Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.116.20

Akt nienormatywny
Wersja od: 8 kwietnia 2020 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2020/C 116/10)

(Dz.U.UE C z dnia 8 kwietnia 2020 r.)

1.
W dniu 2 kwietnia 2020 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

EQT Infrastructure IV (Luksemburg), kontrolowane przez EQT Fund Management S.à.r.l. (Luksemburg, "EFMS"),
OMERS Infrastructure European Holdings 2 B.V. (Niderlandy, "OMERS Infrastructure"), kontrolowane przez OMERS Administration Corporation (Kanada, "OMERS"),
podmioty należące do grupy Deutsche Glasfaser Group (Niemcy, "DGF"), kontrolowane przez Goethe Acquisition GmbH (Niemcy),
inexio Beteiligungs GmbH & Co. KGaA oraz inexio Beteiligungs Geschäftsführungs GmbH i jego spółki zależne (Niemcy, "inexio"), oba kontrolowane wyłącznie przez EQT Infrastructure IV.

EFMS i OMERS przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad całymi przedsiębiorstwami DGF i inexio.

Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
w przypadku EQT Infrastructure IV: działająca jako fundusz inwestycyjny część grupy EQT skupiającej fundusze private equity, prowadząca inwestycje w infrastrukturę oraz aktywa i przedsiębiorstwa związane z infrastrukturą, głównie w Europie i Ameryce Północnej,
w przypadku OMERS Infrastructure: europejska platforma inwestycyjna przeznaczona do inwestycji infrastrukturalnych na rzecz OMERS, odpowiedzialna za inwestycje i zarządzanie w zakresie emerytur aktywnych, emerytowanych i uprawnionych do otrzymania wynagrodzenia odroczonego pracowników gmin, dyrekcji szkół, bibliotek, wydziałów policji i innych organów lokalnych w Ontario,
w przypadku DGF: zapewnienie stacjonarnego dostępu do internetu (usługi typu B2C i B2B), przede wszystkim klientom detalicznymi i biznesowym w Niemczech, głównie w Nadrenii Północnej-Westfalii oraz Dolnej Saksonii, jak również świadczenie usług IPTV,
w przypadku inexio: zapewnienie stacjonarnego dostępu do internetu w Niemczech, świadczenie usług typu B2B i B2C dotyczących sieci światłowodowych, technologii przetwarzania danych w chmurze i rozwiązań hostingowych, w większości dla klientów w Nadrenii-Palatynacie i kraju Saary.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja Europejska zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2  sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

M.9783 - EQT/OMERS/DGF/inexio

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks: +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.