Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/20/12 - w ramach programu "Uczenie się przez całe życie" - Realizacja europejskich celów strategicznych w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) (współpraca zainteresowanych stron, doświadczenia i innowacje).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.169.19

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 czerwca 2012 r.

Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/20/12

w ramach programu "Uczenie się przez całe życie"

Realizacja europejskich celów strategicznych w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) (współpraca zainteresowanych stron, doświadczenia i innowacje)

(2012/C 169/08)

(Dz.U.UE C z dnia 15 czerwca 2012 r.)

Część A - wsparcie w zakresie realizacji na szczeblu krajowym celów europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) i podnoszenia świadomości na temat tych celów

Część B - wsparcie na rzecz tworzenia innowacyjnych środowisk edukacyjnych przy użyciu ICT (zwanych "kreatywnymi klasami") w ramach współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania kształcenia przekrojowego i kwestii dotyczących strategii szkolenia mających związek z priorytetami określonymi w strategii "Europa 2020" i w ET 2020

1.
Cele i opis

Głównym celem niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest:

promowanie realizacji czterech strategicznych celów "strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020)" (uczenia się przez całe życie i mobilności; jakości i efektywności; sprawiedliwości, spójności społecznej i aktywności europejskiej; kreatywności i innowacji) oraz strategicznych priorytetów uzgodnionych na lata 2012-2014 w ramach działań zwiększających poziom zaangażowania instytucjonalnego oraz zaangażowania w zakresie podnoszenia świadomości, koordynacji i partnerstwa ze wszystkimi zainteresowanymi stronami na szczeblu krajowym/regionalnym/lokalnym poprzez:

wspieranie zaangażowania instytucjonalnego oraz zaangażowania w zakresie podnoszenia świadomości, koordynacji i partnerstwa ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, ze szczególnym uwzględnieniem roli kształcenia i szkolenia w zapobieganiu bezrobociu osób młodych i w zmniejszaniu jego poziomu (część A),
wspieranie współpracy ponadnarodowej (w zakresie doświadczenia politycznego, wspólnego rozwoju polityki, wymiany dobrych praktyk i innowacji) przy rozwoju i wdrażaniu innowacyjnych podejść politycznych zgodnie z priorytetami określonymi w strategii "Europa 2020" i w ET 2020, ze szczególnym uwzględnieniem "kreatywnych klas" (część B).

Współpraca ponadnarodowa może odbywać się na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym; może ona obejmować różne rodzaje (formalne, pozaformalne, nieformalne) i poziomy uczenia się (wychowanie przedszkolne, kształcenie podstawowe i średnie, nauczanie dorosłych oraz szkolenie i kształcenie zawodowe wstępne i ustawiczne).

2.
Kwalifikujące się organizacje

Niniejsze zaproszenie jest adresowane do organizacji mających swoją siedzibę w państwach uczestniczących w programie "Uczenie się przez całe życie".

Wnioski muszą zostać złożone przez osobę prawną posiadającą zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych. Osoby fizyczne nie mogą ubiegać się o przyznanie dotacji.

Beneficjentami mogą być ministerstwa krajowe lub regionalne ds. kształcenia, szkolenia i wdrażania strategii uczenia się przez całe życie oraz inne organy publiczne i organizacje zainteresowanych stron, aktywne w dziedzinie opracowywania i wdrażania strategii uczenia się przez całe życie. Organizacje zainteresowanych stron obejmują europejskie, krajowe i regionalne stowarzyszenia lub organizacje, których główna działalność lub podstawowe obowiązki są bezpośrednio powiązane z sektorem kształcenia i szkolenia, w szczególności organizacje partnerów społecznych oraz inne krajowe lub regionalne stowarzyszenia reprezentujące interesy grupy społecznej w zakresie opracowywania i realizacji strategii uczenia się przez całe życie.

W ramach niniejszego zaproszenia wszystkie instytucje szkolnictwa wyższego akredytowane przez państwa członkowskie (państwa uczestniczące) oraz wszystkie instytucje i organizacje zapewniające możliwości kształcenia, które w ciągu ostatnich dwóch lat otrzymały ponad 50 % swoich rocznych przychodów ze źródeł publicznych (wyłączając inne dotacje na działanie przyznane przez Unię Europejską), lub które podlegają kontroli organów publicznych lub ich przedstawicieli, uznaje się za organy publiczne. Takie organizacje są zobowiązane do stwierdzenia w podpisanym oświadczeniu honorowym (wchodzącym w skład pakietu dokumentów składanych w ramach wniosku), że spełniają kryteria wskazanej powyżej definicji organu publicznego. Agencja zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia dokumentacji potwierdzającej prawdziwość tego oświadczenia.

Część A.1 - wsparcie w zakresie realizacji na szczeblu krajowym celów europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) i podnoszenia świadomości na temat tych celów, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania organów publicznych

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane przez jeden lub większą liczbę krajowych lub regionalnych organów ds. kształcenia, szkolenia i realizacji strategii uczenia się przez całe życie (edukacji przedszkolnej i szkolnej, kształcenia i szkolenia zawodowego, szkolnictwa wyższego i uczenia się dorosłych) z tego samego państwa bądź przez inne organy publiczne i organizacje zainteresowanych stron wyznaczone przez takie organy do udzielania odpowiedzi na zaproszenie. Podpisane pełnomocnictwo(-a) należy wysłać wraz z papierową wersją wniosku.

Część A.2 - wsparcie w zakresie realizacji na szczeblu krajowym celów europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) i podnoszenia świadomości na temat tych celów, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania organizacji zainteresowanych stron

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie przez krajowe partnerstwa składające się z co najmniej trzech organizacji bezpośrednio zaangażowanych w opracowywanie i wdrażanie strategii uczenia się przez całe życie.

Część B - wsparcie na rzecz tworzenia innowacyjnych środowisk edukacyjnych przy użyciu ICT (zwanych "kreatywnymi klasami") w ramach rozwoju współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania kształcenia przekrojowego i kwestii dotyczących strategii szkolenia mających związek z priorytetami określonymi w strategii "Europa 2020" i w ET 2020

Wnioski o finansowanie mogą być składane wyłącznie przez ministerstwo krajowe lub regionalne bezpośrednio zaangażowane w opracowywanie i wdrażanie strategii uczenia się przez całe życie lub przez inną organizację wyznaczoną przez takie ministerstwo do udzielania odpowiedzi na zaproszenie.

Partnerstwa ponadnarodowe muszą składać się z co najmniej 5 organizacji pochodzących z 3 lub większej liczby kwalifikujących się państw. Co najmniej jeden partner z danego państwa musi być ministerstwem krajowym lub regionalnym bezpośrednio zaangażowanym w opracowywanie i wdrażanie strategii uczenia się przez całe życie lub inną organizacją wyznaczoną przez takie ministerstwo do udzielania odpowiedzi na zaproszenie.

Podpisane pełnomocnictwo(-a) ministerstwo(-a) należy przesłać wraz z papierową wersją wniosku.

Wnioski mogą być składane przez organizacje (w tym wszystkie organizacje partnerskie) z siedzibą w państwach uczestniczących w programie "Uczenie się przez całe życie":

27 państwach członkowskich UE,
trzech państwach EOG/EFTA: Islandii, Liechtensteinie, Norwegii,
państwach kandydujących: Chorwacji, byłej jugosłowiańskiej republice Macedonii, Serbii, Turcji,
Szwajcarii.

Państwa trzecie nie mogą brać udziału w tej inicjatywie.

Co najmniej jedno państwo z partnerstwa musi być państwem członkowskim UE (odnosi się to tylko do części B niniejszego zaproszenia).

3.
Kwalifikujące się działania

Część A.1 - wsparcie w zakresie realizacji na szczeblu krajowym celów europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) i podnoszenia świadomości na temat tych celów, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania organów publicznych

Działania finansowane w ramach tej części obejmują (cele szczegółowe):

działania w zakresie podnoszenia świadomości wspierające debaty krajowe i dialog związany z realizacją czterech celów strategicznych ET 2020 (takie jak krajowe lub regionalne konferencje, seminaria lub warsztaty), ze szczególnym uwzględnieniem sposobów wykorzystywania narzędzi i usług związanych z uczeniem się przez całe życie dostępnych dla młodzieży w celu zdobycia odpowiednich umiejętności i kompetencji przydatnych na rynku pracy,
tworzenie forów zainteresowanych stron i opracowywanie innych działań na rzecz polepszenia spójności i koordynacji procesu ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych krajowych strategii uczenia się przez całe życie na poziomie krajowym, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wyposażenia młodzieży w odpowiednie umiejętności i kompetencje potrzebne na rynku pracy,
rozpowszechnianie istniejących narzędzi lub materiałów referencyjnych oraz działania w zakresie podnoszenia świadomości na ich temat w kontekście strategicznych ram ET 2020 (np. działania informacyjne, w tym kampanie medialne, imprezy informacyjne, itp.), ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi i usług związanych z uczeniem się przez całe życie i zwiększających możliwości wynikające z alternatywnych ścieżek kształcenia dla młodzieży i nisko wykwalifikowanych osób dorosłych w celu zdobycia odpowiednich umiejętności i kompetencji przydatnych na rynku pracy, na przykład poprzez walidację uczenia się pozaformalnego i nieformalnego, doradztwo zawodowe, tworzenie ram kwalifikacji, zwiększanie mobilności itp.,
działania następcze związane z istniejącymi programami krajowymi mającymi na celu ustanawianie i wdrażanie na szczeblu krajowym otwartej metody koordynacji w zakresie kształcenia i szkolenia w kontekście strategii ET 2020, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży i osób dorosłych o niskich kwalifikacjach lub bez kwalifikacji.

Część A.2 - wsparcie w zakresie realizacji na szczeblu krajowym celów europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020) i podnoszenia świadomości na temat tych celów, ze szczególnym uwzględnieniem zaangażowania organizacji zainteresowanych stron

Działania finansowane w ramach tej części obejmują (cele szczegółowe):

działania w zakresie podnoszenia świadomości wspierające debaty krajowe i dialog związany z realizacją czterech celów strategicznych ET 2020 (takie jak krajowe lub regionalne konferencje, seminaria lub warsztaty), ze szczególnym uwzględnieniem sposobów wykorzystywania narządzi i usług związanych z uczeniem się przez całe życie dostępnych dla młodzieży w celu zdobycia odpowiednich umiejętności i kompetencji przydatnych na rynku pracy,
tworzenie forów zainteresowanych stron i opracowywanie innych działań na rzecz polepszenia spójności i koordynacji procesu ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych krajowych strategii uczenia się przez całe życie na szczeblu krajowym, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wyposażenia młodzieży w odpowiednie umiejętności i kompetencje przydatne na rynku pracy,
działania następcze związane z istniejącymi programami krajowymi mającymi na celu ustanawianie i wdrażanie na szczeblu krajowym otwartej metody koordynacji w zakresie kształcenia i szkolenia w kontekście ET 2020, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży i osób dorosłych o niskich kwalifikacjach lub bez kwalifikacji.

Część B - wsparcie na rzecz tworzenia innowacyjnych środowisk edukacyjnych przy użyciu ICT (zwanych "kreatywnymi klasami") w ramach rozwoju współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania kształcenia przekrojowego i kwestii dotyczących strategii szkolenia mających związek z priorytetami określonymi w strategii "Europa 2020" i w ET 2020

Działania finansowane w ramach tej części obejmują (cele szczegółowe):

eksperymenty polityczne prowadzone przez partnerstwa ponadnarodowe z udziałem odpowiednich organów, zainteresowanych stron i instytucji badawczych. Działania nie będą dotyczyły szerokich tematów, tylko konkretnych zagadnień dotyczących wspólnej polityki. Należy zwrócić należytą uwagę na kwestię opracowania solidnej bazy dowodów oraz niezawodnych procedur w zakresie monitorowania, oceny i sprawozdawczości odnośnie do szeregu eksperymentów prowadzonych w środowisku "kreatywnych klas",
wspólne opracowywanie i testowanie innowacyjnych narzędzi i praktyk poprzez eksperymenty obejmujące wystarczającą liczbę instytucji oświatowych i mające na celu zapewnienie reprezentatywnej masy krytycznej,
działania mające na celu ocenę z politycznego punktu widzenia efektywności, skuteczności i warunków uogólniania eksperymentów oraz przeniesienie wyciągniętych wniosków i dobrych praktyk (w ramach partnerskiego uczenia się) na szczebel ponadnarodowy poprzez analizy, konferencje i seminaria mające na celu bezpośrednie wspieranie procesu decyzyjnego i wdrażania,
działania zapewniające systematyczne rozpowszechniane informacji na poziome krajowym i międzynarodowym oraz usprawnienie wymiany informacji między różnymi systemami i strategiami w zakresie kształcenia i szkolenia.

Części A i B:

Działania należy rozpocząć między dniem 1 marca a dniem 31 maja 2013 r.

Obowiązkowy czas trwania projektów wynosi 12 miesięcy w przypadku części A i 24 miesiące w przypadku części B. Wnioski w sprawie projektów zaplanowanych na okres inny niż określony w niniejszym zaproszeniu do składania wniosków nie będą przyjmowane.

Okres kwalifikowalności nie będzie przedłużany poza maksymalny czas trwania projektu. Jeżeli jednak po podpisaniu umowy na początku projektu beneficjent nie jest w stanie go zrealizować w określonym terminie z w pełni uzasadnionych przyczyn pozostających poza jego kontrolą, okres kwalifikowalności może być przedłużony. W przypadku części A okres ten można przedłużyć maksymalnie o dodatkowe 3 miesiące, a w przypadku części B - o dodatkowe 6 miesięcy, o ile złożono stosowny wniosek przed upływem terminu określonego w umowie. Maksymalny czas trwania projektu wynosi wówczas 15 miesięcy w przypadku części A i 30 miesięcy w przypadku części B.

W budżecie i w planach konsorcja muszą uwzględnić dwa spotkania, które odbędą się w Brukseli podczas realizacji projektu: spotkanie wprowadzające dotyczące wszystkich wybranych projektów oraz dalsze spotkanie kontrolne (które może być wymagane przez Agencję podczas realizacji projektu). Oczekuje się, że zaproszonych będzie maksymalnie po dwóch przedstawicieli każdego konsorcjum.

4.
Kryteria przyznawania dotacji

Kwalifikujące się wnioski zostaną ocenione w oparciu o następujące kryteria:

Część A - wsparcie w zakresie wdrażania na szczeblu krajowym i podnoszenia świadomości na temat celów europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020)

1)
Istotność: zgodnie z zaproszeniem do składania wniosków cele są wyraźne, realistyczne i odnoszą się do istotnych kwestii i grup docelowych, w tym do różnego rodzaju kluczowych stron na wszystkich poziomach, zainteresowanych ustanawianiem i wdrażaniem strategii uczenia się przez całe życie, w tym polityków i decydentów, praktyków, świadczących usługi edukacyjne, partnerów społecznych, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego oraz osób uczących się (30 %).
2)
Jakość planu działań: organizacja pracy jest przejrzysta i odpowiednia z punktu widzenia realizacji celów; zadania/działania są określone w taki sposób, że wyniki zostaną osiągnięte w terminie i w ramach budżetu (10 %).
3)
Jakość metodologii: zaproponowane narzędzia i podejścia praktyczne są spójne i właściwe z punktu widzenia spełnienia określonych potrzeb jasno określonych grup docelowych (10 %).
4)
Jakość zespołu odpowiedzialnego za projekt: zespół odpowiedzialny za projekt posiada wszelkie umiejętności, potwierdzoną wiedzę specjalistyczną i kompetencje niezbędne do zrealizowania wszystkich aspektów planu działań; zadania zostały właściwie podzielone pomiędzy członków zespołu (10 %).
5)
Stosunek korzyści i kosztów: wniosek o dotację jest wart swojej ceny, jeśli spojrzeć na zaplanowane działania w stosunku do przewidzianego budżetu (10 %).
6)
Wpływ: przewidywalny wpływ działań realizowanych w ramach projektu na grupy docelowe i systemy jest jasno określony i zgodny z wyznaczonymi celami; planuje się zastosowanie środków gwarantujących osiągnięcie takiego wpływu. Wyniki działań prawdopodobnie będą znaczące (20 %).
7)
Jakość planu waloryzacji (rozpowszechnianie i zastosowanie wyników): stopień, w jakim planowane działania w zakresie rozpowszechniania i zastosowania wyników zapewnią optymalne ich wykorzystanie poza uczestnikami projektu, w trakcie i po zakończeniu projektu (10 %).

Część B - wsparcie na rzecz tworzenia innowacyjnych środowisk edukacyjnych przy użyciu ICT (zwanych "kreatywnymi klasami") w ramach rozwoju współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania kształcenia przekrojowego i kwestii dotyczących strategii szkolenia mających związek z priorytetami określonymi w strategii "Europa 2020" i w ET 2020

1)
Istotność: zgodnie z zaproszeniem do składania wniosków cele są wyraźne, realistyczne i odnoszą się do istotnych kwestii i grup docelowych, w tym do różnego rodzaju kluczowych stron na wszystkich poziomach, zainteresowanych ustanawianiem i wdrażaniem strategii uczenia się przez całe życie, w tym polityków i decydentów, praktyków, świadczących usługi edukacyjne, partnerów społecznych, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego oraz osób uczących się (30 %).
2)
Jakość planu działań: organizacja pracy jest przejrzysta i odpowiednia z punktu widzenia realizacji celów; zadania/działania są podzielone pomiędzy partnerów w taki sposób, że wyniki zostaną osiągnięte w terminie i w ramach budżetu (10 %).
3)
Jakość metodologii: zaproponowane narzędzia i podejścia praktyczne są spójne, innowacyjne i właściwe z punktu widzenia spełnienia określonych potrzeb jasno określonych grup docelowych (10 %).
4)
Jakość konsorcjum: konsorcjum posiada wszelkie umiejętności, potwierdzoną wiedzę specjalistyczną i kompetencje niezbędne do zrealizowania wszystkich aspektów planu działań; zadania zostały właściwie podzielone pomiędzy partnerów (10 %).
5)
Stosunek korzyści i kosztów: wniosek o dotację jest wart swojej ceny, jeśli spojrzeć na zaplanowane działania w stosunku do przewidzianego budżetu (10 %).
6)
Wpływ i europejska wartość dodana: przewidywalny wpływ działań realizowanych w ramach projektu na grupy docelowe i systemy jest jasno określony i zgodny z wyznaczonymi celami; planuje się zastosowanie środków gwarantujących osiągnięcie takiego wpływu. Wyniki działań prawdopodobnie będą znaczące, a korzyści ze współpracy europejskiej i konieczność jej podjęcia (ponad podejściami krajowymi, regionalnymi lub lokalnymi) zostały wyraźnie wykazane (20 %).
7)
Jakość planu waloryzacji (rozpowszechnianie i zastosowanie wyników): stopień, w jakim planowane działania w zakresie rozpowszechniania i zastosowania wyników zapewnią optymalne ich wykorzystanie poza uczestnikami projektu, w trakcie i po zakończeniu projektu (10 %).
5.
Budżet

Całkowity budżet przeznaczony na współfinansowanie projektów wynosi 3,8 mln EUR.

Wkład finansowy Unii Europejskiej nie może przekroczyć 75 % całkowitych kosztów kwalifikowalnych.

Maksymalna wysokość dotacji na projekt wynosi 120.000 EUR w odniesieniu do części A (A.1 i A.2) oraz 800.000 EUR w odniesieniu do części B.

Agencja zamierza przekazać dostępną kwotę zgodnie z poniższym orientacyjnym podziałem: 1.500.000 EUR na część A i 2.300.000 EUR na część B. Ostateczny podział środków zależy jednak od liczby i jakości wniosków otrzymanych w częściach A i B.

Agencja zastrzega sobie prawo do nieprzyznania wszystkich dostępnych środków.

6.
Termin składania wniosków

Przyjmowane będą wyłącznie wnioski złożone na odpowiednim formularzu, należycie wypełnione, opatrzone datą, zawierające zrównoważony budżet (przychody/wydatki), złożone za pośrednictwem internetu (egzemplarz oryginalny) i podpisane przez osobę uprawnioną do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji ubiegającej się o dotację.

Termin: poniedziałek, dnia 1 października 2012 r., o godz. 12:00 w południe (czas środkowoeuropejski)

Wnioski, które nie zawierają wszystkich określonych dokumentów i które nie zostały złożone przed upływem terminu, nie będą rozpatrywane.

Kompletny wniosek składa się z następujących elementów:

jednego egzemplarza oryginalnego pakietu wniosku (eForm oraz jego cztery załączniki), który należy złożyć online zgodnie z instrukcją przedstawioną w podręczniku użytkownika eForm. Wersję tę, wraz z załącznikami, uważa się za wersję główną,
natychmiast po upływie terminu należy przesłać jedną wersję papierową zawierającą:
kopię pakietu wniosku: złożony formularz eForm (z otrzymanym numerem przedłożenia) wraz z załącznikami (w tym z oryginalnie podpisanym oświadczeniem),
w przypadku części A1 i B (w stosownych przypadkach): należycie podpisane pełnomocnictwo od organu publicznego lub ministerstwa należy wysłać wraz z wersją papierową wniosku; pisma muszą zostać sporządzone zgodnie z przedstawionymi wzorami. Na etapie przedstawiania propozycji podpisane wersje pełnomocnictw przesłane faksem lub zeskanowane będą akceptowane, ale po ustanowieniu porozumienia konieczne będzie udostępnienie wersji oryginalnych. W przypadku braku pełnomocnictwa wniosek można uznać na niekwalifikowany,
pisma upoważniające od wszystkich partnerów (w przypadku porozumienia wielu beneficjentów, tj. w przypadku zaangażowania więcej niż jednego uczestnika). Pisma muszą zostać sporządzone zgodnie z przedstawionymi wzorami. Na etapie przedstawiania propozycji podpisane wersje pism upoważniających przesłane faksem lub zeskanowane będą akceptowane, ale po ustanowieniu porozumienia konieczne będzie udostępnienie wersji oryginalnych,
dowód podmiotowości prawnej (kopię umowy spółki lub dokumenty potwierdzające fakt rejestracji prawnej),
roczne sprawozdanie finansowe za ostatni rok budżetowy,
formularz dotyczący zdolności finansowej (tylko w odniesieniu do organizacji prywatnych),
formularz identyfikacji finansowej,
numer identyfikacyjny VAT (w stosownych przypadkach).

Wersję papierową należy przesłać listem zwykłym lub poleconym natychmiast po złożeniu wniosku online na poniższy adres:

Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

Unit P9 - Lifelong Learning: Eurydice and Policy Support

Key Activity 1 - ECET

Call for proposals EACEA/20/12 - Part A.1/Part A.2/Part B (proszę sprecyzować)

BOU2 01/055

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Wnioski, które nie zostaną złożone w terminie, nie będą rozpatrywane.

Wnioski wysłane faksem lub tylko e-mailem zostaną odrzucone.

7.
Dodatkowe informacje

Szczegółowe wytyczne dotyczące niniejszego zaproszenia do składania wniosków oraz pakiet wniosku znajdują się na następującej stronie internetowej:

http://eacea.ec.europa.eu/llp/funding/2012/call_ecet_2012_en.php

Wnioski należy składać na przeznaczonych do tego formularzach - powinny one zawierać wszystkie załączniki i informacje zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.