Zestawienie informacji dotyczących pomocy państwa, przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.44.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 22 lutego 2006 r.

Zestawienie informacji dotyczących pomocy państwa, przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi

(2006/C 44/04)

(Dz.U.UE C z dnia 22 lutego 2006 r.)

Pomoc nr: XA 6/04

Państwo członkowskie: Włochy

Region: Region Lombardii Dyrekcja Generalna ds. Rolnictwa

Nazwa programu pomocy: Pomoc na rzecz wprowadzenia w życie programów mających na celu produkcję energii ze źródeł odnawialnych

Podstawa prawna:

– Legge regionale del 7 febbraio 2000, n. 7, «Norme per gli interventi regionali in agricoltura» Art. 4, Comma 1, Lett. e)

– Deliberazione n. VII/14019 dell'8.8.2003 dal Titolo: «Approvazione dei criteri riguardanti "Sostegno per l'attuazione di programmi intesi a produrre energia da fonti rinnovabili"».

– Regolamento (CE) n. 1/2004 della Commissione del 23 dicembre 2003 relativo all'applicazione degli articoli 87 e 88 del trattato CE agli aiuti di Stato a favore delle piccole e medie imprese attive nel settore della produzione, trasformazione e commercializzazione dei prodotti agricoli.

Środki określone w wyżej wymienionej decyzji są kwalifikowane, z wyłączeniem środków dotyczących spalania i współspalania, które zostaną objęte oddzielną pomocą.

Następujące środki, uznane za kwalifikowane do objęcia pomocą są określone w:

– artykule 1 (Cel) kwalifikują się cztery pierwsze środki

– artykule 2 (Beneficjenci): punkcie 2.1- 2.3 z wyłączeniem podmiotów określonych w pkt 2.2.

Pomoc jest przeznaczona wyłącznie dla MŚP, których obroty roczne nie przekraczają 40 mln EUR i których rentowność odpowiada kryteriom określonym w art. 5 rozporządzenia 1257/99 z późniejszymi zmianami zawartymi w PROW.

– artykule 3 (Rodzaje pomocy): 3.1 - 3.2 - 3.3 - 3.4

– artykule 4 (Intensywność pomocy): 4.1

– artykule 7 (Ograniczenia, zakazy, kwalifikowalność): 7.1 z wyłączeniem beneficjentów przewidzianych w pkt 2.2

Planowane w ramach programu roczne wydatki: Przewidziany jest początkowy budżet w wysokości 5 000 000 EUR

Wydatki kwalifikowane nie powinny przekraczać pułapów przewidzianych w PROW:

– Dla małych gospodarstw wiejskich znajdujących się na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania określonych w art. 18 rozporządzenia, a których rentowność została określona w pkt 4.1.1. lit. a) PROW: maksymalna wysokość inwestycji kwalifikowanych w odniesieniu do całego okresu realizacji Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich wynosi 350 000 EUR na gospodarstwo.

– W innych przypadkach: maksymalna wysokość inwestycji kwalifikowanych w odniesieniu do całkowitego okresu realizacji PROW wynosi natomiast 800 000 EUR na gospodarstwo i 1 000 000 EUR w przypadku inwestycji obejmujących także przekształcenie produkcji.

– Dla związków gospodarstw rolnych i spółdzielni rolniczych: 1 500 000 EUR na projekt w odniesieniu do całego okresu realizacji PROW

– Dla gospodarstw zajmujących się przetwórstwem i obrotem produktami rolnymi maksymalna wysokość kwoty jest zgodna z art. 1 ust. 3 rozporządzenia wyłączającym nr 1/2004.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1/2004 potwierdza się, że od dnia 31 grudnia 2003 r. rzeczywiste dostępne środki budżetu regionalnego przeznaczone na realizację inicjatywy są następujące:

– rozdział 5405 - pomoc kapitałowa w wysokości 2 330 000 EUR

– rozdział 1550 - pomoc w spłacaniu odsetek w wysokości 8 612 000 EUR

– rozdział 1770 - pomoc w spłacaniu odsetek w wysokości 1 503 000 EUR

– rozdział 1946 - pomoc w spłacaniu odsetek w wysokości 8 315 000 EUR

– rozdział 2328 - pomoc w spłacaniu odsetek w wysokości 1 583 000 EUR

co odpowiada całkowitej pomocy w spłacaniu odsetek w wysokości 20 013 000 EUR; w przypadku przyznania pomocy w spłacaniu odsetek (np. pożyczki dziesięcioletnie) pomoc roczna wynosi około 2 020 000 EUR

Planowane inwestycje, objęte średnią pomocą równą 30 % inwestycji wynosiłyby:

– dostępność pomocy na spłacanie odsetek ... 2 020 000 EUR

– dostępność pomocy kapitałowej 2 330 000 EUR

dostępność całkowitej pomocy 4 350 000/30 % = 14 500 000 EUR na inwestycje

Maksymalna intensywność pomocy:

– Wysokość pomocy wyrażona w procentach wydatku kwalifikowanego wynosi 30 % na działania.

– W odniesieniu do wniosków o pomoc składanych przez młodych rolników gospodarujących od nie więcej niż pięciu lat i będących w wieku od 18 do 40 lat, wysokość pomocy wyrażona w procentach wydatku kwalifikowanego wynosi 45 % na działania

Data realizacji: Przyznanie pomocy może nastąpić po wprowadzeniu w życie programu pomocy i jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r.

Czas trwania programu pomocy: Pomoc przyznawana jest w ramach nieograniczonego czasowo systemu pomocy i czas jej trwania określany jest na mocy rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r. ze zmianami

Cel pomocy: Niniejsza inicjatywa jest środkiem mającym na celu zachęcenie gospodarstw rolnych, przetwórczych lub zajmujących się obrotem produktami rolnymi (art. 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r.) do zmniejszenia energetycznych kosztów produkcji, szerszego wykorzystania produktów rolnych w celach energetycznych, z wyłączeniem odpadów oraz do stosowania systemów pozwalających na ograniczanie zanieczyszczenia i jego wpływu na środowisko, a w konsekwencji, do zmniejszenia zużycia energii

Kwalifikujące się koszty objęte programem:

Pomoc jest przydzielana dla następujących rodzajów działań:

– działania niezbędne do instalacji i prawidłowego funkcjonowania generatorów termicznych zasilanych biomasą roślinną;

– wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w celu zracjonalizowania wydatków na energię w gospodarstwach rolnych: pompy cieplne, kogeneracja, izolacja;

– izolacja, zredukowanie strat ciepła i wykorzystanie technologii do produkcji energii ze źródeł odnawialnych w szklarniach;

– działania mające na celu odzyskanie biogazu w urządzeniach nowych lub istniejących, w tym w urządzeniach typu podstawowego, obejmujące instalację komory fermentacyjnej.

Wyłącza się z objęcia finansowaniem:

– nabywanie terenów, żywych zwierząt, praw do produkcji, używanego sprzętu informatycznego, maszyn nierolniczych (małe pojazdy dostawcze i inne), które nie mogą być zarejestrowane w UMA (rejestr użytkowników maszyn rolniczych);

– prace konserwacyjne;

– inwestycje odtworzeniowe, która nie pociągają za sobą żadnej zauważalnej poprawy produkcji rolnej.

Na mocy art. 4 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 1/2004 "Muszą być dostępne wystarczające dowody potwierdzające, że w przyszłości będą istnieć normalne rynki zbytu dla odnośnych produktów." (patrz załączniki I i II).

Sektory gospodarki: Program ma zastosowanie do sektora przetwórstwa i obrotu produktami rolnymi

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Lombardia Direzione Generale Agricoltura

Piazza IV Novembre, 5

I-20124 Milano

Strona internetowa: www.agricoltura.regione.lombardia.it

Pomoc nr: XA 8/04

Państwo członkowskie: Włochy

Region: Region Autonomiczny Valle d'Aosta

Nazwa programu pomocy: Inwestycje na rzecz gospodarstw rolnych

Podstawa prawna:

– Regolamento (CE) n. 1257/1999 del Consiglio

– Orientamenti comunitari per gli aiuti di Stato nel settore agricolo (2000/C 20/02 dell'1.1.2000)

– Regolamento (CE) n. 1783/2003 del Consiglio

– Regolamento (CE) n. 1/2004 della Commissione

– Decisione della Commissione relativa all'aiuto di Stato n. 368/2000 trasmessa con lettera SG (2001) D/285819 del 2.2.2001.

Planowane w ramach programu wydatki roczne: 4 000 000 EUR rocznie (patrz załączona tabela).

Jest to zmiana pomocy państwa już istniejącej i zatwierdzonej niegdyś przez Komisję. Wydatki na lata 2004 do 2006 są mniejsze niż przewidziała to notyfikacja wyżej wymienionej pomocy państwa nr 386/2000 dotycząca środka "Inwestycje na rzecz gospodarstw rolnych" zatwierdzonego decyzją Komisji przekazaną w piśmie SG (2001) D/285819 z 2.2.2001

Maksymalna intensywność pomocy: 60 % kosztów kwalifikowanych spośród wszystkich inwestycji w gospodarstwach rolnych podjętych przez młodych rolników, zgodnie z definicją określoną w art. 8 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1257/99

Data realizacji: Program pomocy wchodzi w życie po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Czas trwania programu pomocy: Do dnia 31 grudnia 2006 r.

Cel pomocy: Głównym celem jest dostosowanie do obowiązujących przepisów wspólnotowych (w szczególności do rozporządzeń (WE) nr 1/2004 i (WE) nr 1783/2003) stawki pomocy na rzecz inwestycji młodych rolników podejmowanych w zakresie realizacji i restrukturyzacji struktur i infrastruktur gospodarstw rolnych, dostosowania norm higienicznosanitarnych i dobrostanu zwierząt oraz mechanizacji (zwiększenie stawki pomocy z 55 % do 60 %)

Jest to zmiana zgodna z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1/2004 dotycząca istniejącej już i zatwierdzonej przez Komisję pomocy państwa. Środek ma na celu poprawę i zracjonalizowanie struktur gospodarstw rolnych, poprawę warunków higienicznych i dobrostanu zwierząt, zwiększenie konkurencyjności gospodarstw i dochodów rolników

Sektory gospodarki: Środek dotyczy MŚP produkcyjnych ze wszystkich regionalnych sektorów rolnych (produkcja pasz, hodowla, sadownictwo, uprawa winorośli, itp.)

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Autonoma Valle d'Aosta - Assessorato dell'Agricoltura, Protezione civile e Risorse naturali - Dipartimento Agricoltura - Direzione Politiche Agricole e Sviluppo zootecnico.

Località Grande Charrière 66

I-11020 St Christophe (Aosta)

Adres internetowy:

http://www.regione.vda.it/

INWESTYCJE NA RZECZ GOSPODARSTW ROLNYCH (EUR)

RokKosztOgółem publiczneWydatki
ogółemFundusze WEWkład publiczny krajowypubliczne
prywatneOgółem% kosztu ogółemOgółem% kosztu ogółemPaństwoRegionWładze lokalne
20048.500.0004.000.000004.000.0004704.000.00004.500.000
20058.500.0004.000.000004.000.0004704.000.00004.500.000
20068.500.0004.000.000004.000.0004704.000.00004.500.000
Ogółem25.500.00012.000.0000012.000.00047012.000.000013.500.000

Pomoc nr: XA 9/04

Państwo członkowskie: Włochy

Region: Region Autonomiczny Valle d'Aosta

Nazwa programu pomocy: Scalanie gruntów

Podstawa prawna:

– Regolamento (CE) n. 1257/1999 del Consiglio

– Orientamenti comunitari per gli aiuti di Stato nel settore agricolo (2000/C 20/02 dell'1.1.2000)

– Regolamento (CE) n. 1/2004 della Commissione

– Decisione della Commissione relativa all'aiuto di Stato n. 368/2000 trasmessa con lettera SG (2001) D/285819 del 2.2.2001

Planowane w ramach programu wydatki roczne: 900 000 EUR rocznie (patrz załączona tabela).

Program ma na celu wprowadzenie zmiany dotyczącej już istniejącej i przyznanej w swoim czasie przez Komisję pomocy państwa. Pomoc ta nie zmienia się w sposób znaczący dla lat 2004 do 2006, co było przewidziane w notyfikacji do wyżej wymienionej pomocy państwa nr 368/2000, program "Scalanie gruntów", zatwierdzony przez Komisję decyzją przekazaną w piśmie SG (2001) D/285819 z dnia 2 lutego 2001 r.

Maksymalna intensywność pomocy: 100 % wydatków na realizację planu scalenia gruntów, na przeprowadzenia badań wstępnych, projektu planu scalania gruntów oraz wszystkich wydatków związanych z przekazaniem prawa własności i innych praw rzeczowych

Data realizacji: Program pomocy wchodzi w życie po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Czas trwania programu pomocy: Do dnia 31 grudnia 2006 r.

Cel pomocy: Problem scalania gruntów ma szczególne znaczenie w regionie Valle d'Aosta z powodu obecnych tam poważnych ograniczeń w sektorze rolnictwa, spowodowanych rozdrobnieniem i fragmentacją ziemi połączonym z rozproszeniem gospodarstw rolnych zorganizowanych najczęściej wokół kilku działek często oddalonych od siebie

Środek ma na celu wspieranie MŚP sektora rolnego przeprowadzających scalanie gruntów i własności rolnych aby doprowadzić do zmniejszenia kosztów produkcji i czasu pracy

Chodzi o wprowadzenie zmiany dotyczącej już istniejącej i przyznanej w swoim czasie przez Komisję pomocy państwa.

Zmiana, proponowana na mocy art. 12 rozporządzenia 1/2004 polega na rozszerzeniu grupy potencjalnych beneficjentów interwencji na stowarzyszenia gospodarstw rolnych i właścicieli terenów rolnych oraz na zmianie i ponownym określeniu niektórych warunków, jakie spełniać mają wyżej wymienieni beneficjenci i indywidualne gospodarstwa rolne.

W rzeczywistości, finansowanie kosztów związanych z przeniesieniem prawa własności i z innymi prawami rzeczowymi, wynikającymi ze scalania gruntów przeprowadzonego przez indywidualne lub stowarzyszone gospodarstwa rolne osiągające minimalną rentowność, lub też przez właścicieli terenów rolnych, może być przyznane jeżeli:

a) scalanie dotyczy dwóch lub więcej terenów, sklasyfikowanych jako klasa rolna E według obowiązujących planów PRGC (gminnych planów rozwoju);

b) scalenie pozwala uzyskać minimalny obszar uprawowy;

c) beneficjent zobowiązuje się formalnie do:

– utrzymania rolnego przeznaczenia scalonych gruntów i uprawiania ich samemu lub przy pomocy osób trzecich, zgodnie z dobrą praktyka rolną przez co najmniej 15 lat;

– nieprzeprowadzania przez co najmniej 15 lat operacji (zbywanie, zapis, itp.) mogących doprowadzić do podzielenia scalonych gruntów.

Sektory gospodarki: Środek dotyczy MŚP produkcyjnych ze wszystkich regionalnych sektorów rolnych (hodowla-produkcja pasz, sadownictwo, uprawa winorośli, itp.).

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc: Regione Autonoma Valle d'Aosta - Assessorato dell'Agricoltura, Protezione civile e Risorse naturali - Dipartimento Agricoltura - Servizio Promozione e Sviluppo Agricolo

Adres internetowy:

http://www.regione.vda.it/

SCALANIE GRUNTÓW (EUR)

RokKosztWydatkiFundusze prywatneOgółem
ogółempubliczneWEWkład publiczny krajowypubliczne
KrajRegionWładze lokalneOgółem% kosztu ogółemOgółem% kosztu ogółem
20041.300.000900.00000900.000690900.0000400.000
20051.300.000900.00000900.000690900.0000400.000
20061.300.000900.00000900.000690900.0000400.000
Ogółem3.900.0002.700.000002.700.0006902.700.00001.200.000

Pomoc nr: XA 11/04

Państwo członkowskie: Włochy

Region: Marche

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: "Pomoc techniczna w sektorze produkcji zwierzęcej"

Podstawa prawna: Art. 6 della Legge Regionale 22.12.2003, n. 27 «Interventi regionali nel settore della zootecnia».

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Ustawa regionalna wymieniona jako podstawa prawna obejmuje także inne programy pomocy nieprzewidziane w szczególny sposób w rozporządzeniu wyłączającym; ustawa wchodzi w życie w 2004 r. Kwota przewidziana na rok w 2004 wynosi 1 612 290,02 EUR, z czego nie więcej niż 100 000,00 EUR przeznaczone zostanie na niniejszy program pomocy

Maksymalna roczna kwota wynosi 4 000 000 EUR, z czego maksymalna kwota 300 000 EUR zostanie przeznaczona na działania objęte niniejszym programem.

Maksymalna intensywność pomocy: Program pomocy przewiduje przyznanie pomocy grupom hodowców i organizacjom producentów zwierząt na usługi pomocnicze i zastępstwa dla rolników w związku z organizowaniem konkursów, targów i wystaw

Wyżej wymienione działania i usługi są dostępne dla wszystkich hodowców, pod warunkiem że będą oni ich końcowymi beneficjentami

Przyznana pomoc może pokrywać 100 % wydatków uznanych za kwalifikowane, a jej maksymalny pułap wynosi 100 000 EUR na beneficjenta na okres trzech lat

Data realizacji: Od 2004 r. i, we wszystkich przypadkach, w ciągu 10 dni roboczych od daty wysłania niniejszego formularza, zgodnie z przepisami art. 19 ust. 1 rozporządzenia wyłączającego (rozporządzenie (WE) nr 1/2004)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Czas trwania jest nieograniczony i zależy od rocznych kredytów budżetowych zatwierdzonych przez region Marche oraz od okresu obowiązywania rozporządzenia wyłączającego (rozporządzenie (WE) nr 1/2004)

Cel pomocy: Wspieranie małych i średnich gospodarstw rolnych indywidualnych lub stowarzyszonych

System pomocy ma na celu wspieranie szkoleń i doskonalenia zawodowego właścicieli gospodarstw rolnych oraz jakości i poprawy produkcji zwierzęcej

Koszty kwalifikowane obejmują wyłącznie koszty określone w ust. 1 i 2 podstawy prawnej oraz w art. 14 ust. 2 lit. a) ppkt iii) i lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1/2004, dotyczących w szczególności:

a) świadczenia usług pomocniczych i zastępstwa dla rolników i/lub ich współpracowników, w związku z uczestnictwem w szkoleniach lub w związku z urlopem lub chorobą;.

b) organizacji i/lub uczestnictwa w konkursach, targach i wystawach poświęconych hodowli zwierząt wpisanych do ksiąg stadnych lub rejestrów świadectw rodowodowych (koszty wpisu, koszty podróży, koszty publikacji i wynajmu stoisk wystawowych).

Należy zaznaczyć, że żadna pomoc nie zostanie przyznana na zastępstwo dla hodowców i/lub ich współpracowników nieobecnych z tytułu uczestnictwa w wystawie, konkursie lub targu producentów zwierząt.

Sektory gospodarki: Program pomocy stosuje się do produkcji zwierzęcej i obejmuje wszystkie rodzaje hodowli

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Marche - Servizio Gestione Attività Agricole e Rurali Via Tiziano 44, I-60100 Ancona

Adres internetowy: www.agri-marche.it

Inne informacje:

1. Ustawa regionalna wymieniona w podstawie prawnej przewiduje inne systemy pomocy, nieprzewidziane w szczególny sposób w rozporządzeniu 1/2004, które zostaną ogłoszone oddzielnie zgodnie z głównymi wytycznymi dotyczącymi pomocy państwa w sektorze rolnym

2. Pomoc będzie przyznana wszystkim osobom kwalifikującym się z danego obszaru w oparciu o określone obiektywnie kryteria. Przynależność do stowarzyszeń lub organizacji nie stanowi warunku dostępu do usług. W odniesieniu do osób niestowarzyszonych, wszelki udział w kosztach administracyjnych stowarzyszenia lub organizacji powinien ograniczać się do kosztów związanych ze świadczeniem usługi

3. W razie potrzeby, dostawca wsparcia technicznego powinien zostać wybrany i nagradzany zgodnie z zasadami wolnego rynku, w sposób wolny od dyskryminacji, na drodze zaproszenia do składania ofert zgodnego z przepisami wspólnotowymi, ogłoszonego w formie zapewniającej danemu rynkowi usług poszanowanie zasad wolnej konkurencji i pozwalającej kontrolować bezstronność zasad wspomnianego zaproszenia do składania ofert

Pomoc nr: XA 12/04

Państwo członkowskie: Włochy

Region: Marche

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną

"Investimenti nelle aziende zootecniche e sviluppo della linea vacca - vitello" ("Inwestycje na rzecz gospodarstw hodowlanych i rozwój prac dotyczących związku pomiędzy krową a cielęciem")

Podstawa prawna: Artt. 9 e 3 della Legge Regionale 22.12.2003, n. 27 «Interventi regionali nel settore della zootecnia».

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Ustawa regionalna wymieniona w podstawie prawnej dotyczy także innych programów pomocy niewymienionych w szczególny sposób w rozporządzeniu wyłączającym; ustawa ta ma obowiązywać od 2004 r. i przewiduje budżet roczny na rok 2004 wynoszący 1 612 290,02 EUR, z czego maksymalna kwota 1 000 000 EUR zostanie przeznaczona na działania interwencje przewidziane w niniejszym programie pomocy

Ogólnie ustawa ta przewiduje w sumie roczne wydatki o maksymalnej wysokości 4 000 000 EUR, z czego maksymalna kwota 3 000 000 EUR przeznaczona zostanie na inwestycje na rzecz gospodarstw hodowlanych i na rozwój prac dotyczących związku krowa - cielę

Maksymalna intensywność pomocy: Pomoc jest przyznawana do maksymalnej wysokości 40 % kwalifikowanych inwestycji, zwiększonych do 50 % w przypadku obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania. W odniesieniu do inwestycji przeprowadzanych przez młodych rolników w okresie 5 lat od daty rozpoczęcia działalności, pomoc wynosi odpowiednio 45 % i 55 %

Jeżeli inwestycje w gospodarstwach obejmują także koszty dodatkowe poniesione na rzecz ochrony i poprawy jakości środowiska, polepszenia warunków higieny i dobrostanu zwierząt, maksymalna wysokość 40 % i 50 % może być zwiększona o odpowiednio 20 % i 25 %, wyłącznie w przypadku inwestycji niezbędnych do dostosowania się do nowych minimalnych wymogów wspólnotowych lub nawet ich przekroczenia. Pomoc ta nie zostanie w żadnym wypadku przyznana z tytułu nadmiernych kosztów poniesionych na dostawę i produkcję energii elektrycznej, ani na zaopatrzenie w wodę

Zwiększenie pomocy obejmuje wyłącznie niezbędne kwalifikowane koszty dodatkowe i nie dotyczy inwestycji mających na celu zwiększenie zdolności produkcyjnej

Data realizacji: Od 2004 r. i, we wszystkich przypadkach, w ciągu 10 dni roboczych od daty wysłania niniejszego formularza, zgodnie z przepisami art. 19 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1/2004

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Czas trwania jest nieograniczony i zależy od kredytów budżetowych przyjętych przez region Marche i od okresu obowiązywania rozporządzenia wyłączającego (rozporządzenie (WE) 1/2004)

Cel pomocy: Pomoc dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw rolnych, indywidualnych lub stowarzyszonych, spełniających kryteria rentowności ustalone w PROW regionu Marche i zatwierdzone przez Komisję decyzją C(2000) 2726 DEF z dnia 26 września 2000 r., odesłanie do art. 4 rozporządzenia WE 1/2004.

Celem i zadaniem ustawy regionalnej wymienionej w podstawie prawnej programu pomocy jest poprawa jakości produkcji zwierzęcej i dorobku genetycznego bydła hodowlanego, zagwarantowanie bezpieczeństwa żywności, ochrona środowiska i rozwój hodowli ekstensywnej na obszarach górskich i obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania.

Zadaniem szczególnym programu pomocy jest wspieranie tych kategorii inwestycji, które są wymienione w art. 9 ust. 1 podstawy prawnej, z wyłączeniem kategorii określonej w lit. h) [pierwszy zakup bydła hodowlanego] i w lit. i) [zakup reproduktorów wysokiej jakości, samców i samic wpisanych do ksiąg stadnych lub rejestrów świadectw rodowodowych].

W odniesieniu do dwóch ostatnich kategorii przewidziana jest pomoc przyznawana zgodnie ze szczegółowymi zasadami zatwierdzonymi już przez Komisję [pomoc nr 110/03 - decyzja Komisji C (2003) 2915 z dnia 4 sierpnia 2003 r.]

Zgodnie z art. 4 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1/2004 za wydatki kwalifikowane uznaje się:

– budowę, pozyskanie i ulepszenie nieruchomości;

– zakup lub zakup w formie leasingu nowych maszyn i sprzętu, w tym oprogramowania komputerowego do wartości rynkowej majątku; inne koszty związane z umową leasingu (podatek, marża leasingodawcy, koszty refinansowania odsetek, koszty ogólne, koszty ubezpieczenia, itp.) nie stanowią kosztów kwalifikowanych;

– koszty ogólne - na przykład honoraria architektów, inżynierów i koszty konsultacji, studia wykonalności, uzyskanie patentów i pozwoleń - do 12 % kosztów, o których mowa w poprzednich punktach.

Sektor(-y) gospodarki: Program pomocy stosuje się do produkcji zwierzęcej i obejmuje wszystkie typy hodowli

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Marche - Servizio Gestione Attività Agricole e Rurali Via Tiziano 44, I-60100 Ancona

Adres internetowy:

www.agri-marche.it

www.regione.marche.it

Inne informacje:

1. Podstawa prawna przewiduje także inne programy pomocy niewymienione w szczególny sposób w rozporządzeniu 1/2004, które zostaną ogłoszone oddzielnie zgodnie z wytycznymi dotyczącymi pomocy państwa w sektorze rolnym

2. Pomoc będzie przyznawana wyłącznie małym i średnim przedsiębiorstwom działającym w sektorze rolnym, o pewnej rentowności produkcji, dla których istnieją bądź będą istniały w przyszłości rynkowe możliwości zbytu, na inwestycje niepociągające za sobą zwiększenia zdolności produkcyjnej tych przedsiębiorstw wyższego niż 20 % zdolności produkcyjnej określonej w sztukach zwierząt w odniesieniu do produkcji zwierząt oraz w jednostkach powierzchni uprawnej w odniesieniu do uprawy roślin

W odniesieniu do kryteriów i warunków, na podstawie których dokonane zostały oceny i pomiary mające na celu sprawdzenie przestrzegania wyżej wymienionych warunków (ustanowionych w art. 4 ust. 5, 6 i 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1/2004), uwzględniane będą przepisy w sprawie PROW regionu Marche, o których mowa w rozporządzeniu 1257/99 przyjętym już przez Komisję decyzją C(2000) 2726 DEF z 26.9.2000 r. i opublikowanym na następującej stronie internetowej www.agri.marche.it

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.