Decyzja wykonawcza 2019/1291 w sprawie zgodności stawki jednostkowej na rok 2019 w strefie pobierania opłat Szwajcaria z przepisami rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 390/2013 i (UE) nr 391/2013

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.203.8

Akt indywidualny
Wersja od: 1 sierpnia 2019 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2019/1291
z dnia 30 lipca 2019 r.
w sprawie zgodności stawki jednostkowej na rok 2019 w strefie pobierania opłat Szwajcaria z przepisami rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 390/2013 i (UE) nr 391/2013

(notyfikowana jako dokument nr C(2019) 5532)

(Jedynie teksty w języku francuskim, niemieckim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 1 sierpnia 2019 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając Umowę między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego ("umowa") 1 ,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 550/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie zapewniania służb żeglugi powietrznej w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Rozporządzenie w sprawie zapewniania służb) 2 , w szczególności jego art. 15 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 391/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające wspólny system opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej 3 , w szczególności jego art. 17 ust. 1 lit. d),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzeniem wykonawczym (UE) nr 391/2013 ustanowiono wspólny system opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej. Wspólny system opłat jest integralnym elementem procesu realizacji celów systemu skuteczności działania ustanowionego na podstawie art. 11 rozporządzenia (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady 4  oraz rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 390/2013 5 .

(2) Decyzją wykonawczą Komisji 2014/132/UE 6  ustanowiono ogólnounijne docelowe parametry skuteczności działania, w tym cel w zakresie efektywności kosztowej w odniesieniu do trasowych służb żeglugi powietrznej wyrażony w ustalonych kosztach jednostkowych zapewniania tych służb, na drugi okres odniesienia obejmujący lata 2015-2019.

(3) Zgodnie z art. 17 ust. 1 lit. b) i c) rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 391/2013 Komisja ocenia stawki jednostkowe w strefach pobierania opłat na rok 2019, przekazane jej przez państwa członkowskie do dnia 1 czerwca 2018 r. zgodnie z art. 9 ust. 1 i 2 tego rozporządzenia wykonawczego. Ocena ta dotyczy zgodności stawek jednostkowych z przepisami rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 390/2013 i (UE) nr 391/2013.

(4) Komisja przeprowadziła ocenę stawki jednostkowej na rok 2019 przy wsparciu ze strony jednostki ds. oceny skuteczności działania oraz Centralnego Biura Opłat Trasowych, działających w ramach organizacji Eurocontrol, z wykorzystaniem danych i dodatkowych informacji dostarczonych przez państwa członkowskie i Szwajcarię do dnia 1 listopada 2018 r.

(5) Na podstawie tej oceny i biorąc pod uwagę potrzebę spójności docelowych parametrów skuteczności działania funkcjonalnego bloku przestrzeni powietrznej Europa Centralna (FABEC) zgodnie z art. 11 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (WE) nr 549/2004, Komisja stwierdziła, zgodnie z art. 17 ust. 1 lit. d) rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 391/2013 i bez uszczerbku dla art. 16 rozporządzenia (WE) nr 550/2004, że przedłożona przez Szwajcarię stawka jednostkowa w strefach pobierania opłat trasowych na rok 2019 jest zgodna z przepisami rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 390/2013 i (UE) nr 391/2013.

(6) Zgodnie z art. 17 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 391/2013 stawki jednostkowe ustala się w walucie krajowej. Stawki jednostkowe zawarte w niniejszej decyzji należy zatem podać we frankach szwajcarskich.

(7) Komisja poinformowała Szwajcarię o możliwości ustosunkowania się do niniejszej decyzji i dała jej tę możliwość zgodnie z art. 19 ust. 2 umowy,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Stawka jednostkowa na rok 2019 w wysokości 106,33 CHF w strefie pobierania opłat trasowych Szwajcaria jest zgodna z przepisami rozporządzeń wykonawczych (UE) nr 390/2013 i (UE) nr 391/2013.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Konfederacji Szwajcarskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 lipca 2019 r.
W imieniu Komisji
Violeta BULC
Członek Komisji
1 Dz.U. L 114 z 30.4.2002, s. 73.
2 Dz.U. L 96 z 31.3.2004, s. 10.
3 Dz.U. L 128 z 9.5.2013, s. 31.
4 Rozporządzenie (WE) nr 549/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. ustanawiające ramy tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (rozporządzenie ramowe) (Dz.U. L 196 z 31.3.2004, s. 1).
5 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 390/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych (Dz.U. L 128 z 9.5.2013, s. 1).
6 Decyzja wykonawcza Komisji 2014/132/UE z dnia 11 marca 2014 r. ustanawiająca ogólnounijne docelowe parametry skuteczności działania dla sieci zarządzania ruchem lotniczym oraz progi alarmowe na drugi okres odniesienia obejmujący lata 2015-2019 (Dz. U. L 71 z 12.3.2014, s. 20).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.