Zawiadomienie o wakacie na stanowisku przewodniczącego Izby Odwoławczej.
Dz.U.UE.C.2013.339A.1
Akt nienormatywny(2013/C 339 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 20 listopada 2013 r.)
Stanowisko | PRZEWODNICZĄCY IZBY ODWOŁAWCZEJ |
Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania | AD 13 |
Rodzaj umowy | Pracownik zatrudniony na czas określony |
Nr referencyjny | VEXT/13/917/AD 13/BOA_Chairperson |
Ostateczny termin składania zgłoszeń | 20 grudnia 2013 r. godz. 24.00 czasu Alicante (CET) |
Miejsce zatrudnienia | Alicante, HISZPANIA |
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków | Między 1 lipca 2014 r. a 1 września 2014 r. |
Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki Towarowe i Wzory), zwany "Urzędem", szuka kandydatów na stanowisko przewodniczącego Izby Odwoławczej.
Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego 1 .
Urząd jest agencją Unii Europejskiej, która posiada osobowość prawną oraz niezależność finansową i administracyjną oraz jest odpowiedzialna za zarządzanie wspólnotowymi systemami znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej. Urząd współpracuje też ściśle z krajowymi urzędami państw członkowskich UE do spraw własności intelektualnej, z organizacjami międzynarodowymi i Komisją Europejską w zakresie różnorodnych kwestii dotyczących właścicieli i użytkowników praw własności intelektualnej, w tym w zakresie zwalczania fałszerstw i wspomagania skuteczności egzekwowania prawa.
Od rozpoczęcia działalności Urzędu w 1996 r., w wyniku przedłożenia zgłoszeń wspólnotowych znaków wspólnotowych, zarejestrowano ponad 900 000 znaków. Urząd działa niezależnie od krajowych urzędów ds. znaków towarowych. W ciągu 2012 r. do Urzędu wpłynęło 107 950 zgłoszeń wspólnotowego znaku towarowego i 22 513 zgłoszeń wzorów wspólnotowych (83 160 wzorów). Budżet Urzędu na 2013 r. wynosi około 418 mln EUR, a liczba stanowisk - około 780.
Mimo że Izby Odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i systemu zarządzania Urzędu, powstały na podstawie rozporządzenia jako odrębna jednostka zarządzająca w ramach Urzędu, której celem jest dostarczanie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu.
Członkowie Izb Odwoławczych dokonują przeglądu spraw i przygotowują decyzje w sprawie odwołań od decyzji pierwszej instancji Urzędu (rozpatrywanie znaków towarowych lub wzorów, sprzeciwy, unieważnienia i nieważność wzorów). Decyzje Izb Odwoławczych są podejmowane przez Izbę składającą się z przewodniczącego i dwóch członków. Dwóch z trzech członków musi mieć uprawnienia do wykonywania zawodu prawnika. W szczególnych przypadkach decyzje są podejmowane przez Izbę w rozszerzonym składzie lub przez jednego członka, który musi mieć uprawnienia do wykonywania zawodu prawnika. Zgodnie z wymaganiami służbowymi członkowie mogą być mianowani do jednej lub kilku Izb Odwoławczych.
Obecnie w skład Izb Odwoławczych wchodzi prezes, trzech przewodniczących oraz czternastu członków wspomaganych przez personel prawny i administracyjny. W Izbach Odwoławczych, w tym w służbach obsługi rejestru, pracuje około 80 osób.
W 2012 r. wpłynęło 2 339 odwołań i wydano 2 513 decyzji. Prezes Izb Odwoławczych nadzoruje działalność Izb i odpowiada za przepływ pracy i zagadnienia w zakresie zarządzania.
Języki Urzędu to: angielski, niemiecki, hiszpański, francuski i włoski. W około 65 % spraw językiem postępowania był angielski, a w dalszej kolejności niemiecki (20 %), hiszpański (7 %), francuski (6 %) i włoski (2 %).
Urząd ma siedzibę w Alicante w Hiszpanii.
Do obowiązków pomyślnie wyłonionego kandydata będzie należeć:
W wykonywaniu obowiązków przewodniczącemu pomagają asystenci prawni i pracownicy administracyjni.
Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury selekcji, musi spełniać wszystkie wymienionych poniżej warunki przez terminem złożenia zgłoszenia:
Warunki ogólne
Wykształcenie
LUB
Doświadczenie zawodowe
W chwili upływu terminu składania zgłoszeń kandydat musi mieć co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku trzyletnich studiów) odpowiadającego charakterowi i poziomowi obowiązków na tym stanowisku, uzyskanego po otrzymaniu wyżej wspomnianego dyplomu. Co najmniej osiem z tych 15 lat doświadczenia kandydat uzyskał w dziedzinie praw własności intelektualnej, z czego co najmniej cztery w dziedzinie znaków towarowych/wzorów.
Znajomość języków obcych
Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków Urzędu (angielski, niemiecki, hiszpański, francuski i włoski).
W celu wybrania najlepszych kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej następujące kwalifikacje będzie się uznawać za atut:
Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę Unii Europejskiej z listy nie więcej niż trzech kandydatów zaproponowanych przez Radę Administracyjną Urzędu. Kadencja trwa pięć lat.
Wyłonionemu kandydatowi zostanie zaoferowana pięcioletnia umowa dla członka personelu tymczasowego w kategorii AD grupa 13 zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 11.681,17 EUR. Dodatkowe elementy wynagrodzenia uwzględniają stan cywilny i liczbę dzieci pozostających na utrzymaniu. Ponadto przyznaje się dodatki na koszty przeprowadzki i koszty podróży, jak również ubezpieczenie wypadkowe, zdrowotne i emerytalne. Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym odliczeniom określonym w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, jest ono jednakże zwolnione z podatku krajowego. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante bez żadnych opłat.
Mając na uwadze wcześniejsze doświadczenie kandydatów w roli przewodniczących Izb Odwoławczych, na wniosek prezesa Izb Odwoławczych Rada Administracyjna może zmienić stopień zaszeregowania przewodniczącego Izby Odwoławczej wyłonionego w wyniku niniejszej procedury selekcyjnej, którego kadencja została odnowiona na kolejne pięć lat zgodnie z art. 136 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 207/2009, na kategorię AD grupa 14.
Okres zatrudnienia kończy się bądź z końcem kadencji, bądź na wniosek wyłonionego kandydata po złożeniu wypowiedzenia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień wymienionych wyżej warunków zatrudnienia.
Zgodnie z art. 136 rozporządzenia (WE) nr 207/2009 członkowie Izb Odwoławczych są niezawiśli. W podejmowaniu decyzji nie są związani żadnymi instrukcjami. Członkowie Izb Odwoławczych poświęcają się w pełni wykonywaniu swoich obowiązków i nie kierują się interesem osobistym ani narodowym, ani żadnymi wpływami zewnętrznymi jakiegokolwiek rodzaju. Nie mogą być odwołani ze swoich stanowisk, chyba że zaistnieją poważne podstawy do ich usunięcia i Trybunał Sprawiedliwości podejmie w tej sprawie decyzję zgodnie z procedurą ustaloną w art. 136 rozporządzenia (WE) nr 207/2009.
Zgłoszenia najlepiej składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:
za pomocą formularza zgłoszeniowego, który można znaleźć na stronie Urzędu:
http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/career/career.en.do
Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres:
Chairperson of the Administrative Board
Office for Harmonization in the Internal Market
(Trade Marks and Designs)
Avenida de Europa, 4
03008 Alicante
HISZPANIA
Zgłoszenia muszą wpłynąć najpóźniej do północy w dniu 20 grudnia 2013 r.
Należy zwrócić uwagę, że wszystkie części formularza muszą zostać wypełnione. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "zob. CV w załączeniu") nie będą brane pod uwagę.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. procedurę poniżej) będą również proszeni o dostarczenie przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych wymogów oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie:
Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy w szczególności zwrócić uwagę, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.
Selekcja będzie prowadzona pod kontrolą Rady Administracyjnej Urzędu. Wyznaczony przez Radę Administracyjną komitet preselekcyjny przeprowadzi wstępną selekcję zgłoszeń, aby ocenić dopuszczalność zgłoszeń i wybrać kandydatów do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną lub do innych testów. Rada Administracyjna sporządzi następnie listę składającą się z maksymalnie trzech kandydatów, która zostanie przedłożona Radzie Ministrów do ostatecznej decyzji.
Rozmowy kwalifikacyjne będą prowadzone w Alicante. Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani o dokładnym terminie i godzinie rozmowy w odpowiednim czasie. Rozmowy będą prowadzone w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
UHRW stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.
Jako organ odpowiedzialny za zorganizowanie selekcji, Urząd zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 2 . Odnosi się to w szczególności do poufności i bezpieczeństwa danych.
Jeżeli kandydat(-ka) uzna, że dotycząca go/jej decyzja nie była uzasadniona, może złożyć skargę zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej pod następującym adresem:
Office for Harmonization in the Internal Market
Resources Department
Avenida de Europa, 4
03008 Alicante
HISZPANIA
Dodatkowych informacji udziela:
Ralph PETHKE
Director of the Resources Department
Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs)
Office AE04-P4-069
Avenida de Europa 4
03008 Alicante
HISZPANIA
e-mail: ralph.pethke@oami.europa.eu
Uwaga: W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi zawiadomienia właściwą wersją jest wersja angielska.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.