Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/15/11 - w ramach programu "Uczenie się przez całe życie" - Wsparcie na rzecz europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2011.93.17

Akt nienormatywny
Wersja od: 25 marca 2011 r.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW - EACEA/15/11

w ramach programu "Uczenie się przez całe życie"

Wsparcie na rzecz europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

(2011/C 93/10)

(Dz.U.UE C z dnia 25 marca 2011 r.)

Część A - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

1. Cele i opis

Głównym celem niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest wspieranie ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych strategii i programów uczenia się przez całe życie na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, obejmujących i łączących wszystkie rodzaje (formalne, "pozaformalne", nieformalne) i poziomy uczenia się (wychowanie przedszkolne, wykształcenie podstawowe, średnie, wyższe, wstępne i ustawiczne kształcenie i szkolenie zawodowe), łączących się z innymi właściwymi sektorami polityki (np. zatrudnienie i włączenie społeczne), poprzez:

– wspieranie zaangażowania instytucjonalnego oraz zaangażowania w zakresie podnoszenia świadomości, koordynowania i partnerstwa ze wszystkimi zainteresowanymi stronami w celu przyczynienia się do realizacji czterech strategicznych priorytetów "strategicznych ram europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020)",

– wspieranie współpracy ponadnarodowej i wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk w zakresie opracowywania i wdrażania strategii i programów uczenia się przez całe życie, obejmujących wszystkie rodzaje i poziomy uczenia się, zarówno na szczeblu krajowym, jak i na szczeblu regionalnym,

– wspieranie rozpoznawania głównych czynników krytycznych i wspólne badanie, testowanie oraz przekazywanie innowacyjnych rozwiązań związanych ze skutecznym wdrażaniem strategii i programów uczenia się przez całe życie.

2. Kwalifikujący się wnioskodawcy

Niniejsze zaproszenie jest adresowane do organizacji mających swoją siedzibę w państwach uczestniczących w programie "Uczenie się przez całe życie". Państwa trzecie nie mogą brać udziału w tej inicjatywie.

Wnioski muszą zostać złożone przez osobę prawną posiadającą zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych. Osoby fizyczne nie mogą ubiegać się o przyznanie dotacji.

Beneficjentami mogą być ministerstwa krajowe lub regionalne ds. kształcenia, szkolenia i wdrażania strategii uczenia się przez całe życie oraz inne organy publiczne i organizacje zainteresowanych stron, aktywne w dziedzinie opracowywania i wdrażania strategii uczenia się przez całe życie. Organizacje zainteresowanych stron obejmują europejskie, krajowe i regionalne stowarzyszenia lub organizacje, których główna działalność lub podstawowe obowiązki są bezpośrednio powiązane z sektorem kształcenia i szkolenia, w szczególności organizacje partnerów społecznych oraz inne krajowe lub regionalne stowarzyszenia reprezentujące interesy grupy społecznej w zakresie opracowywania i realizacji strategii uczenia się przez całe życie.

W ramach niniejszego zaproszenia wszystkie instytucje szkolnictwa wyższego wskazane przez państwa członkowskie (państwa uczestniczące) oraz wszystkie instytucje i organizacje zapewniające możliwości kształcenia, które w ciągu ostatnich dwóch lat otrzymały ponad 50 % swoich rocznych przychodów ze źródeł publicznych (wyłączając inne dotacje na działanie przyznane przez Unię Europejską), lub które podlegają kontroli organów publicznych lub ich przedstawicieli, uznaje się za organy publiczne. Takie organizacje są zobowiązane do stwierdzenia w podpisanym oświadczeniu honorowym (wchodzącym w skład pakietu wniosku), że spełniają kryteria wskazanej powyżej definicji organu publicznego. Agencja zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia dokumentacji potwierdzającej prawdziwość tego oświadczenia.

Część A.1 - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane przez jeden lub większą liczbę krajowych lub regionalnych organów ds. kształcenia, szkolenia i realizacji strategii uczenia się przez całe życie z tego samego państwa, lub przez inne organy publiczne wyznaczone przez takie organy do udzielania odpowiedzi na zaproszenie.

Część A.2 - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie przez krajowe partnerstwa składające się z co najmniej trzech organizacji bezpośrednio zaangażowanych w opracowywanie i wdrażanie strategii uczenia się przez całe życie.

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

Wnioski o dofinansowanie mogą być składane wyłącznie przez międzynarodowe partnerstwa składające się z co najmniej 5 organizacji bezpośrednio zaangażowanych w opracowywanie i wdrażanie strategii uczenia się przez całe życie, pochodzących z 3 lub większej liczby kwalifikujących się państw.

Wnioski mogą być składane przez organizacje (w tym organizacje partnerskie) z siedzibą w następujących państwach:

– w 27 państwach członkowskich UE,

– w trzech państwach EOG/EFTA: Islandii, Lichtensteinie, Norwegii,

– w państwach kandydujących: Turcji, Chorwacji, Szwajcarii.

Państwa trzecie nie mogą brać udziału w tej inicjatywie.

Co najmniej jedno państwo z partnerstwa musi być państwem członkowskim UE (odnosi się to tylko do części B niniejszego zaproszenia).

3. Kwalifikujące się działania

Część A.1 - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia (strategiczne ramy ET 2020)

Działania finansowane w ramach tej części obejmują (cele szczegółowe):

– działania w zakresie podnoszenia świadomości wspierające debaty krajowe i dialog związany z ustanawianiem i wdrażaniem strategii i programów uczenia się przez całe życie (takie jak krajowe lub regionalne konferencje, seminaria lub warsztaty), ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego),

– tworzenie forów i opracowywanie innych działań na rzecz polepszenia spójności i koordynacji procesu ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych krajowych strategii uczenia się przez całe życie, ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego),

– rozpowszechnianie istniejących narzędzi lub materiałów referencyjnych oraz działania w zakresie podnoszenia świadomości na ich temat w kontekście strategicznych ram ET 2020 (np. działania informacyjne, w tym kampanie medialne, imprezy informacyjne, itp.), ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego),

– działania następcze związane z istniejącymi programami krajowymi mającymi na celu ustanawianie i wdrażanie na poziomie krajowym otwartej metody koordynacji w zakresie kształcenia i szkolenia w kontekście strategicznych ram ET 2020, ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego),

Część A.2 - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

Działania finansowane w ramach tej części obejmują (cele szczegółowe):

– działania w zakresie podnoszenia świadomości wspierające debaty krajowe i dialog (takie jak krajowe lub regionalne konferencje, seminaria lub warsztaty) związane z ustanawianiem i wdrażaniem strategii i programów uczenia się przez całe życie, ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego),

– tworzenie forów i opracowywanie innych działań na rzecz polepszenia spójności i koordynacji procesu ustanawiania i wdrażania spójnych i kompleksowych krajowych strategii uczenia się przez całe życie, ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego),

– działania następcze związane z istniejącymi programami krajowymi mającymi na celu ustanawianie i wdrażanie na poziomie krajowym otwartej metody koordynacji w zakresie kształcenia i szkolenia w kontekście strategicznych ram ET 2020, ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania i walidacji wcześniejszego wykształcenia ("pozaformalnego" i nieformalnego).

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

Działania finansowane w ramach tej części obejmują (cele szczegółowe):

– wspólne opracowywanie oraz testowanie innowacyjnych narzędzi i praktyk,

– przekazywanie dobrych praktyk na poziomie ponadnarodowym (partnerskie uczenie się), na które mogą się składać analizy, konferencje oraz seminaria bezpośrednio wspierające opracowywanie i wdrażanie strategii,

– działania mające na celu tworzenie i rozwijanie partnerstw ponadnarodowych wspierających opracowywanie i wdrażanie strategii na szczeblu regionalnym, krajowym i europejskim.

Działania należy rozpocząć między dniem 1 stycznia 2012 r. a dniem 31 marca 2012 r.

Maksymalny czas trwania projektu wynosi 12 miesięcy w przypadku części A i 24 miesiące w przypadku części B.

Wnioski w sprawie projektów zaplanowanych na dłuższy okres niż okres określony w niniejszym zaproszeniu do składania wniosków nie będą przyjmowane.

4. Kryteria przyznawania dotacji

Kwalifikujące się wnioski/projekty zostaną ocenione w oparciu o następujące kryteria:

Część A - podnoszenie krajowej świadomości w zakresie strategii uczenia się przez całe życie i europejskiej współpracy w zakresie kształcenia i szkolenia

1. Istotność: wniosek o dotację i prognozowane wyniki wyraźnie mieszczą się w szczegółowych, operacyjnych i szerszych celach zaproszenia do składania wniosków. Cele są wyraźne, realistyczne i odnoszą się do istotnych kwestii i grup docelowych, w tym do różnego rodzaju kluczowych stron na wszystkich poziomach, zainteresowanych ustanawianiem i wdrażaniem strategii uczenia się przez całe życie, w tym polityków i decydentów, praktyków, świadczących usługi edukacyjne, partnerów społecznych, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego oraz osób uczących się (40 %).

2. Jakość planu działań: organizacja pracy jest przejrzysta i odpowiednia z punktu widzenia realizacji celów; zadania/działania są określone w taki sposób, że wyniki zostaną osiągnięte w terminie i w ramach budżetu (10 %).

3. Jakość metodologii: zaproponowane narzędzia i praktyczna metoda są spójne i właściwe z punktu widzenia spełnienia określonych potrzeb jasno określonych grup docelowych (10 %).

4. Jakość zespołu odpowiedzialnego za projekt: zespół odpowiedzialny za projekt posiada umiejętności, potwierdzoną wiedzę specjalistyczną i kompetencje niezbędne do zrealizowania wszystkich aspektów planu działań; zadania zostały właściwie podzielone pomiędzy członków zespołu (10 %).

5. Stosunek korzyści i kosztów: wniosek o dotację jest wart swojej ceny, jeśli spojrzeć na zaplanowane działania w stosunku do przewidzianego budżetu (10 %).

6. Wpływ: przewidywalny wpływ na odnośne metody, grupy docelowe i systemy jest jasno określony oraz zapewniono środki gwarantujące wywarcie takiego wpływu. Wyniki działań zapowiadają się na znaczące (10 %).

7. Jakość planu waloryzacji (rozpowszechnianie i zastosowania wyników): stopień, w jakim planowane działania w zakresie rozpowszechniania i zastosowania wyników zapewnią optymalne ich wykorzystanie poza uczestnikami projektu, w trakcie i po zakończeniu projektu (10 %).

Część B - wsparcie na rzecz współpracy ponadnarodowej w zakresie opracowywania i wdrażania krajowych i regionalnych strategii uczenia się przez całe życie

1. Istotność: wniosek o dotację i prognozowane wyniki wyraźnie mieszczą się w szczegółowych, operacyjnych i szerszych celach zaproszenia do składania wniosków. Cele są wyraźne, realistyczne i odnoszą się do istotnych kwestii i grup docelowych, w tym do kluczowych stron zainteresowanych ustanawianiem i wprowadzaniem programów uczenia się przez całe życie, w tym polityków i decydentów, praktyków, świadczących usługi edukacyjne, partnerów, przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego oraz osób uczących się (40 %).

2. Jakość planu działań: organizacja pracy jest przejrzysta i odpowiednia z punktu widzenia realizacji celów; zadania/działania są podzielone pomiędzy partnerów w taki sposób, że wyniki zostaną osiągnięte w terminie i w ramach budżetu (10 %).

3. Jakość metodologii: zaproponowane narzędzia i praktyczna metoda są spójne, innowacyjne i właściwe z punktu widzenia spełnienia określonych potrzeb jasno określonych grup docelowych (10 %).

4. Jakość konsorcjum: konsorcjum posiada umiejętności, potwierdzoną wiedzę specjalistyczną i kompetencje niezbędne do zrealizowania wszystkich aspektów planu działań; zadania zostały właściwie podzielone pomiędzy partnerów (10 %).

5. Stosunek korzyści i kosztów: wniosek o dotację jest wart swojej ceny, jeśli spojrzeć na zaplanowane działania w stosunku do przewidzianego budżetu (10 %).

6. Wpływ i europejska wartość dodana: przewidywalny wpływ na odnośne metody, grupy docelowe i systemy jest jasno określony oraz zapewniono środki gwarantujące wywarcie takiego wpływu. Wyniki działań zapowiadają się na znaczące, a korzyści ze współpracy europejskiej i konieczność jej podjęcia (ponad krajowym, regionalnym lub lokalnymi podejściami) zostały wyraźnie wykazane (10 %).

7. Jakość planu waloryzacji (rozpowszechnianie i zastosowania wyników): stopień, w jakim planowane działania w zakresie rozpowszechniania i zastosowania wyników zapewnią optymalne ich wykorzystanie poza uczestnikami projektu, w trakcie i po zakończeniu projektu (10 %).

5. Budżet

Całkowity budżet przeznaczony na współfinansowanie projektów wynosi 2,8 mln EUR.

Wkład finansowy Unii Europejskiej nie może przekroczyć 75 % całkowitych kosztów kwalifikowalnych.

Maksymalna wysokość dotacji na projekt wynosi 120.000 EUR w odniesieniu do części A (A.1 oraz A.2) oraz 300.000 EUR w odniesieniu do części B.

Agencja zamierza przekazać dostępną kwotę zgodnie z poniższym orientacyjnym podziałem: 1/2 na część A - 1/2 na część B. Ostateczny podział środków zależy jednak o liczby i jakości wniosków otrzymanych w części A i B.

Agencja zastrzega sobie prawo do nieprzyznania wszystkich dostępnych środków.

6. Termin składania wniosków

Ostateczny termin składania wniosków upływa w dniu 30 czerwca 2011 r., o godz. 12:00 w południe (czas środkowoeuropejski).

Kompletny wniosek składa się z następujących elementów:

jednego egzemplarza oryginalnego pakietu wniosku (eForm oraz jego cztery załączniki), który musi zostać złożony online zgodnie z instrukcją przedstawioną w podręczniku użytkownika eForm. Wersję tę, wraz z dołączonymi do niej załącznikami, uważa się za wersję główną.

– Natychmiast po upływie tego terminu należy przesłać jedną wersję papierową zawierającą:

– jedną kopię papierową złożonego elektronicznie pakietu wniosku wraz z jego załącznikami (razem z otrzymanym numerem przedłożenia),

– pisma upoważniające od wszystkich partnerów (część A.2 oraz część B - porozumienie wielu beneficjentów); pisma muszą zostać sporządzone zgodnie z przedstawionymi wzorami. Na etapie przedstawiania propozycji podpisane kopie przesłane faksem lub zeskanowane wersje pism upoważniających będą akceptowane, ale po ustanowieniu porozumienia konieczne będzie udostępnienie wersji oryginalnych,

– dowód podmiotowości prawnej (kopię umowy spółki lub dokumenty potwierdzające fakt rejestracji prawnej),

– roczne sprawozdanie finansowe za ostatni rok budżetowy,

– formularz dotyczący zdolności finansowej (tylko w odniesieniu do organizacji prywatnych),

– formularz identyfikacji finansowej,

– numer identyfikacyjny VAT (w odpowiednich przypadkach).

Wersję papierową należy przesłać listem zwykłym lub poleconym na poniższy adres:

Education, Audiovisual and Culture Executive Agency

Unit P3 - LLP: Leonardo da Vinci, Grundtvig and Dissemination, Key Activity 1 - ECET

Call for Proposals EACEA/15/2011 (Part A.1/Part A.2/Part B)

BOU2 02/145

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Wnioski, które nie zostaną złożone w terminie, nie będą rozpatrywane.

Wnioski wysłane faksem lub tylko emailem zostaną odrzucone.

7. Dodatkowe informacje

Szczegółowe wytyczne dotyczące niniejszego zaproszenia do składania wniosków oraz pakiet wniosku znajdują się na stronie internetowej, której adres wskazano poniżej:

http://eacea.ec.europa.eu/llp/funding/2011/call_ecet_2011_en.php

Wnioski należy składać na przeznaczonych do tego formularzach - powinny one zawierać wszystkie załączniki i informacje zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.