Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.8731 - COMSA/Mirova/PGGM/Cedinsa Concessionaria) - Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.413.12

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 grudnia 2017 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.8731 - COMSA/Mirova/PGGM/Cedinsa Concessionària)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2017/C 413/10)

(Dz.U.UE C z dnia 5 grudnia 2017 r.)

1.
W dniu 24 listopada 2017 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Niniejsze zgłoszenie dotyczy następujących przedsiębiorstw:

-
COMSA Concesiones SLU ("COMSA"), będącego w całości własnością przedsiębiorstwa COMSA Corporación de Infraestructuras, SL (Hiszpania),
-
Mirova Core Infrastructure SARL ("Mirova"), kontrolowanego przez przedsiębiorstwo Natixis Asset Management, należące do Banque Populaire oraz Caisse d'Épargne Group (Francja),
-
Stichting Depositary PGGM Infrastructure Fund ("PGGM"), posiadającego tytuł prawny do PGGM Infrastructure Fund (Niderlandy),
-
Cedinsa Concessionària SA ("Cedinsa", Hiszpania),
-
Meridiam Investments II, SAS ("Meridiam", Francja),
-
Copcisa Concesiones, SL ("Copcisa", Hiszpania).

COMSA, Mirova i PGGM przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) oraz art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad przedsiębiorstwem Cedinsa, wraz z innymi jego udziałowcami - Meridiam i Copcisa.

Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu akcji.

2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
-
w przypadku przedsiębiorstwa COMSA: sektor infrastruktury i inżynierii,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Mirova: rozwiązania w zakresie zarządzania portfelem mające na celu jednoczesne tworzenie wartości i zapewnienie zrównoważonego rozwoju,
-
w przypadku przedsiębiorstwa PGGM: dostawca świadczeń emerytalnych, specjalizujący się w zarządzaniu grupowymi planami emerytalnymi, w tym zarządzaniu aktywami,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Cedinsa: spółka holdingowa kontrolująca spółki zależne prowadzące działalność w sektorze koncesji na infrastrukturę, w szczególności koncesji na płatne autostrady,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Meridiam: zarządzanie inwestycjami infrastrukturalnymi,
-
w przypadku przedsiębiorstwa Copcisa: budownictwo, koncesje na roboty budowlane oraz działalność deweloperska.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2 , sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

M.8731 - COMSA/Mirova/PGGM/Cedinsa Concessionària.

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem.

Należy stosować następujące dane kontaktowe:

E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw).
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.