Zawiadomienie o wakacie na stanowisku prezesa Izb Odwoławczych - VEXT/09/589/AD 14/PBoA.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2009.236A.8

Akt nienormatywny
Wersja od: 1 października 2009 r.

ZAWIADOMIENIE O WAKACIE NA STANOWISKU PREZESA IZB ODWOŁAWCZYCH

VEXT/09/589/AD 14/PBoA

(2009/C 236 A/03)

(Dz.U.UE C z dnia 1 października 2009 r.)

1. URZĄD HARMONIZACJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO (UHRW)

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany "Urzędem", został ustanowiony rozporządzeniem Rady (WE) nr 207/2009 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(1).

Urząd jest agencją Unii Europejskiej, która posiada osobowość prawną oraz niezależność finansową i administracyjną oraz jest odpowiedzialna za zarządzanie wspólnotowymi systemami znaków towarowych i wzorów. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowanie w Urzędzie obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej.

Od rozpoczęcia działalności Urzędu w 1996 r., w wyniku przedłożenia zgłoszeń wspólnotowych znaków wspólnotowych zarejestrowano ponad 500.000 znaków. Urząd działa niezależnie od krajowych urzędów ds. znaków towarowych. W ciągu 2008 r. do Urzędu wpłynęło 87.000 zgłoszeń wspólnotowych znaków towarowych i 77.000 zgłoszeń wzorów wspólnotowych. Budżet Urzędu na 2009 r. wynosi około 200 mln EUR, a liczba stanowisk - około 700.

Urzędem kieruje prezes. Na Urząd składa się szereg wydziałów, kierowanych przez dyrektorów, którym zostały przydzielone zadania i uprawnienia do podejmowania odpowiednich działań. Izby Odwoławcze ustanowiono na mocy rozporządzenia jako odrębną jednostkę zarządzającą w ramach Urzędu, której celem jest dostarczanie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a ich decyzje są zaskarżalne do Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich w Luksemburgu. Izby składają się z kilku pomniejszych izb, z których każda składa się z przewodniczącego i kilku członków. Obecnie w izbach zasiada trzech przewodniczących i jedenastu członków, których wspierają asystenci prawni i inni pracownicy, co razem stanowi około 70 pracowników.

W 2008 r. wpłynęło 1.815 odwołań i wydano 1.866 decyzji. Prezes Izb Odwoławczych nadzoruje działalność izb i odpowiada za przepływ pracy i zagadnienia w zakresie zarządzania.

Pomimo że Izby Odwoławcze muszą pozostać niezależne w podejmowaniu decyzji, są one zintegrowane z systemami administracyjnymi i kierowniczymi Urzędu, dlatego też prezes Izb Odwoławczych uczestniczy w posiedzeniach Komitetu Zarządzającego Urzędu wraz z dyrektorami innych wydziałów. Osoba na stanowisku bierze zatem udział w ogólnym zarządzaniu Urzędem.

UHRW stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

Języki Urzędu to: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Urząd ma siedzibę w Alicante w Hiszpanii.

2. STANOWISKO DO OBSADZENIA

Urząd poszukuje kandydatów na stanowisko prezesa Izb Odwoławczych.

3. OPIS FUNKCJI

Zgodnie z art. 136 rozporządzenia (WE) nr 207/2009 wyłoniona osoba będzie posiadać określone uprawnienia kierownicze i organizacyjne w związku z Izbami Odwoławczymi, w szczególności:

– przewodniczenie Prezydium Izb Odwoławczych, odpowiedzialnemu za ustanawianie zasad i organizację pracy izb,

– zapewnianie wdrożenia decyzji Prezydium,

– przydzielanie spraw poszczególnym izbom na podstawie obiektywnych kryteriów określonych przez Prezydium,

– przekazywanie prezesowi Urzędu preliminarza wydatków,

– przewodniczenie obradom rozszerzonego składu izby.

4. MIANOWANIE

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę Unii Europejskiej na wniosek rady administracyjnej Urzędu.

Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków: 16 stycznia 2011 r.

5. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłonionej osobie przyznawana jest pięcioletnia umowa dla członka personelu czasowego w kategorii AD 14, zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich. Wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiada pierwszej grupie tego stopnia i wynosi na dzień 1 lipca 2008 r. 12.732,20 EUR.

6. SZCZEGÓLNE WYMAGANIA WOBEC KANDYDATA

Poszukujemy osoby, która może nadać kierunek pracy Izb Odwoławczych, tak aby utrzymać ich wiarygodność jako niezależnego mechanizmu odwoławczego, w dalszym ciągu rozwijać spójne orzecznictwo oraz pracować nad skutecznym rozpatrywaniem spraw wnoszonych przed Izbami. Poza spełnieniem podstawowych warunków dopuszczalności przedstawionych poniżej idealny kandydat:

– sprawował istotne funkcje w zakresie zarządzania na wyższym stanowisku kierowniczym,

– jest uprawniony do wykonywania zawodu prawnika,

– posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w dziedzinie prawa w zakresie znaków wspólnotowych i (lub) wzorów,

– posiada dobre zrozumienie środowiska służb publicznych, w którego ramach Urząd funkcjonuje,

– posiada znajomość języków Urzędu wykraczającą poza minimalne wymagania.

7. WARUNKI DOPUSZCZALNOŚCI

Minimalne kwalifikacje i doświadczenie zawodowe są następujące:

– poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem (w przypadku gdy normalna długość studiów uniwersyteckich wynosi cztery lub więcej lat), lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem i co najmniej jednorocznym odpowiednim doświadczeniem zawodowym (w przypadku gdy normalna długość studiów wynosi co najmniej trzy lata),

– z dniem oznaczającym datę ostatecznego składania zgłoszeń, minimum 15 lat odpowiedniego doświadczenia zawodowego zdobytego po uzyskaniu odpowiedniego poziomu kwalifikacji,

– dogłębna znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość drugiego języka. Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków UHRW, mianowicie: hiszpański, niemiecki, angielski, francuski lub włoski.

Wyłoniony kandydat musi również spełnić ogólne warunki zatrudnienia pracowników Unii Europejskiej, a mianowicie musi być osobą, która:

– posiada obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

– nie była karana,

– jest sprawna fizycznie do wykonywania obowiązków,

– będzie zdolna do ukończenia 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. z końcem miesiąca, w którym osoba ta ukończy 65 lat.

8. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Zgłoszenia należy wysyłać pocztą elektroniczną lub kurierską za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej Urzędu:

http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/OHIM/career/career.en.do

Zgłoszenia składane pocztą elektroniczną należy wysyłać na adres:

ABBCIF@oami.europa.eu

Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres:

Chairperson of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA/SPAIN

Zgłoszenia muszą wpłynąć najpóźniej do północy w dniu 29 października 2009 r.

Należy wypełnić wszystkie części formularza. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "zob. załączone CV") nie będą brane pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni do rozmowy kwalifikacyjnej (zob. procedura poniżej) będą również proszeni o dostarczenie przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych wymogów oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie:

1) kopia dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego);

2) kopie dyplomów;

3) kopie świadectw odnoszących się do doświadczenia zawodowego, określonego w pkt 6 i 7.

Inne dokumenty, jak CV, nie będą brane pod uwagę. Należy szczególnie zwrócić uwagę, że wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

9. PROCEDURA SELEKCJI

Selekcja będzie prowadzona pod kontrolą rady administracyjnej Urzędu. Wyznaczony przez radę administracyjną komitet doradczy przeprowadzi wstępną selekcję zgłoszeń, aby ocenić dopuszczalność zgłoszeń i wybrać kandydatów do zaproszenia do rozmowy kwalifikacyjnej lub do innych testów. Rada administracyjna sporządzi następnie listę składająca się z maksymalnie trzech kandydatów, która zostanie przedłożona Radzie Ministrów do ostatecznej decyzji.

10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za zorganizowanie selekcji, UHRW zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(2). Odnosi się to głównie do poufności i bezpieczeństwa danych.

11. ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat(-ka) uzna, że dana decyzja jego/jej dotycząca nie była uzasadniona, osoba ta może złożyć skargę zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich pod następującym adresem:

Office for Harmonization in the Internal Market

Human Resources Department

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA/SPAIN

12. DODATKOWE INFORMACJE

Dodatkowych informacji udziela:

Peter Lawrence

Vice President and Director of the Human Resources Department

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Office 1A-3/20-21

Avenida de Europa 4

03008 Alicante

HISZPANIA/SPAIN

e-mail: peter.lawrence@oami.europa.eu

NB: W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi zawiadomienia, właściwą wersją jest wersja angielska.

______

(1) Dz.U. L 78 z 24.3.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.