Dyrektywa 77/311/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do poziomu hałasu odczuwanego przez kierującego kołowymi ciągnikami rolniczymi lub leśnymi
Dz.U.UE.L.1977.105.1
Akt utracił mocDYREKTYWA RADY
z dnia 29 marca 1977 r.
w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do poziomu hałasu odczuwanego przez kierującego kołowymi ciągnikami rolniczymi lub leśnymi
(Dz.U.UE L z dnia 28 kwietnia 1977 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Zgromadzenia(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
a także mając na uwadze co następuje:
w celu wprowadzenia w życie procedury homologacji typu EWG, która jest przedmiotem dyrektywy Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(3), powinny zostać przyjęte przepisy w celu zapewnienia bezpiecznych warunków pracy oraz w szczególności ochrony słuchu pracowników rolnych kierujących takimi ciągnikami;
przepisy te są szczególnie potrzebne, jako że tylko w dwóch Państwach Członkowskich istnieją szczegółowe przepisy dotyczące poziomu hałasu odczuwanego przez kierującego wyżej wymienionymi ciągnikami;
różnice w wyżej wspomnianych ustawodawstwach krajowych mogą wpłynąć hamująco na handel we Wspólnocie i tym samym stanowić przeszkodę w ustanowieniu i funkcjonowaniu wspólnego rynku,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 marca 1977 r.
W imieniu Rady | |
G. KÀUFMAN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 127 z 18.10.1974, str. 34.
(2) Dz.U. C 125 z 16.10.1974, str. 30.
(3) Dz.U. L 84 z 28. 3.1974, str. 10.
ZAŁĄCZNIKI
- zmieniony przez art. 1 ust. 1 dyrektywy nr 82/890/EWG z dnia 17 grudnia 1982 r. (Dz.U.UE.L.82.378.45) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 21 grudnia 1982 r.
- zmieniony przez art. 1 tiret pierwsze dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 97/54/WE z dnia 23 września 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.277.24) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 30 października 1997 r.
Z dniem 19 stycznia 2000 r. okres przejściowy określony w art. 2 ust. 1 został przedłużony do dnia 1 października 2001 r w odniesieniu do wszystkich nowych typów ciągników oraz do dnia 1 października 2003 r. w odniesieniu do wszystkich nowych ciągników, zgodnie z art. 1 decyzji Komisji nr 96/627/WE z dnia 17 października 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.282.72).
Z dniem 19 stycznia 2000 r. okres przejściowy określony w art. 2 ust. 2 został przedłużony do dnia 1 października 2001 r w odniesieniu do wszystkich nowych typów ciągników oraz do dnia 1 października 2003 r. w odniesieniu do wszystkich nowych ciągników, zgodnie z art. 1 decyzji Komisji nr 96/627/WE z dnia 17 października 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.282.72).