Dyrektywa 76/757/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł odblaskowych pojazdów silnikowych i ich przyczep

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1976.262.32

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2013 r.

DYREKTYWA RADY
z dnia 27 lipca 1976 r.
w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł odblaskowych pojazdów silnikowych i ich przyczep 1

(76/757/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 27 września 1976 r.)

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

wymogi techniczne, które pojazdy silnikowe muszą spełniać w myśl obowiązujących przepisów krajowych dotyczą między innymi świateł odblaskowych;

wymogi te są różne w poszczególnych Państwach Członkowskich; w związku z tym zachodzi konieczność przyjęcia przez wszystkie Państwa Członkowskie takich samych wymogów, w uzupełnieniu lub w miejsce istniejących przepisów, w szczególności w celu wprowadzenia procedury homologacji typu EWG, będącej przedmiotem dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(3);

w dyrektywie 76/756/EWG(4) Rada ustanowiła wspólne wymogi dotyczące instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych i ich przyczepach;

zharmonizowana procedura homologacyjna świateł umożliwia każdemu Państwu Członkowskiemu sprawdzanie zgodności ze wspólnymi wymogami dotyczącymi konstrukcji i badania oraz powiadamianie pozostałych Państw Członkowskich o wynikach badań przez wysłanie egzemplarza świadectwa homologacji sporządzonego dla każdego typu świateł odblaskowych; opatrzenie znakiem homologacji typu EWG części wszystkich świateł odblaskowych produkowanych zgodnie z homologowanym typem powoduje, iż zbędne jest przeprowadzanie kontroli technicznych tych świateł w Państwach Członkowskich;

pożądane jest uwzględnienie wymogów technicznych przyjętych przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ w jej rozporządzeniu nr 3 ("Jednolite przepisy dotyczące homologacji urządzeń odblaskowych pojazdów silnikowych")(5), które załączone jest do Porozumienia z dnia 20 marca 1958 r. dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań;

zbliżanie przepisów krajowych odnoszących się do pojazdów silnikowych zakłada wzajemne uznawanie przez Państwa Członkowskie przeprowadzonych przez nie badań opartych na jednolitych wymogach,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1
1. 2
Państwa Członkowskie udzielają homologacji WE części każdemu typowi świateł odblaskowych, które spełniają wymogi konstrukcyjne oraz wymogi badań ustanowione w odpowiednich załącznikach.
2.
Państwo Członkowskie, które przyznało homologację typu EWG części podejmuje środki niezbędne w celu sprawdzenia, w stosownym zakresie i jeżeli zajdzie taka potrzeba, we współpracy z właściwymi władzami pozostałych Państw Członkowskich, że modele produkcyjne zgodne są z homologowanym typem. Sprawdzenie to ogranicza się do kontroli na miejscu.
Artykuł  2 3

Państwa Członkowskie wydają producentowi znak homologacji WE części zgodny ze wzorem przedstawionym w załączniku I dodatek 3, dla każdego typu świateł odblaskowych homologowanych na mocy art. 1.

Państwa Członkowskie przyjmują wszelkie właściwe środki w celu zapobieżenia używaniu znaków w sposób, który mogłyby prowadzić do pomylenia homologowanych świateł odblaskowych z innymi urządzeniami.

Artykuł  3
1.
Państwa Członkowskie nie mogą zakazać wprowadzania do obrotu świateł odblaskowych z przyczyn odnoszących się do ich konstrukcji lub funkcjonowania, jeżeli światła te opatrzone są znakiem homologacji typu EWG części.
2.
Jednakże Państwo Członkowskie może zakazać wprowadzenia do obrotu tych świateł odblaskowych opatrzonych znakiem homologacji typu EWG części, które systematycznie wykazują niezgodność z homologowanym typem.

Państwo takie powiadamia bezzwłocznie pozostałe Państwa Członkowskie i Komisję o podjętych środkach, przedstawiając powody swojej decyzji.

Artykuł  4 4

Właściwe organy Państw Członkowskich informują się nawzajem o każdym przypadku udzielenia, odmowy lub cofnięcia homologacji na podstawie niniejszej dyrektywy, stosując procedury określone w art. 4 ust. 6 dyrektywy 70/156/EWG.

Artykuł  5
1.
Jeżeli Państwo Członkowskie, które przyznało homologację typu EWG stwierdzi, że większa liczba świateł odblaskowych opatrzonych tym samym znakiem homologacji typu EWG części nie jest zgodna z typem, na który przyznało homologację typu, przyjmuje ono niezbędne środki w celu zapewnienia, aby modele produkcyjne były zgodne z homologowanym typem. Właściwe władze tego państwa informują właściwe władze pozostałych Państw Członkowskich o przyjętych środkach, które mogą, w przypadku braku zgodności, obejmować cofnięcie homologacji typu EWG. Wspomniane władze przyjmują podobne środki, jeżeli są powiadomione przez właściwe władze innego Państwa Członkowskiego o takim braku zgodności.
2.
Właściwe władze Państw Członkowskich w terminie jednego miesiąca powiadamiają się wzajemnie o każdym przypadku wycofania homologacji typu EWG części oraz o przyczynach przyjęcia takiego środka.
Artykuł  6

Każda decyzja o odmowie lub cofnięciu homologacji lub zakazie wprowadzania do obrotu lub użytkowania światła odblaskowego, podjęta na mocy przepisów wykonujących niniejszą dyrektywę, zawiera szczegółowe uzasadnienie. O takiej decyzji zawiadamia się zainteresowane strony wraz z pouczeniem o środkach odwoławczych przysługujących im na podstawie obowiązujących przepisów w Państwach Członkowskich oraz terminie ich wniesienia.

Artykuł  7

Państwa Członkowskie nie mogą odmówić przyznania homologacji typu EWG lub homologacji krajowej pojazdu z przyczyn dotyczących jego świateł odblaskowych, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji typu EWG części i zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.

Artykuł  8

Państwa Członkowskie nie mogą odmówić lub zakazać sprzedaży, rejestracji, wprowadzania do ruchu lub użytkowania pojazdu z przyczyn dotyczących jego świateł odblaskowych, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji typu EWG części i zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG.

Artykuł  9 5

Do celów niniejszej dyrektywy, "pojazd" oznacza każdy pojazd silnikowy, z lub bez nadwozia, przeznaczony do użytkowania na drogach, posiadający przynajmniej cztery koła i rozwijający maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 25 km/h, z wyjątkiem pojazdów szynowych, ciągników rolniczych lub leśnych oraz wszystkich maszyn jezdnych.

Artykuł  10

Zmiany niezbędne w celu dostosowania do postępu technicznego wymogów określonych w załącznikach przyjmuje się zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 13 dyrektywy 70/156/EWG.

Artykuł  11
1.
Państwa Członkowskie przyjmują i publikują przepisy konieczne do wykonania niniejszej dyrektywy przed 1 lipca 1977 r. oraz niezwłocznie informują o tym Komisję. Stosują te przepisy nie później niż od 1 października 1977 r.
2.
Z chwilą notyfikacji niniejszej dyrektywy Państwom Członkowskim, zapewniają one powiadomienie Komisji, w czasie umożliwiającym jej przedstawienie swoich uwag, o wszelkich projektach przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych, które zamierzają przyjąć w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  12

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lipca 1976 r.

W imieniu Rady

M. van der STOEL

Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 55 z 13.5.1974, str. 14.

(2) Dz.U. C 109 z 19.9.1974, str. 26.

(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.

(4) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 1.

(5) Dokument Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ

E/EKG/324 )

E/EKG/TRANS/505 }(ADD 2)

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

  6 PRZEPISY ADMINISTRACYJNE DOTYCZĄCE HOMOLOGACJI

1. Wniosek o udzielenie homologacji WE części

1.1. Wniosek o homologację WE części na podstawie art. 3 ust. 4 dyrektywy 70/156/EWG w odniesieniu do typu świateł odblaskowych składa producent.

1.2. Wzór dokumentu informacyjnego przedstawiono w dodatku I.

1.3. Służbie technicznej odpowiedzialnej za przeprowadzenie badań homologacyjnych należy przekazać:

1.3.1. w przypadku świateł odblaskowych kategorii IA i IIIA,

1.3.1.1. dziesięć (10) próbek w kolorze określonym przez producenta,

1.3.1.2. w razie konieczności, dwie próbki w innym kolorze(-ach) dla jednoczesnego lub późniejszego rozszerzenia homologacji na światła odblaskowe w tych kolorach (kolorze),

1.3.2. w przypadku świateł odblaskowych kategorii IV A, dziesięć (10) próbek, a w razie konieczności, środki przy pomocy których światła są mocowane.

2. OZNAKOWANIE

2.1. Urządzenia zgłoszone do homologacji WE części, muszą być oznakowane:

2.1.1. nazwą handlową lub marką producenta,

2.1.2. znak "TOP" umieszczony poziomo w górnej części powierzchni świetlnej jeżeli jest to niezbędne dla jednoznacznego ustalenia kąta obrotowego określonego przez producenta.

2.2. Powyższe oznakowania są czytelne i nieusuwalne oraz przytwierdzone do powierzchni świetlnej lub na jednej z powierzchni świetlnych urządzenia. Oznakowanie musi być widoczne z zewnątrz po zainstalowaniu urządzenia w pojeździe.

2.3. każde urządzenie posiada stosowną powierzchnię na umieszczenie znak homologacji części. Powierzchnia ta jest pokazana na rysunkach w dodatku 1.

3. UDZIELENIE HOMOLOGACJI WE CZĘŚCI

3.1. Jeśli odpowiednie wymagania są spełnione, udziela się homologacji typu WE na podstawie art. 4 ust. 3 lub, jeśli ma zastosowanie art. 4 ust. 4 dyrektywy 70/156/EWG.

3.2. Wzór świadectwa homologacji typu WE jest podany w dodatku 2.

3.3. Każdemu homologowanemu typowi świateł odblaskowych, przyznaje się numer identyfikacyjny zgodnie z załącznikiem VII do dyrektywy 70/156/EWG. To samo Państwo Członkowskie nie przydziela tego samego numeru innemu typowi świateł odblaskowych.

3.4. W przypadku, kiedy wymagana jest homologacja WE części dla typu oświetlenia i przyrządu wysyłającego światło obejmującego światła odblaskowe i inne światła, może zostać nadany jednolity numer homologacji WE części pod warunkiem że światło odblaskowe spełnia wymogi niniejszej dyrektywy oraz, że każde z innych świateł tworzących część oświetlenia i przyrządów wysyłających światło, dla których wymagana jest homologacja WE części, spełniają wymagania szczególnej dyrektywy mającej do nich zastosowanie.

4. ZNAK HOMOLOGACJI WE CZĘŚCI

4.1. Prócz oznakowań określonych w ppkt 2.1 każde światło odblaskowe zgodne z homologowanym typem jest oznaczone znakiem homologacji WE części na mocy niniejszej dyrektywy.

4.2. Znak ten składa się z:

4.2.1. prostokąta otaczającego literę "e", po którym następuje numer lub litery odpowiadające Państwu Członkowskiemu, które udzieliło homologacji:

1 w odniesieniu do Niemiec

2 w odniesieniu do Francji

3 w odniesieniu do Włoch

4 w odniesieniu do Niderlandów

5 w odniesieniu do Szwecji

6 w odniesieniu do Belgii

7 w odniesieniu do Węgier

8 w odniesieniu do Republiki Czeskiej

9 w odniesieniu do Hiszpanii

11 w odniesieniu do Zjednoczonego Królestwa

12 w odniesieniu do Austrii

13 w odniesieniu do Luksemburga

17 w odniesieniu do Finlandii

18 w odniesieniu do Danii

19 dla Rumunii

20 w odniesieniu do Polski

21 w odniesieniu do Portugalii

23 w odniesieniu do Grecji

25 w odniesieniu do Chorwacji

26 w odniesieniu do Słowenii

27 w odniesieniu do Słowacji

29 w odniesieniu do Estonii

32 w odniesieniu do Łotwy

34 dla Bułgarii

36 w odniesieniu do Litwy

CY w odniesieniu do Cypru

IRL w odniesieniu do Irlandii

MT w odniesieniu do Malty

4.2.2. umieszczonego obok prostokąta "bazowego numeru identyfikacyjnego" zawartego w sekcji 4 numeru homologacji typu, określonego w załączniku VII do dyrektywy 70/156/EWG, poprzedzonego dwoma cyframi oznaczającymi kolejny numer ostatnich istotnych zmian wprowadzonych do przepisów technicznych dyrektywy 76/757/EWG w dniu udzielenia homologacji typu WE. W niniejszej dyrektywie numerem tym jest 02.

4.2.3. dodatkowego symbolu:

4.2.3.1. "IA", "IIIA" lub "IVA" oznaczającego kategorię, której zostało przyporządkowane światło odblaskowe w momencie udzielania homologacji.

4.3. Znak homologacji WE części i dodatkowy symbol muszą znajdować się na soczewkach świateł odblaskowych lub na jednej z soczewek w taki sposób by były nieusuwalne i łatwo czytelne nawet wtedy, gdy światła odblaskowe są zainstalowane na pojeździe.

4.4. Przykłady znaków homologacji WE części są przedstawione w dodatku 3 rysunek 1.

4.5. W przypadku gdy przyznany jest jednolity numer homologacji WE części, tak jak to określono w ppkt 3.4 dla danego typu urządzenia oświetleniowego i sygnalizacji świetlnej obejmującego światło odblaskowe i inne światła, może zostać naniesiony jeden znak homologacji WE części, składający się z:

4.5.1. prostokąta otaczającego literę "e" po której następuje numer lub litery odpowiadające Państwu Członkowskiemu, które udzieliło homologacji (patrz ppkt 4.2.1),

4.5.2. bazowego numeru identyfikacyjnego (patrz ppkt 4.2.2 pierwsza polowa zdania),

4.5.3. w razie potrzeby, wymaganej strzałki, w przypadku gdy numer ten odnosi się do całego światła.

4.6. Znak ten może być umieszczony w dowolnym miejscu na światłach grupowych, kombinowanych lub zespolonych, pod warunkiem że:

4.6.1. jest widoczny po zainstalowaniu reflektorów;

4.6.2. w światłach grupowych, kombinowanych lub zespolonych żadna cześć wysyłająca światło nie może zostać usunięta bez jednoczesnego usunięcia znaku homologacji,

4.7. Symbol identyfikacyjny dla każdego światła odpowiadający dyrektywie w zastosowaniu której udzielono homologacji WE części wraz z kolejnym numerem (patrz ppkt 4.2.2 druga połowa zdania), jak również, w razie konieczności, litera "D" oraz wymagana strzałka, są umieszczone:

4.7.1. na odpowiedniej powierzchni wysyłającej światło,

4.7.2. lub w dowolnym miejscu, w sposób umożliwiający identyfikację świateł grupowych, kombinowanych lub zespolonych,

4.8. Wymiary poszczególnych elementów tego znaku nie mogą być mniejsze od największych z minimalnych wymiarów określonych dla znaków indywidualnych w różnych dyrektywach, na mocy których udzielono homologacji części WE.

4.9. Przykłady znaku homologacji WE części dla świateł grupowych, kombinowanych lub zespolonych są przedstawione w dodatku 3 rysunek 2.

5. ZMIANY TYPU ORAZ ZMIANY W HOMOLOGACJI

5.1. W przypadku zmian w homologacjach udzielonych na mocy niniejszej dyrektywy, stosuje się przepisy art. 5 dyrektywy 70/156/EWG.

5.2. Jeśli homologacja typu zostaje rozszerzona na światło odblaskowe różniące się jedynie barwa, próbki każdego koloru, przedłożone zgodnie z ppkt 1.3.1.2, muszą odpowiadać jedynie specyfikacjom kolorymetrycznym; nie ma potrzeby powtarzania innych badań.

Przepisy te nie mają zastosowania do kategorii IVA świateł odblaskowych.

6. ZGODNOŚĆ PRODUKCJI

6.1. Środki dla zapewnienia zgodność produkcji, muszą być podejmowane w zgodności z przepisami ustanowionymi w art. 10 dyrektywy 70/156/EWG.

6.2. W świetle warunków geometrycznych oraz mechanicznych, zgodność uważa się za wystarczająca, jeżeli różnice nie wykraczają poza normalne zróżnicowania występujące w produkcji przemysłowej.

6.3. Zgodność produkcji nie podlega unieważnieniu, jeżeli pomiary fotometryczne przeprowadzone na wybranej losowo próbce odpowiadają, co najmniej w 80 % warunkom określonym w specyfikacji.

6.4. Jeżeli nie są spełnione warunki ustanowione w ppkt 6.3, wybiera się losowo kolejnych 5 próbek. Uśredniona wartość pomiarów fotometrycznych musi spełniać warunki specyfikacji oraz każdy pojedynczy pomiar nie może odbiegać w stopniu większym niż 50 % od warunków określonych w specyfikacji.

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

DODATEK  1

DODATEK  2

DODATEK  3

 PRZYKŁADY ZNAKU HOMOLOGACJI WE CZĘŚCI

ZAŁĄCZNIK  II

  7 ZAKRES I WYMOGI TECHNICZNE

1. ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do świateł odblaskowych pojazdów silnikowych i ich przyczep.

2. WYMAGANIA TECHNICZNE

2.1. Wymagania techniczne wymienione w ust. 2, 6 i 7, w załączniku 1 i w załącznikach 4-15 do rezolucji EKG NZ nr 3, na które składają się następujące dokumenty:

- grupy zmian 01 oraz 02(1),

- dodatek 1 do grupy zmian 02(2),

- dodatek 2 do grupy zmian 02(3),

- dodatek 3 do grupy zmian 02(4),

z tym, że:

2.1.1. Odniesienie do "rezolucji nr 48", należy rozumieć jako odniesienie do "dyrektywy 76/756/EWG".

______

(1) E/EKG/324 } Add. 2/Rev. 1 and.../Rev. 1/Amend. 1.

E/EKG/TRANS/505 )

(2) E/EKG/324 } Add. 2/Rev.1/Amend. 2.

E/EKG/TRANS/505 )

(3) E/EKG/324 } Add. 6/Rev.1/Amend. 3.

E/EKG/TRANS/505 )

(4) TRANS/WP29/446.

ZAŁĄCZNIK  III

  8 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  IV

  9 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  V

  10 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  VI

  11 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  VII

  12 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  VIII

  13 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  IX

  14 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  X

  15 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  XI

  16 (pominięty)

ZAŁĄCZNIK  XII

  17 (pominięty)

1 Tytuł zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst ze względu na swą bezprzedmiotowość.
2 Art. 1 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 2 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
3 Art. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 3 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
4 Art. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 4 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
5 Art. 9 zmieniony przez art. 1 pkt 5 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
6 Załącznik I:

-zmieniony przez art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.

- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

- zmieniony przez art. 1 dyrektywy nr 2006/96/WE z dnia 20 listopada 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.363.81) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 1 stycznia 2007 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 1 dyrektywy nr 2013/15/UE z dnia 13 maja 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.158.172) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 1 lipca 2013 r.

7 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
8 Załącznik III pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
9 Załącznik IV pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
10 Załącznik V pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
11 Załącznik VI pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
12 Załącznik VII pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
13 Załącznik VIII pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
14 Załącznik IX pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
15 Załącznik X pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
16 Załącznik XI pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.
17 Załącznik XII pominięty na skutek zmiany wynikającej z art. 1 pkt 6 dyrektywy Komisji nr 97/29/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.171.11) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 20 lipca 1997 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.