Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania dla członków komitetu naukowego Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA) - Nr ref.: CEI-SCIE-2017.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2017.157.11

Akt nieoceniany
Wersja od: 19 maja 2017 r.

Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania dla członków komitetu naukowego Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA)
Nr ref.: CEI-SCIE-2017

(2017/C 157/09)

(Dz.U.UE C z dnia 19 maja 2017 r.)

W niniejszym zaproszeniu Agencja Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA) otwiera 11 stanowisk w swoim komitecie naukowym. Kadencja nowych członków rozpocznie się dnia 4 czerwca 2018 r., a zakończy dnia 3 czerwca 2023 r. FRA jest wyspecjalizowanym organem eksperckim Unii Europejskiej mającym za zadanie udzielanie instytucjom UE i państwom członkowskim UE (działającym w zakresie prawa UE) opartych na dowodach porad w zakresie praw podstawowych.

Będąc częścią ogólnej administracji UE, Agencja jest całkowicie niezależną instytucją z siedzibą w Wiedniu. Jej obecny komitet naukowy jest cenioną grupą uznanych międzynarodowych ekspertów z zakresu praw człowieka. Jego członkowie, w większości profesorowie uniwersyteccy, pochodzą z różnych dyscyplin i zajmowali wysokie stanowiska, w tym wiceprzewodniczącego Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, przewodniczących krajowych instytucji ds. praw człowieka, specjalnych sprawozdawców ONZ, członków międzynarodowych komitetów monitorujących i podobne stanowiska. Komitet naukowy jest ośrodkiem wybitnych ekspertów w zakresie praw człowieka i nadzoruje on pracę instytucji UE ds. praw człowieka.

Stanowisko członka komitetu naukowego FRA jest bardzo prestiżowe, jednak wymaga pełnego zaangażowania i znacznych nakładów czasu. Mandat komitetu naukowego obejmuje zagwarantowanie naukowej jakości pracy FRA w pełnym zakresie praw podstawowych. Członkowie spotykają się co najmniej 4 razy w roku w siedzibie FRA w Wiedniu.

1. 

AGENCJA

FRA jest organem doradczym Unii Europejskiej mającym siedzibę w Wiedniu (Austria) 1 .

Celem Agencji jest przekazywanie pomocy i wiedzy fachowej w zakresie praw podstawowych odpowiednim instytucjom, organom, biurom, agencjom oraz władzom Wspólnoty i jej państw członkowskich przy wdrażaniu przez nie prawa Unii Europejskiej; wsparcie to służy pełnemu poszanowaniu praw podstawowych przez te podmioty przy podejmowaniu przez nie środków lub określaniu kierunków działań w dziedzinach należących do ich kompetencji 2 .

Agencja skupia się na sytuacji w zakresie praw podstawowych w UE i jej 28 państwach członkowskich. Kraje kandydujące oraz państwa, z którymi UE zawarła układ o stabilizacji i stowarzyszeniu, mogą być zaproszone do uczestnictwa 3 .

FRA składa się z następujących organów:

zarządu,

rady wykonawczej,

komitetu naukowego,

dyrektora.

2. 

KOMITET NAUKOWY

Niniejsze zaproszenie do wyrażenia zainteresowania skierowane jest do ekspertów, którzy posiadają wymagane doświadczenie w co najmniej jednej z dyscyplin naukowych w dziedzinie praw podstawowych i są zainteresowani członkostwem w komitecie naukowym Agencji.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 168/2007 z dnia 15 lutego 2007 r. (zwanego dalej "rozporządzeniem") ustanawiającego Agencję Praw Podstawowych Unii Europejskiej (zwaną dalej "Agencją") zarząd Agencji mianuje komitet naukowy, w którego skład wchodzi jedenaście niezależnych osób o wysokich kompetencjach w dziedzinie praw podstawowych.

Rola komitetu naukowego:

Zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia wspomniany powyżej komitet naukowy jest gwarantem jakości naukowej prac Agencji.

W tym celu dyrektor Agencji angażuje komitet naukowy w prace nad przygotowaniem dokumentów sporządzanych w kontekście zadań powierzonych Agencji zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a)-f) i h) rozporządzenia, a mianowicie w związku z:

-
gromadzeniem, rejestrowaniem i rozpowszechnianiem istotnych, obiektywnych, rzetelnych i porównywalnych informacji oraz danych dotyczących praw podstawowych, w tym wyników badań i monitorowania, przekazanych Agencji przez państwa członkowskie UE, instytucje, organy, biura i agencje Unii Europejskiej, ośrodki badawcze, organy krajowe, organizacje pozarządowe, państwa trzecie i organizacje międzynarodowe, w tym właściwe organy Rady Europy,
-
opracowywaniem metod i standardów w celu poprawy porównywalności, obiektywności i rzetelności danych dotyczących praw podstawowych na szczeblu europejskim, we współpracy z Komisją Europejską i państwami członkowskimi UE,
-
prowadzeniem badań naukowych i sondaży, wykonywaniem opracowań przygotowawczych i studiów wykonalności w zakresie kwestii związanych z prawami podstawowymi,
-
formułowaniem i publikacją wniosków oraz opinii na temat szczegółowych zagadnień ze sfery praw podstawowych,
-
publikacją rocznych sprawozdań na temat kwestii praw podstawowych, które objęte są zakresem działania Agencji, zawierających przykłady dobrych praktyk,
-
publikacją sprawozdań tematycznych opartych na analizach, badaniach i sondażach prowadzonych przez Agencję,
-
opracowaniem strategii komunikacyjnej oraz propagowaniem dialogu ze społeczeństwem obywatelskim w celu zwiększenia świadomości opinii publicznej w zakresie praw podstawowych oraz aktywnego rozpowszechniania informacji o pracach Agencji.

Komitet naukowy wyraża również opinię na temat rocznego programu prac Agencji.

Funkcjonowanie komitetu naukowego:

W odróżnieniu od zarządu komitet naukowy jest organem doradczym, który nie jest zaangażowany w administrację i kierowanie Agencją. Jednocześnie komitet jest organem roboczym zaangażowanym w procesy badawcze Agencji. Oznacza to, że od jego członków oczekuje się pełnego zaangażowania, jeśli chodzi o wnoszenie znacznego wkładu czasu i pracy w działania Agencji, a ich wkład powinien być w formie uzasadnionych argumentów dotyczących jakości pracy Agencji, które mogą wymagać szczegółowych opinii pisemnych. Zgodnie z obecnymi metodami pracy poszczególni członkowie komitetu sprawują nadzór nad co najmniej jednym określonym projektem badawczym jako "sprawozdawcy" od samego powstania pomysłu projektu po publikację ostatecznych wyników. Decyzje dotyczące "jakości naukowej prac Agencji" są jednak podejmowane wspólnie przez członków komitetu naukowego. Na czele komitetu stoi przewodniczący wybierany przez komitet na roczną kadencję 4 . Przewodniczącego wspiera punkt kontaktowy w biurze dyrektora FRA.

Skład komitetu naukowego:

Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia w skład komitetu naukowego wchodzi jedenaście niezależnych osób o wysokich kompetencjach w dziedzinie praw podstawowych. Zarząd mianuje członków komitetu po wystosowaniu zaproszenia do zgłaszania kandydatur i przeprowadzeniu przejrzystej procedury wyboru oraz po konsultacji z odpowiednią komisją Parlamentu Europejskiego 5 .

Zarząd Agencji zapewnia równą reprezentację geograficzną mianowanych przez siebie członków komitetu naukowego. Ponadto zarząd dąży do osiągnięcia równowagi udziału kobiet i mężczyzn w komitecie naukowym. Zwróci również należytą uwagę na dyscypliny naukowe i specjalizacje w celu uwzględnienia różnych obszarów określonych w wieloletnich ramach prac Agencji.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia członkowie zarządu Agencji nie mogą być członkami komitetu naukowego.

Członkowie komitetu naukowego powinni być ekspertami w co najmniej jednej dziedzinie związanej z prawami człowieka lub odnoszącej się do nich, między innymi w zakresie:

-
nauk społecznych, w tym kandydaci posiadający wiedzę fachową z dziedziny metod badawczych oraz międzynarodowych badań porównawczych,
-
prawa, w tym porównawczego prawa konstytucyjnego, prawa UE i prawa międzynarodowego,
-
nauk politycznych,
-
statystyki.

Kadencja:

Kadencja członków komitetu naukowego trwa pięć lat. Nie podlega przedłużeniu. Członkowie komitetu naukowego są niezależni i muszą przestrzegać zasad poufności.

Mogą zostać zastąpieni wyłącznie w przypadku, gdy wystąpią z takim wnioskiem albo w razie trwałej niezdolności do wykonywania swoich obowiązków. Jeżeli jednak członek komitetu przestaje spełniać kryteria niezależności, niezwłocznie informuje o tym Komisję Europejską i dyrektora Agencji. Zarząd może także stwierdzić - na wniosek jednej trzeciej swych członków lub na wniosek Komisji - brak niezależności i odwołać daną osobę. Zarząd mianuje nowego członka komitetu na pozostały okres kadencji zgodnie z procedurą mianowania zwykłych członków. Jeśli pozostały okres kadencji jest krótszy niż dwa lata, mandat nowego członka komitetu może zostać przedłużony na okres pełnej pięcioletniej kadencji. Agencja podaje do wiadomości publicznej i aktualizuje wykaz członków komitetu naukowego na swojej stronie internetowej.

Posiedzenia komitetu naukowego:

Zgodnie z art. 14 ust. 6 rozporządzenia posiedzenia plenarne komitetu naukowego są zwoływane cztery razy w roku. Miejscem posiedzeń jest siedziba Agencji (Wiedeń), wyjątkowo mogą odbywać się w innym miejscu. Od członków oczekuje się uczestnictwa w tych spotkaniach oraz wnoszenia znacznego wkładu czasu i pracy, w tym analizowania i zgłaszania uwag dotyczących przekazanych im materiałów, najlepiej w formie pisemnej i z uzasadnieniem.

Członkom komitetu naukowego przysługuje rekompensata w związku z uczestnictwem w pracach komitetu naukowego 6 .

3. 

WYMAGANE KWALIFIKACJE I DOŚWIADCZENIE, KRYTERIA OCENY

A.
Kryteria kwalifikujące

Kandydaci na członków komitetu naukowego muszą spełniać następujące cztery kryteria:

-
mieć ukończone studia na poziomie co najmniej magisterskim lub porównywalne wykształcenie wyższe w odpowiedniej dziedzinie naukowej,
-
mieć siedmioletnie udokumentowane doświadczenie zawodowe w obszarze praw podstawowych w kontekście takich dyscyplin naukowych, jak nauki społeczne, nauki polityczne, prawo lub statystyka, zdobyte po uzyskaniu stopnia naukowego określonego powyżej,
-
mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich UE lub państwa uczestniczącego w pracach FRA w charakterze obserwatora zgodnie z art. 28 rozporządzenia Rady (WE) nr 168/2007 ustanawiającego Agencję Praw Podstawowych Unii Europejskiej,
-
mieć gruntowną znajomość jednego z języków urzędowych UE i zadowalającą znajomość innego języka urzędowego UE 7 .
B.
Kryteria wyboru

WYMOGI ZASADNICZE:

W procesie selekcji członków komitetu naukowego bierze się pod uwagę pięć następujących zasadniczych wymagań:

-
doskonałość naukowa: doskonałość naukowa ściśle związana z dziedzinami mandatu Agencji, wykazana w publikacjach z odpowiednich dziedzin lub innych wskaźnikach odpowiedniego doświadczenia zawodowego w takich dziedzinach, jak prawo, nauki społeczne, nauki polityczne, statystyka, geografia, ekonomia, antropologia lub dziennikarstwo,
-
międzynarodowe doświadczenie porównawcze: duże doświadczenie w pracy nad badaniami lub prowadzeniu badań w więcej niż jednym kraju w dziedzinach ściśle związanych z pracą Agencji,
-
dogłębna wiedza praktyczna w dziedzinie praw podstawowych/praw człowieka: bogate doświadczenie w zakresie prawa, nauk społecznych, polityki lub praktycznego wdrażania praw podstawowych/praw człowieka, na przykład doświadczenie w zakresie pracy w terenie i analizy danych, udzielania porad technicznych, wydawania orzeczeń sądowych lub pracy w międzynarodowej organizacji rządowej lub pozarządowej,
-
wydawanie opinii lub zaleceń: doświadczenie w sporządzaniu opinii lub zaleceń na poziomie krajowym lub międzynarodowym w odniesieniu do obszarów zainteresowań Agencji,
-
doskonała znajomość naukowego języka angielskiego: doskonała znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie. W komitecie naukowym język angielski 8  jest językiem używanym zarówno w komunikacji ustnej, jak i pisemnej.

DODATKOWE ATUTY:

Spełnienie następujących czterech kryteriów będzie uważane za dodatkowy atut:

-
zajmowanie, obecnie lub w przeszłości, stałego etatu profesora lub innych stanowisk związanych z prowadzeniem badań w instytucji akademickiej,
-
posiadanie stopnia doktora,
-
posiadanie doświadczenia zawodowego w środowisku multidyscyplinarnym, najlepiej w kontekście międzynarodowym,
-
posiadanie doświadczenia w rozpowszechnianiu wyników badań wśród wielu odbiorców w sposób innowacyjny i efektywny.

W szczególności spełnienie wyżej wymienionych zasadniczych wymagań będzie oceniane w oparciu o następującą skalę punktów za zasługi, fakty i dowody:

1.
Doskonałość naukowa (0-30 punktów)
-
odpowiednie publikacje naukowe - co najmniej 10 publikacji wysokiej jakości,
-
odpowiednie opinie specjalistyczne, zalecenia lub wnioski przekazane organom publicznym,
-
odpowiednie projekty badawcze w różnych państwach członkowskich UE,
-
odpowiednie nauczanie w różnych państwach członkowskich UE oraz doświadczenie w przewodniczeniu konferencjom międzynarodowym, w uczestnictwie w międzynarodowych grupach roboczych i w projektach multidyscyplinarnych.
2.
Międzynarodowe doświadczenie porównawcze (0-15 punktów)
-
odpowiednie doświadczenie w pracy w terenie, w tym np. w badaniach międzynarodowych,
-
odpowiednie doświadczenie w zakresie doradztwa w dziedzinie polityki i prawa w kontekście międzynarodowym lub transnarodowym,
-
odpowiednie doświadczenie w zakresie porównywania systemów politycznych i porównawczego prawa konstytucyjnego (UE);
3.
Dogłębna praktyczna wiedza w dziedzinie praw podstawowych/praw człowieka oraz wiedza w zakresie polityki (0-15 punktów)
-
odpowiednie doświadczenie w administracji publicznej lub polityce, w tym zajmowanie obecnie lub w przeszłości stanowisk kierowniczych,
-
odpowiednie doświadczenie w sądownictwie, w tym zajmowanie obecnie lub w przeszłości stanowisk kierowniczych,
-
odpowiednie doświadczenie w organizacjach pozarządowych, w tym zajmowanie obecnie lub w przeszłości stanowisk kierowniczych,
-
odpowiednie doświadczenie w krajowych instytucjach ds. praw człowieka lub innych organach ds. praw człowieka na poziomie krajowym, w tym zajmowanie obecnie lub w przeszłości stanowisk kierowniczych,
-
odpowiednie doświadczenie w dziedzinie praw podstawowych na szczeblu międzynarodowym, w tym zajmowanie obecnie lub w przeszłości stanowisk kierowniczych.
4.
Wydawanie opinii lub zaleceń/wniosków (0-15 punktów)
-
rozległe doświadczenie w przekładaniu badań naukowych na odpowiednie zalecenia praktyczne,
-
rozległe doświadczenie w dostarczaniu organom administracji publicznej i organizacjom pozarządowych zwięzłych i istotnych dla polityki opinii specjalistycznych,
-
rozległe doświadczenie w roli redaktora naukowego,
-
doświadczenie w przekazywaniu ogółowi społeczeństwa informacji o prawach podstawowych.
5.
Doskonała znajomość naukowego języka angielskiego (0-10 punktów)
-
doskonała znajomość naukowego języka angielskiego w piśmie,
-
rozległe doświadczenie w pisaniu i redagowaniu tekstów naukowych w języku angielskim.

Za kryteria wskazane jako dodatkowe atuty przyznaje się w sumie od 0 do 5 punktów.

Przy wyborze będzie również brana pod uwagę potrzeba zapewnienia równej reprezentacji geograficznej i równowagi płci.

4. 

SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydaci są proszeni o składanie zgłoszeń drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej Agencji: http://fra.europa.eu/en/about-fra/recruitment/vacancies.

Przyjmowane będą wyłącznie zgłoszenia składane. Dopuszczone zostaną wyłącznie zgłoszenia zawierające następujące dokumenty:

-
list motywacyjny (maksymalnie jedna strona),
-
formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Agencji w zakładce dotyczącej niniejszego zaproszenia do wyrażenia zainteresowania,
-
wykaz publikacji naukowych w formie książek i w czasopismach recenzowanych, w tym streszczenia pięciu artykułów najbardziej związanych z tematyką prac komitetu (trzy streszczenia powinny być w języku angielskim). Na późniejszym etapie selekcji Agencja może zażądać kolejnych dokumentów na poparcie kandydatury.

W sprawie wyjaśnień dotyczących niniejszego zaproszenia i procedury składania zgłoszeń można pisać na następujący adres:

selection-scientific-committee@fra.europa.eu

5. 

PROCEDURA SELEKCJI, MIANOWANIE I KADENCJA

Kwalifikacja:

Dyrektor Agencji przygotowuje i organizuje prace związane z kwalifikacją członków komitetu naukowego. Dyrektor przewodniczy komisji prekwalifikacyjnej złożonej z kierowników jednostek Agencji i osoby wyznaczonej do tego celu przez Radę Europy. W pracach komisji prekwalifikacyjnej może uczestniczyć dwóch członków zarządu FRA w charakterze obserwatorów.

Komisja prekwalifikacyjna sprawdza, czy kandydaci spełniają określone wymogi kwalifikacyjne, zgodnie z kryteriami kwalifikacyjnymi. Niespełnienie jednego z tych kryteriów skutkuje wykluczeniem danego kandydata z kolejnych etapów procedury selekcji.

Następnie komisja prekwalifikacyjna ocenia każdą kandydaturę na podstawie kryteriów wyboru. Sporządza "formularz oceny indywidualnej" dla każdego kandydata obejmujący krótki komentarz z podkreśleniem konkretnych atutów i braków danego kandydata.

Dyrektor przedstawia radzie wykonawczej FRA wyniki procedury kwalifikacji, w tym informacje o kandydatach, których uznaje się za niespełniających kryteriów kwalifikacji.

Selekcja:

Rada wykonawcza ocenia wszystkich kandydatów na podstawie ustalonych kryteriów wyboru.

W tej ocenie rada wykonawcza bierze pod uwagę:

-
prace komisji prekwalifikacyjnej,
-
konieczność, aby zakres specjalności członków komitetu naukowego obejmował najbardziej istotne obszary działalności FRA,
-
potrzebę zapewnienia równej reprezentacji geograficznej i równowagi płci.

Rada wykonawcza przedkłada zarządowi listę najlepszych kandydatów. Lista zawiera więcej niż jedenaście, ale mniej niż dwadzieścia dwa nazwiska. W odniesieniu do każdego kandydata lista ta obejmuje również punkty za zasługi i wniosek dotyczący predyspozycji do pełnienia funkcji członka komitetu naukowego.

Przewodniczący rady wykonawczej przedstawia zarządowi wyniki procedury selekcji, w tym spis kandydatów nieuwzględnionych na wyżej wspomnianej liście, jak również kandydatów, których uznaje się za niespełniających kryteriów kwalifikacji.

Służby operacyjne Agencji zapewniają wsparcie techniczne i logistyczne na potrzeby procedury selekcji.

Mianowanie:

Zarząd Agencji, po konsultacji z właściwą komisją Parlamentu Europejskiego, mianuje członków komitetu naukowego z listy przedłożonej przez radę wykonawczą. Kandydatów, którzy nie zostali mianowani umieszcza się na liście rezerwowej.

Zgodnie z art. 14 ust. 2 rozporządzenia członków mianuje się na pięcioletnią kadencję, która nie jest odnawialna.

Lista rezerwowa jest ważna przez okres kadencji mianowanego komitetu naukowego. W przypadku wakatu zarząd mianuje nowego członka z listy rezerwowej. Wakat obsadza się na pozostały okres kadencji komitetu naukowego. Jednak zgodnie z art. 14 ust. 1 rozporządzenia, zarząd stosuje procedurę mianowania identyczną z procedurą mianowania pierwotnych członków, konsultując się z komisją LIBE Parlamentu Europejskiego. Potencjalni kandydaci powinni mieć świadomość, że w wyniku publicznej procedury posiedzeń komisji LIBE komisja LIBE może podjąć decyzję o podaniu nazwisk i życiorysów kandydatów do publicznej wiadomości. Potencjalni kandydaci mają prawo sprzeciwić się publikacji swoich danych, wysyłając e-mail na adres selection-scientific-committee@fra.europa.eu

6. 

DEKLARACJA DOTYCZĄCA ZAANGAŻOWANIA, INTERESÓW I POUFNOŚCI

Na członków komitetu naukowego mianuje się konkretne osoby. Członkowie zobowiązują się działać niezależnie od jakichkolwiek wpływów zewnętrznych. Z tego powodu muszą podpisać deklarację o zaangażowaniu i deklarację interesów 9 .

Wymagana będzie również deklaracja poufności, aby zapewnić zgodność z zasadami poufności przy zajmowaniu się informacjami wyraźnie określonymi przez Agencję jako "zastrzeżone lub poufne" 10 .

7. 

RÓWNOŚĆ SZANS

FRA zachęca wszystkie osoby spełniające kryteria i zainteresowane członkostwem w komitecie naukowym FRA do składania zgłoszeń.

FRA stosuje politykę równości szans i gwarantuje, że jej procedury selekcji nie dyskryminują ze względu na płeć, kolor skóry, rasę, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną lub jakikolwiek inny powód.

FRA jest zobowiązana do uzyskania równowagi płci, dlatego do składania zgłoszeń zachęca się szczególnie kobiety.

8. 

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Należy mieć na uwadze, że FRA nie będzie zwracać zgłoszeń kandydatom. Dane osobowe wymagane od kandydatów przez FRA będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 11 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa takich danych.

Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie na potrzeby procedury selekcji. Jeżeli kandydat ma jakiekolwiek pytania dotyczące przetwarzania jego danych osobowych, może je przesłać na poniższy adres:

selection-scientific-committee@fra.europa.eu

W każdej chwili kandydaci mogą skorzystać z prawa dochodzenia roszczeń, zwracając się do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych http://www.edps.europa.eu.

9. 

TERMIN

Termin składania zgłoszeń upływa w dniu 7 lipca 2017 r. o godz. 13.00 (czasu lokalnego, GMT +1).

Należy mieć na uwadze, że z uwagi na dużą liczbę przyjmowanych zgłoszeń, kiedy zbliża się termin końcowy ich składania, system może mieć trudności z przetwarzaniem dużych ilości danych. Dlatego zalecamy kandydatom wysyłanie zgłoszeń ze stosowanym wyprzedzeniem.

1 Przyjęte przez Radę Unii Europejskiej rozporządzenie ustanawiające Agencję opublikowano w Dz.U. L 53 z 22.2.2007, s. 1.
2 Art. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 168/2007 z dnia 15 lutego 2007 r. ustanawiającego Agencję Praw Podstawowych Unii Europejskiej.
3 Zob. art. 28 rozporządzenia (WE) nr 168/2007.
4 Art. 19 regulaminu wewnętrznego Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej.
5 Komisja Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych ("LIBE").
6 Art. 24 regulaminu wewnętrznego Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej.
7 Uwaga: językiem roboczym używanym we wszystkich posiedzeniach i we wszystkich materiałach - w odniesieniu zarówno do FRA, jak i do członków komitetu naukowego - jest język angielski. FRA tłumaczy tylko ostateczne wersje swoich materiałów na inne języki urzędowe UE, w związku z czym od kandydatów oczekuje się bardzo wysokiego poziomu znajomości języka angielskiego - w zakresie umiejętności rozumienia tekstu mówionego, czytania i pisania - ponieważ tłumaczenia pisemne i ustne w odniesieniu do prac komitetu nie są możliwe.
8 Art. 4 ust. 2 regulaminu wewnętrznego Agencji.
9 Art. 27 ust. 2 regulaminu wewnętrznego.
10 Art. 26 ust. 2 regulaminu wewnętrznego.
11 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.