Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.8330 - Maersk Line/HSDG).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.62.11

Akt nienormatywny
Wersja od: 25 lutego 2017 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.8330 - Maersk Line/HSDG)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2017/C 62/06)

(Dz.U.UE C z dnia 25 lutego 2017 r.)

1.
W dniu 20 lutego 2017 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Maersk Line A/S ("Maersk", Dania), jednostka, w której całościowy udział posiada A.P. Møller - Mærsk A/S ("Maersk Group"), przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, kontrolę nad całym przedsiębiorstwem Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG ("HSDG", Niemcy), jednostką, w której całościowy udział posiada Dr. August Oetker KG, w drodze zakupu udziałów.
2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
-
w przypadku przedsiębiorstwa Maersk: działalność na skalę światową w zakresie usług żeglugi kontenerowej. Przedsiębiorstwo obsługuje 611 kontenerowców, z których 324 są czarterowane. Maersk Line oferuje swoje usługi za pośrednictwem marek Maersk Line, Safmarine, SeaLand (w obrębie Ameryk), MCC Transport (w obrębie Azji) oraz SeaGo Line (w obrębie Europy). Maersk Group świadczy również usługi: (i) obsługi terminali kontenerowych za pośrednictwem spółki zależnej APM Terminals ("APMT"); (ii) spedycji morskiej za pośrednictwem spółki zależnej Damco Distribution Services; (iii) transportu lądowego za pośrednictwem APMT; (iv) produkcji zbiorników za pośrednictwem spółki zależnej Maersk Container Industry; oraz (v) holowania w portach za pośrednictwem spółki zależnej Svitzer,
-
w przypadku przedsiębiorstwa HSDG: działalność na skalę światową w zakresie usług żeglugi kontenerowej. HSDG obsługuje 130 kontenerowce, z których 82 jest czarterowanych. HSDG wprowadza swoje usługi na rynek za pośrednictwem globalnej marki Hamburg Süd oraz marek CCNI (Chile) i Aliança (Brazylia).
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.
4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Można je przesyłać do Komisji faksem (+32 22964301), pocztą elektroniczną na adres: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu lub listownie, podając numer referencyjny: M.8330 - Maersk Line/HSDG, na poniższy adres:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.