Zaproszenie do składania wniosków IX-2019/02 - "Dotacje dla europejskich fundacji politycznych".
Dz.U.UE.C.2018.228.23
Akt nienormatywnyZaproszenie do składania wniosków IX-2019/02 - "Dotacje dla europejskich fundacji politycznych"
(Dz.U.UE C z dnia 29 czerwca 2018 r.)
A.
WPROWADZENIE I RAMY PRAWNE
WPROWADZENIE I RAMY PRAWNE
B.
CEL ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW
CEL ZAPROSZENIA DO SKŁADANIA WNIOSKÓW
C.
CEL, KATEGORIA I FORMA FINANSOWANIA
CEL, KATEGORIA I FORMA FINANSOWANIA
D.
DOSTĘPNY BUDŻET
DOSTĘPNY BUDŻET
E.
WYMOGI W ZAKRESIE DOPUSZCZALNOŚCI WNIOSKÓW O FINANSOWANIE
WYMOGI W ZAKRESIE DOPUSZCZALNOŚCI WNIOSKÓW O FINANSOWANIE
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego do rąk: Didier KLETHI, dyrektor generalny DG ds. Finansów SCH 05B031 L-2929 Luksemburg |
F.
KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW O FINANSOWANIE
KRYTERIA OCENY WNIOSKÓW O FINANSOWANIE
F.1.
Kryteria wykluczenia
Kryteria wykluczenia
F.2.
Kryteria kwalifikowalności
Kryteria kwalifikowalności
F.3.
Kryteria wyboru
Kryteria wyboru
F.4.
Kryteria przyznawania i podział finansowania
Kryteria przyznawania i podział finansowania
G.
WSPÓLNA KONTROLA ZE STRONY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I URZĘDU
WSPÓLNA KONTROLA ZE STRONY PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I URZĘDU
H.
WARUNKI
WARUNKI
I.
HARMONOGRAM
HARMONOGRAM
J.
UJAWNIANIE I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
UJAWNIANIE I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
K.
INNE INFORMACJE
INNE INFORMACJE
ZAŁĄCZNIK
DOTACJE 14 DLA EUROPEJSKICH FUNDACJI POLITYCZNYCH
NA ROK BUDŻETOWY [WSTAWIĆ ROK]
STRUKTURA WNIOSKU O FINANSOWANIE
Poniższa tabela ma pomóc w przygotowaniu wniosku o finansowanie. Można jej używać jako listy kontrolnej przy sprawdzaniu, czy wniosek zawiera wszystkie wymagane dokumenty.
Numer dokumentu | DOKUMENTY DO PRZEDŁOŻENIA | |
Dokumenty, które należy dostarczyć, ale które nie zostały uiete w tym wzorze wniosku o finansowanie | ||
1. | Oryginał pisma przewodniego z podaniem wnioskowanej kwoty dotacji na rok budżetowy n, podpisany przez przedstawiciela prawnego | □ |
2. | Pismo przedstawiciela prawnego potwierdzające upoważnienie do podejmowania zobowiązań prawnych w imieniu wnioskodawcy | □ |
3. | Wykaz osób posiadających uprawnienia w zakresie reprezentowania oraz uprawnienia decyzyjne lub kontrolne w stosunku do organizacji wnioskodawcy, takich jak przewodniczący, członkowie zarządu, sekretarz generalny lub skarbnik (1) | □ |
4. | Dowód zarejestrowania przez Urząd w dniu złożenia wniosku o finansowanie | □ |
5. | Program prac | □ |
6. | Jedynie w przypadku nowego wnioskodawcy, który nie mógł spełnić warunków określonych w art. 23 ust. 1 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014: ostatnie sprawozdanie finansowe po audycie, przygotowane przez zawodowego księgowego | □ |
Dokumenty, które należy dostarczyć i które zostały uięte w tym wzorze wniosku o finansowanie | ||
7. | Formularz informacji finansowych | □ |
8. | Oświadczenie w sprawie ogólnych warunków oraz kryteriów wykluczenia | □ |
9. | Budżet szacunkowy | □ |
10. | Oświadczenie o złożeniu wniosku za pośrednictwem powiązanej europejskiej partii politycznej | □ |
(1) W stosownych przypadkach z odniesieniem do właściwych przepisów zawartych w statucie wnioskodawcy. |
FORMULARZ INFORMACJI FINANSOWYCH
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE OGÓLNYCH WARUNKÓW ORAZ KRYTERIÓW WYKLUCZENIA
Ja, niżej podpisany, prawny przedstawiciel [wstawić nazwę wnioskodawcy] oświadczam, że:
Podpis osoby upoważnionej:
Tytuł (pani, pan, prof. ...), imię i nazwisko: | |
Stanowisko w organizacji składającej wniosek o finansowanie: | |
Miejscowość/data: | |
Podpis: |
_________
(*) Przepisy artykułów przywołanych w powyższych odniesieniach znajdują się poniżej:
Artykuł 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego
Instytucja zamawiająca wyklucza wykonawcę z udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia, regulowanych przepisami niniejszego rozporządzenia, w przypadku gdy:
a) podmiot gospodarczy znajduje się w stanie upadłości, prowadzone jest wobec niego postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne, w przypadku gdy jego aktywami zarządza likwidator lub sąd, w przypadku zawarcia układu z wierzycielami, w przypadku gdy jego działalność gospodarcza jest zawieszona lub w przypadku gdy znajduje się on w jakiejkolwiek analogicznej sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w krajowych przepisach ustawowych lub wykonawczych;
b) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej - że dany wykonawca naruszył obowiązki dotyczące uiszczania podatków lub składek na ubezpieczenie społeczne zgodnie z prawem kraju, w którym wykonawca ten prowadzi przedsiębiorstwo, zgodnie z prawem kraju, w którym znajduje się instytucja zamawiająca lub z prawem kraju realizacji zamówienia;
c) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej - że dany wykonawca dopuścił się poważnego wykroczenia zawodowego poprzez naruszenie mających zastosowanie przepisów ustawowych lub wykonawczych lub norm etycznych grupy zawodowej, do której ten wykonawca należy, lub poprzez każde bezprawne zachowanie, które ma wpływ na jego zawodową wiarygodność, gdy tego rodzaju zachowanie wskazuje na bezprawny zamiar lub rażące niedbalstwo, w tym w szczególności poprzez następujące zachowanie:
(i) przedstawienie informacji wymaganych do weryfikacji braku podstaw wykluczenia lub do weryfikacji spełnienia kryteriów kwalifikacji lub w ramach realizacji zamówienia, które to informacje w wyniku nieuczciwości lub zaniedbania wprowadzały w błąd;
(ii) zawarcie porozumienia z innymi wykonawcami w celu zakłócenia konkurencji;
(iii) naruszenie praw własności intelektualnej;
(iv) próby wpłynięcia na proces podejmowania decyzji przez instytucję zamawiającą w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;
(v) próby pozyskania poufnych informacji, które mogą dać danemu wykonawcy nienależną przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
d) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku - że dany wykonawca dopuścił się jednego z następujących czynów:
(i) nadużycia finansowego w rozumieniu art. 1 Konwencji w sprawie ochrony interesów finansowych Wspólnot Europejskich, ustanowionej aktem Rady z dnia 26 lipca 1995 r.;
(ii) korupcji, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 Konwencji w sprawie zwalczania korupcji, w którą zaangażowani są urzędnicy Wspólnot Europejskich lub urzędnicy państw członkowskich Unii Europejskiej, ustanowionej aktem Rady z dnia 26 maja 1997 r., i w art. 2 ust. 1 decyzji ramowej Rady 2003/568/WSiSW, jak również korupcji zdefiniowanej w prawie kraju, w którym znajduje się instytucja zamawiająca, kraju, w którym wykonawca prowadzi przedsiębiorstwo, lub kraju realizacji zamówienia;
(iii) udziału w organizacji przestępczej, zgodnie z definicją w art. 2 decyzji ramowej Rady 2008/841/WSiSW;
(iv) prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zgodnie z definicją w art. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2005/60/WE;
(v) przestępstw terrorystycznych lub przestępstw związanych z działalnością terrorystyczną, zgodnie z definicją zawartą, odpowiednio, w art. 1 i 3 decyzji ramowej Rady 2002/475/WSiSW (1), lub podżegania do popełnienia przestępstwa, pomocnictwa, współsprawstwa lub usiłowania popełnienia takich przestępstw, o których mowa w art. 4 tej decyzji;
(vi) pracy dzieci lub innych form handlu ludźmi, zgodnie z definicją w art. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/36/UE;
e) wykonawca dopuścił się znaczących uchybień w wypełnieniu najważniejszych obowiązków w ramach wykonywania umowy finansowanej z budżetu, które doprowadziły do wcześniejszego rozwiązania tej umowy lub do zastosowania ryczałtowego odszkodowania lub innych kar przewidzianych w umowie, lub które zostały wykryte w następstwie kontroli, audytów lub dochodzeń prowadzonych przez urzędnika zatwierdzającego, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) lub Trybunał Obrachunkowy;
f) stwierdzono - w drodze prawomocnego wyroku lub ostatecznej decyzji administracyjnej - że dany wykonawca dopuścił się nieprawidłowości w rozumieniu art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 2988/95.
Art. 107. ust. 1 rozporządzenia finansowego
Instytucja zamawiająca nie udziela zamówienia w ramach danego postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który:
a) znajduje się w sytuacji wykluczenia, ustalonej zgodnie z art. 106;
b) przedstawił informacje wymagane jako warunek udziału w postępowaniu, które to informacje wprowadzały w błąd, lub wcale nie przedstawił tych informacji;
c) był wcześniej zaangażowany w przygotowanie dokumentów zamówienia, jeżeli wiąże się to z zakłóceniem konkurencji, któremu nie można inaczej zaradzić.
Zgodnie z art. 18 ust. 2 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 wnioskodawca nie może podlegać żadnym karom przewidzianym w art. 27 ust. 1 i w art. 27 ust. 2 lit. a) ppkt (v) i (vi). Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014 - art. 27 ust. 1
Zgodnie z art. 16 Urząd tytułem kary usuwa europejską partię polityczną lub europejską fundację polityczną z rejestru w następujących sytuacjach:
a) jeżeli wobec danej partii lub fundacji wydano prawomocny wyrok stwierdzający podjęcie przez nią nielegalnej działalności naruszającej interesy finansowe Unii, zgodnie z art. 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego;
b) jeżeli zgodnie z procedurami określonymi w art. 10 ust. 2-5 stwierdzono, że nie spełnia już ona jednego lub kilku warunków określonych w art. 3 ust. 1 lub art. 3 ust. 2; lub
ba) jeżeli decyzja o zarejestrowaniu danej partii lub fundacji opiera się na nieprawidłowych bądź błędnych informacjach, za które odpowiada wnioskodawca, lub jeżeli decyzja taka została uzyskana w drodze oszustwa; lub
c) jeżeli wniosek państwa członkowskiego o usunięcie z rejestru ze względu na poważne zaniedbanie obowiązków przewidzianych w prawie krajowym spełnia wymogi określone w art. 16 ust. 3 lit. b).
Rozporządzenie (UE, Euratom) nr 1141/2014 - art. 27 ust. 2 lit. a) ppkt (v) i (vi)
Urząd nakłada kary finansowe w następujących sytuacjach:
a) naruszenia niewymierne:
(v) jeżeli wobec europejskiej partii politycznej lub europejskiej fundacji politycznej wydano prawomocny wyrok stwierdzający podjęcie przez nią nielegalnej działalności naruszającej interesy finansowe Unii zgodnie z art. 106 ust. 1 rozporządzenia finansowego;
(vi) jeżeli dana europejska partia polityczna lub europejska fundacja polityczna kiedykolwiek celowo nie podała informacji lub celowo podała nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje, lub jeżeli organy uprawnione na mocy niniejszego rozporządzenia do przeprowadzania audytu lub kontroli beneficjentów finansowania z budżetu ogólnego Unii Europejskiego wykryły nieprawidłowości w rocznych sprawozdaniach finansowych, uznawane za stanowiące istotne pominięcia lub błędy zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości, zdefiniowanymi w art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1606/2002.
SZACUNKOWY BUDŻET
Koszty | ||
Koszty kwalifikowalne | Budżet | Faktycznie |
A.1: Koszty zatrudnienia pracowników 1. Wynagrodzenia 2. Składki 3. Szkolenie zawodowe 4. Koszty delegacji 5. Inne koszty zatrudnienia pracowników | ||
A.2: Koszty infrastruktury i koszty operacyjne 1. Czynsz, media i koszty utrzymania 2. Koszty instalacji, eksploatacji i utrzymania urządzeń 3. Koszty amortyzacji ruchomości i nieruchomości 4. Materiały papiernicze i narzędzia biurowe 5. Opłaty pocztowe i telekomunikacyjne 6. Koszty druku, tłumaczeń, reprodukcji 7. Inne koszty związane z infrastrukturą | ||
A.3: Koszty administracyjne 1. Koszty dokumentacji (prasa, agencje prasowe, bazy danych) 2. Koszty analiz i badań 3. Koszty sądowe 4. Koszty księgowe i koszty audytu 5. Wsparcie dla stron trzecich 6. Inne koszty administracyjne | ||
A.4: Posiedzenia i koszty reprezentacyjne 1. Koszty posiedzeń 2. Uczestnictwo w seminariach i konferencjach 3. Koszty reprezentacyjne 4. Koszty zaproszeń 5. Inne koszty związane z organizacją posiedzeń | ||
A.5: Koszty rozpowszechniania i publikacji 1. Koszty publikacji 2. Tworzenie i użytkowanie stron internetowych 3. Koszty reklamy 4. Drobne materiały promocyjne 5. Seminaria i wystawy 6. Inne koszty związane z polityką informacyjną | ||
A.6: Przydział na "rezerwę na pokrycie kosztów kwalifikowalnych w pierwszym kwartale roku N+1" | ||
A. KWOTA CAŁKOWITA KOSZTÓW KWALIFIKOWALNYCH | ||
Koszty niekwalifikowalne 1. Rezerwa 2. Straty kursowe 3. Wierzytelności wątpliwe na rzecz stron trzecich 4. Wkłady rzeczowe 5. Inne (określić jakie) | ||
B. KWOTA CAŁKOWITA KOSZTÓW NIEKWALIFIKOWALNYCH | ||
C. KOSZTY OGÓŁEM |
Dochody | ||
Budżet | Faktycznie | |
D.1 Uwolnienie "rezerwy na pokrycie kosztów kwalifikowalnych w pierwszym kwartale roku N" | nie dotyczy | |
D.2 Finansowanie Parlamentu Europejskiego | ||
D.3 Wkłady pochodzące od członków | ||
3.1 od organizacji członkowskich 3.2 od indywidualnych członków | ||
D.4 Darowizny | ||
D.5 Inne zasoby własne | ||
(wymienić) | ||
D.6. Odsetki z tytułu płatności zaliczkowych | ||
D.7. Wkłady rzeczowe | ||
D. DOCHODY OGÓŁEM | ||
E. Zyski/straty (F-C) |
F. Zasoby własne przeniesione na rachunek rezerwy | ||
G. Zyski/straty związane z kontrolą zgodności z zasadą non-profit (E-F) |
OŚWIADCZENIE O ZŁOŻENIU WNIOSKU ZA POŚREDNICTWEM POWIĄZANEJ EUROPEJSKIEJ PARTII POLITYCZNEJ
Ja, niżej podpisany, prawny przedstawiciel [wstawić nazwę wnioskodawcy] oświadczam, że zgodnie z art. 18 ust. 5 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014 niniejszy wniosek o finansowanie [wstawić nazwę wnioskodawcy] w roku budżetowym 2019 został złożony za pośrednictwem powiązanej europejskiej partii politycznej [wstawić nazwę powiązanej europejskiej partii politycznej].
Podpis osoby upoważnionej:
Tytuł (pani, pan, prof. ...), imię i nazwisko: | |
Stanowisko w organizacji składającej wniosek o finansowanie: | |
Miejscowość/data: | |
Podpis: |
1. Kontrola nad wypełnianiem przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne ich obowiązków, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, jest sprawowana we współpracy przez Urząd, urzędnika zatwierdzającego Parlamentu Europejskiego i właściwe państwa członkowskie.
2. Urząd sprawuje kontrolę nad wypełnianiem przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne ich obowiązków, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, w szczególności w związku z art. 3, art. 4 ust. 1 lit. a), b) i d)-f), art. 5 ust. 1 lit. a)-e) i g), art. 9 ust. 5 i 6 oraz art. 20, 21 i 22.
Urzędnik zatwierdzający Parlamentu Europejskiego sprawuje kontrolę nad wypełnianiem przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne obowiązków związanych z finansowaniem unijnym, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu, zgodnie z rozporządzeniem finansowym. Przy sprawowaniu takiej kontroli Parlament Europejski podejmuje niezbędne środki w zakresie zwalczania nadużyć finansowych mających skutki dla interesów finansowych Unii i zapobiegania im.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.