Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.8293 - 3i/APG/ATP/EISER Infrastructure Portfolio) - Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.82.5

Akt nieoceniany
Wersja od: 17 marca 2017 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.8293 - 3i/APG/ATP/EISER Infrastructure Portfolio)
Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2017/C 82/06)

(Dz.U.UE C z dnia 17 marca 2017 r.)

1.
W dniu 10 marca 2017 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwa 3i Group plc ("3i", Zjednoczone Królestwo), APG Asset Management N.V. ("APG", Niderlandy) oraz Arbejdsmarkedets Tillægspension ("ATP", Dania) przejmują pośrednio, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad portfolio pięciu europejskich przedsiębiorstw infrastrukturalnych ("przedsiębiorstwa będące przedmiotem transakcji"), w drodze zakupu udziałów/akcji.
2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
-
w przypadku przedsiębiorstwa 3i: przedsiębiorstwo notowane na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych, zajmujące się inwestycjami międzynarodowymi i zarządzaniem inwestycjami. 3i działa w trzech sektorach: średnio-rynkowe inwestycje typu private equity, infrastruktura oraz zarządzanie długiem i specjalizuje się w rynku inwestycji podstawowych w Europie i Ameryce Północnej,
-
w przypadku przedsiębiorstwa APG: podmiot grupy APG zajmujący się zarządzaniem aktywami, który oferuje grupowe plany emerytalne. APG świadczy usługi doradcze oraz usługi zarządzania aktywami, zarządzania świadczeniami emerytalnymi oraz przekazywania informacji dla funduszy emerytalnych w zakresie grupowych planów emerytalnych, dla ok. 4,5 mln obywateli holenderskich,
-
w przypadku przedsiębiorstwa ATP: jeden z największych europejskich dostawców planów emerytalnych. ATP obejmuje dwa obszary działalności: Pensions & Investments (w ramach tej działalności zarządzane są aktywa ATP) oraz Processing Business (ten obszar działalności odpowiada za zarządzanie świadczeniami i zabezpieczeniami społecznymi w Danii oraz za ich wypłatę),
-
w przypadku spółek będących przedmiotem transakcji: i) Belfast City Airport Limited (port lotniczy w Zjednoczonym Królestwie), ii) ESP Utilities Group Limited (właściciel i operator sieci gazu i energii elektrycznej w Zjednoczonym Królestwie), iii) Herambiente SpA (zakład przetwarzania odpadów we Włoszech), iv) Concesiones de Intercambiadores de Transporte S.L. (dwa terminale autobusowe w Hiszpanii) oraz v) Autovias de Peaje en Sombra S.L. (dwie koncesje drogowe na myto wirtualne w Hiszpanii).
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii. Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2  sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.
4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie 10 dni od daty niniejszej publikacji. Można je przesyłać do Komisji faksem (+32 22964301), pocztą elektroniczną na adres: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu lub listownie, podając numer referencyjny: M.8293 - 3i/APG/ATP/EISER Infrastructure Portfolio, na poniższy adres:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw).
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.