Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9882 - SAZKA Group/ÖBAG/Casinos Austria) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.365.8

Akt nienormatywny
Wersja od: 29 października 2020 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.9882 - SAZKA Group/ÖBAG/Casinos Austria)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2020/C 365/08)

(Dz.U.UE C z dnia 29 października 2020 r.)

1.
W dniu 20 października 2020 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

SAZKA Group a.s ("SAZKA Group", Czechy), należącego do grupy KKCG;
Österreichische Beteiligungs Aktiengesellschaft ("ÖBAG", Austria), należącego do państwa austriackiego;
Casinos Austria Aktiengesellschaft ("CASAG", Austria), kontrolowane wyłącznie przez grupę SAZKA.

Przedsiębiorstwa SAZKA Group i ÖBAGA przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad przedsiębiorstwem CASAG.

Koncentracja dokonywana jest w drodze umowy lub w jakikolwiek inny sposób.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
w przypadku SAZKA Group: spółka dominująca europejskiej grupy spółek loteryjnych. Spółka ta jest przede wszystkim spółką holdingową, ale świadczy również usługi doradztwa w zakresie gier losowych. Jej spółki zależne świadczą usługi w zakresie loterii, gier losowych i zakładów (jak również inne usługi) na terytorium Czech, Grecji, Cypru i Włoch;
w przypadku ÖBAG: niezależna państwowa spółka holdingowa, która zarządza 11 inwestycjami państwowymi i prowadzi działalność przede wszystkim w obszarze (i) aktywnego zarządzania udziałami, (ii) nabywania praw do udziałów w istniejących inwestycjach i w przedsiębiorstwach trzecich, (iii) środków mających na celu promowanie rozwoju Austrii jako lokalizacji gospodarczej, (iv) zarządzania udziałami zewnętrznymi oraz (v) zarządzania prywatyzacją;
w przypadku CASAG: działalność na obszarze gier losowych w Austrii, za pośrednictwem (i) kasyn; (ii) loterii; (iii) terminali do wideoloterii; (iv) zakładów sportowych oraz (v) gier online. Ponadto Casinos Austria Aktiengesellschaft prowadzi działalność za pośrednictwem kasyn będących podmiotami zależnymi na terytorium Australii, Belgii, Danii, Egiptu, Liechtensteinu, Niemiec, Węgier, Palestyny i Szwajcarii, a także, za pośrednictwem terminalu do wideoloterii, w Macedonii Północnej. Przed transakcją przedsiębiorstwo CASAG jest kontrolowane wyłącznie przez grupę SAZKA.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2  sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

Sprawa M.9882 - SAZKA Group/OBAG/Casinos Austria

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.