Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu wyrobów walcowanych płaskich ze stali krzemowo-elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych pochodzące ze Stanów Zjednoczonych i Rosji oraz o wszczęciu okresowego przeglądu cła antydumpingowego nałożonego na niektóre blachy elektrotechniczne o ziarnach zorientowanych pochodzące z Rosji (określane także jako walcowane na zimno blachy i taśmy ze stali krzemowo-elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych o szerokości ponad 500 mm).
Dz.U.UE.C.2004.144.2
Akt nienormatywnyZawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu wyrobów walcowanych płaskich ze stali krzemowo-elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych pochodzące ze Stanów Zjednoczonych i Rosji oraz o wszczęciu okresowego przeglądu cła antydumpingowego nałożonego na niektóre blachy elektrotechniczne o ziarnach zorientowanych pochodzące z Rosji (określane także jako walcowane na zimno blachy i taśmy ze stali krzemowoelektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych o szerokości ponad 500 mm)
(Dz.U.UE C z dnia 28 maja 2004 r.)
Komisja otrzymała skargę zgodnie z art. 5 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 (1) ("podstawowe rozporządzenie"), z domniemaniem, iż przywóz wyrobów walcowanych płaskich ze stali krzemowo-elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych pochodzących ze Stanów Zjednoczonych i Rosji ("kraje zainteresowane"), jest dumpingowy i powoduje w ten sposób poważne szkody dla przemysłu wspólnotowego.
1.
SKARGA
SKARGA
2.
PRODUKT
PRODUKT
3.
ZARZUT DOTYCZĄCY DUMPINGU
ZARZUT DOTYCZĄCY DUMPINGU
Zarzut dotyczący dumpingu w odniesieniu do Rosji jest oparty na porównaniu wartości normalnej konstruowanej z cenami eksportowymi omawianego produktu przy przywozie do Wspólnoty.
Na tej podstawie, obliczony margines dumpingu jest znaczący dla obu zainteresowanych krajów wywozu.
4.
ZARZUT POWODOWANIA SZKODY
ZARZUT POWODOWANIA SZKODY
Zarzuca się, że ilości i ceny omawianego przywożonego produktu mają, pośród innych konsekwencji, negatywny wpływ na udział w rynku oraz ilości sprzedawane przez przemysł wspólnotowy, w rezultacie wpływając negatywnie w istotny sposób na całkowitą wydajność i sytuację finansową przemysłu wspólnotowego.
5.
PROCEDURA
PROCEDURA
5.1.
Procedura dotycząca określenia dumpingu i szkody
Procedura dotycząca określenia dumpingu i szkody
(a) Kwestionariusze
W celu otrzymania informacji uznanych za niezbędne dla jej dochodzenia, Komisja przesyła kwestionariusze do przemysłu wspólnotowego oraz do wszystkich zrzeszeń producentów we Wspólnocie, do eksporterów/producentów w Stanach Zjednoczonych i Rosji, do wszystkich zrzeszeń eksporterów/producentów, do importerów, do wszystkich zrzeszeń importerów wymienionych w skardze oraz do władz zainteresowanego kraju wywozu.
W każ dym przypadku, wszystkie zainteresowane strony powinny skontaktować się niezwłocznie z Komisją przy użyciu faksu, aby dowiedzieć się czy są wymienione w skardze i, jeżeli jest to konieczne, zwrócić się z prośbą o przesłanie kwestionariusza, biorąc pod uwagę, iż termin ustalony w pkt. 6 lit. b) niniejszego zawiadomienia ma zastosowanie do wszystkich zainteresowanych stron. 28.5.2004 C 144/2 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL (1) Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1 ostatnio zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77, z 13.3.2004, str. 12).
(b) Gromadzenie informacji i przeprowadzanie przesłuchań
Wszystkie zainteresowane strony są niniejszym proszone o przedstawienie swoich opinii, informacji innych niż odpowiedzi udzielone na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz dostarczenie potwierdzających dowodów. Wymienione informacje i potwierdzające dowody muszą wpłynąć do Komisji w terminie ustalonym w pkt. 6 lit. b) niniejszego zawiadomienia.
Ponadto, Komisja może wysłuchać zainteresowane strony, pod warunkiem, iż złożyły wniosek wskazujący, iż istnieją szczególne powody, dla których powinny one być wysłuchane. Wniosek ten musi zostać złożony w terminie ustalonym w pkt. 6 lit. c) niniejszego zawiadomienia.
5.2.
Procedura oceny interesu Wspólnoty
Procedura oceny interesu Wspólnoty
6.
TERMINY
TERMINY
Wszystkie zainteresowane strony powinny zwrócić się z prośbą o przesłanie kwestionariusza w jak najszybszym terminie, lecz nie później niż 15 dni po opublikowaniu niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
b) Dla stron, w celu zgłoszenia się, przedłożenia odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu oraz przedstawienia wszystkich innych informacji
Wszystkie zainteresowane strony, jeżeli ich reprezentacje mają być uwzględnione podczas dochodzenia, muszą zgłosić się do Komisji, przedstawić swoje opinie i przedłożyć odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu lub przedstawić wszystkie inne informacje w terminie 40 dni od daty opublikowania niniejszego zawiadomienia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, chyba że ustalono inaczej. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż wykonanie większości proceduralnych praw ustanowionych w podstawowym rozporządzeniu jest uzależnione od zgłoszenia się przez stronę w wyżej wymienionym terminie.
c) Przesłuchania
Wszystkie zainteresowane strony mogą składać wnioski o przesłuchanie przez Komisję w takim samym terminie 40 dni.
7.
PISEMNE ZGŁOSZENIA, ODPOWIEDZI NA PYTANIA ZAWARTE W KWESTIONARIUSZU I KORESPONDENCJA
PISEMNE ZGŁOSZENIA, ODPOWIEDZI NA PYTANIA ZAWARTE W KWESTIONARIUSZU I KORESPONDENCJA
Adres Komisji do celów korespondencji:
Komisja Europejska
Dyrekcja Generalna ds. Handlu
Dyrekcja B
Biuro: J-79 5/16
B-1049 Bruksela
Fax (+322) 295 65 05
Telex COMEU B 21877
8.
BRAK WSPÓŁPRACY
BRAK WSPÓŁPRACY
W przypadku ustalenia, iż zainteresowana strona dostarczyła nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, informacje te nie są brane pod uwagę i można wykorzystać dostępne fakty. Jeżeli zainteresowana strona nie współpracuje lub współpracuje jedynie częściowo i dlatego też ustalenia opierają się na dostępnych faktach zgodnie z art. 18 podstawowego rozporządzenia, wyniki mogą być mniej korzystne dla wymienionej strony, niż gdyby współpracowała.
9.
HARMONOGRAM DOCHODZENIA
HARMONOGRAM DOCHODZENIA
10.
PRZEGLĄD ISTNIEJĄCYCH ŚRODKÓW
PRZEGLĄD ISTNIEJĄCYCH ŚRODKÓW
Jeżeli ustalone zostanie, że w wyniku postępowania wszczętego niniejszym zawiadomieniem należy nał ożyć środki na wyroby walcowane płaskie ze stali krzemowo-elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych pochodzące z Rosji, a tym samym nałożyć je na walcowane na zimno blachy i taśmy ze stali krzemowo-elektrotechnicznej o ziarnach zorientowanych o szerokości ponad 500 mm, dalsze stosowanie środków nałożonych rozporządzeniem Rady (WE) nr 151/2003 nie będzie właściwe i rozporządzenie (WE) nr 151/2003 będzie wymagało odpowiednio zmiany lub uchylenia. Dlatego należy wszcząć przegląd okresowy w odniesieniu do rozporządzenia (WE) nr 151/2003 w celu umożliwienia wprowadzenia zmian lub uchyleń niezbędnych w świetle dochodzenia wszczętego niniejszym zawiadomieniem.
Dlatego Komisja niniejszym wszczyna, zgodnie z art. 11 ust. 3 podstawowego rozporządzenia, okresowy przegląd rozporządzenia (WE) nr 151/2003. Przepisy wymienione w pkt 5, 6, 7 i 8 niniejszego zawiadomienia stosuje się mutatis mutandis do wymienionego przeglądu okresowego.
______
(1) Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1 ostatnio zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77, z 13.3.2004, str. 12).
(2) Znaczy to, że dokument przeznaczony jest wyłącznie do użytku wewnętrznego. Jest on chroniony zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 145, z 31.5.2001, str. 43). Jest to dokument poufny zgodnie z art. 19 rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 (Dz.U. L 56, z 6.3.1996, str. 1) oraz art. 6 Porozumienia WTO w sprawie wykonania art. VI GATT 1994 (Porozumienie antydumpingowe).
(3) Dz.U. L 25, z 30.1.2003, str. 7.
(4) Począwszy od dn. 1 stycznia 2004 r. kod CN 7226 11 10 został zastąpiony kodem CN ex 7226 11 00.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.