Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.7814 - ENGIE/SOPER/LCV/CDC/CEOLCBH60/CEOLCHA51/CEOLAUX89) - Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2015.402.19

Akt nieoceniany
Wersja od: 4 grudnia 2015 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.7814 - ENGIE/SOPER/LCV/CDC/CEOLCBH60/CEOLCHA51/CEOLAUX89)
Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2015/C 402/14)

(Dz.U.UE C z dnia 4 grudnia 2015 r.)

1.
W dniu 27 listopada 2015 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Caisse des Dépôts et Consignations ("CDC") przejmuje, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad przedsiębiorstwami CEOLCBH60, CEOLCHA51, CEOLAUX89 ("przedsiębiorstwa"), kontrolowanymi przez przedsiębiorstwo La Compagnie du Vent ("LCV"), ostatecznie kontrolowane przez ENGIE i SOPER, w drodze zakupu udziałów.
2.
Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:
-
ENGIE to działające w sektorze energii przedsiębiorstwo o zasięgu międzynarodowym, wpisane do rejestru we Francji. Prowadzi ono działalność w sektorze usług energetycznych, a dokładniej energii elektrycznej i gazu ziemnego, na wszystkich etapach łańcucha wartości, w tym produkcji i dystrybucji. ENGIE posiada 59 % udziałów w LCV,
-
SOPER jest spółką akcyjną prawa francuskiego. Jest to spółka holdingowa, której działalność polega wyłącznie na fakcie posiadania 41 % udziałów w LCV. SOPER nie osiągnęła żadnego obrotu w 2014 r.,
-
LCV jest spółką prawa francuskiego, która prowadzi działalność w sektorze odnawialnej energii wiatrowej i fotowoltaicznej. Jej działalność polega na lokalizacji, planowaniu i budowie obiektów pozyskiwania energii wiatrowej i fotowoltaicznej. W EOG LCV prowadzi działalność tylko we Francji. ENGIE posiada 59 % udziałów w kapitale LCV; pozostałe 41 % znajduje się w posiadaniu SOPER. Z kolei LCV posiada 100 % udziałów w spółkach będących przedmiotem transakcji,
-
CDC jest francuską instytucją sektora publicznego. Historycznie jej celem jest współpraca z władzami francuskimi na rzecz przyspieszenia rozwoju gospodarczego i społecznego kraju oraz modernizacji sektora finansowego. Obecnie CDC to grupa finansowa i podmiot zarządzający funduszami, zarówno realizujący projekty sektora publicznego, jak i prowadzący działania na wolnym rynku,
-
CEOLCBH60, CEOLCHA51, CEOLAUX89 to spółki wpisane do rejestru we Francji, prowadzące działalność w zakresie projektowania, budowy i komercjalizacji farm wiatrowych. Każda z nich posiada jedną farmę wiatrową we Francji i jest w całości własnością LCV.
3.
Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii. Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2 sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.
4.
Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie 10 dni od daty niniejszej publikacji. Można je przesyłać do Komisji faksem (+32 22964301), pocztą elektroniczną na adres: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu lub listownie, podając numer referencyjny: M.7814 - ENGIE/SOPER/LCV/CDC/CEOLCBH60/CEOLCHA51/CEOLAUX89, na poniższy adres:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussels

BELGIQUE/BELGIË

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw).
2 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.