Zgłoszenie zamiaru koncentracji (Sprawa M.10334 - BMW/Daimler/BP/Digital Charging Solutions) - Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2021.358.15

Akt nienormatywny
Wersja od: 7 września 2021 r.

Zgłoszenie zamiaru koncentracji
(Sprawa M.10334 - BMW/Daimler/BP/Digital Charging Solutions)

Sprawa, która może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury uproszczonej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2021/C 358/04)

(Dz.U.UE C z dnia 7 września 2021 r.)

1. W dniu 27 sierpnia 2021 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.

Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:

- Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft (Niemcy; wraz ze swoimi spółkami zależnymi, "BMW",

- Daimler AG (Niemcy; wraz ze swoimi spółkami zależnymi, "Daimler",

- BP Europa SE (Niemcy; wraz ze swoimi spółkami należącymi do grupy, "BP"),

- Digital Charging Solutions GmbH (Niemcy; wraz ze swoją spółką zależną 2 , "JV".

Przedsiębiorstwa BMW, Daimler i BP przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad spółką JV. Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.

2. Przedmiotem działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji jest:

- w przypadku przedsiębiorstwa BMW: jako właściciel znaków towarowych BMW, MINI, Rolls Royce i BMW Motorrad, BMW jest jednym z osiągających najlepsze wyniki działających na całym świecie producentów samochodów osobowych i motocykli, a także dostawcą usług premium w dziedzinie mobilności indywidualnej. Jego produkcja samochodów osobowych obejmuje pojazdy hybrydowe typu plug-in oraz pojazdy z napędem akumulatorowym;

- w przypadku przedsiębiorstwa Daimler: Daimler prowadzi globalną działalność w zakresie opracowywania, produkcji i dystrybucji produktów motoryzacyjnych, przede wszystkim samochodów osobowych, ciężarówek, samochodów dostawczych i autobusów. W ramach grupy Daimler Mercedes-Benz AG przedsiębiorstwo jest odpowiedzialne za globalną działalność sekcji Mercedes-Benz Cars i Mercedes-Benz Vans i koncentruje się na opracowywaniu, produkcji i sprzedaży samochodów osobowych (w tym pojazdów hybrydowych typu plug-in i pojazdów z napędem akumulatorowym), samochodów dostawczych i usług. Daimler Truck AG zajmuje się produkcją i sprzedażą pojazdów użytkowych. Daimler Mobility AG skupia się na rozwiązaniach finansowych i rozwiązaniach w zakresie mobilności. Usługi obejmują m.in. wynajem, leasing i finansowanie, jak również innowacyjne usługi związane z flotą, ubezpieczeniami, platformami płatności elektronicznych oraz inwestycjami w rozwiązania w zakresie mobilności oparte na aplikacjach, takie jak wspólne korzystanie z samochodów, mobilność jako usługa (MaaS) i usługi typu ride-hailing;

- w przypadku przedsiębiorstwa BP: BP Europa SE jest spółką zależną w ramach grupy kapitałowej BP. Grupa kapitałowa BP, której jednostką dominującą najwyższego szczebla jest BP p.l.c. (Zjednoczone Królestwo), jest zintegrowanym przedsiębiorstwem energetycznym z działalnością w Europie, obu Amerykach, Australazji, Azji i Afryce. Działalność grupy BP skupia się na czterech obszarach: (i) produkcja i wykorzystanie węglowodorów (olej i gaz); (ii) obsługa klientów i produktów (które zwiększają wygodę BP i coraz większą mobilność oferowaną klientom); (iii) gaz i energia nis- koemisyjna (w tym odnawialne źródła energii i zintegrowana działalność w sektorze gazu); a także (iv) innowacje i inżynieria w sektorze transformacji cyfrowej;

- w przypadku JV: JV działa pod marką CHARGE NOW i prowadzi działalność w zakresie opracowywania, wprowadzania do obrotu i dystrybucji produktów i usług w dziedzinie mobilności, oferując usługi informacyjne i technologie dostępu do infrastruktury ładowania pojazdów hybrydowych zasilanych akumulatorami i ogniwami sieciowymi. Ponadto przedsiębiorstwo prowadzi działalność w zakresie dystrybucji i zakupu energii elektrycznej w punktach ładowania pojazdów elektrycznych wyposażonych w akumulatory i pojazdy hybrydowe typu plug-in, a także w zakresie obsługi stacji ładowania akumulatorów elektrycznych i pojazdów hybrydowych typu plug-in. JV jest spółką wymagającą małych nakładów i umożliwia końcową integrację cyfrową aktywów w zakresie elektromobilności, głównie w przypadku produktów typu white label (B2B2C) dla producentów oryginalnego sprzętu i użytkowników flot pojazdów. JV prowadzi działalność głównie w EOG.

3. Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.

Należy zauważyć, iż zgodnie z zawiadomieniem Komisji w sprawie uproszczonej procedury rozpatrywania niektórych koncentracji na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 3 , sprawa ta może kwalifikować się do rozpatrzenia w ramach procedury określonej w tym zawiadomieniu.

4. Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.

Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:

M.10334 - BMW/Daimler/BP/Digital Charging Solutions

Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:

Email: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu

Faks +32 22964301

Adres pocztowy:

European Commission

Directorate-General for Competition

Merger Registry

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").
2 JV posiada jedną spółkę zależną Digital Charging Solutions Corporation, która ma siedzibę w Atlancie, USA i obecnie nie prowadzi żadnej własnej działalności gospodarczej. JV ma również jeden oddział w Japonii.
3 Dz.U. C 366 z 14.12.2013, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.