Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.99.29

Akt nienormatywny
Wersja od: 19 kwietnia 2008 r.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi i zmieniającego rozoprządzenie (WE) nr 70/2001

(2008/C 99/08)

(Dz.U.UE C z dnia 19 kwietnia 2008 r.)

Numer XA:XA 370/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Apače

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpora programom razvoja kmetijstva in podeželja v občini Apače 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Apače za programsko obdobje 2007-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 28.000 EUR

2008 r.: 28.000 EUR

2009 r.: 28.000 EUR

2010 r.: 28.000 EUR

2011 r.: 28.000 EUR

2012 r.: 28.000 EUR

2013 r.: 28.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach,

– do 60 % kwalifikowanych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowanych kosztów na pozostałych obszarach, jeżeli inwestycji dokonuje młody rolnik przed upływem 5 lat od założenia gospodarstwa.

Celem pomocy są inwestycje w modernizację obiektów gospodarskich, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów i pastwisk.

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– w przypadku inwestycji w obiekty nieprodukcyjne - do 100 % faktycznych kosztów,

– w przypadku inwestycji w środki produkcji należące do gospodarstwa - do 60 % faktycznych kosztów (do 75 % faktycznych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania), o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– możliwe jest przyznanie dodatkowej pomocy w wysokości 100 % na pokrycie dodatkowych kosztów wynikających z zastosowania tradycyjnych materiałów niezbędnych do zachowania historycznego charakteru budynków.

3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– wsparcie udzielane przez gminę wyrównuje różnicę między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a wysokością 50 % kosztów kwalifikowanych składek ubezpieczeniowych z tytułu ubezpieczenia zbiorów i plonów oraz ubezpieczenia zwierząt hodowlanych na wypadek choroby.

4. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

5. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– pomoc może pokryć do 100 % kwalifikowanych kosztów kształcenia i szkolenia rolników oraz usług doradczych, a także kosztów organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych oraz usług zastępstwa,

– pomoc przyznaje się w postaci usług dotowanych i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Listopad 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Rozdział II "Zasad udzielania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Apače w okresie 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Apače

Apače 42b

SLO-9253 Apače

Adres internetowy:

http://www.obcina-apace.si/images/stories/pdf/pravilnik_kmetijstvo.pdf

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i kontrola pomocy)

Darko ANŽELJ

Wójt gminy Apaće

Numer XA:XA 371/07

Państwo członkowskie: Niderlandy

Region: Overijssel, Gelderland, Utrecht, Noord-Brabant (Brabancja Północna)

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Verplaatsingsre-gelingen grondgebonden agrarische bedrijven Overijssel, Gelderland, Utrecht, Noord-Brabant.

Dokładna nazwa programów zob. podstawa prawna.

Podstawa prawna:

– Wetinrichtinglandelijkgebied

– Provinciewet

– De volgende provinciale regelingen:

Overijssel: Uitvoeringsbesluit Subsidies Overijssel 2007, paragraaf 8.6 Stimulering verplaatsing voor realisatie provinciale doelen natuur, recreatie of landschap en de verbetering van de ruimtelijke structuur van de landbouw.

Gelderland: Subsidieregeling vitaal Gelderland 2007; Provinciaal Meerjarenprogramma 2007-2013 Gelderland, deel 3 het subsidiekader, artikel 2.1.2 Verplaatsing grondgebonden landbouw- en glastuinbouwbedrijven in algemeen belang.

Utrecht: Subsidieverordening inrichting landelijk gebied provincie Utrecht 2006/Subsidiekader ILG/AVP.

Noord-Brabant: Subsidieregeling verplaatsing grondgebonden agrarische bedrijven

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

W poniższej tabeli ujęto planowane roczne wydatki w rozbiciu na poszczególne prowincje.

Prowincja2007200820092010201120122013Ogółem
Overijsselp.m.(*)4 mln EUR4 mln EUR4 mln EUR4 mln EUR4 mln EUR4 mln EUR24 mln EUR
Gelderlandp.m.(*)4 mln EUR4 mln EUR4 mln EUR4 mln EUR0 EUR0 EUR16 mln EUR
Utrechtp.m.(*)1 mln EUR1,2 mln EUR1,2 mln EUR1,2 mln EUR1,2 mln EUR1,2 mln EUR7 mln EUR
Noord-Brabant0 EUR7 mln EUR7 mln EUR7 mln EUR7 mln EUR7 mln EUR7 mln EUR24 mln EUR
(*) Do tej pory nie ustalono, czy w odnośnym roku nastąpią wydatki ani, jeśli tak, w jakiej wysokości. Wszelkie wydatki poniesione w tym roku zostaną odjęte od kwot przewidzianych na lata kolejne (całkowita kwota pozostanie niezmieniona).

Maksymalna intensywność pomocy: Artykuł 6 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 w odniesieniu do gospodarstw rolnych opierających swoją działalność o gospodarkę gruntami (uprawa roli, ogrodnictwo szklarniowe i na wolnym powietrzu, sadownictwo, hodowla bydła, hodowla kurczaków i drobiu, w przypadkach gdy wydajność gospodarstwa zależy w znacznym stopniu od potencjału produkcyjnego nieuprawia-nego gruntu znajdującego się w jego bezpośrednim sąsiedztwie).

1) 100 % kosztów, w tym kosztów za usługi doradcze związane z planowaniem i badaniami, rzeczywiście poniesionych w celu dokonania przeniesienia w znaczeniu art. 6 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006;

2) do 40 % wzrostu wartości odnośnych urządzeń po przeniesieniu, jeśli przeniesienie w interesie publicznym powoduje, że rolnik korzysta z nowocześniejszych urządzeń, pod warunkiem, że wkład własny rolnika odpowiada co najmniej 60 % odnośnego wydatku;

3) do 40 % wydatków poniesionych w celu zwiększenia zdolności produkcyjnej, jeśli przeniesienie w interesie publicznym powoduje taki wzrost, pod warunkiem, że wkład własny rolnika odpowiada co najmniej 60 % odnośnego wydatku.

Warunkiem przyznania dotacji jest udostępnienie opuszczonego gospodarstwa w całości (pomieszczenia, budynki oraz grunty należące do gospodarstwa) z przeznaczeniem na osiąganie celów publicznych (ograniczenie wpływu na środowisko, zachowanie walorów przyrodniczych, poprawa struktury przestrzennej). Rekompensatę ustala się na podstawie reprezentatywnej wartości rynkowej

Data realizacji: Realizacja programu rozpocznie się po publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, zgodnie z przepisami art. 18 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Dokonywane w interesie publicznym przeniesienie budynków należących do gospodarstw rolnych opierających swoją działalność o gospodarkę gruntami i posiadających dobre możliwości rozwoju (uprawa roli, ogrodnictwo szklarniowe i na wolnym powietrzu, sadownictwo, hodowla bydła, hodowla kurczaków i drobiu, w przypadkach gdy wydajność gospodarstwa zależy w znacznym stopniu od potencjału produkcyjnego nieuprawianego gruntu znajdującego się w jego bezpośrednim sąsiedztwie), w przypadkach występowania zapotrzebowania na grunty rolne w celu osiągnięcia celów publicznych dotyczących:

– obszarów Natura 2000, innych części sieci obszarów chronionych oraz wzmocnionych korytarzy,

– zmian w ustaleniach dotyczących zarządzania wodą, w tym ustaleniach wynikających z transpozycji Ramowej Dyrektywy Wodnej,

– poprawy struktury gospodarstw poprzez reparcelację działek.

Producenci rolni odsprzedają należące do nich budynki i powiązane z nimi grunty znajdujące się w "dawnej" lokalizacji Urzędowi Zarządzania Gruntami (Bureau Beheer Landbouwgronden - BBL) lub regionalnym organom władzy za cenę, którą otrzymaliby na wolnym rynku (reprezentatywna wartość rynkowa) i dokonują zakupu nowych budynków i gruntów w celu kontynuowania działalności rolniczej w innym miejscu. Do kosztów kwalifikowanych należą:

1) rzeczywiście poniesione w celu przeniesienia wydatki na usługi doradcze związane z planowaniem i badaniami. Obejmują one min.:

– opłaty za czynności prawne,

– opłaty za wpis do rejestru gruntów,

– koszty usług specjalistycznych (porady agentów nieruchomości, księgowych, architektów itp.) wyłącznie w celu dokonania przeniesienia,

– wydatki związane z przeprowadzką;

2) 40 % dodatniej różnicy między reprezentatywną wartością rynkową "dawnych" terenów i zabudowań a sumą:

a) reprezentatywnej wartości rynkowej "nowych" terenów i zabudowań gospodarstwa; i

b) wszelkich inwestycji związanych z osiedleniem się, modernizacją, zastąpieniem i/lub rozbudową "nowych" budynków gospodarstwa

Sektor(-y) gospodarki: Wszystkie małe i średnie gospodarstwa rolne wytwarzające produkty podstawowe wymienione w załączniku I do Traktatu WE

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Overijssel: Postbus 10078

8000 GB Zwolle

Nederland

Gelderland: Postbus 9090

6800 GX Arnhem

Nederland

Utrecht: Pythagoraslaan 101

Postbus 80300

3508 TH Utrecht

Nederland

Noord-Brabant: Postbus 90151

5200 MC Den Bosch

Nederland

Strona internetowa:

Noord-Brabant:

http://brabant.regelingenbank.eu/regeling/3 noord-brabant/

Gelderland:

W odniesieniu do "Artikel 2.1.2":

http://www.gelderland.nl/Docs/Landelijk_gebied/deel3PMJPsubsidiekader%202e%20herziening%20versie% 20tbv%20publicatie.doc

W odniesieniu do "Subsidieregeling vitaal Gelderland":

http://www.gelderland.nl/Docs/Landelijk_gebied/ILG/Subsidieregeling%20vitaal%20Gelderland%202007% 20vastgesteld%206-12-2006.pdf

Overijssel:

http://provincie.overijssel.nl/contents/pages/11034/uitvoeringsbesluitsubsidiesoverijssel2007-9.pdf

Zob. Rozdział 8 ust. 8.6.

Utrecht:

http://www.provincie-utrecht.nl/prvutr/internet/landelijk.nsf/all/AVP-documenten?opendocument

Dokumentacja: "nieuwe subsidieverordening en nieuw subsidiekader", ust. 3.1.4

Inne informacje: Arkusze 125 i 216 Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 uwzględniają możliwość udzielenia dotacji na przeniesienie przedsiębiorstwa. Niniejszy środek, w oparciu o rozporządzenie o wyłączeniach (rozporządzenie (WE) nr 1857/2006), ustala zakres dotowania przeniesień dokonywanych w interesie publicznym, tak, że wykracza on poza możliwości wymienione w arkuszu, w odniesieniu do ograniczenia emisji amoniaku i osadów oraz przywrócenia systemów nawadniania. Cele polityki przedstawione zostały w Agendzie Living Countryside (żyjąca wieś) oraz wieloletnich programach poszczególnych prowincji.

Dotacje nie mogą być przyznawane w ramach programu przenoszenia dla gospodarstw rolnych, których działalność opiera się o gospodarowanie gruntami jeżeli otrzymują one jednocześnie dotację dla tego samego gospodarstwa lub jego części w ramach programu przenoszenia przeznaczonego dla gospodarstw rolnych prowadzących gospodarkę intensywną (XA 62/05), i vice versa

Numer XA:XA 372/07

Państwo członkowskie: Niderlandy

Region: Fryslân

Nazwa programu pomocy: Subsidie dakbedekking van boerderijen

Podstawa prawna: Algemene wet bestuursrecht, Hoofdstuk 4; Kadersubsidieverordening Inrichting Lande-lijk Gebied provincie Fryslân 2007.

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 500.000 EUR

2008 r.: 1.500.000 EUR

2009-2013 r.: 170.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Do 35 % kosztów kwalifikujących się do wsparcia, przy górnym limiciewynoszącym15.000EUR

Data wejścia w życie: 15 grudnia 2007 r.

Czas trwania programu pomocy: 2007-2013 r.

Cel pomocy: Zachowanie podstawowego historycznego wzornictwa oraz tradycyjnego zadaszenia domów wiejskich zbudowanych przed 1940 r. i niezakwalifikowanych jako zabytki narodowe.

Artykuł 5 rozporządzenia w sprawie ochrony tradycyjnego krajobrazu i budynków ma zastosowanie

Sektor(-y), których pomoc dotyczy: Przedsiębiorstwa prowadzące działalność związaną z produkcją produktów rolnych pochodzących z hodowli zwierząt lub upraw

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Gedeputeerde Staten van Fryslân Postbus 20120 8900 HM Leeuwarden Nederland

Adres internetowy:

http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype/loket/product/viewasp?objectID=20606

Ściągnąć plik "Informatie dakbedekking boerderijen.doc"

Inne informacje:

Informacje na temat programu pomocy można uzyskać pod www. adresem

Numer XA:XA 375/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: območje Občine Trzin

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Trzin za programsko obdobje 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Trzin za programsko obdobje 2007-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 584 EUR

2008 r.: 1.899 EUR

2009 r.: 1.965 EUR

2010 r.: 3.296 EUR

2011 r.: 800 EUR

2012 r.: 2.900 EUR

2013 r.: 2.900 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją podstawową:

– do 40 % kwalifikowanych kosztów inwestycji.

Celem pomocy są inwestycje w nowe budynki gospodarskie oraz zmiany istniejących obiektów, zakup sprzętu i maszyn do produkcji rolnej, zakup i budowę szklarni i siatek przeciwgradowych, oraz zakładanie stałych sadów.

2. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowanych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i plonów oraz składek na ubezpieczenie zwierząt od choroby.

3. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– pomoc może pokryć do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, kosztów usług doradczych świadczonych przez osoby trzecie, organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, kosztów publikacji, katalogów i stron internetowych. Pomoc przyznaje się w formie dotowanych usług i nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów

Data realizacji: Grudzień 2007 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Rozdział II "Zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Trzin w latach 2007-2013" przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Trzin

Mengeška c. 22

SLO-1236 Trzin

Adres internetowy:

http://www.trzin.si/datoteke/predpisi/pravilnik_kmet_TRZIN_popravljen-27-08-2007.doc

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i plonów obejmuje następujące niekorzystne zjawiska klimatyczne porównywalne do klęsk żywiołowych: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)

Tone PERŠAK

Wójt gminy Trzin

Numer XA:XA 401/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Velike Lašče

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Programi razvoja kmetijstva in podeželja v občini Velike Lašče 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Velike Lašče (II. Poglavje)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 r.: 31.000 EUR

2008 r.: 32.000 EUR

2009 r.: 32.000 EUR

2010 r.: 35.000 EUR

2011 r.: 35.000 EUR

2012 r.: 37.000 EUR

2013 r.: 37.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa zajmujące się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 40 % kwalifikowalnych kosztów w przypadku inwestycji na pozostałych obszarach.

Pomoc przyznaje się na modernizację gospodarstw rolnych, zakup maszyn i zarządzanie pastwiskami dla podstawowej produkcji rolnej.

2. Pomoc na rzecz zachowania tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów w przypadku obiektów niezwiązanych z produkcją,

– do 60 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach i do 75 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– dodatkowa pomoc o stawce w wysokości do 100 % może zostać udzielona w celu pokrycia dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku zastosowania materiałów tradycyjnych niezbędnych do zachowania obiektów dziedzictwa kulturalnego.

3. Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów, jeśli przeniesienie budynków w interesie publicznym polega tylko na rozbiórce, przeniesieniu i ponownym montażu istniejących urządzeń,

– jeśli przeniesienie budynków w interesie publicznym skutkuje skorzystaniem przez rolnika z bardziej nowoczesnych urządzeń, rolnik musi wnieść wkład w wysokości co najmniej 60 %, lub 50 % na obszarach o mniej korzystnych warunkach gospodarowania, wzrostu wartości odnośnych urządzeń po przeniesieniu. Jeśli beneficjentem jest młody rolnik, wkład ten wynosi odpowiednio co najmniej 55 % i 45 %,

– jeśli przeniesienie budynków skutkuje wzrostem zdolności produkcyjnych, wkład ze strony beneficjenta musi być równy co najmniej 60 %, lub 50 % na obszarach mniej uprzywilejowanych, wydatków związanych z tym wzrostem. Jeśli beneficjentem jest młody rolnik, wkład ten wynosi odpowiednio co najmniej 55 % i 45 %.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą do 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i owoców oraz składek na ubezpieczenie inwentarza żywego od zniszczenia przez chorobę.

5. Scalanie gruntów:

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

6. Promowanie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości.

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów działalności, o ile odzwierciedlają one poprawę jakości produktów rolnych. Pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, usług doradczych oraz organizacji forów, konkursów, wystaw i targów, a także kosztów publikacji, katalogów, stron internetowych, upowszechniania wiedzy naukowej oraz rzeczywiste koszty zastąpienia rolnika i wspólnika rolnika podczas choroby i dni wolnych. Pomoc musi być udzielana w formie dotowanych usług i nie może wiązać się z żadnymi bezpośrednimi wypłatami pieniędzy na rzecz producentów.

Data realizacji: Październik 2007 r. (pomoc nie zostanie przyznana przed opublikowaniem streszczenia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane: Rozdział II projektu "Zasad przyznawania pomocy na ochronę i rozwój rolnictwa, leśnictwa i obszarów wiejskich w gminie Velike Lašče", obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U.L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– artykuł 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– artykuł 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– artykuł 6: Przeniesienie budynków gospodarskich w interesie publicznym,

– artykuł 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– artykuł 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– artykuł 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– artykuł 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym.

Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Velike Lašče

Levstikovtrg1

SLO-1315Velike Lašče

Strona internetowa:

http://www.velike-lasce.si/data/datoteke/vlsi/barbarap/akti/september 2007/pravilniki/pravilnik-pomoc za ohranjan-je_kmet_podezelja.pdf

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i produktów obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)

Anton ZAKRAJŠEK

Burmistrz

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.