Zaproszenie do składania wniosków - Aktualizowane co miesiąc wskaźniki w zakresie handlu światowego i regionalnego.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.93.21

Akt nienormatywny
Wersja od: 30 marca 2012 r.

Zaproszenie do składania wniosków - Aktualizowane co miesiąc wskaźniki w zakresie handlu światowego i regionalnego

(2012/C 93/09)

(Dz.U.UE C z dnia 30 marca 2012 r.)

1. KONTEKST

Komisja Europejska ogłasza zaproszenie do składania wniosków (nr ref. ECFIN/D/12/004) w zakresie opracowania i comiesięcznego sporządzania wskaźników dotyczących rozwoju sytuacji w handlu światowym i regionalnym. Wskaźniki światowe opracowywane są na podstawie wskaźników regionalnych. Wskaźniki regionalne dotyczą wszystkich państw członkowskich UE, jak również krajów kandydujących.

Wskaźniki dotyczące handlu światowego będą zasadniczymi elementami bieżącej oceny cyklu światowego. Projekt pozwoli również usprawnić ocenę oraz prognozy dotyczące handlu oraz PKB krajów i regionów spoza UE na potrzeby kompleksowych oraz międzyokresowych prognoz Komisji.

Wskaźniki regionalne zostaną wykorzystane przez Komisję do obliczania w skali miesięcznej bieżących wyników eksportu w odniesieniu do UE, strefy euro oraz poszczególnych państw członkowskich. Wskaźniki takie będą bardzo użyteczne w procesie nadzorowania gospodarki UGW, zarówno w przypadku obecnych, jak i przyszłych państw członkowskich strefy euro.

Współpraca ta przyjmie formę ramowej umowy między Komisją a jednym z instytutów, obejmującej okres czterech lat.

2. CEL I SPECYFIKACJA DZIAŁANIA

2.1. Cele

Celem jest opracowanie stosunkowo jednolitego i wyczerpującego zestawu zmiennych dotyczących handlu regionalnego, obejmujących razem cały handel światowy. Zmienne te muszą być dostępne w krótkim czasie, aby sygnalizować decydentom europejskim możliwe zmiany koniunktury zewnętrznej czy też możliwe problemy dotyczące konkurencyjności poszczególnych państw członkowskich. Zestaw zmiennych nie stanowi danych statystycznych w ścisłym znaczeniu, ponieważ konieczne będzie oszacowanie wielu brakujących danych.

2.2. Specyfikacje techniczne

2.2.1. Harmonogram i przekazywanie wyników

Wyniki należy przekazywać Komisji co miesiąc (pocztą elektroniczną), najpóźniej 25. dnia miesiąca. Wyniki stanowić będzie aktualizowany zestaw miesięcznych szeregów czasowych, począwszy najlepiej od stycznia 1991 r. Datą końcową szeregów czasowych, które będą dostarczane 25. dnia miesiąca t, musi być miesiąc t-2. Dla przykładu: wyniki za okres do września włącznie muszą dotrzeć do Komisji najpóźniej w dniu 25 listopada.

2.2.2. Treść wyników

Wyniki dotyczące wymienionych niżej krajów i regionów powinny zawierać następujące zmienne:

- wartości eksportu i importu (w euro w cenach bieżących),

- ceny eksportowe i importowe (w euro),

- wielkości eksportu i importu (w euro w cenach stałych),

- indeks produkcji przemysłowej,

- (nieobowiązkowo) wielkość PKB.

W przypadku braku danych należy oszacować wartość wymiany handlowej i ceny. Wielkość wymiany handlowej należy obliczać na podstawie jej wartości oraz cen. Jeśli chodzi o stosowanie zmiennych dotyczących cen, należy w miarę możliwości preferować wskaźniki cen rzeczywistych zamiast wskaźników wartości jednostkowej, które obarczone są błędem wynikającym ze składu. Wszystkie szeregi należy korygować, uwzględniając zmienne sezonowe oraz, w miarę możliwości, liczbę dni roboczych.

Należy uwzględnić następujące kraje i regiony:

- wszystkie państwa członkowskie UE oraz wszystkie kraje kandydujące (należy zastosować definicję elastyczną: w przypadku uzyskania przez nowe państwo statusu kraju kandydującego, należy dołączyć je do próby),

- elastyczne agregaty dla strefy euro oraz UE,

- świat,

- wszystkie kraje trzecie i regiony wymienione w tabeli 56 załącznika statystycznego do prognozy Komisji

http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/european_economy/2011/pdf/ee-2011-6_en.pdf

Do listy tej należy dodać:

- "pozostałe kraje Azji" = kraje Azji z wyjątkiem Japonii, krajów Bliskiego Wschodu, Chin, Hongkongu i Korei,

- "pozostałe kraje Ameryki Łacińskiej" = kraje Ameryki Łacińskiej z wyjątkiem Brazylii i Meksyku.

3. PRZEPISY ADMINISTRACYJNE I CZAS TRWANIA

3.1. Przepisy administracyjne

Instytut zostanie wybrany na maksymalny okres 4 lat. Komisja pragnie nawiązać długotrwałą współpracę z wybranym wnioskodawcą. W tym celu strony zawrą czteroletnią ramową umowę o współpracy. Na podstawie tej umowy, w której określone zostaną wspólne cele i charakter planowanych działań, strony mogą zawrzeć cztery szczegółowe roczne umowy w sprawie przyznania dotacji. Pierwsza z tych umów szczegółowych dotyczyć będzie okresu od czerwca 2012 r. do maja 2013 r. (co oznacza konieczność dostarczenia pierwszego zestawu wyników w dniu 25 czerwca 2012 r., a ostatniego zestawu wyników - w dniu 25 maja 2013 r.).

3.2. Czas trwania

Każda umowa w sprawie przyznania dotacji obejmie sporządzenie 12 miesięcznych zestawów wskaźników.

4. RAMY FINANSOWE

4.1. Źródła finansowania unijnego

Wybrane operacje będą finansowane z pozycji budżetu 01 02 02 - Koordynacja i nadzór unii gospodarczej i walutowej.

4.2. Szacowany całkowity budżet Unii związany z niniejszym zaproszeniem

Orientacyjny całkowity budżet dostępny dla tego działania podczas jego czterech okresów wynosi 200.000 EUR lub 50.000 EUR rocznie. Z zastrzeżeniem dostępności środków budżetowych, kwoty przyznawane w kolejnych latach mogą wzrosnąć o ok. 2 % rocznie.

4.3. Wielkość procentowa dofinansowania unijnego

Udział Komisji we współfinansowaniu nie może przekroczyć 50 % kosztów kwalifikowalnych poniesionych przez beneficjenta w związku ze sporządzeniem każdego zestawu danych. Odsetek współfinansowania określa Komisja.

4.4. Finansowanie działania przez beneficjenta i poniesione koszty kwalifikowalne

Beneficjent będzie musiał przedłożyć szczegółowy budżet na rok 1, zawierający szacunkowe koszty i źródła finansowania działania, wyrażony w euro i bez podatku VAT. Szczegółowe budżety na kolejne lata (2, 3 i 4) obowiązywania ramowej umowy o współpracy zostaną przedstawione na wniosek Komisji przedłożony partnerowi.

Kwotę dofinansowania przez Komisję, o którą występuje wnioskodawca, należy zaokrąglić do dziesięciu euro. Budżet zostanie włączony do szczegółowej umowy w sprawie przyznania dotacji w postaci załącznika.

Koszty kwalifikowalne mogą być ponoszone wyłącznie po podpisaniu przez wszystkie strony szczegółowej umowy w sprawie przyznania dotacji, z wyjątkiem szczególnych przypadków, jednak w żadnych okolicznościach nie mogą być ponoszone przed złożeniem wniosku o dotację. Wkłady rzeczowe nie są uznawane za koszty kwalifikowalne.

4.5. Ustalenia dotyczące płatności

W terminie 45 dni od daty podpisania szczegółowej umowy przez ostatnią ze stron dokonuje się na rzecz partnera płatności w ramach finansowania wstępnego, stanowiącej maksymalnie 40 % maksymalnej łącznej kwoty dotacji, określonej w art. 3 szczegółowej umowy w sprawie przyznania dotacji.

Wniosek o wypłatę salda, wraz z końcowym sprawozdaniem finansowym z faktycznie poniesionych kosztów oraz szczegółowym zestawieniem kosztów za cały okres trwania działania, zostanie złożony w terminie dwóch miesięcy od daty zakończenia działania.

Podstawą do złożenia wniosku o dokonanie płatności pozostałej kwoty jest terminowe przekazanie wymaganego zestawu danych.

Wysokość płatności końcowej ustala się na podstawie faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowalnych, które można zidentyfikować i odtworzyć w systemie ewidencji kosztów beneficjenta.

Komisja może przeprowadzić audyt w zakresie wykorzystania dotacji.

4.6. Podwykonawstwo

Podwykonawstwo nie jest dozwolone.

4.7. Wspólne wnioski

W przypadku wspólnych wniosków należy wyszczególnić zadania i wkład finansowy wszystkich współwnioskodawców. Wszyscy współwnioskodawcy muszą dostarczyć dokumenty niezbędne do całościowej oceny wniosku pod kątem kryteriów wykluczenia, selekcji i przyznawania dotacji (zob. pkt 5, 6 i 7 poniżej), stosownie do zadań, które ma wykonać dany współwnioskodawca.

Jeden ze współwnioskodawców przejmuje rolę koordynatora, który:

- przyjmie ogólną odpowiedzialność za współpracę z Komisją,

- będzie monitorować działania pozostałych współwnioskodawców,

- zapewni ogólną spójność oraz terminowe przekazywanie zestawów danych,

- dopilnuje podpisania umowy i dostarczy Komisji umowę podpisaną przez wszystkich współwnioskodawców (możliwość wyznaczenia pełnomocnika),

- będzie przyjmować dotacje od Komisji i dokonywać płatności na rzecz współwnioskodawców,

- zbierze dokumenty na poparcie wydatków poniesionych przez każdego współwnioskodawcę oraz złoży je wszystkie jednocześnie.

5. KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI

5.1. Status prawny wnioskodawców

Zaproszenie do składania wniosków jest otwarte dla podmiotów i instytutów (osób prawnych) posiadających osobowość prawną w jednym z państw członkowskich UE. Wnioskodawcy muszą wykazać, że mają status osoby prawnej oraz przedstawić wymaganą dokumentację, używając do tego celu standardowego formularza przeznaczonego dla osób prawnych.

5.2. Podstawy wykluczenia

Wnioski o dotację nie będą rozpatrywane, jeśli wnioskodawca znajduje się w jednej z poniższych sytuacji (zgodnie z art. 93 i 94 rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii Europejskiej):

a) jest w stanie upadłości lub w trakcie likwidacji, jego sprawami administruje sąd, zawarł porozumienie z wierzycielami, zawiesił działalność gospodarczą, jest przedmiotem postępowania w powyższych sprawach lub znajduje się w analogicznej sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w krajowych przepisach ustawowych lub wykonawczych;

b) został skazany za przestępstwo związane z naruszeniem etyki zawodowej wyrokiem mającym powagę rzeczy osądzonej;

c) jest winny poważnego wykroczenia zawodowego, udowodnionego w sposób, który zamawiający może uzasadnić;

d) nie wypełnił zobowiązań odnoszących się do opłacenia składek na ubezpieczenia społeczne lub zapłacenia podatków zgodnie z przepisami prawa kraju, w którym ma siedzibę, lub z przepisami prawa kraju zamawiającego lub kraju, w którym umowa ma być wykonywana;

e) został skazany prawomocnym wyrokiem za nadużycia finansowe, korupcję, uczestnictwo w organizacji przestępczej lub jakąkolwiek inną działalność naruszającą finansowe interesy Unii;

f) w związku z inną procedurą udzielenia zamówienia lub procedurą przyznania dotacji z budżetu UE stwierdzono, że poważnie naruszył umowę ze względu na niewypełnienie zobowiązań umownych;

g) znajduje się w sytuacji konfliktu interesów;

h) jest winien złożenia fałszywych lub niepełnych informacji, które są wymagane w ramach programu.

Wnioskodawcy muszą zaświadczyć, że nie dotyczy ich żadna z okoliczności wymienionych w punkcie 5.2, używając do tego celu standardowego formularza oświadczenia w odniesieniu do kryteriów wykluczenia.

5.3. Kary administracyjne i finansowe

5.3.1. Bez uszczerbku dla stosowania kar umownych kandydaci lub oferenci oraz wykonawcy, którzy złożyli fałszywe oświadczenia, popełnili istotne błędy lub dopuścili się nieprawidłowości bądź nadużyć finansowych lub w przypadku których stwierdzono, że poważnie naruszyli zobowiązania umowne, mogą zostać wykluczeni z wszelkich zamówień lub dotacji finansowanych z budżetu Unii na okres nieprzekraczający pięciu lat od dnia, kiedy wykryte zostało naruszenie, potwierdzone w postępowaniu sądowym wobec wykonawcy.

Okres ten może zostać przedłużony do dziesięciu lat w przypadku kolejnego naruszenia mającego miejsce w ciągu pięciu lat od dnia określonego w akapicie pierwszym.

5.3.2. Na oferentów lub kandydatów, którzy złożyli fałszywe oświadczenia, popełnili istotne błędy lub dopuścili się nieprawidłowości albo nadużyć finansowych, również mogą zostać nałożone kary finansowe stanowiące od 2 % do 10 % szacowanej wartości całkowitej udzielanego zamówienia.

Na wykonawców, w przypadku których stwierdzono, że poważnie naruszyli zobowiązania umowne, mogą zostać nałożone kary finansowe stanowiące od 2 % do 10 % całkowitej wartości przedmiotowego zamówienia.

Sankcja może zostać powiększona do wymiaru od 4 % do 20 % w przypadku kolejnego naruszenia mającego miejsce w ciągu pięciu lat od dnia określonego w ust. 1 akapit pierwszy.

5.3.3. 1. W przypadku, o którym mowa w pkt 5.2 lit. c), kandydaci lub oferenci zostają wykluczeni z wszelkich zamówień lub dotacji na okres nieprzekraczający pięciu lat od dnia, kiedy popełniono naruszenie lub - w przypadku ciągłego lub powtarzającego się naruszenia - dnia wstrzymania działania powodującego naruszenie.

2. W przypadkach, o których mowa w pkt 5.2 lit. b) oraz e), kandydaci lub oferenci są wykluczani ze wszystkich zamówień i dotacji na okres nieprzekraczający pięciu lat od daty prawomocnego wyroku.

Okresy wykluczenia mogą zostać przedłużone do dziesięciu lat w przypadku kolejnego naruszenia mającego miejsce w ciągu pięciu lat od dnia określonego w pkt 1 i 2.

5.3.4. Przypadki, o których mowa w pkt 5.2 lit. e), są następujące:

a) przypadki oszustwa, o których mowa w art. 1 Konwencji w sprawie ochrony interesów finansowych Unii Europejskiej, sporządzonej aktem Rady z dnia 26 lipca 1995 r.;

b) przypadki korupcji, o których mowa w art. 3 Konwencji w sprawie zwalczania korupcji z udziałem urzędników Unii Europejskiej lub urzędników państw członkowskich Unii Europejskiej, sporządzonej aktem Rady z dnia 26 maja 1997 r.;

c) przypadki udziału w organizacji przestępczej, zgodnie z definicją zawartą w art. 2 ust. 1 wspólnego działania Rady 98/733/WSiSW (Dz.U. L 351 z 29.12.1998, s. 1);

d) przypadki prania pieniędzy określone w art. 1 dyrektywy Rady 91/308/EWG (Dz.U. L 166 z 28.6.1991, s. 77).

6. KRYTERIA SELEKCJI

Wnioskodawcy muszą posiadać stałe i wystarczające źródła finansowania niezbędne do utrzymania swojej działalności przez cały okres realizacji działania. Muszą też posiadać kompetencje zawodowe i kwalifikacje wymagane do wykonania wnioskowanego działania lub programu pracy.

6.1. Zdolność finansowa wnioskodawców

Wnioskodawcy muszą posiadać zdolność finansową niezbędną do realizacji proponowanego działania oraz mają obowiązek dostarczyć zestawienia bilansowe oraz rachunki zysków i strat za ostatnie dwa lata budżetowe, za które rachunki zostały zamknięte.

Przepis ten nie ma zastosowania do organów publicznych i organizacji międzynarodowych.

6.2. Zdolność operacyjna wnioskodawców

Wnioskodawcy muszą posiadać zdolność operacyjną niezbędną do realizacji proponowanego działania oraz powinni przedstawić odpowiednią dokumentację potwierdzającą posiadanie takiej zdolności.

Na potrzeby dokonania oceny zdolności wnioskodawcy zostaną zastosowane następujące kryteria:

- co najmniej trzyletnie udowodnione doświadczenie w zakresie opracowywania podobnego zestawu wskaźników,

- udowodnione doświadczenie w zakresie opracowywania wskaźników dotyczących handlu międzynarodowego oraz rozwiązywania kwestii metodycznych (korekty sezonowe, korekty uwzględniające dni robocze, agregacja, metodologia szacowania brakujących wartości i brakujących deflatorów itp.).

7. KRYTERIA PRZYZNAWANIA

W celu stworzenia rankingu wniosków i wyłonienia kandydata, z którym podpisana zostanie umowa w sprawie przyznania dotacji, wnioski zostaną poddane ocenie oraz otrzymają punktację (zob. poniżej), z uwzględnieniem efektywności kosztowej wniosków i dostępności środków budżetowych w ramach zaproszenia oraz zgodnie z następującymi kryteriami:

- adekwatność środków przeznaczonych na opracowywanie wskaźników dotyczących handlu międzynarodowego, w tym wykwalifikowanego personelu, ustaleń w zakresie monitorowania, nadzoru i zarządzania ryzykiem (maksymalnie 20 punktów),

- jakość proponowanej metodyki, w tym aspekty dotyczące korekty sezonowej, korekty uwzględniającej dni robocze, deflacji, agregacji oraz metodyki szacowania brakujących wartości i brakujących deflatorów (maksymalnie 60 punktów),

- wydajność organizacji pracy kandydata pod względem elastyczności, infrastruktury oraz zaplecza, koniecznych do wykonania pracy, przekazania wyników i współpracy z Komisją (maksymalnie 20 punktów).

8. PROCEDURY PRAKTYCZNE

8.1. Sporządzanie i składanie wniosków

Wnioski muszą zawierać wypełniony i podpisany standardowy formularz wniosku o dotację oraz wszystkie dokumenty uzupełniające wymienione w pkt 8.2.

Wnioski winny składać się z trzech części:

- części administracyjnej,

- części technicznej,

- części finansowej.

Poniższe standardowe formularze można otrzymać od Komisji:

- standardowy formularz wniosku o dotację,

- standardowe zestawienie budżetowe,

- standardowy formularz identyfikacji finansowej,

- standardowy formularz dla osób prawnych,

- standardowy formularz oświadczenia w odniesieniu do kryteriów wykluczenia; a także dokumentację dotyczącą kwestii finansowych związanych z dotacjami:

- wzór ramowej umowy o współpracy,

- wzór szczegółowej umowy w sprawie przyznania dotacji;

a) pobierając powyższe dokumenty ze strony internetowej: http://ec.europa.eu/economy_finance/procurement_grants/grants/proposals/index_en.htm

b) w przypadku gdy nie jest to możliwe, wysyłając pismo do Komisji (wyłącznie pocztą elektroniczną):

E-mail: ECFIN-CALL-2012-TRADE-INDICATORS@ec.europa.eu

W temacie e-maila należy wpisać "Call for proposals - ECFIN/D/12/004".

Wnioski należy składać w jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej, jednak w miarę możliwości najlepiej w jednym z języków roboczych Unii Europejskiej, tj. w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Wnioskodawca musi dostarczyć jeden podpisany oryginał i trzy kopie wniosku, niezszyte ze sobą. Ułatwi to przygotowanie pod kątem administracyjnym wszystkich niezbędnych kopii/dokumentów dla komisji oceniającej.

Wnioski należy przesyłać w zaklejonej kopercie umieszczonej w innej zaklejonej kopercie.

Zewnętrzną kopertę należy zaadresować w sposób podany w pkt 8.3 poniżej.

Na wewnętrznej zaklejonej kopercie zawierającej wniosek należy umieścić adnotację: "Call for Proposals - ECFIN/D/12/004, not to be opened by the internal mail department".

Komisja powiadomi kandydatów o otrzymaniu ich wniosków.

8.2. Treść wniosków

8.2.1. Część administracyjna

Część administracyjna powinna zawierać następujące elementy:

- należycie podpisany standardowy formularz wniosku o dotację,

- należycie wypełniony i podpisany standardowy formularz dla osób prawnych oraz wymagane dokumenty pomocnicze potwierdzające status prawny instytutu,

- należycie wypełniony i podpisany standardowy formularz identyfikacji finansowej,

- należycie podpisane standardowe oświadczenie dotyczące kryteriów wykluczenia,

- schemat organizacyjny instytutu, z uwzględnieniem nazwisk i stanowisk członków zarządu oraz służby operacyjnej odpowiedzialnej za opracowanie i dostarczenie wymaganych wyników,

- dowód dobrej sytuacji finansowej: zestawienia bilansowe oraz rachunki zysków i strat z poprzednich dwóch lat finansowych, za które zamknięto księgi rachunkowe.

8.2.2. Część techniczna

Część techniczna powinna zawierać następujące elementy:

- opis działalności instytutu, pozwalający na ocenę jego kwalifikacji oraz zakresu i długości doświadczenia w przedmiotowych obszarach określonych w pkt 6.2. Oznacza to wyszczególnienie stosownych analiz, umów o świadczenie usług, prac konsultingowych, sondaży, publikacji lub innych poprzednio wykonywanych prac, ze wskazaniem nazwiska klienta oraz z zaznaczeniem, które z tych prac zostały wykonane dla Komisji Europejskiej. Należy załączyć najważniejsze badania lub wyniki,

- szczegółowy opis organizacji działania w zakresie sporządzania zestawu danych. Należy załączyć odpowiednią dokumentację dotyczącą infrastruktury, zaplecza, zasobów i wykwalifikowanego personelu (krótkie cv członków personelu najbardziej zaangażowanego w sporządzanie zestawu danych) będących do dyspozycji wnioskodawcy,

- szczegółowy opis metodyki: źródła danych, korekta sezonowa, korekta uwzględniająca dni robocze, deflacja, agregacja, metodyka szacowania brakujących wartości i brakujących deflatorów.

8.2.3. Część finansowa

Część finansowa powinna zawierać następujące elementy:

- należycie wypełnione szczegółowe standardowe zestawienie budżetowe (w euro bez podatku VAT), obejmujące okres 12 miesięcy, zawierające plan finansowy działania oraz szczegółowy podział całkowitych i jednostkowych kosztów kwalifikowalnych sporządzenia zestawu danych. W przypadku podmiotów niepublicznych budżet może w wyjątkowych przypadkach obejmować VAT, pod warunkiem przedstawienia wystawionego przez odpowiedni organ podatkowy zaświadczenia, iż beneficjent nie jest uprawniony do zwrotu podatku VAT. W przypadku organów publicznych podatek VAT nie jest nigdy uwzględniany,

- dokument potwierdzający wkład finansowy innych organizacji (współfinansowanie), jeśli dotyczy.

8.3. Adres i termin składania wniosków

Wnioskodawcy zainteresowani ubieganiem się o dotację proszeni są o składanie wniosków do Komisji Europejskiej.

Wnioski muszą zostać dostarczone:

a) listem lub przesyłką kurierską z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż dnia 30 kwietnia 2012 r. Dowodem potwierdzającym datę nadania będzie data stempla pocztowego lub data na dowodzie nadania przesyłki kurierskiej na następujący adres:

European Commission

Directorate-General for Economic and Financial Affairs

Call for Proposals Ref. ECFIN/D/12/004

Unit ECFIN/R2 - Financial Management

Office BU24 - 4/13

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1-3

1140 Bruxelles/Brussel (Evere)

BELGIQUE/BELGIË

b) lub własnoręcznie do centralnej służby pocztowej Komisji Europejskiej (doręczenie osobiste lub doręczenie przez upoważnionego przedstawiciela wnioskodawcy, włączając prywatne usługi kurierskie) na następujący adres:

European Commission

Directorate-General for Economic and Financial Affairs

Call for Proposals Ref. ECFIN/D/12/004

Unit ECFIN/R2 - Financial Management

Office BU24 - 4/13

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1-3

1140 Bruxelles/Brussel (Evere)

BELGIQUE/BELGIË

nie później niż dnia 30 kwietnia 2012 r. do godziny 16:00 (czasu brukselskiego). W tym przypadku dowodem na złożenie wniosku jest podpisane i opatrzone datą pokwitowanie wystawione przez urzędnika przyjmującego wniosek w powyższym biurze. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. od 8:00 do 17:00 oraz w piątki w godz. od 8:00 do 16:00. W soboty, niedziele oraz dni wolne od pracy w Komisji biuro jest nieczynne.

9. CO SIĘ DZIEJE Z OTRZYMANYMI WNIOSKAMI?

Wszystkie wnioski zostaną sprawdzone pod kątem spełniania formalnych kryteriów kwalifikowalności.

Zakwalifikowane wnioski zostaną poddane ocenie oraz otrzymają punktację zgodnie z powyższymi kryteriami przyznawania dotacji, celem wyłonienia wniosków, które mogą uzyskać finansowanie UE na przedmiotowe działanie, z uwzględnieniem ich efektywności pod względem kosztów oraz dostępności środków budżetowych w ramach niniejszego zaproszenia.

Selekcja wniosków odbędzie się w kwietniu i maju 2012 r. W tym celu powołana zostanie komisja oceniająca podlegająca dyrektorowi generalnemu ds. gospodarczych i finansowych. Zarówno kandydaci, którzy zostaną wybrani, jak i kandydaci, którzy nie zostaną wybrani, zostaną indywidualnie powiadomieni o decyzji. Z wybranym kandydatem zostanie podpisana umowa ramowa o partnerstwie, a następnie szczegółowa umowa w sprawie przyznania dotacji na pierwszy rok.

10. WAŻNE UWAGI

Komisja może przekazać zainteresowanym podmiotom informacje o ewentualnych błędach, nieścisłościach, opuszczeniach i innych błędach pisarskich w tekście zaproszenia do składania wniosków oraz ewentualne informacje dodatkowe, zamieszczając je na następującej stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/economy_finance/procurement_grants/grants/proposals/index_en.htm

Zachęca się wnioskodawców do regularnego sprawdzania informacji zamieszczonych na tej stronie.

Na wniosek wnioskodawców Komisja może udzielić dodatkowych informacji, wyłącznie w celu wyjaśnienia określonego aspektu zaproszenia do składania wniosków. Wnioski o udzielenie dodatkowych informacji składać można wyłącznie w formie pisemnej, przesyłając je na adres ECFIN-CALL-2012-TRADE-INDICATORS@ec.europa.eu, z podaniem w temacie wiadomości następującej adnotacji: "Call for proposals - ECFIN/D/12/004". Wnioski o udzielenie dodatkowych informacji otrzymane na mniej niż pięć dni roboczych przed terminem składania wniosków nie będą rozpatrywane.

Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie stanowi jakiegokolwiek rodzaju zobowiązania umownego ze strony Komisji w stosunku do żadnego instytutu składającego wniosek na jego podstawie. Wszelka korespondencja dotycząca niniejszego zaproszenia do składania wniosków winna mieć formę pisemną.

Wnioskodawcy powinni zwrócić uwagę na postanowienia umowne, które będą obowiązywały w przypadku przyznania dotacji.

W celu ochrony interesów finansowych Unii dane osobowe wnioskodawców mogą być przesyłane do wewnętrznych służb audytowych, Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, zespołu ds. nieprawidłowości finansowych oraz Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).

Dane podmiotów gospodarczych, których dotyczą sytuacje opisane w art. 93, art. 94, art. 96 ust. 1 lit. b) oraz art. 96 ust. 2 lit. a) rozporządzenia finansowego, mogą zostać umieszczone w centralnej bazie danych i przekazane wyznaczonym pracownikom Komisji, innych instytucji, agencji, władz i organów, o których mowa w art. 95 ust. 1 i 2 rozporządzenia finansowego. Dotyczy to również upoważnionych przedstawicieli, osób uprawnionych do podejmowania decyzji oraz posiadających kontrolę nad takimi podmiotami gospodarczymi. Zainteresowane strony mają prawo uzyskać informację o umieszczeniu ich danych w bazie danych; w tym celu należy złożyć odpowiednie podanie do księgowego Komisji.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.