Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9572 - BMW/Daimler/Ford/Porsche/Hyundai/Kia/IONITY) Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2020.268.18

Akt nienormatywny
Wersja od: 14 sierpnia 2020 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.9572 - BMW/Daimler/Ford/Porsche/Hyundai/Kia/IONITY)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2020/C 268/06)

(Dz.U.UE C z dnia 14 sierpnia 2020 r.)

1.
W dniu 7 sierpnia 2020 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

BMW AG ("BMW", Niemcy),
Daimler AG ("Daimler", Niemcy),
Ford Motor Company ("Ford", Stany Zjednoczone),
Dr Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft ("Porsche", Niemcy). Porsche jest częścią grupy Volkswagen,
Hyundai Motor Company ("Hyundai", Korea Południowa), które sprawuje pośrednią kontrolę nad Kia Motor Corporation ("Kia", Korea Południowa). Hyundai i Kia (razem zwane "Hyundai") należą do grupy Hyundai Motor (Korea Południowa).

BMW, Daimler, Ford, Porsche i Hyundai przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem IONITY Holding GmbH & Co. KG ("IONITY", Niemcy), wspólnym przedsiębiorcą o pełnym zakresie funkcji utworzonym w 2017 r. przez przedsiębiorstwa BMW, Daimler, Ford i Porsche.

Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
w przypadku przedsiębiorstwa BMW: działalność na całym świecie w zakresie projektowania, produkcji i wprowadzania do obrotu samochodów osobowych i motocykli. BMW i podmioty powiązane świadczą również usługi finansowe dla klientów prywatnych i biznesowych,
w przypadku przedsiębiorstwa Daimler: działalność na całym świecie w zakresie projektowania, produkcji i sprzedaży samochodów osobowych i użytkowych. Świadczenie usług finansowych w sektorze motoryzacyjnym, w tym usług leasingu, ubezpieczeń i zarządzania f lotą,
w przypadku przedsiębiorstwa Ford: działalność na całym świecie w zakresie projektowania, produkcji i dystrybucji samochodów osobowych i pojazdów użytkowych oraz świadczenie powiązanych usług finansowych i leasingu,
w przypadku przedsiębiorstwa Porsche: działalność na całym świecie w zakresie projektowania, produkcji i dystrybucji samochodów sportowych z silnikami o wysokich parametrach, samochodów typu SUV i samochodów z nadwoziem typu sedan. Porsche jest częścią grupy Volkswagen. Działalność grupy Volkswagen obejmuje projektowanie, produkcję, dostawę i dystrybucję samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych, ciężarówek, autobusów, motocykli i części zamiennych oraz świadczenie powiązanych usług finansowych, ubezpieczeniowych i bankowych,
w przypadku przedsiębiorstwa Hyundai: działalność na całym świecie w zakresie produkcji pojazdów silnikowych. Hyundai świadczy również usługi finansowe za pośrednictwem swojej spółki zależnej Hyundai Capital Services Inc. Hyundai i Kia produkują pojazdy silnikowe przede wszystkim w Korei Południowej i dystrybuują je na całym świecie. Hyundai Capital Services Inc. prowadzi promocję sprzedaży pojazdów głównie przez usługi finansowe oferowane w Kanadzie, Chinach, Niemczech, Zjednoczonym Królestwie i Stanach Zjednoczonych,
w przypadku przedsiębiorstwa IONITY: działalność w całej Europie w zakresie instalacji, eksploatacji i utrzymywania publicznie dostępnej infrastruktury do ładowania baterii elektrycznych przy autostradach i drogach głównych w Europie.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2  sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

Sprawa M.9572 - BMW/Daimler/Ford/Porsche/Hyundai/Kia/IONITY

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commissio

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.