Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.9287 - Connect Airways/Flybe).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.171.24

Akt nienormatywny
Wersja od: 20 maja 2019 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.9287 - Connect Airways/Flybe)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2019/C 171/07)

(Dz.U.UE C z dnia 20 maja 2019 r.)

1.
W dniu 14 maja 2019 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

-
Virgin Atlantic Limited ("Virgin Atlantic", Zjednoczone Królestwo),
-
Cyrus Capital Partner L.P. ("Cyrus", Stany Zjednoczone),
-
Stobart Group Limited ("Stobart Group", Guernsey),
-
Flybe Group plc ("Flybe", Zjednoczone Królestwo).

Virgin Atlantic, Cyrus i Stobart Group przejmują, za pośrednictwem Connect Airways, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad przedsiębiorstwem Flybe i jego prowadzącymi handel jednostkami zależnymi Flybe Limited i Flybe.com Limited. Virgin Atlantic, Cyrus i Stobart Group przejmują, za pośrednictwem Connect Airways, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad Propius Holdings Ltd, należącą do Stobart Aviation Limited działalnością związaną z leasingiem statków powietrznych, a także przejmują udział w działalności Stobart Aviation związanej z obsługą linii lotniczej, Stobart Air Unlimited Company.

Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
-
w przypadku przedsiębiorstwa Virgin Atlantic: jednostka dominująca najwyższego szczebla międzynarodowej pasażerskiej linii lotniczej Virgin Atlantic Airways i międzynarodowego organizatora turystyki Virgin Holidays. Virgin Atlantic jest obecnie kontrolowana przez Virgin Group i Delta Air Lines. W dniu 12 lutego 2019 r. Komisja bezwarunkowo zaakceptowała plan przejęcia wspólnej kontroli przez Virgin Group, Delta Air Lines i Air France-KLM nad Virgin Atlantic,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Cyrus: doradca finansowy, który zarządza środkami w wysokości 4,4 mld USD na całym świecie i inwestuje w prywatne i publiczne linie lotnicze,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Stobart Group: działa w lotnictwie i na rynkach infrastrukturalnych, m.in. obsługuje regionalną linię lotniczą Stobart Air i realizuje budowę portu lotniczego London Southend Airport,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Flybe: regionalna linia lotnicza w Zjednoczonym Królestwie, która obsługuje głównie krótkie trasy z punktu A do B (model point to point).
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.
4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

M.9287 - Connect Airways/Flybe

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks: +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.