskiego sektora kolejowego dotyczący wzmocnienia współpracy na rzecz zarządzania ERTMS podpisany w dniu 16 kwietnia 2012 r. zawiera postanowienia dotyczące między innymi określenia przez Europejską Agencję Kolejową harmonogramu w celu dopilnowania, aby zostały zatwierdzone specyfikacje prób, a specyfikacje "zastrzeżone" zostały terminowo udostępnione.

(6) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2012/88/UE.

(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu ustanowionego zgodnie z art. 29 ust. 1 dyrektywy 2008/57/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W decyzji 2012/88/UE wprowadza się następujące zmiany:

1)
skreśla się art. 6;
2)
dodaje się artykuł w brzmieniu:

"Artykuł 6a

Wdrażając TSI określoną w załączniku III do niniejszej decyzji, stosuje się jeden z dwóch zestawów specyfikacji wymienionych w tabeli A 2 w załączniku A. Specyfikacje wzorca 3 zachowują ważność w celu zapewnienia pociągom wyposażonym w ERTMS/ETCS zgodny z wzorcem 3 możliwości jazdy na szlakach wyposażonych w ERTMS/ETCS zgodny z wzorcem 2 bez jakichkolwiek dodatkowych wymagań technicznych lub eksploatacyjnych.";

3)
załącznik A zastępuje się załącznikiem I do niniejszej decyzji;
4)
załącznik G zastępuje się załącznikiem II do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 stycznia 2013 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 listopada 2012 r.

W imieniu Komisji

Siim KALLAS

Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 191 z 18.7.2008, s. 1.

(2) Dz.U. L 51 z 23.2.2012, s. 1.

(3) Dz.U. L 136 z 24.5.2008, s. 11.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

"ZAŁĄCZNIK A

Odesłania

Dla każdego odesłania zawartego w parametrach podstawowych (rozdział 4 niniejszej TSI) w poniższej tabeli wskazano odpowiednie specyfikacje obowiązkowe, podając numer pozycji w tabeli A 2.

Tabela A 1

Odesłanie w rozdziale 4Numer pozycji (zob. tabela A 2)
4.1
4.1a1, 4
4.1b32
4.1c3
4.2.1
4.2.1 a27, 78
4.2.1 b28
4.2.2
4.2.2.a14
4.2.2.b1, 4, 13, 15, 60
4.2.2.c31, 37b, c, d
4.2.2.d18, 20
4.2.2.e6
4.2.2.f7
4.2.3
4.2.3 a14
4.2.3 b1, 4, 13, 15, 60
4.2.3 c31, 37 b, c, d
4.2.3 d18, 21
4.2.4
4.2.4 a64, 65
4.2.4 b66
Odesłanie w rozdziale 4Numer pozycji (zob. tabela A 2)
4.2.4 c67
4.2.4 d68
4.2.4 e73, 74
4.2.4 f32, 33
4.2.4 g48
4.2.4 h69, 70
4.2.4 j71, 72
4.2.4 k75, 76
4.2.5
4.2.5 a64, 65
4.2.5 b10, 39, 40
4.2.5c19, 20
4.2.5 d9, 43
4.2.5 e16, 50
4.2.6
4.2.6 a8, 25, 26, 36 c, 49, 52
4.2.6 b29, 45
4.2.6 c46
4.2.6 d34
4.2.6 e20
4.2.6 f44
4.2.7
4.2.7 a12
Odesłanie w rozdziale 4Numer pozycji (zob. tabela A 2)
4.2.7 b62, 63
4.2.7 c34
4.2.7 d9
4.2.7 e16
4.2.8
4.2.8 a11, 79
4.2.9
4.2.9 a23
4.2.10
4.2.10 a77 (pkt 3.1)
Odesłanie w rozdziale 4Numer pozycji (zob. tabela A 2)
4.2.11
4.2.11 a77 (pkt 3.2)
4.2.12
4.2.12 a6, 51
4.2.13
4.2.13 a32, 33, 51, 80
4.2.14
4.2.14 a5
4.2.15
4.2.15 a38

Specyfikacje

Stosuje się jeden z dwóch zestawów specyfikacji wymienionych w tabeli A 2 w niniejszym załączniku.

Przyjmuje się, że dokumenty, do których odsyła specyfikacja wymieniona w tabeli A 2, mają charakter jedynie informacyjny, chyba że w tabeli A 2 wskazano inaczej.

Uwaga: specyfikacje oznaczone w tabeli A 2 jako "zastrzeżone" zostały również wymienione jako punkty otwarte w załączniku G, w przypadku gdy konieczna jest notyfikacja przepisów krajowych w celu zamknięcia odpowiadających im punktów otwartych. Dokumenty zastrzeżone niewymienione jako punkty otwarte są przewidziane jako usprawnienia systemu.

Tabela A 2

Wykaz specyfikacji obowiązkowych

Nr pozycjiZestaw specyfikacji nr 1

(wzór 2 dla ETCS i wzór 0 dla GSM-R)

Zestaw specyfikacji nr 2

(wzór 3 dla ETCS i wzór 0 dla GSM-R)

SygnaturaTytuł specyfikacjiWersjaUwagiSygnaturaTytuł specyfikacjiWersjaUwagi
1ERA/

ERTMS/

003204

ERTMS/ETCS Functional requirement specification5.0Celowo usunięta
2Celowo usuniętaCelowo usunięta
3UNISIG SUBSET-023Glossary of Terms and Abbreviations2.0.0UNISIG SUBSET-023Glossary of Terms and Abbreviations3.0.0
4UNISIG SUBSET-026System Requirements Specification2.3.0UNISIG SUBSET-026System Requirements Specification3.3.0
5UNISIG SUBSET-027FFFIS Juridical recorderdownloading tool2.3.0Uwaga 1UNISIG SUBSET-027FIS Juridical Recording3.0.0
6UNISIG SUBSET-033FIS for manmachine interface2.0.0ERA_ERTMS_ 015560ETCS Driver Machine interface3.3.0
7UNISIG SUBSET-034FIS for the train interface2.0.0UNISIG SUBSET-034Train Interface FIS3.0.0
8UNISIG SUBSET-035Specific Transmission Module FFFIS2.1.1UNISIG SUBSET-035Specific Transmission Module FFFIS3.0.0
9UNISIG SUBSET-036FFFIS for Eurobalise2.4.1UNISIG SUBSET-036FFFIS for Eurobalise3.0.0
10UNISIG SUBSET-037EuroRadio FIS2.3.0UNISIG SUBSET-037EuroRadio FIS3.0.0
11UNISIG SUBSET-038Offline key management FIS2.3.0UNISIG SUBSET-038Offline key management FIS3.0.0
12UNISIG SUBSET-039FIS for the RBC/RBC handover2.3.0Zastrzeżona

UNISIG

SUBSET-039

FIS for the RBC/RBC handover
13UNISIG SUBSET-040Dimensioning and Engineering rules2.3.0UNISIG SUBSET-040Dimensioning and Engineering rules3.2.0
14UNISIG SUBSET-041Performance Requirements for Interoperability2.1.0UNISIG SUBSET-041Performance Requirements for Interoperability3.1.0
15ERA SUBSET-108Interoperability related consolidation on TSI Annex A documents1.2.0Celowo usunięta
16UNISIG SUBSET-044FFFIS for Euroloop2.3.0UNISIG SUBSET-044FFFIS for Euroloop2.4.0
17Celowo usuniętaCelowo usunięta
18UNISIG SUBSET-046Radio infill FFFS2.0.0Celowo usunięta
19UNISIG SUBSET-047Trackside-Trainborne FIS for Radio infill2.0.0UNISIG SUBSET-047Trackside-Trainborne FIS for Radio infill3.0.0
20UNISIG SUBSET-048Trainborne FFFIS for Radio infill2.0.0UNISIG SUBSET-048Trainborne FFFIS for Radio infill3.0.0
21UNISIG SUBSET-049Radio infill FIS with LEU/ interlocking2.0.0Celowo usunięta
22Celowo usuniętaCelowo usunięta
23UNISIG SUBSET-054Responsibilities and rules for the assignment of values to ETCS variables2.1.0UNISIG SUBSET-054Responsibilities and rules for the assignment of values to ETCS variables3.0.0
24Celowo usuniętaCelowo usunięta
25UNISIG SUBSET-056STM FFFIS Safe time layer2.2.0UNISIG SUBSET-056STM FFFIS Safe time layer3.0.0
26UNISIG SUBSET-057STM FFFIS Safe link layer2.2.0UNISIG SUBSET-057STM FFFIS Safe link layer3.0.0
27UNISIG SUBSET-091Safety Requirements for the Technical Interoperability of ETCS in Levels 1 and 22.5.0UNISIG SUBSET-091Safety Requirements for the Technical Interoperability of ETCS in Levels 1 and 23.2.0
28ZastrzeżonaReliability - availability requirementsZastrzeżonaReliability - availability requirements
29UNISIG SUBSET-102Test specification for interface "K"1.0.0UNISIG SUBSET-102Test specification for interface "K"2.0.0
30Celowo usuniętaCelowo usunięta
31UNISIG SUBSET-094Functional requirements for an onboard reference test facility2.0.2Zastrzeżona

UNISIG

SUBSET-094

Functional requirements for an onboard reference test facility
32EIRENE FRSGSM-R Functional

requirements

specification

7.3.0EIRENE FRSGSM-R Functional

requirements

specification

7.3.0
33EIRENE SRSGSM-R System

requirements

specification

15.3.0EIRENE SRSGSM-R System

requirements

specification

15.-3.0
34A11T6001(MORANE) Radio Transmission FFFIS for EuroRadio12.4A11T6001(MORANE) Radio Transmission FFFIS for EuroRadio12.4
35Celowo usuniętaCelowo usunięta
36 aCelowo usuniętaCelowo usunięta
36 bCelowo usuniętaCelowo usunięta
36 cUNISIG SUBSET-074-2FFFIS STM Test cases document1.0.0Zastrzeżona

UNISIG

SUBSET-074-2

FFFIS STM Test cases document
37 aCelowo usuniętaCelowo usunięta
37 bUNISIG SUBSET-076-5-2Test cases related to features2.3.3Zastrzeżona UNISIG SUBSET-076-5-2Test cases related to features
37 cUNISIG SUBSET-076-6-3Test sequences2.3.3Zastrzeżona UNISIG SUBSET-076-6-3Test sequences
37 dUNISIG SUBSET-076-7Scope of the test specifications1.0.2Zastrzeżona

UNISIG

SUBSET-076-7

Scope of the test specifications
37 eCelowo usuniętaCelowo usunięta
3806E068ETCS Markerboard definition2.006E068ETCS Markerboard definition2.0
39UNISIG SUBSET-092-1ERTMS EuroRadio

Conformance

Requirements

2.3.0UNISIG SUBSET-092-1ERTMS EuroRadio

Conformance

Requirements

3.0.0
40UNISIG SUBSET-092-2ERTMS EuroRadio test cases safety layer2.3.0UNISIG SUBSET-092-2ERTMS EuroRadio test cases safety layer3.0.0
41Celowo usuniętaCelowo usunięta
42Celowo usuniętaCelowo usunięta
43UNISIG SUBSET 085Test specification for Eurobalise FFFIS2.2.2UNISIG SUBSET 085Test specification for Eurobalise FFFIS3.0.0
44ZastrzeżonaOdometry FISZastrzeżonaOdometry FIS
45UNISIG SUBSET-101Interface "K" Specification1.0.0UNISIG SUBSET-101Interface "K" Specification2.0.0
46UNISIG SUBSET-100Interface "G" Specification1.0.1UNISIG SUBSET-100Interface "G" Specification2.0.0
47Celowo usuniętaCelowo usunięta
48ZastrzeżonaTest specification for mobile equipment GSM-RZastrzeżonaTest specification for mobile equipment GSM-R
49UNISIG SUBSET-059Performance requirements for STM2.1.1UNISIG SUBSET-059Performance requirements for STM3.0.-0.
50UNISIG SUBSET-103Test specification for Euroloop1.0.0UNISIG SUBSET-103Test specification for Euroloop1.1.0
51ZastrzeżonaErgonomic aspects of the DMICelowo usunięta
52UNISIG SUBSET-058FFFIS STM Application layer2.1.1UNISIG SUBSET-058FFFIS STM Application layer3.0.0
53Celowo usuniętaCelowo usunięta
54Celowo usuniętaCelowo usunięta
55Celowo usuniętaCelowo usunięta
56Celowo usuniętaCelowo usunięta
57Celowo usuniętaCelowo usunięta
58Celowo usuniętaCelowo usunięta
59Celowo usuniętaCelowo usunięta
60Celowo usuniętaUNISIG SUBSET-104ETCS System Version Management3.1.0
61Celowo usuniętaCelowo usunięta
62ZastrzeżonaRBC-RBC Test specification for safe communication interfaceCelowo usunięta
63UNISIG SUBSET-098RBC-RBC Safe

Communication

Interface

1.0.0UNISIG SUBSET-098RBC-RBC Safe

Communication

Interface

3.0.0
64EN 301 515Global System for Mobile Communication (GSM); Requirements for GSM operation on railways2.3.0Uwaga 2EN 301 515Global System for Mobile Communication (GSM); Requirements for GSM operation on railways2.3.0Uwaga 2
65TS 102 281Detailed requirements for GSM operation on railways2.2.0Uwaga 3TS 102 281Detailed requirements for GSM operation on railways2.2.0Uwaga 3
66(MORANE) A 01 T 0004 1ASCI Options for Interoperability1(MORANE) A 01 T 0004 1ASCI Options for Interoperability1
67(MORANE) P 38 T 9001FFFIS for GSM-R SIM Cards4.1(MORANE) P 38 T 9001FFFIS for GSM-R SIM Cards4.1
68ETSI TS 102 610Railway Telecommunication; GSM; Usage of the UUIE for GSM operation on railways1.1.0ETSI TS 102 610Railway Telecommunication; GSM; Usage of the UUIE for GSM operation on railways1.1.0
69(MORANE) F 10 T 6002FFFS for Confirmation of High Priority Calls'4(MORANE) F 10 T 6002FFFS for Confirmation of High Priority Calls'4
70(MORANE) F 12 T 6002FIS for Confirmation of High Priority Calls4(MORANE) F 12 T 6002FIS for Confirmation of High Priority Calls4
71(MORANE) E 10 T 6001FFFS for Functional Addressing4(MORANE) E 10 T 6001FFFS for Functional Addressing4
72(MORANE) E 12 T 6001FIS for Functional Addressing5.1(MORANE) E 12 T 6001FIS for Functional Addressing5.1
73(MORANE) F 10 T6001FFFS for Location

Dependent

Addressing

4(MORANE) F 10 T6001FFFS for Location

Dependent

Addressing

4
74(MORANE) F 12 T6001FIS for Location

Dependent

Addressing

3(MORANE) F 12 T6001FIS for Location

Dependent

Addressing

3
75(MORANE) F 10 T 6003FFFS for Presentation of Functional Numbers to Called and Calling Parties4(MORANE) F 10 T 6003FFFS for Presentation of Functional Numbers to Called and Calling Parties4
76(MORANE) F 12 T 6003FIS for Presentation of Functional Numbers to Called and Calling Parties4(MORANE) F 12 T 6003FIS for Presentation of Functional Numbers to Called and Calling Parties4
77ERA/ERTMS/ 033281Interfaces between CCS trackside and other subsystems1.0ERA/ERTMS/ 033281Interfaces between CCS trackside and other subsystems1.0
78ZastrzeżonaSafety requirements for ETCS DMI functionsZastrzeżonaSafety requirements for ETCS DMI functions
79Nie dotyczyNie dotyczyUNISIG SUBSET-114KMC-ETCS Entity Off-line KM FIS1.0.0
80Nie dotyczyNie dotyczyZastrzeżonaGSM-R Driver Machine Interface

Uwaga 1: obowiązkowy jest tylko opis funkcjonalny rejestrowanych informacji, a nie charakterystyka techniczna interfejsu.

Uwaga 2: obowiązkowe są specyfikacje wyszczególnione w sekcji 2.1 normy EN 301 515.

Uwaga 3: obowiązkowe są wnioski o zmianę wyszczególnione w tabelach 1 i 2 specyfikacji TR 102 281.

Tabela A 3

Wykaz obowiązujących norm

Wyszczególnione w poniższej tabeli normy stosuje się w procesie certyfikacji, nie naruszając przepisów rozdziału 4 i rozdziału 6 niniejszej TSI.

NrSygnaturaTytuł dokumentu i uwagiWersja
A1EN 50126Zastosowania kolejowe. Specyfikacja niezawodności, dostępności, podatności utrzymaniowej i bezpieczeństwa1999
A2EN 50128Zastosowania kolejowe - Łączność, sygnalizacja i systemy sterowania i zabezpieczania2001
A3EN 50129Zastosowania kolejowe - Łączność, sygnalizacja i systemy sterowania. Elektroniczne systemy sygnalizacji związane z bezpieczeństwem2003
A4EN 50159-1Zastosowania kolejowe - Łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Część 1: Łączność systemów bezpieczeństwa w układach zamkniętych2001
A5EN 50159-2Zastosowania kolejowe - Łączność, sygnalizacja i systemy sterowania - Część 2: Łączność systemów bezpieczeństwa w układach otwartych2001"

ZAŁĄCZNIK  II

"ZAŁĄCZNIK G

PUNKTY OTWARTE
Punkt otwartyUwagi
Aspekty hamowaniaMa zastosowanie dla wzorca 2 ERTMS/ETCS (zob. załącznik A, tabela A 2, poz. 15).

Rozwiązany dla wzorca 3 ERTMS/ETCS (zob. załącznik A tabela A 2 poz. 4 i 13).

Poz. 28 - wymagania dotyczące niezawodności/dostępnościCzęste występowanie sytuacji awaryjnych spowodowanych usterkami urządzeń podsystemu "Sterowanie" miałoby negatywny wpływ na bezpieczeństwo systemu.
Minimalna średnica koła dla prędkości większej niż 350 km/hZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77
Minimalna odległość osi dla prędkości większej niż 350 km/hZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77
Przestrzeń bez elementów metalowych i indukcyjnych pomiędzy kołamiZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77

Punkt ten nie jest punktem otwartym w przypadku wagonów towarowych.

Charakterystyka piasku stosowanego na toryZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77
Masa metalu pojazduZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77
Kombinacja parametrów taboru mających wpływ na impedancję dynamicznąZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77.
Zakłócenia elektromagnetyczne (prąd trakcyjny)Zob. załącznik A tabela A 2 poz. 77.
Zakłócenia elektromagnetyczne (pola elektromagnetyczne)Zob. załącznik A tabela A 2, poz. 77.

Punkt ten nie jest punktem otwartym w przypadku systemów zasilania innych niż systemy prądu stałego.

Impedancja pojazduZob. załącznik A tabela A 2, poz. 77.
Składowa stała i składowe niskiej częstotliwości w prądzie trakcyjnymZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77.
Stosowanie hamulców magnetycznych/wiroprądowychZob. załącznik A tabela A 2 poz. 77.
Poz. 78 - wymagania w zakresie bezpieczeństwa dotyczące funkcji pokładowego pulpitu ETCSTen punkt otwarty dotyczy płaszczyzny współpracy pomiędzy pokładowym systemem ETCS a maszynistą, tzn. przypadków wyświetlania błędnych informacji oraz wprowadzenia błędnych danych i poleceń."

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.